Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

keskuslukitus (nuppi ylös ovi kiinni)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    keskuslukitus (nuppi ylös ovi kiinni)

    Kellään vastaavaa ongelmaa: Ovessa lukitusnuppi nousee ylös mutta ovi pysyy kiinni.
    On tehnyt tätä toiseen takaoveen ja nyt myös kuskin oveen. Ei siis aina mutta joskus.
    Myöhemmin nuppi on jäänyt alaskin ja ovi pysynyt kiinni.
    Ovi aukee joko rumppaamalla uudestaan kiinni/auki kaukosäätimestä tai sitten sisältä kahvasta pari kertaa vetämällä.

    Mikä neuvoksi??



    Auto siis A6 -98

  • #2
    Tervetuloa toimivien Audi-lukkojen maailmaan. Lukkokoneistossa tod.näk. ylimääräistä tavaraa. Purku ja puhdistus pitäisi auttaa. Itsellä teki juuri tuota apukuskin oveen ja varsinkin pakkasella, kunnon öljyäminen auttoi viime talveksi, mutta tiedän jotta vika tulee takaisin jos en pura ja puhdista.
    On keskuslukosta puhuttu paljonkin, tuossa nyt jotain alkuun:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ighlight=lukko
    Toinen mahdollisuus:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ighlight=lukko

    Comment


      #3
      "Väärällä" hakusanalla (keskuslukitus) ei löytynyt. heh heh.
      Mutta asiaan, mikäs siellä lukituksessa siis mättäisi, onko kellään kuvia mitä siellä ovipahvin takana lymyää.
      Elikkä missä kohti sitä likaa/paskaa voisi olla?
      Äkkisiltää ei vaikuttaisi kovinkaan monimutkaiselta.

      Comment


      • #4
        Kerran olen siinä ajatuksessa ovipanelin irroittanut, jotta alan puhdistamaan, mutta jouduin työkalujen ja ajan puutteessa siirtämään ko. aktiviteetin kesälomalle. Lomilla ajattelin purkaa ja putsata molemmat etulukot, ehkä kaikki.
        Epäpuhtaudet löytynevät lukkopatruunasta ja itse lukon salpa-mekanismista. Vanhaan rasvaan paska tarttuu.

        HUOM. Tämä ei ole empiirisen tutkimuksen tulosta vaan on siis vain mutua ja perustuu siihen että täsmälleen saman vian olen korjannut (siirtänyt) lukkokoneiston "purkamattomalla" öljyämisellä.

        EDIT: mulla vika paheni pakkasilla jopa semmoiseksi, jotta mikään rumppaaminen ei auttanut, ainoastaan sisätilan perusteellinen lämmitys, hermoa kiristi... Sitten vika hävisi kokonaan rasvauksen jälkeen, eli mekaaniseen jumittumiseen viittaisi kaiken järjen mukaan...

        Comment


        • #5
          Ohjeet kuskin oven purkuun ja kasaukseen

          Ohje aikanaan löytyi kun keskuslukituksen kanssa taistelin. Käynee ainakin osin myös tässä tapauksessa.

          Comment


            #6
            Eipä kyllä kiinnosta vähääkään alkaa korjaamaan, laiskuus huipussaan.
            Kyllä ei nää Auditkaan ole mitään laatuautoja.
            Tippi on vaihdettu 110-120 tkm kohdalla.
            Toinen kulkine on Saab 9000 2.3 -90 n. 400 tkm ja lukot esim. toimii täysin.
            Ainut haitta on kun kori alkaa lahota käsiin.

            Tuli vähän offtopicia, mutta elämä on.

            Comment


              #7
              Mielenkiintoinen huomio tuli tehtyä, ainoastaan silloin lukko temppuilee kun rattilukko on päällä.

              Odotellaan kommentteja.

              Comment

              Working...
              X