Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS 3

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juurikin näin! Mä en edes harkitsisi RS:ää jos siihen laitettaisiin 2.0l motti.
    Viimeksi muokannut okkim; 14.8.2015, 18:45. Perustelu: ^-merkkejä ei käytetä.

    Comment


    • Mutta moni harkitsisi. Ja menee sitten kilpailijalle. Tai sitten kilpailija ei tee kompromisseja. Omasta mielestäni on hyvin huolestuttavaa kehitystä, että RS mallien kanssa aletaan tekemään kompromisseja. Laitetaan imagon takia insinöörien mielestä vääriä konstruktioita markkinoille, jotka rapauttavat lopulta imagon. Milläs imago sitten korjataan kun RennSport onkin hitaampi kun kaikki kilpailijat?

      Comment


        Heh, tuotahan on tehty jo heti ensimmäisen version jälkeen. S2:sen jälkeen kaikki S:tä on tehty vain ja ainoastaan myyntimielessä. Samoin RS2:sen (jonka funktio oli kyllä vähän outo, eli tarkoitusperä hieman ontuva, mutta sopivan härö). Ajan saatossa molemmat, sekä S, että RS ovat muuttuneet enemmän ja enemmän vain tavista hieman paremmaksi versioiksi, jota myydään kalliilla halukkaille kuluttajille.

        Comment


        • Pakko tehdä hieman ulostuloa kun keskustelu velloo vilkkaana kulkineen puolesta ja vastaan. Tämä pikku RiSa herättää tunteita ja niin kait sen on tarkoituskin. Ei nämä vehkeet jätä ketään kylmiksi oli sitten pienemmästä tai isommasta kyse.

          Hyvinkäällä alkukesästä testasin ko laitteen kuten aiemmin sanaillut. Se fiilinki, vaikka pikku RiSa onkin, nousi munaskuihin asti heti. Pirun näppärän tuntuinen, rivakka eikä mitään "kottero tunnelmaa" niinku vähän pelkäsin kun kutosesta on viimeiset tuntumat. Äänimaailmasta on paljon ollut puhetta, on se vaan, ei sitä voi liikaa kehua. Mua sen verta lapsetti jotta koeajolenkillä tuli ruuvattua ikkunaa alas.

          Niin ja helppo oli pyöritellä mutkateillä ja suorilla oli vakaa. Olihan se sitten pakko tilata ja puolittaa toi nykyinen kun vaimokin sano jotta onhan tommonen pienempi kivampi. Pitää joskus ottaa puheeksi toi tehopuoli ennekuin auto kotiutuu:)

          Täähän tulee ihan käyttöautoksi, pirteä pieni perheauto. En oikeastaan edes tiedä mihin "kastiin" tää jaotellaan. Oisko sitten pieni perhesportti. Elikkä ei tule ratakäyttöön jotta limittejä tällä ei ole tarve hakea.

          Kun useampaa kiinnostaa kuitenkin:

          - Katalonian punainen
          - Sisävalopaketti
          - Himmentyvä peili
          - Paikallaanpito
          - Älykäs avain
          - Tavaratilan kääntömatto
          - Rotor talvirengassetti 235/35/19/Continental/kitkat

          Sitte semmosta pikkuhilpettä, lukkopulttia...

          Tää oli mun valinta käyttikseksi, oma fiilinkihän sen määrää minkä valitsee.
          Jollekkin sanoin miitingissä jotta tää tulee olemaan Suomen vähiten riivattu RiSa. Joku voi kysyä sitte että minkä takia hankkia niin mä voin vastata jotta kiva on omistaa...

          Comment


            Nyt ollaan asian ytimessä, kun auto ostetaan itseä varten ja omalla rahalla, mitä väliä mitä muut ajattelee.
            Rahamiehellä on se mahdollisuus ettei jos syystä tai toisesta auto ei sittenkään miellytä vaihdetaan se toiseen ajattelematta kunka kalliit km:t tuli.

            Comment


            • Vinsulle onnittelut uudesta tulokkaasta. Itse en mitenkään ole laitosta vastaan, yritin tuoda vaan rehellisen mielipiteen muihin tarjolla oleviin verratuna. Oman mieltymyksen mukaanhan näitä tilaillaan ja omaan käyttöön. Käyttöautoksi jos tilat riittää niin mitä sopivin. Äänimaailmaa ei kyllä käy kiistäminen. Jos olisi ollut saatavilla sedanina niin oisin itsekin moisen tilannut, mutta silti koeajokokemukset ja mielipiteet olisi pysyneet samana

              Comment


              • Joo tumu, en minä ole mieltäni pahoittanut. Ihan faktaahan sä ole kirjoitellut siitä minkä tuntuman olet kärrystä saanut. Nyt pitää vaan odotella milloin paketti on noudettavissa kotipilttuuseen.

