Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.7 bt:n huohotin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuvia uuden mallisesta huohottimen letkusta

    http://forums.audiworld.com/s4/msgs/2225675.phtml

    http://forums.audiworld.com/s4/msgs/2271212.phtml

    Comment


    • Kaverilla meni kanssa A6 2.4 Q:sta -97 huohotin tukkoon, öljyt pihalle tiivisteiden välistä ja remppa maksoi melkein 1000 euroa. Huollossa kertoivat, että kyseessä tyyppivika A6 tuontiautoissa, koska Saksan markkinoille myydyissä autoissa ei ole sähköllä lämmitettävää huohotinputkea. "Suomi Audeissa" on siis jo tehdasastenteinen sähköllä lämpiävä huohotinputki. Laakkonen myy myös joko sähköllä lämmitettäviä putkia tai sitten ilman..

      Itselläni on Kasi ja melkein pas*a halvauksen pelossa soittelin VV-autolle ja kyselin onko samoja ongelmia ollut Kaseissa. Ei kuulemma ole ollut yhtään, koska Kaseissa putket on asennettu niin lähelle pakosarjoja, että jos moottori vähänkin lämpiää, niin ei varmasti putket ole jäässä. Tuntuu kyllä uskomattomalta, että uutena 350 000 mummon markkaa maksaneessa A6:ssa ei tällaista oltu huomoitu.

      Comment


      • Ei mulla ollu tehdasasenteista ja Suomi auto on.

        Comment


        • Kuvia uuden mallisesta huohottimen letkusta
          Joo, oma auto kävi Pörhöllä huohotinpäivityksessä ja ton näköset setit (ja samat osanumerot) sinne on asennettu. Luonnollisesti omasta pussista piti maksaa koko hässäkkä (~400e), mutta jos nyt toimii jäätymättä niin hyvä niin.

          Comment


            Kimple sisältykö tuohon 400e osat ja työt

            Comment


            • Joo, laskusta:

              työ 138e
              osat 311,20e

              Eli yhteensä 440e.

              Comment


              • Sain tänään pikku puuskan ja asentelin uuden letkun paikoilleen. Alkun olin epäileväinen sopivuudesta, mutta eipä siinä ollutkaan mitään ihmeellistä.

                "Vacuum boosterille" menevästä letkusta piti ottaa vanha suuntaventtiili pois ja uudesta letkusta piti ottaa suuntaventtiilin jälkeen oleva pieni pätkä letkua irti. Muuten oli homma ihan bolt on.

                Comment


                • Nyt kun Tallinnan matkailu on jälleen vilkkaimmillaan niin tuo osakasa maksaa siellä noin 215? [quote]078103235R, letku
                  078133351H, kotelo
                  078133377C, liuska

                  Yhteensä juuri tuo 342e

                  Comment


                  • HAHAA!!!

                    Kyllä nyt suomeksi sanottuna vituttaa... Pakkasta 20 astetta ja huohotin jäässä. vaikka on se uudenmallinen korjausputkisto... Ei perkele pitääkö tässä muuttaa ranskan rivieralle jotta audi pysyy sulana.

                    en nyt oikein keksi että mikä tähän auttais. pitää varmaan vaihtaa autoa...

                    Edit: ja venttiilikopan tiivisteet ei enää hikoile... ne vuotaa. eli kyllä se sinne painetta kerää vaikka on on semmonen himmelihimmeli öljykorkki

                    Onneks on jakohihna vaihto edessä niin taidan samalla vaihdattaa venakoppien tiivisteetkin

                    Comment


                      Koita laittaa hässäkän alkuun ensin semmonen kosteuden kerääjä eli catch can. sitä voi sitten tyhjennellä jos tarvii. letkujenkin on syytä olla mahdollisimman paksuja.

                      Tuolla ei vaan ole oikein paikkaa sille kerääjälle ja itse tyydyin laittamaan sen palomuurin taakse ja myöhemmin siihen paisarin ja y-putken väliin. paras olis jos sais sellaseen paikkaan mistä näkee täyttymisen irroittamatta. Itsellä ei näkynyt ja toisekseen se putki mistä sen olis pitänyt näkyä oli hyvin pian niin tumma öljystä ettei siitä olis välttämättä näkynyt hyvälläkään paikalla. Tyhjentelin sitä alipainepumpulla sillon tällöin.

