Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korkeussäädettävän alustasarjan säätö, vinkkejä, tippejä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Korkeussäädettävän alustasarjan säätö, vinkkejä, tippejä

    Onko vinkkejä mikä olisi paras/helpoin tapa tunkata coilovereita ylös- tai alaspäin kun kyseessä monivarsituentainen neliveto jossa pirun ahdasta iskarien ympärillä. Kierteet puhtaat mutta haka-avaimelle niin vähän tilaa että ehkä 1/8-osakierros kerrallaan pystyy kiertämään säätömutteria ja jenka on niin tiheä että sentin nousuun menee puoli tuntia. Oman auton sarjassa on pelkästään edessä apujouset jolloin varsinkin takajousituksen nostaminen on raskasta kun koko auton massa painaa vastapalloon.

    Aiempina vuosina olen napannut tolpat autosta pöydälle ja kiertänyt sitten siinä kun tilaa on. Tässä on tietenkin paljon enemmän työtä mutta aikaa menee lopulta vähemmän.

    Miten muut tämän tekee?

  • #2
    Juuri noin hankalasti kuin sinäkin. Sen ylätukivarren voi irrottaa C5 korissa navan päästä ja jemmata yläasentoon rautalangalla. Tai sitten jousipuristimilla jousi kasaan niin säätö helpottuu.

    Comment


    • #3
      Itse ilman tuota Q:ta tuskailen B7:an takajousen säädön kanssa. Säätöavaimilla ei ole mitään mahdollisuutta päästä säätämään korkeutta. Sitten Zolmilta saatujen vinkkien perusteella kokeillaan asentaa niinpäin että lautaset asettuvat ylös..

      Comment


      • #4
        Joka kevät syksy nuita on tullut pyöriteltyä. Tärkein mielestäni on kunnollinen pesu tolpalle painepesurilla ja liuotin pesu aineella ja lopuksi brääkleenillä. Olen muistaakseni aina pyöräyttänyt hiukan ylöspäin, jos olen laskenut jotta kierteen pystyy puhdistamaan myös lautasen alta. Viime syksynä yksi lautanen hirtti kunnolla kiinni ja piti katkaista ja tilata uusi. Tästä johtuen ajattelin, että ensi keväänä ei lasketa vaan annetaan olla samassa korkeudessa. Katsotaanpa kuinka mieli muuttuu, kun kesä vanteet saa alle.

        Comment

        Working...
        X