                Comment


                • Onks toi Katalonian punainen se auringossa haalistunut??
                  Maahantuontiin tuli just yks sellainen haalistunut ;) ja yks hopea RS3.

                  Comment


                  • Tässä yksi monista RS3 mk2 lehtijutuista, eli Top Gearissa keväällä ollut:
                    http://www.topgear.com/car-reviews/a...ic/first-drive

                    RS brändistä ja imagosta ei tarvitse olla huolissaan varsinkaan uuden RS3:n takia. Luulen, että suurimmalle osalle RS:n ostajista merkitsee eniten t i e k e l p o i s u u s, eikä haetakaan rata-asetta ja sivuliukuria. Kyllä RS3:nkin saa sivuliusuun, eikä siihen edes tarvita suomiflikiä. Top Gearin tarinassa tiivistyy hyvin fiilis tiekelpoisuudesta ja hirmuisesta suorituskyvystä, ja kun siihen lisätään tämä 2.5 l moottori, loistava viimeistely ja ne äänet, niin ei RS fani voi enempää vaatia. Mielenkiintoista kyllä, tuhannet ovat tilanneet auton ilman koeajoa ja lehti/video arvostelujen perusteella - vai pitäisikö sanoa niistä huolimatta. Tilanne on sellainen, että jos menet tilaamaan auton nyt, tuotantoviikko voi venähtää pitkälle kevääseen 2016.

                    Uusimmassa Top Gearissa on 28 auton hot hatch-vertailu. Brittikaverilta tietoa, että ratakierroksen (Knockhill, Skotlanti) nopein oli RS3, mutta vertailun voitti golf r. Kovasti menee ristiin ratatestien tulokset eri radoilla ja lehdissä.

                    - RS3 1.02.6
                    - Type R 1.02.8
                    - M135i 1.02.9
                    - Golf R 1.03.1
                    - Megane RS Trophy 1.04.0
                    - Leon Cupra wagon 1.04.3
                    - S1 1.05.2
                    - Peugeot 203 GTi 1.05.2
                    - Clio RS Trophy 1.05.4
                    - Fiesta ST 1.07.1

                    Comment


                    • Mistä sulla on tieto, että nyt tilaava sais auton vasta keväällä 2016. Mulle myyjät puhuneet 4-5kk toimitusajasta?

                      Comment


                      • Se on tuolta kaverini brittien "hevosmiesten tietotoimistosta", mutta sinällään totta, että siellä heinäkuun lopulla tilanneet ovat saaneet bw huhtikuulle 2016. Tosin saaren dealer toiminnan taso vaikuttaa kirjavalta, eikä Suomessa ole sitä ongelmaa.

                        Kerrotaan nyt sitten, että itse tilasin eka päivänä kun tilauskirja aukesi (17.4.) ja luvattiin toimitus 4 kk. BW oli 26 ja RS3 tuli heinäkuun puolivälissä.

                        Vaikka tuo ylempänä oleva Anglesey promovideo onkin, on helppo allekirjoittaa ajossa olevien kavereiden riemun kiljahdukset. Speksit, varustelu ja miten ja mistä osista auto on rakennettu oikeuttavat hinnan. RS3 mk2 on kokonaisfiilikseltä ehdottomasti parasta mitä minulla on ollut (aikoinaan kunnolla terästetty 96 Aero ja Vectra opc, sitten Golf GTI ja Golf R ja viimeksi S3). Lisäksi jonkin aikaa ajossa ovat olleet BMW M3, R8, S4 ja RS4. Näistä mieleen painuvin oli R8, joka kelpaisi ohi RS3:n, mutta 250 k € hinta on vähän liikaa. Japsit eivät sytytä, paitsi Type R:n käyn jossain vaiheessa kokeilemassa.

                        Laittaisin pari kuvaa Catalunyan punaisesta, mutten saa lisättyä kuvia tänne sivuille?
                        Viimeksi muokannut kaalepson; 16.8.2015, 08:29.

                        Comment


                          Onnittelut Vinsulle ja kaalepsonille!