                      Comment


                      • Täytyy tutkia tuota vaihtoehtoa. Odottelen kuitenkin ensin eberin asennuksen.

                        olen tässä miettinyt että voisiko tuo jäätyminen johtua siitä että mulla ei ole mitään lämppäriä autossa? Järjen mukaan tommonen kylmänä käynnistämine sais aikaan enemmän kondensoitumista aikaan, joka sitten jäätyy moottori on kylmä.

                        perhana kun ne 3.0TDI:t on vielä niin kalliita

                        Comment


                        • Nii-i pistetäänpä kalluppia pystyyn näiden kesken joilla ON jäätynyt putket.

                          Eli onko ollut :

                          1. Uuden malliset putket?
                          2. Lämmitysvastus putkessa?
                          3. Huohottava korkki?
                          4. Auto lämmityksessä ennen lähtöä?

                          Itsekkin tuntuisi että tuolla voisi olla suurikin merkitys jäätymättömyyteen että moottori olisi lämmityksessä. Kun mistä se kosteus joka sinne putkeen jäätyy tulisi jos kone olisi jo valmiiksi lämmin ,eli ei tulisi niin suuria lämpötilaeroja niin äkisti.

                          Comment


                            Täällä on ollut muutamina aamuina kun olen töihin lähtenyt, niin -35 astetta. Webastoa olen pitänyt päällä noin 30 min. Autooni on vaihdettu uuden malliset huohotin putket, ja se huohottava korkki. Vapaavirtaussuodattimen otin talveksi pois, ja laitoin vakion paikalle. Toistaiseksi auto ei ole ainakaan vielä jäätynyt tänä talvena.

                            Viime talvena ku minulla oli vanhan malliset putket, ja ei huhottava korkki, niin jäätymistä oli jatkuvasti.

                            Comment


                              En tiedä pitäisikö tätä sanoa "ääneen", mutta minulla ei ole jäätynyt kertaakaan (nyt se varmaan jäätyy heti). Moottorissa on vain se huohottava korkki, ei muuta. Ja aina lohkolämmittimen kanssa käyntiin.

                              Comment


                              • Sama laulu, mut ääneen en sano mitään. Eli ei ole (vielä) jäätynyt kertaakaan, eikä ole edes sitä huohottavaa korkkia. Lohkolämppärillä käyntiin, aina kun mahdollista. Toki on joutunut pakon edessä tehdä niitä kylmäkäynnistyksiäkin.
                                Toivotaan, ettei nyt sitten jäädä ku otti asian puheeksi... ;)

                                Comment


                                • mulla ei ole mitään ja ei ole jäätynyt vielä tänä talvena. kylmäkäynnistys joka aamu. tosin auto saa käydä aamuisin puolituntia ennen liikkeelle lähtöä ja päivisinkään ei pääse jäähtymään

                                  Comment


                                  • Viime talvena oli jäätymistä kun oli vanhan malliset huohotinputket, mutta huohottava korkki ja aina lohkolämmitetty. Uusien putkien kanssa ei ole ollut ongelmia kertaakaan. Siirrän myös ilmanoton talveksi aina konehuoneen puolelle poistamalla ilmaskoopista kaksi viimeistä osaa, koska se jäätävä imuilmahan sen jäätymisen aiheuttaa.

                                    Comment


                                    • Viime talvella jääty pari kertaa, nyt uudet letkut ja ei ole jäätynyt kertaakaan. Lämmitetty auto aina lohkolämppärillä ennen lähtöä.

                                      Comment


                                      • Amerikan ihmeemaasta lueskelin tuosta täälläkin mainusta vacuum boosterista... Se varmaan täytyy vaihtaa seuraavaksi. vaikuttaa lukemani mukaan tuohon jäätymiseen myös. Ja on vain automaattiversioissa

                                        http://forums.audiworld.com/a6/msgs/487860.phtml
                                        tuosta linkistä lisää infoa...

