Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 subwoofer takahudlariin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onkohan sulla noissa kaiutinritilöissä sellaiset kromiset rinkulat? Jos näin on, niin sulla on Bang & Oulufsen sound system ja silloin löytyy kaikkiaan 14 kpl kaiuttimia. Subbari on varapyöräkotelossa akun edessä (luukun aukolta katsottuna), sellainen musta muovinen subikotelo. Itse olen kyseiseen settiin asentanut isomman erillis subin ja jo ilman erillisvahvistinta, äänimaailma parani kertaheitolla. Ajattelin vielä hankkia subille erillisen vahvistimen, jolloin saa vielä vähän enemmän potkua :)
    Itse tosiaan otin subille ohjaukset juurikin tuon auton oman subin liittimestä.

    Tuossa on kaikki kaiuttimet ja vahvistin:
    http://www.happyparts.de/Bilder_2013...035223F-25.jpg

    Tuossa on esimerkki niistä rinkuloista:
    http://hazzydayz.com/ekmps/shops/haz...sh-speaker.jpg

    Comment


    • #32
      Oliko täällä kellään tietoa löytyykö vakiokaiuttimilla olevasta B8:sta (sedan) minkäänlaista vahvistinta vakiona? Vai meneekö kaiuttimista johdot suoraan soittimelle?
      Kahdessa edellisessä B8:ssa on ollu sound system ja niistä sai helposti vahvistimelle signaalin alkuperäiseltä subwooferilta.
      Nyt siis mietin mistä kannattais kaiutinsignaali helpoiten ottaa RCA-linjamuuntimelle.

      Comment


      • #33
        Ei ole vahvistinta, radio hoitaa kaiken.

        Comment


        • #34
          Ok. Kiitos tiedosta.

          Comment


          • #35
            Pitäisi laittaa vahvistin ja subbari b8 avanttiin ja soitin asiantuntijalle miten se toteutetaan kun ei ole soittimessa rca paikkaa ja ei ole auton omaa subbaria. Elikkä tarvitsee vain linjamuuntimen esim dls hlc4.2 joka on kuulemma hyvä eikä tule vikakoodeja ja siihen tasonsäädin. Hintaa tulee noin 100 euroa. Signaali otetaan etukaiuttimista ei takaa.

            Comment


            • #36
              Ei tarvita linjamuunninta jos vahvistimessa on kaiutintasoinen sisääntulo.
              Viimeksi muokannut Killeri; 1.11.2017, 10:18. Perustelu: Kaupankäynti yksityisviestein.

              Comment


              • #37
                Mulla on itsellä nelikanavainen vahvistin mut en tiedä oisko siitä tohon tarkoitukseen.
                Viimeksi muokannut Killeri; 1.11.2017, 10:18. Perustelu: Kaupankäynti yksityisviestein.

                Comment


                • #38
                  Onko sillä jotain merkitystä ottaako signaalin etu- vai takakajareista? Eikös se signaali oteta pelkästään vasemman ja oikean puolen kajareiden plussajohdoista?

                  Saisiko jostain selville kätevästi kajareiden johtojen värit muuten kuin oviverhoilut purkamalla?

                  Comment


                  • #39
                    Kyllä sillä taitaa olla merkitystä että ottaa etukajareista. Itse en tiedä mut näin neuvottiin powerset myymälässä ja joissakin autoissa taakse ei mene bassoa olenkaan.

                    Ja pitää ottaa plussasta ja miinuksesta. Ajatellin mankan perästä ottaa signaalin linjamiuntimella ja viedä rca piuhan keskikonsolin alta peräkonttiin.
                    Olisi kiva jos jollain olisi tietoa noista johtojen väreistä? B8 mallin consert soittimeen.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 1.11.2017, 20:17. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

                    Comment


                    • #40
                      Etukaiuttimien kytkentä pitäisi näyttää oheisen kuvan mukaiselta, pre-facelift, ei-MMI ja ilman vahvistinta.

                      Comment


                      • #41
                        Kiitoksia Mika kytkentäkaaviosta.

                        Comment


                        • #42
                          Tämä ketjuhan osui aika hyvin mun tarpeeseen, osaakos kukaan sanoa mistä signaali subbarille kannattaisi ottaa tilanteessa, jossa autossa on ASS, eli orkkisvahvistin ja -subbari ovat takakontissa?