                          Voisiko brittien toimituskapasiteettiin vaikuttaa oikeanpuoleinen ohjaus? Mene ja tiedä, tuotantoviikkojen viivästymisestä on tosissaan kirjoitettu paljon brittien audi-sport.net -foorumilla. Erityisesti eksklusiivi-värien kohdalla tullee varautua ennennäkemättömän pitkiin toimituksiin.

                          Ymmärtääkseni maahantuojien halliautoiksi lukittuja tilauskantoja korvataan asiakastoimituksilla ympäri Eurooppaa. Tämä tuonee helpotusta jonkin verran.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja kaalepson Näytä viesti
                            Laittaisin pari kuvaa Catalunyan punaisesta, mutten saa lisättyä kuvia tänne sivuille?
                            Vain jäsenet voivat lisätä kuvat suoraan foorumille.
                            Viimeksi muokannut okkim; 16.8.2015, 09:44. Perustelu: Siivosin vähän lainausta.

                            Comment


                            • Tuossa punaista väriä:

                              https://www.google.fi/search?q=Catal...scqnWgvrBKc%3D

                              Comment


                              • link not working
                                Viimeksi muokannut kaalepson; 25.4.2016, 04:14.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Kenzu Näytä viesti
                                  Onks toi Katalonian punainen se auringossa haalistunut??
                                  Maahantuontiin tuli just yks sellainen haalistunut ;) ja yks hopea RS3.
                                  Onks se auringossa haalistunut maahantuonnin tän värinen?:

                                  https://www.google.fi/search?q=Audi+...lHgsjkCxHmM%3A

                                  Esitteestä ei löydy tätä väriä, on sitten erikoisvärejä. Toki tuo on sisätiloissa otettu kuva joten luonnonvalossa näyttää sitten vähän erilaiselta.

                                  Comment


                                  • Jep. Siis catalunya red on se väri.
                                    Ainakin keinovalossa se näyttää kovin haalistuneelta. Ulkona varmaan voi näyttää paremmalta tai riippuen valaistuksesta. Tietenkin myös katsojan silmistä, eihän kaikkien tarvitse tykätä.
                                    Värissä on aika paljon helmiäistä ( enemmän kuin misanon punaisessa) sekin osasyy sille että näyttää vaalealta.

                                    Comment


                                    • No kappas, mä olin varma jotta on eri väristä kyse. Kun kattoo ulkona otettuja kuvia (esmes kaalepsonin otokset) ja vertaa tohon niin ei uskoisi että on samasta väristä kyse.

                                      Comment


                                      • Se jäätikön valkoinen oli ainakin itelle vähän pettymys(AC:llä).
                                        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jut...s-3-sportback/

                                        Comment


                                        • Kyllä nuo minun kuvat ovat värin osalta todenmukaisia, ks yllä 16.8.2015 viesti. Kuitenkin, Catalunya Red on kirkkaassa valossa ja esimerkiksi auringon valossa hieman oranssiin vivahtava, joka kyllä luonnossa vain tehostaa auton presenssiä. Sen voin vielä lisätä, että luonnossa pakoputket on "järkyttävän" kokoiset; kuvat eivät tee niille oikeutta.

                                          Comment


                                            Varmastikin hieno väri luonnossa jos vielä vanhaa misanoa enemmän helmiäistä (joka jo aikanaan 2000 luvun alussa sisälsi todella paljon helmiäistä ja oli varsin oranssi).

                                            Comment


                                            • Pakoputket on just hyvät. Ja väristä plussat, jos taittaa oranssiin(normi punaisesta en välitä). Mitenkäs RiSamiehet, ottiko kumpikaan Magnetic Ridea tai sporttijakkaroita?

                                              Comment


                                              • Minulla oli mag ride S3:ssa ja ajoin myös S3:a, jossa sitä ei ollut. Ero oli marginaalinen comfort ja dynamic asetusten välillä ja pidinkin mag ridea koko ajan dynamicilla. S3 ilman mag ridea toimi minusta yhtä hyvin. Oman kokemuksen takia en RS:ään mag ridea ottanut (vaikka lehdissä ja foorumeilla sitä kehutaan), enkä ole ollut runsaan 2 tkm ajon jälkeen päätökseeni pettynyt.

                                                Istuimiahan on "perus" sport seats nahkaisena, super sport seats antaen enemmän tukea ja tietysti nahkaisena ja näissä on pari väri ja tikkaus vaihtoehtoa valittavissa, minä otin nämä. Sitten on bucket seats, jotka ovat tietysti eniten tukea antavat, mutta ovat ehkä matka-ajossa epämukavat, ja koska ei ollut testausmahdollisuutta, en harkinnut niitä.

