Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä paras ja edullisin moottorin lämmitin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä paras ja edullisin moottorin lämmitin?

    Auto olisi Urs6 2.2t -95. Tällähetkellä autossa ei ole minkäänlaista moottorin lisälämmitintä.Polttoaine lämmitin taitaa olla turhan kallis,joten nyt olisinkin kiinnostunut, että mikä olisi paras sähköllä pelittävä lämmitin. Lohko vai paljon parjattu letkulämmitin? Defan sivuilta en nyt äkkiseltään löytänyt muihin malleihin kuin tuohon s6 v8:iin joitain vaihtoehtoja, mutta nimenomaan tähän 2.2 en löytänyt ainakaan hakuohjelmalla yhtäkään.Onko kokemuksia ja hintatietoja?

    #2
    Defalta löytyy ainakin normaali lohkolämmitin. Katso vaikka joku muu viisisylinterinen esim. NG tai AAR (2,3E). Se ainakin toimii ja lämmittää ihan hyvin.

    Comment


      #3
      Taitaa olla lähes sama vastus kaikissa 5 pyttysissä defalla. Olikohan 391 ja 393 mallinumerot. Kahta näköjään tarjoaa nykyään.

      http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=

      Comment


      • #4
        Perinteinen lohkolämppäri on paras vaihtoehto. Mun vanhassa se asennettiin ensimmäiseen vesireikään nokastapäin katsoen ja koko kone lämpesi hyvin vaikka vastus ei ollut koneen keskellä.

        Comment


          #5
          Omassa AAN-urssissa on ollut molemmat 391 ja 393 elementit. Molemmat paloivat n. 2kk käytön jälkeen viime talvena. Nyt on uusi malli jonka koodia en muista, olivat Kahalta suositelleet käyttää tuota kartiomallista iskettävää koska noita 391 ja 393:sia on palanut paljon, kuulemma valmistusvikaa ollut tuossa kiinnitysmekanismissa, T-kappale on liian paksuvartinen ja jää mahdollisesti ilmakupla vastuslankojen väliin. Molemmat elementit vaihdettiin takuuseen.

          En tosin tiedä nykytilanteesta että onko tullut muutoksia tuohon.

          Comment


            #6
            Joo mulla palo kans tuo 391 parin kuukauden käytön jälkeen. Sanovat liikkeessä mistä ostin sen että en oo ollu ainut. En ole varma sainko saman mallin takas mutta nyt on kestänyt. Takuuseen sain uuden ja defan maahantuoja maksoi vaihto viulut.

            Comment


              #7
              Miulla taas on juurikin tuo pultilla kiristettävä, ollut jo kolme vuotta ilman ongelmia. Olisko siitä uudistettu malli sitten ollut susi tai sitten miulla on vaan hyvää tuuria, jota en kyllä jaksas uskoa... :)

              Ja vaihdettu moottoriswapissa NG -> AAN, joten se ainakin käy.

              Comment


              • #8
                Ihan vaan tiedoksi, että Temron valmistus on ilmeisesti lopetettu. Näin minulle ainakin kerrottiin varaosaliikkeestä kun olin A4:ään ostamassa kilkkeitä.
                Olen yleensä laittattanut niin, että Defan elementti ja johtosarja plugille, Temron sisähaara.
                Tulee halvemmaksi, mutta ei enää :(

                Comment

                Working...
                X