Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valokuvaus topic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuli vähän harjoiteltua liikkuvan kohteen kuvaamista ratapäivillä. Ei oo aina ihan helppoa saada pitkällä putkella osumaa kohdalleen. Olis pitäny vaan säätää aukkoa reilusti isommaksi, kun valoa kerran oli. No tietääpähän ensi kerralla. Putkena oli kaverilta lainattu 80-200mm 2.8 Nikon. Aivan sairaan skarppi lasi polttovälistä riippumatta. Pikku miinuksena vaan tuo objektiibin oman tarkennusmoottori puuttuminen ja siksi hidas AF.

    Tässä kaverin laukaus


    Täällä lisää omia ja kaverin ottamia räpsyjä. Pikkasen kaukaa joutuu kuvaamaan 80mm polttovälilläkin, mutta eipä sitä koko arsenaalia jaksanut raahata mukana.
    http://juhana.pp.fi/images/album/car...alastaro05_09/

    Comment


      Tuli eilen kuvailtua kavereiden projektiautoa:





      Comment


      • Photoshopilla leikkimistä. Halusin kokeilla "läpinäkyvää" konepeltiä :)

        Comment


          Hieno tuli. Mites toi tehdään? Layereitä vissiin useampi ja toiseen sitten läpinäkyvyyttä vai kuinka?

          Comment


          • Pari layeria, opacityn muutosta päällimmäiseen jossa konepelti kiinni ja leikkelyä.

            Edit: Jos haluaa toisesta kulmasta, niin silloin joutuu tietysti konehuoneen venyttelemään paikoilleen toisesta kuvasta, koska muuten itse pelti on edessä ellet halua sitä kuvaa varten irroittaa [lisää hymiö].

            Comment


            • Juuri noin kuin Shakal kertoi. 2min juttu :) Aika hauska efekti. Opacityllä saa prosentteina määritellä läpinäkyvyyden.

              Comment


                Sarjakuvaus asetuksilla toki :)

                Sohasin sen liitteeksi sitten :)
                Attached Files
                Viimeksi muokannut gedu; 14.6.2009, 08:24. Perustelu: linkiksi

                Comment


                • Ei näy Jussin kuva.

                  Comment


                  • Ei näy Jussin kuva.
                    Kyllä se vaan näkyy...

                    Comment


                      Ei näkynyt suoraan. Piti linkki kaivaa esiin. Muutin suoraan avautuvasta linkiksi.

                      Comment


                        Tämmöinen tarttui kameran linssiin roomassa:
                        Attached Files

                        Comment


                        • Tämmöinen tarttui kameran linssiin roomassa:
                          Omista kansioista löytyy miltei identtiset otokset.. =)

                          Comment


                          • Ei näkynyt suoraan. Piti linkki kaivaa esiin. Muutin suoraan avautuvasta linkiksi.
                            Ot menee: Mistähän sitten johtuu että mulla näkyi suoraan ilman mitään k(l)ikkailuja? Kävin kuitenkin melkein heti katsomassa kun kuva oli postattu... Selaimena Firefox 3.0.11

                            Comment


                              Omista kansioista löytyy miltei identtiset otokset.. =)
                              Kävitkö yläkerrassa, siellä oli lasikaapeissa kanssa kaikkea kivaa. :)

                              Mistähän sitten johtuu että mulla näkyi suoraan ilman mitään k(l)ikkailuja?
                              Jep, niin näkyi myös mulla Jussin kuva ilman mitään kikkailuja.

                              Comment


                              • Ja mulla ei näy vieläkään.

                                Comment


                                  Ei mullakaan tuliketussa klikkaamalla, mutta maalaamalla ja enter, niin näky.

                                  Comment


                                    Erittäin hämärähän tuo osoitekin on. Tiedä sitten onko kiinni siitä, mistä IP:stä tuonne kuvalle mennään. Tuo suoraan klikkaamalla toimimattomuushan tarkoittaa yleensä juuri sitä, että sivulla on estetty ns. suoralinkkaus.
                                    Viimeksi muokannut jasso; 13.6.2009, 23:50.

