Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turun motarilla joku tupajumi ajeli ohituskaistalla 120 alueella suunnilleen 95 km/h. Väläytin sille valoja kun en oikealta halunnut ohittaa niin löi liinat kiinni, siirtyi oikealle kaistalle ja näytti keskaria. Kun oli päässyt ohi siirtyi tämä sankari takaisin ohituskaistalle ja hirveä valojen vilkuttelu perään. Ajonopeus säilyi tosin siellä vajaassa satasessa.

    Miten suomalaiset jaksaa provosoitua liikenteessä niinkin pienistä asioista, kuin valojen vilauttamisesta? Varsinkin kun tässä tapauksessa provosoituja oli myös törttöilijä. En ymmärrä, hankkikaa elämä ja opetelkaa ajamanaa!

    Comment


    • Provosoituvia tiepoliiseja riittää kyllä tiellä kuin tiellä...

      Comment


      • Mulla kävi tossa perjantaina Helsinkiin ajaessa niin, että vähän ennen Hyvinkäätä missä on joku siltatyömaa, kytkin vakkarin pois päältä kun rajoitus vaihtui 100->80->60 ja ajelin mittarin mukaan jotain 80 vielä 60 kohdallakin koska oli ilta eikä työntekijöitä ollut hommissa. Olin justiin ohittanut auton ja vielä ohituskaistalla, mutta joku ipana C5 A6:llaan tuli ensin takapuskuriin kiinni ja sitten oikealle rinnalle ja jäi siihen kykkimään kunnes rajoitus vaihtui takaisin sataan ja se paineli oikealta ohi. Väläytin kerran pitkiä, että miten meni niiku omasta mielestä kun ei päästäny mua takaisin oikealle kaistalle, niin sieltähän vilkuteltiin sitten takasumaria oikein urakalla.

        Toivottavasti ei ollu clubilaisia..

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
          Turun motarilla joku tupajumi ajeli ohituskaistalla 120 alueella suunnilleen 95 km/h. Väläytin sille valoja kun en oikealta halunnut ohittaa niin löi liinat kiinni, siirtyi oikealle kaistalle ja näytti keskaria. Kun oli päässyt ohi siirtyi tämä sankari takaisin ohituskaistalle ja hirveä valojen vilkuttelu perään. Ajonopeus säilyi tosin siellä vajaassa satasessa.

          Miten suomalaiset jaksaa provosoitua liikenteessä niinkin pienistä asioista, kuin valojen vilauttamisesta? Varsinkin kun tässä tapauksessa provosoituja oli myös törttöilijä. En ymmärrä, hankkikaa elämä ja opetelkaa ajamanaa!
          Nyt varmaan alat ymmärrät miksi olen iloinen kun pääsin pois Nummelasta.
          -90 km/h ohituskaistalla kesänopeuksilla lohjansuunnasta Munkkiniemeen asti possun maasturilla useana aamuna peräkkäin(n.45 rva rystyset valkean puristaa rattia)
          -130 km/h ohituskaistaa kunnes rekan perävaunun täysjarrutus ja sitten parinkilometrin matkalla ohi.
          -aamulla Porin tiellä juuri ennen motarin ramppia tuhattajasataa ohi pakusta rampilla jarrutus 40 km/h ja motarille/lla 90km/h.
          Itse tietysti ajan kuin teiden ritari!
          Nummelaista taloyhtiöistä vois sanoa mutta ei saa mitään painokelposta.

          Comment


          • No mulla onneksi työmatka on toiseen suuntaan :) Nyt on tullut sahattua tuota väliä ja kieltämättä 1 ja 2 tiet näyttävät suomalaisen liikenteen parhaat puolet lähes joka viikko.