                                                Comment


                                                • Jep, nuo perusjakkarat on kyllä minusta aika onnettomat tollaseen autoon. Lisähinta Sport-penkit jo ok eli hyvä valinta. Bucket seatsit ei missään nimessä ole epämukavat matka-ajossa, mutta lyhyessä kaupunkipyörityksessa kyllä, johtuen vaikeammasta istuimeen pääsemisestä ja myös poispääsystä. Jokohan ne on arponeet hinnan noille BS:lle?

                                                  Comment


                                                  • "- Katalonian punainen
                                                    - Sisävalopaketti
                                                    - Himmentyvä peili
                                                    - Paikallaanpito
                                                    - Älykäs avain
                                                    - Tavaratilan kääntömatto
                                                    - Rotor talvirengassetti 235/35/19/Continental/kitkat
                                                    Sitte semmosta pikkuhilpettä, lukkopulttia"

                                                    Olin aikaisemmin postanut ton ylläolevan.


                                                    Eli mä meen tolla sport seatilla. Ei se kuvastojen mukaan miltään epäkelvolta näytä, noh kokemus sitten puhuu puolestaan. En edes harkinnut magneettia, sen verta olen miiteissä kuullut negaa niistä. Mun tietämys ei riitä mikä niissä pettää vai onko menneen talven lumia niitten kestämättömyys. Kaalepson kirjoitti mietteensä vakioalustasta, minä en pysty vielä;)

                                                    Comment


                                                      Vinsu, RS3:n vakioistuimet ovat identtiset S3:n kanssa, poisluettuna verhoilumateriaali. RS3:ssa istuimet ovat kokonahkaiset vakiona. Keskiosan nahka ei vaikuta mitenkään "liukkaalta". S3:ssa ja arkiajossa istuimet ovat palvelleet oikein hyvin tarjoten mukavuutta ja niillä taittaa mielellään pitkääkin matkaa. Säädettävä reisituki ja sähköisesti säädettävä ristiseläntuki auttavat asiaa. Piirun alemmas saisi tosin korkeuden säätövara ulottua omastakin mielestä.

                                                      Comment


                                                      • Okay, aina oppii lisää, kiitos informaatiosta Herbert. Niin mä lukeudun taatusti johonkin sunnuntaiautoilijaan jos vertaa niihin jotka oikein tykittää näillä vehkeillä ja käyttää radoillakin.

                                                        Comment


                                                        • Itsekään en Magnetic Ridesta maksas, mutta en sen huonouden takia vaan muista syistä. EX RS3:ssa ei ollut, nyt TT:ssä taas on/siis oli. AC:n autossa oli ne peruspenkit ja hämmästytti ihan niiden tasaisuus. Koeajoautossa oli nuo Sporttijakkarat ja niiden kohdalla voidaan jo mainita sana sivutuki. En mäkään oo TT:llä radalla käynyt, mutta eipähän tarvii mutkissa pitää ratista kiinni, et pysyy penkissä. :D Mutta jokaiselle käyttötarkoitukseensa ja varsinkin kroppaansa sopivat penkit tottakai. Ja tosiaan alemmaks pitäs nuo molemmat penkit saada säädettyä.

                                                          Comment


                                                          • Kävin mulkasemassa tota Espoon AC:n valkoista halli-autoa, kun odottelin omaani huollosta. Valkoinen väri ei ehkä ihan tee oikeutta RS:n muodoille, vaikka muotiväri onkin. Auto on hieno, eritoten takavinkkelistä isoine putkenpäineen. Istuin myös kuskinpallille ja minun mielestä autossa ollut peruspenkki on ihan ok istua, sellainen ehkäpä jokaiseen ahteriin sopiva jakkara, eikä tosiaan ole mitenkään liukasta nahkaa (ainakaan uutena). Varusteita oli mm: navi ja B&O:t, joita tuli pikkasen popiteltuakin, hyvin soi. Hintalapussa seisoi 92 K€, en tehnyt kauppoja, vaikka hetkellisesti teki mieli ;).

                                                            Comment


                                                              Videon loppupuolella lyhyt ennakkotesti ABT:n virittämistä TTS:stä ja RS3:sta:

                                                              http://youtu.be/JwmiCyqr2fU

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X