Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaha

    Search:lla kun ei löytynyt vahoista mitään yleistä höpinää niin ajattelin, että tämmöinen yleinen keskutelu vahoista vois olla paikoillaan.

    Mitäs vahaa olette yleensä käyttäneet?
    Itse käytän turtle wax:ia, kuivuessaan jää valkoiseksi joten on hyvä kiillottaa ja antaa hienon ja kestävän pinnan.

    http://s83.photobucket.com/albums/j3...nt=Kuva022.jpg

    Tuommoinen tuli veljen luupäästä kun vähä fiksailin sitä ja heitin vahat päälle, huomenna olisi sitten audin vuoro.

    OT: Jos jotakin kiinnostaa niin luupaa ois kaupan, 700e lähtee. Nettiauto id: 709731

    Edit: Kappas, jos tarkkaan kahtoo niin Audi heijastuu nissanin kylkeen =)

  • #2
    Itse oon käyttäny AutoGlymin tuotteita ja tyytyväinen olen kyllä.

    Comment


      #3
      Turtlen Boat waxia olen käyttänyt molempiin harrastelaitteisiin. Mukava työstää ja aika pitkäkestoinen vaha. Tuntuu kestävän sellaiset puoli vuotta ihan hyvin. Auto Glymin tuotteita olen käyttänyt myöskin ja eipä niissäkään valittamista ole. The wax on kuiteskin Simonizin keltainen, mutta ah niin työläs, ettei jaksa enään.

      Comment


      • #4
        AutoGlymi on kyllä ihan hyvää mutta tupla työ ja se on kuivana niin vaalea että varjossa on ikävä kiillottaa kun ei aina tahdo nähdä, että mistä sitä viä pitää kiillotella.

        Comment


        • #5
          AutoGlymin uusi musta, deep polish shine korvaa punaisen ja kultaisen.
          Joten ei ole enää kaksinkertainen urakka :)

          Comment


          • #6
            Vai semmosta tullu glymille, vois melki testata audiin sitä =)
            Mikäs vaha poistaa parhaiten pyörrejälkiä?

            Comment


            • #7
              Korrek TFX...Tuntuu ainakin kestävän pitkään vahan vaikutus ja vielä jos käyttää pestessä vahashampoota niin kestää vielä normaaliakin pidempään.

              Comment


              • #8
                AutoGlym on ollut viime pari vuotta käytössä, sitä ennen Turtlea ja Carlakea.

                Comment


                • #9
                  aina kiinnostanut, mutta ikinä kehdannut kysyä: mistä tuo bluebirdien lempinimi luupää on peräisin?

                  Comment


                  • #10
                    Ei ihan varmaan tietoa mutta mielestäni juuri tuosta bluebird-sanasta se on suomeksi taipunut =luupää.

                    Comment


                      #11
                      Mulla on vähän mitä milloinkin, autotallista löytyy niin turtlea (teflox), simonizia kuin autoglymiäkin. Karmann Ghian puunasin tänään täysin tuolla punaisella AG:llä, voisi vielä vetää teflonit päälle, pitää nyt katsoa... Kyllä muuten on kiva homma hinkata kromikapseleita ja puskureita kiiltäviksi talven jäljiltä (auto säilöttiin ulkorakennuksen katoksen alle), ennustan että huomenna ovat kädet kipeinä.. On muuten kiva kun KG:n takapellin merkki lähtee pelkästään nostamalla irti, helppo pestä ja vahata.

                      Mitä luultavimmin Audi saa varmaankin huomenna vahaa pintaansa, ensin punainen AG ja sitten tefloxia päälle. Mikäli energiavarannot ovat tuon jälkeen vielä olemassa, saa keulagrillin kromit myös kiilloitusta osakseen..

                      Comment


                        #12
                        Vahaa vahan päälle ei yleisesti ottaen paljon kannata vedellä, koska uusi vaha liuottaa vanhan.
                        AG:nkin idea on että punaisella puhdistetaan ja kultainen liuottaa sen ja antaa myös sen kestävämmän pinnan. Kyllähän punaisenkin jälkeen kiiltää, mutta ei kestä.

                        Comment


                        • #13
                          Glymin punanen ja kulta. Tuolla punasella muuten saa kromiosatkin mukavasti kiiltämään. Viime syksynä vedin sekä omaan käyttikseen, että jenkkiin talvisäilöä varten ensin glymin punasen, sen jälkeen myllytyskoneella Simonizin keltasen kovavahan (peltipurkissa) ja lopuksi glymin kultanen päälle...Ja avot, et tuli hyvä ja kesti perhanan hyvin läpi talven se pinta. Periaatteessa vahoja ei kait pitäs sotkee niinku porkkis tos sano, mut tossa yhdistelmässä punasella puhistettiin, kovavaha kestäväksi "suojakerrokseksi" ja kultainen suojaamaan ja kestoa pidentämään...Helvetin isotöinen vaan tuo Simoniz, mut on se hyvä! :)

                          Mites toi glymin musta, onkse oikeesti hyvä? Ku oon miettinyt omaan, mut purkishan lukee et uusille ja uudehkoille mustille maalipinnoille, mut ei toi mun 6 vuotta vanha sävy enää mikään uus oo...Onkse niinku glymin punasen tyyppinen eli hieman puhdistava vai millanen?

