Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T koneen lastutus / Galluppi Off Topic osuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T koneen lastutus / Galluppi Off Topic osuus

    Voisiko joku viisas kertoa, miten noissa lastuissa voi olla noin julmia hinta-eroja? Jos Lehtosella maksaa uudelleenohjelmointi/ lastutus 1200 euroa ja Karalalla sama operaatio 700 euroa? En jaksa uskoa, että niissä ainakaan noin suuria eroja, että hinta on lähes tupla!

    #2
    No en oo kyllä se viisas, mutta ajattele, että onko viissataa euroa paljon (tuplahinnan sijaan)? MTM:llä on hyvät softat, ja niistä kannattaa kai jonkin verran maksaa, pajahan on kansainvälisestikin tunnettu ja Audien virityskokemusta on pitkältä ajalta. Harmi vaan, että MTM:llä ei ole Suomessa ansaitsemaansa korkeatasoista edustusta, mikä osaltaan selittäisi korkeaa hintatasoa.

    Comment


    • #3
      Vini, minkähänlainen se kiska sitten olisi, joka täyttäisi "korkeatasoisen edustuksen" määritelmän?

      Comment


        #4
        Niin Vinihän on LMS:ää tällä palstalla arvostellut varsin kärkevästi niin kauan kuin minä muistan, ja olen yrittänyt mieheltä privalla jopa kysellä mistä kenkä puristaa ihan noin kehittävässä hengessä. Mutta vastausta vaille olen jäänyt. Sitä ei käy kieltäminen etteikö vuosien saatossa olisi virheitä tapahtunut ja tulee varmaan jatkossa tapahtumaan kuten kaikille, mutta hieman ihmetyttää.

        Comment


          #5
          Suomessa ei tietääkseni ole kuin yksi mtm:n osaamista myyvä taho, eli Minä asiasta tietämättömänä saan heti käsityksen että puhutaan Lehtonen Motorsportista.

          Tälläiset arvostelevat viestit aina jotenkin kohinan seasta tarttuvat silmään.

          Julkiselle arvostelulle olisi hyvä antaa myös faktat että se tarvittaessa kestää myös kritiikin. Jos jotakin yksityistä ihmistä tai yritystä arvostellaan on ennen sanaisen arkun avaamista suotavaa valmistella tausta-aineistoa että mihin selkeä mustamaalaaminen perustuu - koska kunnianloukkauksista ja yritysten tahallisesta liiketoiminnan haittaamisesta on olemassa jos jonkinlaista lainsäädäntöä.

          Suomessahan sana on vapaata - suustaan ja näppikseltään saa päästää sitten vaikka minkälaista tekstiä, jossain vain menee se raja että hengentuotteiden julkistaminen muuttuu takautuvasti maksulliseksi.

          Comment


          • #6
            Hieman ihmetyttää minuakin. Taannoin, kun asuin lähellä LMS:ia, muutaman kerran käytin noita vähemmän eksoottisia käyttöpelejäkin siellä ja kerralla tulivat kuntoon, mikä muualla on ollut hyvin harvinaista. Kerran korjautin hydraulipumpun ja asennettuani irtopumpun autoon ei pumppu toiminutkaan halutulla tavalla. Keskusteltuani henkilökunnan kanssa jouduin toteamaan asennukseni ilmauksen osalta puutteelliseksi ja siksi nousi savu ja öljy tuli ulos. Tällöinkin tultiin poropeukaloa vastaan hyvällä palvelulla ja voitelun puuteesta kärähtänyt stefa vaihdettiin ikään kuin takuuna (vaikka virhe oli 100% asiakkaan) vain vaihdetun hydraulinesteen hinnalla. Jos joku taho Suomessa tietää enemmän VAG- konsernin tuotteista ja palvelee paremmin, niin hyvin on asiat Suomessa. Tietty aina ja kaikessa voi laittaa paremmksi. Joko tosielämässä tai Esson baarissa.

