Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä olisi hyvä tarkistaa konepuolelta (A6 2.7 btq)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä olisi hyvä tarkistaa konepuolelta (A6 2.7 btq)

    Eli tuli hankittua tuollainen profiilin mukainen kulkine, ja nyt kiinnostaisi, että mitä kaikkia osia olisi hyvä tarkistaa tuolta konehuoneen puolelta, jotta voisi ennalta ehkäistä suurimpia rikkoja?

    Huollot on tehty kirjan mukaan niin kuin pitääkin, mutta kun on ikuinen pessimisti niin odottaa vain että mitä laukeaa, ja mielellään sitä vaihtaisi joitain osia itse ennen kuin hajoavat ja tekevät suurempaa vahinkoa. Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä koneesta oikeastaan yhtään, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita.

    Kilometrejä mittarissa on 157t km. Ja sen verran olen huomannut että öljyä tippuu parkkiruutuun (ei todellakaan paljoa, mutta näkyy hyvin betonissa kun on auto aina samalla paikalla). Öljyt toki tarkistin, heti kun huomasin asian, ja oli mittatikun mukaan reilusti. Vinkkejä mistä voisi tiputtaa?

    #2
    Öljypohjan tiiviste on ymmärtääkseni melko tyypillinen vuotokohta. Omanikin siitä tihkuttaa. Muutoin ehjää autoa on yleensä paha korjata. Jos nyt jotain haluaa katsoa, niin bypassit ja niiden alta ison y-haaran kunto on hyvä tarkistaa. Tämän ikäisissä lambdat alkavat tietysti jo olla vaihto kunnossa.

    Comment


    • #3
      Haulla löytyy aika paljon juttua tuohon koneeseen liittyen.

      Tuohon öljyvuotoon voisin veikata venttiilikopan tiivisteitä. Mun edellinen auto oli -00 mallin vastaava bitukka, aj. 200tkm ja tiputti vastaavasti öljyä. Venakopantiivisteet ku vaihdoin, niin loppui tiputtelu.

      Comment


      • #4
        Venttiilikopan tiivisteet, nokka-akselin säätimen tiivisteet, turbon paluu putken tiivisteet. Noi laitettiin ainenkin mun omaan 110tkm kohdalla. Haulla löytyy paljon asiasta.... Aha... Toni olikii nopeempi...:D

        Comment


          #5
          Paljon lisää asiaa löytyy "Nyt kaikki S4:stä" -aiheesta.

          Comment


            #6
            Kiitoksia vinkeistä ja nopeista vastauksista. Täytyypä perehtyä tarkemmin tuohon Mikon mainitsemaan aiheeseen, jonkun verran sitä jo selaillut sieltä täältä.

            Comment

            Working...
            X