                                    Comment


                                    • Menee ohi aiheen nää jo. Kuitenkin, kummallista on se, että vaikka jasso muutti suoraksi linkiksi, niin mulla ei pelannut silti vieläkään.
                                      Nyt se kuitenkin pelaa, vaikka mitään ei ole muutettu sitten eilisen? Mutta tuo on vissiin joku Picasan linkki?, joissa ennenkin ollut jotain ihmeellisyyksiä.

                                      IE7 on selain.

                                      Ja vähän asiaakin. Itselläkin on nyt järkkäri ja yrittäny tässä harjoitella. Ei ole helppoa mutta tuleehan sillä ihan mahtavia otoksia verrattuna pokkariin. Kaikki kuvia en ole ajatuksella käynyt läpi mutta Samin Oulusta otettu laivakuva on omasta mielestä aivan mahtava.
                                      Viimeksi muokannut A6tonen; 14.6.2009, 00:34.

                                      Comment


                                        Kiitoksia vaan Aki, on yksi mun lemppareista toi kuva.

                                        Suosittelen lämpimästi hakemaan lehtihyllystä jotain ulkomaisia valokuvauslehtiä, näitä kahta olen itse lukenut ja oppinut todella paljon niistä.

                                        http://www.dcmag.co.uk/

                                        http://www.digitalslrphoto.com/

                                        Pitäis löytyä ihan tavan ruokakaupoista esim.cittarista, tossa ekassa lehdessä tulee mukaan dvd jossa on pieniä kursseja kuvankäsittelystä. Ne kun jaksaisi kanssa käydä kaikki läpi niin varmasti oppisi.

                                        Nyt kyllä polttelis uuden lasin osto todella pahasti, vuoden olen jaksanut kittilinsseillä räiskiä. Nyt vaan alkaa tökkiä toi valovoiman puute ja siitä johtuva kohina sitten kun joutuu korkeilla iso säädöillä joitain kuvia ottamaan.

                                        Laitetaan vielä pari räpsyä roomasta:

                                        Colosseum panorama:
                                        http://farm4.static.flickr.com/3625/...9079875c_o.jpg

                                        Pantheon sisältä:
                                        http://bighugelabs.com/flickr/onblac...929&size=large

                                        Comment


                                        • Sarjaa "kevyttä katseltavaa" kissakuva.
                                          Näyttääkö tuo muuten tilannekuvalta vai tekemällä tehdyltä? Ei sillä, että toinen olisi toistaan huonompi, vaan jäin lähinnä miettimään asiaa.

                                          Kädet. -Toimi mustalla taustalla paremmin. Kuvablogissa kuvan ajatus ei oikein aukea.

                                          Ei herkimmille! Osa elämää ja kiertokulkua.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                                            Kiitoksia vaan Aki, on yksi mun lemppareista toi kuva.

                                            Suosittelen lämpimästi hakemaan lehtihyllystä jotain ulkomaisia valokuvauslehtiä, näitä kahta olen itse lukenut ja oppinut todella paljon niistä.

                                            http://www.dcmag.co.uk/

                                            http://www.digitalslrphoto.com/

                                            Pitäis löytyä ihan tavan ruokakaupoista esim.cittarista, tossa ekassa lehdessä tulee mukaan dvd jossa on pieniä kursseja kuvankäsittelystä. Ne kun jaksaisi kanssa käydä kaikki läpi niin varmasti oppisi.

                                            Nyt kyllä polttelis uuden lasin osto todella pahasti, vuoden olen jaksanut kittilinsseillä räiskiä. Nyt vaan alkaa tökkiä toi valovoiman puute ja siitä johtuva kohina sitten kun joutuu korkeilla iso säädöillä joitain kuvia ottamaan.

                                            Laitetaan vielä pari räpsyä roomasta:

                                            Colosseum panorama:
                                            http://farm4.static.flickr.com/3625/...9079875c_o.jpg

                                            Pantheon sisältä:
                                            http://bighugelabs.com/flickr/onblac...929&size=large
                                            Oot Sami kävellyt samoja polkuja Roomassa kuin minä Pääsiäisenä. Seuraava kuva sopisi kyllä luonto-aiheiseen viestiketjuunkin.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Kovasti alkaa tehdä mieli kameraa kun näitä kuvia kattelee. Jos sitä veronpalautuksista sitten...