            Jollain pikkupajalla tuntiveloitus saattaa olla aavistuksen huokeampi, mutta yleensä Mietoisissa ei nokka kauan tuhise arpoessa ja veloitettavia tunteja tulee vähemmän. Kahvitauoista ja ruokatunneistakaan ei ole koetettu laskuttaa, kuten jossain muualla joskus on.

            Kaikkia argumentteja saa toki esittää, mutta jos niitä ei pysty / halua perustella, on niiden arvo mitätön. Jos argumenteille löytyy tosiasiallisia perusteita, olisi ne nyt hyvä esittää.

            Comment


            • #7
              Ne kerrat,jolloin minunkin autoni Lehtonen Motorsportilla on ollut,niin asiat ja toimenpiteet on tullut todellakin kerralla kuntoon.Kaikki arpominen ja asioiden ihmetteleminen ei kuulu tuolla toimen kuvaan.Autoon tehdyt korjaukset ja muutokset on aina sovittuna aikana valmiina.

              Ja mikä parasta mitä minä arvostan,niin autoon ei ole koskaan tullut mitään naarmuja tai asennuskolhuja.Auto on aina yhtä virheettömässä kunnossa kun sen sinne vie.Maksan mielelläni vaikka hiukan kalliimpaa hintaa siitä,että asiat osataan ja autoa käsitellään muutenkin asiakkaan toivomalla tavalla.Tämä ei ole itsestäänselvyys jokapaikassa,omakohtaisia kokemuksia on jonkun verran erimerkkisten merkkikorjaamosta...kyseessä ollut uusi auto.

              Jos kyseisestä firmasta löytyy oikeasti morkattavaa,niin mitkähän mahtaa olla tapauksen todellinen kanta,kun ottaa kaikki seikat huomioon,jotka siihen voi vaikuttaa...

              Comment


              • #8
                Voisiko joku viisas kertoa, miten noissa lastuissa voi olla noin julmia hinta-eroja? Jos Lehtosella maksaa uudelleenohjelmointi/ lastutus 1200 euroa ja Karalalla sama operaatio 700 euroa? En jaksa uskoa, että niissä ainakaan noin suuria eroja, että hinta on lähes tupla!
                Edelleen kaipaan vastausta. Lähti topicci vähän omille teille. Mitä itse olen kuullut Karalasta, on se ollut pelkästään positiivista. En itse yhtään epäile muidenkaan ammattitaitoa, ainoastaan ihmettelen suuria hintaeroja. Kuinka monessa paikassa on esim. mahdollisuus käyttää nelikkodynoa?

                Comment


                • #9
                  Edelleen kaipaan vastausta.
                  Itselle perustelin hintaa laadun lisäksi sillä,että LMS ei kuitenkaan itse tee noita ohjelmia,vaan välittää ja asentaa ne.Eli hintaan muodostuu 2 x liikkeen kate.Ensimmäinen menisi MTM valmistajalle ja toinen LMS:lle katteeksi tuotteelle.

                  Esim Karala taas kait itse tekee ne ohjelmat ja katteen osuus tuotteesta jää pienemmäksi,joten myös kokonaishinta on edullisempi.

                  Kaikki toiminta ei aina kaipaa perusteluja,eihän Mercedeskään joudu asiakkaalleen perustelemaan tuotteen hintaa.Jokainen voi vain oman pipon alla miettiä asioita ja koittaa todentaa ne.

                  Comment


                    #10
                    Perustelen nyt näkemystäni vaikka hiukan off-topic onkin. Jos Rolle nyt vetää herneen nenään, niin kaikin mokomin, melkein kaikilta muilta firman henkilöiltä palvelu onkin ollut hyvää.

