Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottoriöljyn täyttömäärä S6 C5 4.2 AQJ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottoriöljyn täyttömäärä S6 C5 4.2 AQJ

    Mikähän mahtaisi olla öljyn täyttömäärä öljynvaihdossa? Itselläni meni n. 8,5l. Epäilys on, että autossa on väärä öljytikku. Eräiden lähteiden mukaan tilavuus olisikin vain 7,5l.

    #2
    Kyllä se tuo isompi mahtaa olla. Itellä on ohjelmassa tänä iltana tai huomenaamulla öljynvaihto. Voin vielä varmistaa.

    Comment


      #3
      7.5l se oppaiden mukaan on suodattimen kanssa. Kyllä sitä tikkuun pitäisi pystyä luottamaan, puolen litrankin heitot täytöissä tulee helposti, riippuen kuinka kauan antaa yläkerrasta valua, onko auto tunkattu mistä kulmasta vs. propun paikka jne... Ehkä 8.5l on vähän ylärajoilla tuolle moottorille, joku viisaampi korjatkoon. Itse tuohon konetyyppiin vaihdoin aina 2 täyttä 4l kanisteria enkä nyt muista paljon sitä jäi yli, mutta ei ainakaan koskaan tarvinnut korkata kolmatta.

      Comment


        #4
        Sillä minäkään en ihan faktaksi uskaltanut vannoa kun on näitä nyt siunaantunut eikä yksinkertaisesti muista ulkoa. Valvolinea kun myydään viiden litran pytyissä niin on aina jäänyt toisesta yli mutta en muista miten paljon.

        Comment


          #5
          Kiitos nopeista vastauksista! Tähän olen tehnyt vain yhden öljynvaihdon. Silloinkin oli alempiöljypohja irti usemman päivän ja auto välillä tunkattuna ylös. Varmasti tuli tyhjäksi. Huomasi vaan eilen öljynkäryn loistavan poissaolollaan, kun pinta oli vain pari millliä alamerkin yläpuolella.

          Öljytikku on 077 115 611 E. Putkeen menevän osuuden pituus on 53cm. Ylä- 50 cm ja alamerkki 51,5 cm kohdalla. Tähän kaipaisin vahvistusta.
          Viimeksi muokannut Vaakisti; 2.9.2016, 10:55. Perustelu: Kirjoitusvirheitä

          Comment


          • #6
            8 litraa just laitoin, ei tainnut ihan tikun yläreunaan asti mennä, mutta riitti mulle. Öljypohja oli myös irti ja suodatin meni myös vaihtoon...

            Comment

            Working...
            X