                          Lähinnä pohdin sitä, että jos orkkisvahvarin input signaalin saisi ryöstettyä subwoofer-outputin sijaan, niin poistaisiko tämä tarpeen linjamuuntimelle (eli se millä muunnetaan kaiutinsignaali linjatasoiseksi)?
                          Vai onkohan tuon orkkisvahvarin input myös kaiutintasoinen?

                          Mulla on siis aiemmasta autosta vanha subbari+vahvistin -yhdistelmä, johon käsittääkseni voi kytkeä vain linjatasoista signaalia.

                          Comment


                          • #43
                            Orkkisvahvarin input on kaiutintasoinen. Itse ryöstin linjamuuntimelle signaalit orkkisvahvistimen takakaiuttimien johdoista

                            Comment


                            • #44
                              Kiitoksia vinkistä! Pitänee kokeilla itse kunhan saan linjamuuntimen hankittua.
                              Onko muuten tietoa toimiiko tuommoiset halvemmat n. 30EUR muuntimet ilman vikakoodeja?

                              Lähinnä kun kalleimmissa malleissa mainitaan myyntitekstissä, että sen takia kannattaisi maksaa tuplahinta, että ei aiheuta vikakoodeja.
                              Minkälainen linjamuunnin masuuuu:lla on käytössä?

                              Comment


                              • #45
                                https://www.autostudio.fi/audison-li...-2-kanava.html
                                Mulla on tollanen ja toimii pirun hyvin. Kokeilin myös kahta halvempaa joskus ja ne ei ollu autossa tuntia pidempään kiinni.

                                Comment


                                • #46
                                  Itellä käytössä tää: https://www.hifikulma.fi/epages/hifi...io-System-HLC2 ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Helixin AAC.2:sta on myös kehuttu tosi toimivaksi.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Itselläni käytössä tuo Kennethin linkkaama kapistus. Helixin linjamuunninta myös kokeiltu, enkä huomannut mitään eroa tuohon halvempaan. Ainut miinus Audisonissa on vähän ahtaat liitännät, mutta jos pieni talttapäämeisseli löytyy niin no problem :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Audi A4 B8 äänentoiston parannus

                                      Tuli tuossa hetki sitten hankittua A4 (2010). Äänentoisto on aivan perus audi concert, joka omiin tarpeisiini vaatisi hieman päivitystä. Joten kyselisin miten muut ovat päivitelleet omaa äänentoistoaan.
                                      Itse olen miettinyt aktiivisubwooferia, jossa kysymyksenä on signaalin ja herätteen ottaminen.
                                      Sitten kiinnostaisi tietää kuinka "mahdoton" projekti olisi asentaa hattuhyllylle subwoofer, joka toki vaatisi B&O mallin hattuhyllyn. Kun paikka subwooferille siellä kuitenkin olisi.

                                      Jos jollakin on antaa mitään vinkkejä/kokemuksia, niin kiitos jo etukäteen. :)

                                      Comment


                                        #49
                                        Tuo hattuhyllyn vaihto voisi onnistua mutta en itse sitä tekisi, aika vähissä on sellaiset elementit jotka tuollaisessa free air-asennuksessa toimii, eli ilman koteloa. Toki jos väsää litteän kotelon hattuhyllyn alle niin mikä jottei. Jos huomaamattoman asennuksen haluaa niin pieni kotelo kontin kylkeen, niitä löytyy valmiinakin.
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 3.1.2018, 09:25. Perustelu: Aiheet yhdistetty. Kiitos vinkistä!

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Mika__M Näytä viesti
                                          Etukaiuttimien kytkentä pitäisi näyttää oheisen kuvan mukaiselta, pre-facelift, ei-MMI ja ilman vahvistinta.

                                          Osaako tietäjät kertoa päteekö tuo kaavio myös faceliftiin ja consert soittimeen?

                                          *Lisäys*

                                          Etukajareiden johdot ovat saman väriset b8:ssa ja b8.5:ssa. Johdot löytyvät helposti kynnyslistan irrotuksen jälkeen. Konepellin aukaisuvipu lähtee väkivalloitta irti, kun ensin irroittaa vivun takana olevan sokan.