            Comment


              Luojan kiitos mulla muuttui työmatka edellisestä 42km per suunta, vaivaiseen 7,5km repäsyyn. En tosiaan tiedä monta vuotta olisin enää tuota kolmostietä jaksanut ilta aikaan :) Katsotaan millon palaa illalla käpy ekan kerran kun pitää kotiin mennä, reittu kun kulkee tammiston läpi :D

              Comment


                Pyörällä näppärästi ruuhkien ohi ja samalla hyötyliikuntaa ;) Voi tuo matka kyllä olla siinä rajoilla, että pidemmän päälle käy työstä.

                Comment


                • Torstaina kun ajelin varkaudesta kotia niin edessä ajeli x3 bmw joku 2010 tai uudempi. Ilmeisesti ei ollut varaa ostaa vakkaria autoon kun nopeus seilasi 75-90km/h. Nopeusrajoitus kun vahtui 80->60 tämä sankari paineli kravatti kaulassa samaa yli 80 läpi alueen.
                  Viimeksi muokannut To87; 20.3.2016, 21:25.

                  Comment


                    Lauantaina aamulla kymmenen aikaan näin valkoisen transporterin tien poskessa ja kohta näin salamavalon takaovien ikkunoista. Pikainen vilkaisu nopeusmittariin ja noin 55 vauhtia neljänkympin alueella. Tilannetta edelsi liikennevaloissa eteen sattunut könnä joka ensin stumppasi autonsa edessä kun valot vaihtuivat vihreäksi, kaksi kertaa. Sitten kun lopulta sai sen pomminsa liikkeelle niin vauhti oli sellaista ryömimistä että siit äoli vaan pakko päästä ohi. Vaihdoin viereiselle kaistalle, nopeutta minulla ei ollut yhtään yli neljänkympin niin eiköhän siinä vaiheessa ala könnältä kaasupoljin löytymään ja suoraan sanoen torppasi minun ohi ajamiseni. Pieni terävä kaasunpainallus kakkosvaihteella ja kostoksi etupuskuria hipoen takaisin oikealle kaistalle eteen ja siitä kuudenkympin vauhdista pikkuhiljaa olin rullailemassa takaisin neljäänkymppiin niin siinä välähti.

                    Eihän sitä ylinopeutta saa ajaa vaikka olisi millaisia taidottomia kusipäitä edessä tientukkeena eli oma vika. Sakkohan tuosta tulee jo varmasti, edelliset ylinopeussakot on saatu joskus viime vuosituhannella että eipä ne vuotta päälle kovin kalliiksi ole tulleet. Kaiken eniten tragikoomista tästä kaikesta tekee se, että kerroin rouvalle eilen illalla tästä ja hän siinä kovasti nyökkäili ja lopulta totesi että kuulostaa kovin tutulta. Oli nimittäin ampunut samaan kameraan puoli tuntia aiemmin ja hyvin samanlaisissa olosuhteissa. Molemmat autothan ovat minun nimissäni, mahtaako tulla sakkolaput samassa kirjekuoressa?

                    Comment


                      Ja nyt sitten ehdottomasti kiistettävä se toinen, jonka emäntäsi ajoi. Muuten sulla on kortti pois seuraavasta (siis kahden vuoden sisään), eikä jälkikäteen selitys enää auta.

                      Comment


                        Eli toisin sanoen jos/kun se postilähetys tulee, niin rikesakkotapauksessa kirjekuoressa on myös valmis lomake, jolla voi ilmoittaa poliisiviranomaiselle autoa oikeasti ajaneen henkilötiedot (molempien allekirjoitukset muistaakseni tarvitaan). Tämän jälkeen hänelle lähetetään kyseisestä tapahtumasta kuuluva maksumääräys ja ylinopeuksista ylläpidettävään rekisteriin merkitään todelliset tiedot liikennerikkomukseen syyllistyneestä kuljettajasta.

                        Comment


                          Joo aika tuttua juttua kun mamma napsii niitä lappuja kameratolpista alvariinsa ja minullehan ne tulee kun olen auton omistaja.