                                              Comment


                                                Näppäsin kuvan poliisiautosta illan hämärissä. On se valkoinen vaan helppo väri kuvata, jos verrataan mustaan.



                                                Loput

                                                Comment


                                                • Kirjastossani käytyä käteeni tarttui pari kirjaa; Digikamera tehokäytössä ja Michael Freemanin, 101 mestarikuvaajan digikuvas vinkkiä. Luulisi noilla pääsevän alkuun. Tuntuu vaan olevan niin paljon erilaisia juttuja mitä opetella, että tässä melkein hajoaa pää! Varsinkin kun ei ole ikinä kunnon kameraa omistanut, olisiko hieman pidempään kuvausta harrastaneilla antaa jotain vinkkiä alottelijalle?

                                                  Comment


                                                  • Ensin kannattaa painaa mieleen miten sulkimen ja aukon säädöt vaikuttavat, ts osaat nopeasti säätää manuaaliasetuksilla kuvan kohtuullisen hyväksi ja hienosäätöä siitä sitten.
                                                    Tää on mun mielestä olennaista. koko idea katoaa siinä, jos ei saa siitä telkästä kuvaa muulla kuin "muotokuva" moodilla =)

                                                    Comment


                                                      Tollanen Doosan tuli ikuistettua eilen. Isojen poikien lelu. :)

                                                      http://bighugelabs.com/onblack.php?i...931&size=large

                                                      Comment


                                                        Nyt Tarvis pientä jelppiä, ensimmäinen järkkäri on tullut hommattua nyt vähän aikaa sitten ja valitsin Eos 450d Canonin, yksi pulma minulla on joka ei johdu nyt kamerasta..Kun säädän kuvistani terävyyttä ja välillä kontrastia kuntoon Canonin Digital Photo Professional ohjelman avulla niin kuvista tulee todella omaa silmää miellyttäviä ja teräviä, mutta kun katson kuvaa suoraan tiedostoista ilman että kaivan sen tuon ohjelman kautta niin se kuva on se orginaali muokkaamaton kuva, sama kun kuvan lisää jollekin sivulle tai lähettää jollekin..Mistä apu pulmaan, kuvat tallennan aina ja ohjelmalla ne näkyvät aina yhtä nätteinä..Onko tähän jokin jippo olemassa vai missä vika?

                                                        Comment


                                                        • muuta en keksi kuin että se softa tekee jonkun piilotiedoston mitä osaa vain itse käyttää? kokeile kansion asetuksista "näytä kaikki tiedostot piilotiedostoineen" tms ja ootko varmasti tallentanu jpg muotoon?

                                                          jos noi ei auta, mä en osaa neuvoa =(

                                                          edit_ toi Doosanin kuvahan on oikein komia

                                                          Comment


                                                            Joo, ongelma ratkes, jotenkin kun ohjelmalla tallentaa muokatun kuvan samalla nimellä millä ennen niin se ei näy muokattuna kuin vain ohjelmassa, jos taas tekee toisennimisen tiedoston, jonka tallentaa niin se pysyy muokattuna. Tavallaan tuon hoksasin jo ennen kuin tuon viestini kirjoitin, mutta ajattelin että ei kai jokaista pidä erikseen alkaa nimeämään jonka muokkaa, no eipä tuo niin suuri vaiva ole. Loppu hyvin kaikki hyvin.

                                                            Comment


                                                            • Onko jollain käytössä tuollaista Gorillapod-kolmijalkaa? Tuon kolmijalan jalathan ovat käänneltävissä, jolloin saa vaikka aitaan, puuhun yms. kiinni. Kuinkahan paljon painoa tuollainen sietää? Voiko siihen esim. kiinnittää järkkärin 200 mm putkella vai lähteekö vääntyilemään omaan asentoonsa massan vaikutuksesta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X