Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin neste haisee mut ei tiputa?Miten kytkin kestää?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jäähdytin neste haisee mut ei tiputa?Miten kytkin kestää?

    Onko jokin yleinen paikka mikä tutkia?? Lämpöjen noustessa normaaliin saattaapi jopa vähä höyrytäkki mut en saa paikallistettua mistä vuotaa..? Ja käryää sisällekki tosi paljo!Ideoita? Miten tuo vakio kytkin kestää lastuttamista? Onko mun autossa neste vai vaijeri kytkin?? Tuntuu jotenki jäykältä ottaa aika ylhäältä..!

    #2
    Kunnossa oleva vakio kytkin kestää kyllä lastuttamisen. Kytkin on nestekäyttöinen. Imusarjan alapuolella olevat vesiletkut taitaa aika yleisesti poksahdella.

    Comment


    • #3
      Jos on letkut rikki niin se on eri asia ja uusi ne heti, mutta toivo ettei lämppärin kennosto ole leviämässä. Hirvee homma vaihtaa. Kennosto on heikko kohta tässä ikäluokassa.

      Aikoinaan alkoi mulla yhdessä typ44:ssä just noin. Ihmettelin mistä tuli huurua ja hajua sisään mutta se olikin jo sumuvuoto kennossa.

      Siinä tapauksessa viimeinen hetki koittaa välttyä remontilta ja laita sylärin paikkausaine heti sisään (sylar cement tms.). Voisi korjata just tollaset vuodot.

      Toinen "klassikkopaikka" on itse syyläri ja sen muovipäädyt voi alkaa vuotaa.

      Onhan sulla myös nestesäiliön korkki kunnossa? Hengittääkö sitä kautta liikaa? Paine karkaa...

      Comment


        #4
        Mulla oli kans mystistä vuotoa omassa. Vuotokohta löytyi viimein ja oli tuo kannen takaosasta lähtevät letkuliitäntä (034121143E) syöpynyt puhki. Osan hinta muistaakseni kympinluokkaa VAG-tiskillä.
        NetAlbumin kuvassa osa nro 25.

        Toinen mahdollinen paikka voisi olla lämppärin hana, tosin vuotaessaan neste valuu tuulilasin etupuolella olevaan kaukaloon ja sitä kautta maahan.

        Comment


        • #5
          Minulla oli lötkössä useamman kuukauden pahenevaa nestehävikkiä. Kaikki paikat olin tutkinut useampaan kertaan läpi eikä vuotoja löytynyt. Aloin jo epäillä kantta/tiivistettä, vaikkei mikään muu oire siihen viitannutkaan. Eilen löytyi viimein vuoto juuri tuosta yllämainitusta letkuliitännästä. Olin useaan kertaan kädellä koittanut että letku ei vuoda liitoksesta. Vasta kun peilin avulla katsoi tuonne niin huomasin että vuotaa juurikin tuon liitoslaipan alta. Onneksi ei ole tuon kalliimpi osa jos sen joutuu uusimaan, todennäköisesti korjaantuu jo tuon laipan alla olevan tiivisteen vaihdolla.

          Comment


            #6
            En usko lämppärin kenno vikaan ku höyry tulee pellin alta keulasta.. Ja ei tuo vielä hävitäkkään nestettä!? Semmoinen havainto että ei nosta lämpöjä ajaessa ku ehkä vähän yli punasen eli n.65astetta ja parkissa vasta nousee 90:iin ja putoo ku lähtee ajamaan..? Eikä tuonne paisunta säiliöön tuu kovaa painetta vaikka aukaisee kuumana!? Eikä tiputa mistään vaa haisee ja pikku höyryä joskus..?

            Comment


              #7
              Termari vaihtoon jos ei nosta ajossa tuon enempää lämpöjä.

              Comment


              • #8
                Itse saikahdin aikanaan 9000i:n kanssa kun konepellin alta alkoi puskea hoyrya oikein kunnolla valoissa seistessa. Eika tuo "vika" ollut sen kummallisempi kuin etta syylarilla tai vesikierron letkuilla oli kosteutta joka hoyrystyi kun jaahdytysvesi alkoi kiertamaan. Voisi olla tassakin tapauksessa sama "vika" jos jaahdytysvesi ei kierra kunnolla ja kosteutta paasee kertymaan.

                Comment


                  #9
                  -lainaus-jaahdytysvesi ei kierra kunnolla ja kosteutta paasee kertymaan

                  Mut miks sitte haisee jäähdytin neste ja maistuu suussa ku ajaa??!

                  Comment


                    #10
                    Termarin vaihdan samalla ku vaihdan jakopään osat!? Eli kait hihna,vesipumppu,ohjain rulla,termari,kampiakselin stefa,entä muuta?

                    Comment


                    • #11
                      Lämppärin kenno vaihtoon oitis. Tuo jäähdytinneste ei ole terveellistä hengitellä, leukemiariski!

                      Comment


                        #12
                        Miten se lämppärin kenno keulasta höyryää??? Ja kone huoneen ku aukaisee nii sieltä se haju höyry tulee MUTTA MISTÄ!!?

                        Comment


                        • #13
                          Okei, en lukenut tarkkaan.... Sori.

                          Comment


                          • #14
                            Kennoa minäkin epäilin mutta syylarin päädyissä vuoto kuitenkin oli. Tarvikekenno asennuksineen 350 (automaattilaatikon jäähdytys samassa). Pitäisi näkyä valkoista vuoto jälkeä päätyjen ylä osassa. Mistään muuten ei huomannut paitsi tietenkin siitä jatkuvasta hajusta kabiinissa.

                            Comment


                            • #15
                              Epäilisin että kyseessä on syylarin tai muun muovisovitteen haurasmurtuma...alkaa vuotamaan vasta kun paine nousee tarpeeksi suureksi->paineen noustessa tarpeeksi korkealle alkaa suhistamaan pikkuhiljaa (paras arvaus syylarin poski/alavesiletkun kiinnityslaippa syylarissa).
                              Paineen laskiessa/kadotessa järjestelmästä lämpötila laskee/pysyy alhaisemapana->nesteen kiehumispiste erilainen eri paineella etc.

                              Comment

                              Working...
                              X