                          Comment


                            Ei ole enää rikesakkolapuissa lomaketta kuka on ajanut. Pitää riitauttaa muuten menee auton omistajan piikkiin. Ja kyllä, minulla on kokemusta siitä kun tuli tuo lomake kotiin ( n vuosi sitten) ja myös siitä kun ei tule lomaketta (viime toukokuussa).
                            Itselläni nyt vaimon ajama yksi räpsy pohjalla ja itse ajamani 200 euron lappu. Eli toukokuuhun asti seuraavasta lähtee kortti, ja sitten 2 vuoden sisällä jos kerää 4 lähtee kortti.
                            Sitä miten paljon myötätuntoa saa jos kertoo että joo maksoin lapun mutten ajanut en tiedä. Toisen lapun kirjoittanut konstaapeli väitti ettei huomioida jos ei ole 90 vuorokauden sisällä pyytänyt oikaisua

                            Comment


                            • Hehhah. Ajeli mopoauto kehä I:llä sulkuviivan ulkopuolella pientareella perus 30-40kmh ennen Tuusulanväylän liittymää kohti länttä. Vähän jäin miettimään, et millanen sumppu siitä synty, ku eteen tuleva kameratolppa pakottaa sen mauton vaihtamaan siihen ajokaistalle 80kmh ajavien autoilijoiden sekaan..:D

                              Ja toisena näkynä oli se typerä A6 kuski myös kehällä, joka esitti oikeen ylpeenä kuinka Audi kulkee... Typerää ruuhkassa kaahailla kaistalta toiselle ja sikana väliin...-.-" Joka kerta se kuitenkin jäi siihen oikeelle kaistalle junnaamaan ja vasenta pääs muun liikenteen mukana ohi.....
                              Tunnelia ennen ajoin viereen ja katoin et äijä on ihan fiilareis äskeisen kiihdytyksen ja kahen kaistan ylityksen ja kikkailun jälkeen, ja odotti et olisin ihan "läpyläpy, nättii ajoo brooo!!" Mut pyöritin päätä ja näytin peukkua alaspäin, minkä jälkeen se tunnelissa sit murjotus naamalla jatko ajamista oikeimmaista kaistaa..:D

                              Comment


                              • Repesin aika hyvö tuo peukku. :-D

                                Comment


                                • Ja nyt sitten ehdottomasti kiistettävä se toinen, jonka emäntäsi ajoi. Muuten sulla on kortti pois seuraavasta (siis kahden vuoden sisään), eikä jälkikäteen selitys enää auta.
                                  3 vuodessa tai 4 kahdessa vuodessa vie kortin. Vai onko ne tätäkin muka kiristäneet, että kahdessa vuodessa kolmas vie kortin? En ainakaan ole itse kuullut sellaisesta.

                                  Comment


                                  • Keskelle hiekkatietä oli näppärästi parkkeerattu auto. Tulin hevoskärryn kanssa ja ohi ei pääse. Viereisen talon ovi oli sisäpuolelta lukossa, mutta ketään ei tullut avaamaan, kun kävin ovea monottamassa. Koska autossa oli avaimet virtalukossa, niin siirsin auton 50 metrin päähän leveämpään kohtaan. Saattoi omistaja hieman ihmetellä missä auto, kun auto jäi vähän nurkan taakse piiloon. Siinä on kuitenkin ennen seisonut sama auto.

                                    Kiva jos syttyy vaikka tulipalo tuolla, niin on tie tukossa. Kerran aikaisemminkin on ollut tie tukossa, mutta silloin oli omistaja hereillä ja tuli pian siirtämään auton. Itse en kyllä kehtaisi vetää tietä tuolla tavalla poikki, kun tie ei pääty sen talon kohdalla. Meillä oli vielä aikataulu, jossa ei oltu huomioitu tuollaisia vartin pelleilyjä. Teki mieli ajaa se auto syvään hankeen tien viereen, mutta kun on tutun naapuri, niin ei kehdannut.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Eemeli82 Näytä viesti
                                      3 vuodessa tai 4 kahdessa vuodessa vie kortin. Vai onko ne tätäkin muka kiristäneet, että kahdessa vuodessa kolmas vie kortin? En ainakaan ole itse kuullut sellaisesta.
                                      Niinhän tuo taisi mennäkkin. Seisoskelen ehjättynä.