                          Comment


                          • #14
                            Itse olen käyttänyt Hempelin High Gloss Wax:ia. Omat kokemukset tukee tuota mainostekstiä.


                            - HIGH GLOSS WAX - "... on valkoinen vahaemulsio, joka sisältää PTFE-ainetta. Muodostaa kestävän ja korkeakiiltoisen pinnan. Erittäin likaa- ja öljyähylkivä. Erittäin helppo levittää ja kiilloittaa. Autofiksareiden suosima huippuvaha...."

                            Comment


                            • #15
                              tuo Glymin ultra deep shine vahahan on siis tarkoitettu tummille/mustille sävyille :) että muistetaan se vahatessa. Tarkoituksena uudessa vahassa on tumman sävyn syvyyden lisäys ja pyörrejälkien peitto. hyvin toiminut ainakin täällä suunnassa. samoin Glymin resini + glossi

                              Comment


                              • #16
                                Nyt toista kesää Meguiars'in "3 step system" vahasetti käytössä. Edelliseen Autoglymin punainen+kulta yhdistelmään verrattuna sanoisin pinnan olevan pitkäikäisempi.

                                Comment


                                • #17
                                  Suosittelen, tosin hieman työläs ensimmäisellä kerralla:

                                  http://www.carwaxzaino.fi/

                                  Comment


                                  • #18
                                    Täältäkin äänet sekä Zainolle että Meguiar's:lle.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Saksalainen huipputuote: Grojet

                                      Vahaaminen onnistuu jopa auringossa. Voidaan levittää märkään pintaan jne.Kannattaa kokeilla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ennen Glymin punainen+kulta, viime kesänä Glymin punainen+Sonax kovavaha, tänä kesänä Sonax Nano 2+Sonax kovavaha, seuravalla vahauskerralla taas Glymin punainen+Sonax kovavaha. Tuo Glymin punainen puhdistaa paremmin, kuin Sonaxin Nano 2.

                                        Comment


                                        • #21
                                          AG:n punainen + kulta on ollut käytössä mutta vahan vaikutus ei tunnu kestävän kovin pitkään. Viime syksynä ostin Lahegan tuotteita ja vähäisen kokemuksen jälkeen mutu on että pitempään kestää. Kohta olen asian suhteen hieman viisaampi.

                                          Tuota Simoniz "The Wax" keltaista täytynee kokeilla kun sitä kehuu kaikki, jotka sitä jaksavat vaan käyttää.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Riippuu minkälainen pinta on, onko hirveen paskanen niin karkempaa jos puhdas niin hienoa.
                                            Aina puhdistava ensin ja sitten kaksikomponentti tai muu vastaava.
                                            Viimeksi käytin Lahegan No.17 alkuun ja Autoglym Liquid Hardwax No1 päälle.
                                            Pari vuotta olen jo käyttänyt ammattikäytöön tarkotettuja juttuja, suosittelen, ovat sen verran parempia nesteitä.

                                            Ja ei ikinä käsin vaan kunnon koneilla, käsin ei tule koskaan yhtä hyvää jälkeä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Itse olen käsillä vahannut aina ja tulen varmaanki vahaamaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hehhe, pitäisikö tähän väliin vetästä se Fifth Gearin vahauskeissi, jossa oli ehkä maailman arvostetuin vahaaja. Kyseinen äijä käy vahaamassa millionäärien autoja. Niin ja vahan levittää...paljain käsin ;)

                                                Nojuu, kyllähän se koneitakin siinä välissä käytteli ja oli ilo huomata, että Zaino settiin kuuluvat Clay Bar tyyppiset kappaleet olivat myös käytössä. Ja toiminta todistettiin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Saako noita Clay bareja jostain autotarvikeliikkeistä, vai onko ne vaan noitten nettiliikkeitten tuotteita? Vai onko niitä edes noilla suomen liikkeissä myytävillä merkeillä?

                                                  Ite oon aina ennen käyttäny glymin punaista+kultaa, mut nyt oon alkanu katella laatikosta myös ulos ja huomaa, et ihan yhtä hyvää jälkeä saa puolet halvemmilla marketti-tuotteillakin. Mulla ei kiillon kestävyydellä oo hirveen väliä, kun oon sen verran perverssi, et vahaan autoa ihan mielellään vaikka parin viikon välein. Noita Zainon tuotteita tekis mieli kokeilla, mut kova hinta on pitäny vielä erossa niistä.
                                                  Saaks noita Mequiar´s vahoja suomesta?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Speedou ei siitä sattuis missään netissä olemaan videopätkää?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      IMO glymit ovat ylihypetettyjä ja kalliita eivätkä kestä edes montaa vesipesua ennenkuin kiilto alkaa haalistua. Itse olen jo vuosikaudet käyttänyt 3M vahaa joka pesee ainakin nuo glymit melkein joka osa-alueella.

                                                      Tämän vahatestin mukaan Autoglymit eivät ole kovin kummoisia vahoja: http://primus.letku.net/hannu/vahatesti.JPG

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Teemu:
                                                        <Part Boys> ainakin mainostaa sivuillaan. Toki tuotteet tulee kätevästi kotiin <ulkomailtakin>.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Turussa Meguiars-tuotteita kannattaa kysellä Väriforumista Helsinginkadulla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jep kiitti tiedosta! Täytyypä koittaa millaista se on.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X