                                        Mulla toi ei tunnu auttavan toi huohottava korkkikaan. kerää meinaa painetta sinne venttiilikoppiin silti. sihahtaa kun korkkia raottaa

                                        Comment


                                          Täältä yhden jäätyneen huohottimen kommentti aiheeseen,hommaan menee pari tuntia kun ottaa ja purkaa tuon bitbo moottorin huohotus sekamelskan,puhdistaa ja laittaa kamat takaisin paikoilleen.Puhdistuksen yhteydessä kannattaa ehdottomasti tutustua vaatimattoman näköiseen putkeen(90°mutka) lohkon päällä johon huohotusletkut kaiken paskan keräävät,se on varmasti miltei kokonaan ummessa.Minä kokeilin viime talvena noita poppakonsteja ja v"#tun letkulämppäreitä ilman suurempia tuloksia mutta totaalisen puhdistuksen (aika helppo jobi)jälkeen ei ole merkitystä onko pakkasta vaikka -25°C kun tarvii johonkin lähteä.Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin.

                                          Comment


                                          • Kummassakaan autossa ei ole lämmitysvastuksia, ei edes lohkolämmittimiä. Huohottavat korkit ovat molemmissa. Sen imuilman ohjurin olen ottanut myös pois, joten ilma tulee paremmin konehuoneesta hieman lämmenneenä. Parastahan olis ehkä vetää joku putki silleen että imuilma tulis pakosarjojen pinnasta. Jäätymisongelmaa ei ole ollut, muutto Barcelonaan on silti tavoitteena :-)

                                            Onko jäätymiset tapahtuneet pääasiassa manuaalivaihteisissa?

                                            Comment


                                            • Itelläni on Tiptronic

                                              Vaihdoin itse viime keväänä tuon letkuston tuonne moottorin takaosaan. siihe liittyvät letkut voisi kyllä putsailla ja tuon vacuum boosterin tarkistaa.

                                              Comment


                                                huohotin

                                                ei myöskään ole jäätynyt kertaakaan,ei ole päivitettyjä letkuja eikä öljykorkkia. aina lämppärissä parituntia ennen lähtöä.

                                                nyt se jäätyy varmasti heti:-)

                                                Comment


                                                  1. Uuden malliset putket? kyllä
                                                  2. Lämmitysvastus putkessa? kyllä
                                                  3. Huohottava korkki? kyllä
                                                  4. Auto lämmityksessä ennen lähtöä? kyllä ( paitsi tänä aamuna ja heti oli jäässä)
                                                  5. imuilmanotosta poistettu 2 ekaa osaa? kyllä

                                                  Minäkin siirrän ilmanoton talveksi aina konehuoneen puolelle poistamalla ilmaskoopista kaksi viimeistä osaa. Tänä vuonna mäelle lensi pysyvästi myös vapaavirtaussuodin, josta ei ole mitään muuta kuin harmia.
                                                  Tämän päiväiseen jäätymiseen veikkaan syyksi ensin sunnuntain ja sitten vielä tiistaipäivän viettoa lämpimässä tallissa, jolloin auto ehti osittain sulaa.. ja sitten heti jäätyä kahta kauheammin.. keskiviikkona autolla ei ajettu lainkaan, ja nyt torstaina jostain mystisestä syystä auto ei ollut lämmityksessä.. kops, varma jäätyminen.
                                                  Nyt yön yli LÄMPIMÄSSÄ tallissa.. jospa se olisi aamulla ihan sula..

                                                  EDIT: autossa tip tronic vaihteisto

                                                  Aamulla lisäsin noin litran öljyä ja seurasin 30min ajan ajossa mitä tapahtuu.. Tuntuu syövän jokusen desin öljyä muutamalle tuhannelle kilsalle nuo kutoskoneet. Muuten kaikki toimii taas hyvin.. illalla duunin jälkeen taas lämmityksestä käyntiin.

                                                  Comment


                                                  • Hieman jo alkaa antamaan viitteitä että tuolla lohkolämppärillä olisi edesauttava vaikutus ettei letkut jäädy. Mutta nyt paistoi myös silmään tuo että niissä letkuissa on eroja jos on automaati.

