Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 sutimisenesto liian agressivinen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A2 sutimisenesto liian agressivinen

    Viikon verran tullut ajeltua A2 1.6 FSI:llä ja sutimiseneston toiminta ärsyttää.
    Mutkarampista liittyessä, kun vähän sutasee auton kallistuessa niin valo vilkkuu pitkään ja hartaasti ja tehot on hukassa. Tehon paluu on niin verkkaista, että haittaa liittymistä jos liikennettä piisaa.
    Minulla on pari vuotta vanhempi A2 TDI, joka on chipattu ja siinä sutimisen esto vilkuttaa vain pienen hetken liukkaallakin talvella. Renkaat on molemmissa käytännössä ihan samanlaiset.
    MK60 ABSia (1.6FSI) olen nähnyt haukuttavan jossain TDI 6-v jutuissa, en tiedä mikä siinä ärsyttää.
    Onko mitään tehtävissä, ei ainakaan mitään vikakoodeja ole?
    Äkkiseltään tuntuisi ettei kaasun hölläyskään oikein auta, kun imusarjan läppä voi lävähtää kiinni ja muutenkin seokset tuossa koneessa vaihtuu laajalla alueella.
    Kivikova matala alusta ja leveät läskit alle vai?

    #2
    Samaa tuo oma A2 FSI tekee ja vastaavasti aiempi A2 TDI 90hv ei ollut yhtä herkkänä. Mulla on alla kitkat. Odotan korjaantuuko tuo jäykempirunkoisilla kesärenkailla.

    Comment


      #3
      Kyllä voin sanoa että 1.4 55kW märällä kelillä la Landsailit alla teki aivan samaa. Talvella en ehtinyt aja.

      Comment


      • #4
        Omituista ettei 90hv TDI käyttäydy noin siinä ainakin on VNT-turbon kanssa reilusti enemmän alavääntöä kuin bensakoneissa.
        1.6:ssa on kyllä aika diesel-mäiset väännöt samat vaihteet kelpaa samoissa paikoissa kuin tolle 1.4 TDI:lle.
        Sähköinen taka-akseli olis kiva esim. Lexsuksesta.

        Comment


        • #5
          75hp TDI oli aivan samanlainen. On jo niin hapanta teknologiaa, että lienee luettava ominaisuudeksi.

          Comment

          Working...
          X