Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari mystistä ääntä A6 C4 2,5 AEL

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pari mystistä ääntä A6 C4 2,5 AEL

    Mikä mahtaa olla äänen takana, kun ajossa lähtee vedättämään kuuluu releen omainen naksahdus ja kun löysää kaasun sama ''naks'' ääni..kuulostas niinku ääni tulis kuskin paikalta suoraan edestä suurinpiirtein ratin takaa..Ja sit ku auton sammuttaa niin päästää jonkin aikaa jostain painetta, eli suhisee...ei mielestäni paisari..ilmastointihäikkää?

    #2
    Ilmastoinnin putkista voi kuulua kaikenmoista suhinaa kun paine-erot tasaantuu. Mulla tuossa vanhemmassa ässässä on poljinpinta jotenkin irti pedaalin varresta. Pitää kevyellä painamisella juurikin kuvailemasi kaltaisen äänen.

    Comment


    • #3
      Tattista vaan! Pitää huomenna tutkia asiaa tarkemmin..

      Comment


        #4
        On siellä mun mielestä jokin rele, joka lyö kierrroksilla päälle tai pois. Mahtaisko lyödä ilmastointia pois päältä tms.
        Varsinkin kylmänä mun mielestä sen huomaan. Molemmissa pihan rivipumpumpullisissa ja ilmastoiduissa on sama naksahdus.

        Ilmastoinnin sihinä sammutuksen jälkeen on normaalia.

        Comment


          #5
          Molemmissa pihan rivipumpumpullisissa ja ilmastoiduissa on sama naksahdus.
          Ettei kuitenkin jakajapumpullisissa. ;)

          Comment


            #6
            Jaa joo, ajatus sekos kun mietin pumpparia siinä rinnalla.

            Comment


            • #7
              Tuollainen releen naksuttelu kuuluu myös ilmastoimattomasta, eikä ole kaasupolkimen poljinpinnasta ääntelyä. Olen ollut huomaavinani että tuo naksuttelu kuuluu ainoastaan kylmällä moottorilla.

              Comment


              • #8
                Tuo kylmänä relerapsahdus voi olla jälkihehkutukseen liittyvä.

                Comment


                • #9
                  Sekä jälkihehkutus että ilmastointi tiputetaan jotenkin pois päältä kuormituksen funktiona. Huomaa pikkuvaihteilla, eivätkä toimi ihan vimpan päälle. Veikkaisin alkuperäisen havainnon liittyvän hellekeliin. :)

                  Comment

                  Working...
                  X