Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN ja kampiakselin jatkopala automaatilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN ja kampiakselin jatkopala automaatilla

    Tässä projektin keskellä tuli vastaan semmoinen juttu, että huomasin projektimoottorin kampiakselin päässä on jatkopala (vauhtipyörän päässä). Eli kyseessä on AAN-motti, joka on ollut automaatti-vaihteistosessa autossa. Nyt paikalleen on menossa manuaalilaatikko sekä sen alumiininen vauhtipyörä, joka ei mene tarpeeksi syvälle koska jatkopala ahdistaa. Voisiko joku jolla Etka tai Etos tms. tarkastaa miten tuo jatkopala on kiinni, ettei tule murjottua liikaa. Eli tuleeko ulos ulosvetäjällä vai onko siinä jotain muuta jippoa?

  • #2
    Jos Holkki on samallainen, kuin mulla oli MC koneessa, niin on ihan vaan ahdistussovitteella kiinni. Reikä tais olla 15mm. Se klunssi on aika pehmeää tavaraa ja itse ulostin sen pyörittämällä reikään M16 pultin sopivan ison hylsyn läpi, joka kiristyessään vetää sen ulos.

    Comment


    • #3
      Tähän tilanteeseen törmäsin kanssa kun Tepolta tuli tänään vauhtipyörä. Miten tuo holkki olisi helpoin ottaa irti, tosi lujassa tuntui olevan? Tuota Jukan ohjetta en ihan hiffannut, hylsy sen holkin sisälle kampiakselia vastenko? Tohtiskohan tuon rälläkällä silpaista halki..

      Comment


      • #4
        Sen verran on tuosta jo aikaa kulunut, etten kyllä enää ihan tarkkaan muista. Ilmeisesti kuitenkin oon tehnyt isohkosta hylsystä, mihin tuo holkki mahtuu siirtymään sekä M16 pultista ulosvetimen. Eli pultti tuon hylsyn neliskanttisesta reiästä läpi ja lähetään punomaan pulttia tuon holkin reikään. Kiristyessään lähtee siis vetämään holkkia tuon hylsyn sisään ja lopulta irtoaa.
        Pahoittelen surkeaa kirjallista ulosantia...

        Comment


          #5
          Hieman vielä antaa lämpöä kampuran laipalle ennen kuin alkaa kiskomaan niin lähtee helpommin. Ei kuitenkaan ihan punaiseksi kannata hehkuttaa.

          Comment

          Working...
          X