                                                    Kysytäänpä nyt: Mikä vaihteisto on jäätyneissä ollut automaatti vai manuaali?

                                                    Itsellä nyt eiliseltä sellainen kokemus että oli lämmityksessä aamun että illan lähdöissä ja pakkasta -20 - 24 välillä. Ei ongelmia. Ja tiedän että tuossa on letkut kokolailla tukossa kun oli LMS:llä jo tarkistuksessa ja odottaa sinne uutta putkistoa ja asennusta.

                                                    Comment


                                                      No mulla on automaatti, ja viime talvena jääty useemman kerran vanhemmilla putkilla. Kannattaa nyt ens hätiin pitää öljytikkua hieman kohollaan näillä kovilla pakkasilla jos ei ole jäätymis pulmaan ratkaisua löytyny.

                                                      Comment


                                                      • Puhdistuksen yhteydessä kannattaa ehdottomasti tutustua vaatimattoman näköiseen putkeen(90°mutka) lohkon päällä johon huohotusletkut kaiken paskan keräävät,se on varmasti miltei kokonaan ummessa.
                                                        Tarkoitatko sitä y-putkeen kiinnitetyltä venttiililtä alaspäin lähtevää mutkaa vaiko jotain muuta?

                                                        Comment


                                                          Ostin muutama viikko sitten Allroad 2.7 BiT -01:n ja tuumailen, että mahtaako autossani olla samaa vikaa kuin niin monilla muilla on tuntunut olevan. Auto on ns. Suomi-auto ja käsittäkseni siihen ei ole ainakaan jälkikäteen mitään näitä huohottimen jäätymistä estäviä toimenpiteitä tehty. Autossa on tiptronic-vaihteisto ja aamuisin lohkolämppäri on päällä kaksi tuntia ennen liikkeelle lähtöä.

                                                          Minulla oireilu on normaalia vahvempaa savutusta pakoputkistosta. Savu vaikuttaa ihan normaalilta pakokaasulta, mutta sitä on vain selvästi enemmän. Mitään värisävyjä tai hajuja en ole huomannut. Savua tulee vain ajettaessa, kaasua annettaessa.

                                                          Mahtaako siis kyse olla tuosta jäätyneestä huohottimesta vai ovatko pakokaasut vain normaalistikin kovemmilla pakkasilla näin paljon vahvemmat kuin normaalisti? Tosin kun auto on minulla vasta muutamia viikkoja ollut, en edes ihan varma ole mikä on normaalia. Mutta kyllä savutusta on kuitenkin nyt kovempien pakkasien myötä selvästi enemmän tullut.

                                                          Eli varsinkin teiltä, jotka ovat tämän jäätymisen itse kokeneet, olisi hyvä kuulla hieman tarkemmin noita oireita omalta kohdaltanne vielä. Tietää uskaltaako tuosta pihasta ajaa enää minnekään muualle kuin huoltoon suoraan...

                                                          Comment


                                                          • Minulla oireilu on normaalia vahvempaa savutusta pakoputkistosta. Savu vaikuttaa ihan normaalilta pakokaasulta, mutta sitä on vain selvästi enemmän. Mitään värisävyjä tai hajuja en ole huomannut. Savua tulee vain ajettaessa, kaasua annettaessa.

                                                            Mahtaako siis kyse olla tuosta jäätyneestä huohottimesta vai ovatko pakokaasut vain normaalistikin kovemmilla pakkasilla näin paljon vahvemmat kuin normaalisti? Tosin kun auto on minulla vasta muutamia viikkoja ollut, en edes ihan varma ole mikä on normaalia. Mutta kyllä savutusta on kuitenkin nyt kovempien pakkasien myötä selvästi enemmän tullut.
                                                            Aivan normaalia käytöstä, ei ole mitään syytä huoleen.

                                                            Comment


                                                            • Mitä moottoriöljyä käytät 'Okkim' ja te muut. Sekin saattaa vaikuttaa huohottimen tukkoutumiseen. On ainakin helppo kokeilu. Ei ole omia vertailukokemuksia.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X