Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fm-lähetin kadotti radiokanavat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Fm-lähetin kadotti radiokanavat

    Tervehdys

    Miulla audi A6 -01 alkuperäsellä audin concert bose soittimella. Kävipä sellanen homma, että ostin tuon fm-lähettimen, jotta vois kuunnella sd-kortilta musiikkia. Sitä ennen radio kuului ihan ongelmitta ja kanavat löytyi. Laitoin fm lähettimen kiinni ja hain siihen oikean taajuuden, ja fm lähetin toimii hyvin, mutta kaikki muut kanavat katosi siinä samassa. Nyt ei mikään kanava kuulu. Silloin tällöin löytyy joku ylen kanava joka kuuluu sekin todella huonosti.
    Onkohan siinä soittimessa nyt mennyt joku asetus niin, ettei kanavia löydy? Asiaan ei vaikuta mitenkään onko fm-lähetin kiinni vai pois tai missä olen kun yritän kuuluvaa kanavaa metsästää. Yrittäny räpeltää niitä asetuksia mutta tuloksetta.

    #2
    Kuulostaa siltä, että auton antennin vahvistin pudonnut pelistä pois.

    Comment


    • #3
      Mitenhän tuota lähtis selvittämään?

      Comment


        #4
        Voisiko tuo FM-lähetin olla käyttänyt niin suurta lähetystehoa, että se on rikkonut vastaanottopiiristä jotain? En ole radiolaitteiden asiantuntija, joten joku voi ottaa kantaa, että onko tuollainen mahdollista.

        Comment


        • #5
          Pikaisesti tulee mieleen, että jos laitettu FM-lähetin on huonolaatuinen niin muut ilmassa olevat kanavat hukkuu tämän lähettimen pohjakohinatasoon tms. Pystyykö lisätyn FM-lähettimen lähetystehoa säätämään minimiin?

          Vilkaise Digitan sivuilta lähin FM lähetinasema (Joutseno?) ja sieltä lähetettävät taajuudet (Ylen yksi 88 tai Ylex 90,9 MHz) ja kokeile onnistuuko näiden kuunteleminen. Vaihda itse lisäämäsi FM-lähettimen taajuus sinne kaistan yläpäähän ja katso onko vaikutusta?

          Poista kokonaan lisätty FM-lähetin, alkaako tavallinen radio toimimaan?

          Noilla toimenpiteillä itse lähtisin liikkeelle...

          Comment

          Working...
          X