                                      Comment


                                      • Eilen joku bussikuski oli vuoronsa alkua odotellessa päättänyt, että parkkipaikan sisäänmenotie on hyvä paikka pysäköidä bussi peittäen koko tien. Kuski seisoskeli etuoven portaalla vetämässä röökiä.

                                        Comment


                                          Eilen bussikuski meinasi kiilata meikäläisen kun ei peileihin taaskaan voi katsoa. Bussi oli kääntymässä vasemmalle ja minä himmailin juuri punaisiin siihen viereiselle kaistalle. Eli perus koukkailua jota ei kyllä tuossa risteyksessä kääntyvällä telillä varustetulla paikkaribussilla tarvitse sitten mitenkäänpäin.

                                          Comment


                                            Kyllä täytyy sanoa,jotta on hienoa keski-suomessa??qss

                                            Comment


                                              Kyllä sillä kääntyvätelisellä nimenomaan tarvii joskus koukata, harvemmin tosin vasemmalle kääntäessä. Ne takaseinän varoitustarrat on ihan syystä...

                                              Comment


                                              • Parkano Ikaalinen välillä oli pariin otteeseen romua niinku raatteentiellä. Liekkö innokkaimmat kesärenkaan vaihtajat liikenteessä.. Ransetti oli kyllä jotenkin koomisen näköinen kun peräpää oli kaiteen päällä ja taka akseli oli irronnut kokonaan.

                                                Comment


                                                  Tuli kantatiellä vastaan frouva Opel Zafiralla, oli kääntymässä vasemmalle pienelle tielle. Koska perässä kolme raskasta ajoneuvoyhdistelmää ja pari henkilöautoa Zafira ryhmittyi oikealle pientareelle odottamaan että me 4 vastaantulevaa autoa sivuutimme sen. Kuorma-autot ohittivat Zafiran joka sitten kääntyi vasemmalle, mallisuoritus siis ? EI, koko ajan oli vilkku päällä vasemmalle

                                                  Comment


                                                    Ei nyt varsinaisesti liikenteessä, mutta poikaa koulusta hakiessa parkissa oli molemmin puolin auto Hakka vitosilla. Jostain syystä pistivät silmään ja katsoin piruuttani leimat. Toisessa paistettu 06 ja toisessa 07. Varmaan aika lailla saman tason pitoa kun vaimon 05 paistetuissa, merkkiä niistä en muista. Ne menee ens talveksi vaihtoon vaikka pääosin ajaakin puhtaita teitä.

                                                    Comment


                                                    • Cabrion, tänään Lahden keskustassa. Ei kai tuo niin ihmeellistä ois jos ois ollu "normimerkkejä"... Mutta kun se oli Wartburg 353W! Ulkona plussaa varmaan aste-pari, ja ukot kabiinissa tiukasti toppatakit niskassa. Kai se on uskottava että kesä tulee... :)

                                                      Samassa risteyksessä jotkut intialaisen näköset tyypit meinas töräyttää punasia päin ihan noin vaan. Siinä sit liinat kiinni sopivasti suojatien päälle, josta peruuteltiin nirkosesti sen ½ metriä taaksepäin ja jäätiin sitten suojatien päälle nököttämään... Jalkamiehenä mulkoilin mokomalle toimenpiteelle kohtuullisen antaumuksella...

                                                      Comment


                                                        Oliko sellainen possunpunainen Warre?

                                                        Comment


                                                          Hannu, mulla on hakka femmat ;) Ja tuoreella leimalla, nyt toista talvea alla.

                                                          Comment


                                                            Kuppis, minä enempi noista paistoleimoista ... :-)

                                                            Comment


                                                            • Oliko sellainen possunpunainen Warre?
                                                              Valkonen tää oli...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X