                                          Antti M, jos hommaat vahvistimen joka ymmärtää kaiutintasoista signaalia (high input) niin signaalit saa noista etukajareiden johdoista (otettava molemmilta puolilta) etkä tarvitse erillistä signaalimuuntajaa. Vahvistin saa myös herätteen siitä samalla.
                                          Viimeksi muokannut Olmi; 18.3.2018, 22:20. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu, poista se sovellusasetuksista

                                          Comment


                                          • #51
                                            a4 b8 (2008) ja ihan orkkis popit ilman vahvaria. tarkoitus päivittää erkkasarjat eteen ja taakse. tuleeko etu ja takamideille ihan leikkaamaton signaali jotta vois niistä ottaa uusille erkkasarjojen suotimille inputit ? mahtaako alkuperäisissä diskanteissa olla vaan konkat eikä muita signaaliin vaikuttavia komponentteja ole alkuperäisissä johdotuksissa ?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Hei! Minulla on Audi A4 B8 2012 avantti ja siinä on peräkontissa vasemmalla puolen vahvistin (4G0 035 056 D) ja alkuperäinen subi akun vieressä. Eli onko tässä nyt sitten se ASS audiojärjestelmä.. Ja potkua pitää saada alapäähän lisää. Ajattelin ostaa linjamuuntimeksi PAC LP7-2 tai Helix AAC.3. Onko kellään asennuskokemuksia näistä kummastakaan? Ainut mikä tuossa PAC:ssa mietityttää että kuinka nopeasti se katkaisee vahvarista virrat..

                                              Ongelmana on myös se että linjalähdöt tähän muuntimeen pitäisi ottaa etukaiuttimilta, mutta minulla ei ole harmainta haisua minkä väriset johdot ON etukaiuttimien? Löytyyköhän edes mistään kytkentäkaaviota tuolle alkuperäiselle vahvistimelle tai pystyykö joku heittämään näiden värit ulkomuistista? :o

                                              Pikaisia vastauksia kiitos!

                                              https://aijaa.com/6pQKTB
                                              https://aijaa.com/Aue00p
                                              https://aijaa.com/6pwMvs

                                              Comment


                                              • #53
                                                Janne, katsos tuo minun edellinen viesti. Siinä on nuo etukajarijohtojen värit mainittu.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Noniin niimpäs näyttää olevan saman väriset.. Mietin vain kuin tuossa mainittiin pre-facelift, ei-MMI, ilman vahvistinta ja minun autosta löytyy vahvistin + subi. Onko sinulla Olmi kokemusta linjamuuntimen asennuksesta? Youtube videossa ainakin tuo PAC asennettiin silleen että yhdistettiin ne kahden eri kaiuttimen johdot ja laitettiin vain yhteen kaiuttimeen kiinni.. Toimiiko muka silleen? Eikö se pitäisi ottaa molempien puolien kaiuttimista?

                                                  https://www.youtube.com/watch?v=woAfVpf3Krw
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 23.11.2018, 17:56. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mulla on vahvistin johon saa tuotua suoraan kaiutintasoisen signaalin. Eli siis käytännössä niin, että molemmilta puolilta otetaan etukajarien johdoista herätteet (+ ja - tietenkin). Mulla siis ihan concert soitin ilman mitään hienouksia.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkoi vänkärin etuoven alempi kaiutin särkemään ja mietin että jos laittaisi alemmat kaiuttimet etuosastolle uusiksi, tietenkin hitusen tehokkaammat eli onko kellään tietoa minkälaiset sinne menis ns. plug and play?

                                                      Kyseessä siis A4B8 ja B&O systeemit, myös linkki orkkis b&o:n kaiuttimeen kelpaisi jos jostain löytäisi uutena, itse en ainakaan pikaisella googlella löytänyt.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Luultavasti tuossakin B&O systeemissä on 8" elementti siellä ovessa alhaalla. Impedanssi pitäisi vähintään vielä selvittää että uskaltaisi mitään ehdottaa. Mutta en kyllä lähtisi pelkkää bassoa vaihtamaan mihinkään, nuo on suunniteltu tuohon B&O settiin jakosuotimineen, niin korvaavan elementin löytäminen melko työlästä. Uutta (käyttettyä) vaan tilalle tai sitten koko etupään sarja vaihtoon.

                                                        Tuossa taitaisi esim yksi käypäinen: https://www.ebay.com/itm/Audi-A4-B8-...UAAOSw78xcgS2b

                                                        Suosittelen kyllä tarkistamaan vielä sopivuuden ennen kaupantekoa

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tässä on varsin mallikkaasti käyty etukaiutinprojekti läpi (jopa ihan suomeksi!): https://www.fanaticaudio.com/posts/a...tinten-vaihto/

                                                          En tosin tiedä yhteensopivuudesta B&O:n kanssa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Onko kenelläkään tuota Fanatic Audion pakettia asennettuna?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Varmaankin saattaisi paremmin löytyä vastauksia eri otsikon alta kaiuttimiin liittyvissä asioissa..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X