Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F Sähköluukku ei sulkeudu kunnolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 4F Sähköluukku ei sulkeudu kunnolla

    Kätevä varuste tuo moottoroitu takaluukku, mutta kylmien tultua alkoi jättämään raolleen...

    Eli menee normaalisti täysin ylös, mutta alas tullessaan ei tee sitä loppupaiskausta, jonka olin huomaavinani aiemmin, eli että ottaisi vauhtia lopussa... Luukku käy alhaalla, mutta palautuu surinan loputtua hieman takaisin ja jää "tuulihakaan" auki. Kädellä auttamalla lukittuu OK.

    Miten tuo softClose avustus toimii? Eli ottaako lukko siihen haittarautaan alapuolella kiinni, ja haittarauta vetää luukun kevyesti loppuun asti? Jos näin on, niin silloin tuo luukkuni lukko ei mene tarpeeksi pitkälle eli haittarautaan kunnolla kiinni, vaan jää "tuulihakaan" ja tästä ongelma...

    Onkos tuolle mitään säätöjä olemassa, joilla voisi avautumisnopeutta säätää? Tässä ei kaiketi vielä ole tuota uudempien sulkunapista tapahtuvaa ylärajan säätömahdollisuuttakaan. Onko VCDS:llä päästävissä kiinni luukun toimintoihin?

  • #2
    Mulla teki tänään ton saman. Ei oo ennen tehny moista. Käytin auki ja laitoin kii niin meni normaalisti kiinni. Mikä lie :\

    Comment


    • #3
      Oletko varma että se haka nousee sieltä ylös kun avaat luukun? Minulta meni se jousi poikki niin piti kädellä nostaa haka ylös.

      Comment


        #4
        ...

        Moi,

        Kyllä haka näyttää olevan ylä asennossa...

        Onkos toiminta niin, että lukko kiinnittyy hakaan ja haka vetää loppuun? Mulla luukku käy alhaalla ja palaa takas raolleen. Epäilisin, että tuo lukko ei lukitu kiinni-asentoon.

        Täällä mainintaa aiheesta, että, kun kerran tekee tuon ni alamäki alkaa
        Viimeksi muokannut Sepe; 4.12.2015, 12:58.

        Comment


        • #5
          Juu lukko kiinnittyy hakaan ja haka vetää luukun kiinni. Vika kuulostaa vain siltä lukko ei yllä hakaan.

          Comment


            #6
            ...

            Viitsisikö joku vilkaista toimivaa hakaansa missä on sen nollakohta luukku auki. Itsellä on kuvan mukaisesti, mutta voisiko olla ettei tule riittävän pitkälle ja se syynä - näyttäisi liuista päätellen, että voisi tulla pidemmällekin - mutta ei käsin liikkunut mitenkään.

            Mistä muuten tiedän painaako luukun ala asentoonsa itse luukun moottori vai tuo hakasen softclose?

            Itse luukun liikutus näyttää kyllä pakkasella hitaammalta ja luukun saa kiinni, kun vähän ennen ala asentoa junttaa kädellä luukkua alas - ala-asennossaan ei enää auta, kun haka ilmeisesti on jo lähtenut sulkemaan. onko haassa säätöä säätää ulommaksi? Se voisi auttaa. Tai vaihtoehtoisesti VCDSllä lisää liikematkaa tuolle alaslaskulle. Voiko sitä säätää?
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Kyllähän tuo näyttää olevan liian syvällä. Tuo on helppo purkaa ja kattoa mikä mättää.

              Comment


                #8
                Olisikohan tuossa samanlainen homma kuin D3 A8:ssa. Minulla oli takakontin lukon mikrokytkin sekaisin, ja auton mielestä luukku oli auki. Silloin tuo tuota hakaa ohjaava moottori ei tehnyt mitään. Sinulla se mikrokytkin voisi olla "lukko kiinni" asennossa, jolloin tuo haka on koko ajan alhaalla. Katso mitä VCDS sanoo luukun asennosta?

                Comment


                  #9
                  JOUSI

                  Asennot toimivat OK VCDS:n kautta joten purkasin haan. Jousihan se. Näytti haka olevan koko ajan ala asennossaan jousen katkettua. Näytti lisäksi olevan nuo haan säädöt lähes ala-asennossaan - taitanut pihi saksalainen "säätää" tuon toimimaan ilman "soft closea"... Ainakin haka oli reilun sentin ohi pellissä olevien "kohdistusmerkkien...

                  3cm näytti olevan jousen mitta - mistähän löytäisi vastaavan?

                  Liitteenä kuva irrallisesta haasta - auki-asennossaan. Punaisella jousen paikka. Haka liikkuu tuon pari senttiä "soft close"-liikkeellä. Ilman jousta haka ei tule esiin luukun lukon ulottuville.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Sepe; 6.12.2015, 17:36. Perustelu: kuva lisätty

                  Comment

                  Working...
                  X