                    Korkeatasoinen olisi lyhyesti sellainen, joka tarjoaisi samantasoista palvelua, siis myös asiakaspalvelua kuin esim. MTM Saksassa. Kokemukset eivät ole ainoastaan yhdeltä ihmiseltä. Rollen edustaman yrityksen hintataso virityksissä on suunnilleen sama kuin Saksassakin, jotan palvelunkin voisi odottaa olevan samalla tasolla, eikö? Mutta kun ei valitettavasti ole, eikä myöskään asiantuntemus kokemusten mukaan. Eli huonoa palvelua: on rahastettu sellaisesta osasta jota ei ole autoon laitettu, autoon on tullut huollon aikana ylimääräistä vikaa, hinta-arviota korjauksesta ei ole annettu (no ei autoa tuonne tässä tapauksessa jätettykään).

                    Toivoisin että palvelu olis rehtiä ja asiantuntevaa ja vastuuntuntoista. Ja kuten sanottu, sellaistakin palvelua saa vielä joistakin firmoista, ja on saatu taannoin Mietoisistakin. Hyvä, että monet on olleet tyytyväisiä ja jokainen voi onneksi itse valita, missä autonsa virityttää tai huollattaa. Ja kun Karalastakin on tässä puhuttu, niin Karalalta on aina saatu asintuntevaan palvelua, ei siis pahaa sanaa sinne suuntaan.

                    Comment


                      #11
                      Vika:

                      Ei kai siinä ole mitään herneiden nenään vetämistä, jos kysyy missä kiikastaa, ja saa vastauksen.
                      Olemme siirtymässä yrityksessämme ISO9001 laatustandardin mukaiseen toimintaan, ja kaikki asiakaspalaute on tervetullutta. Tiskillä keräämämme (nimettömillä asiakaspalautekupongeilla) palaute onkin ollut liiankin positiivista. Siitä kun harvemmin tulee mitään opittavaa.

                      Harmittavaa, että omalla kohdallasi kokemukset ovat negatiivisia ja saamasi tuotteet/palvelu ei ole ollut toiveidesi mukaista. Pyrimme yrityksessä siihen, ettei vastaavaa pääsisi tapahtumaan.

                      Comment


                        #12
                        Hinta ei ole yhtä kuin laatu, ei vissiin ole markkinointia tullu luettua?

                        Jokainen firma hinnottelee oman tuntitaksansa ja siihen vaikuttaa moni asia, laadulla harvemmin on siinä osuutta.

                        Jos Vaasan seudulta löytyisi osaava VAG-korjaamo, käyttäisin mielelläni siellä, toisin kuin merkkihuollossa, jossa eivät tunnu osaavan kuin vaihtaa öljyjä ja senkin ne osaavat joskus mokata.

                        Comment


                        • #13
                          Omaan yhden kokemuksen LMS:stä, kun entistä autoani siellä käytetiin omistajan vaihdoksen aikaan huollossa joitakin vuosia sitten. Siis auto oli silloin tulossa minulle, laskun maksoi entinen omistaja. Autoon tehtiin monenlaista, mm jakoremmihuolto, lämmityslaitteenkennon ja öljynjäähdyttimen kennon vaihto....
                          Muuten meni asiat hyvin mutta vuoden päästä jakoremmi meinasi mennä päreiksi, kun ohjainrulla oli löysällä. Ahtopaineet oli myös hukassa, asiasta kysyessäni sanottiin että tuolle softalle ihan normaali lukemat. Syy olikin By-passin ohjausletkussa, joka oli rutussa ahtoputken alla.

                          No nuo nyt tuli sitten itse korjattua, niinkuin kaikki muukin sen jälkeen.

                          Comment


                            #14
                            Omat kokemukset LMS:stä ovat seuraavia.

                            typ43: kone (2.2 vapari) pätkii ja nykii, ei ota kierroksia, tutkittiin muistaakseni kolmeen kertaan, vaihdettiin bensansuodatin joka kerta kun siellä oli vettä ja hiekkaa, tankki pestiin vissiin ainakin kerran, kerta toisensa jälkeen käyttivät aikaa varmaan saman verran mutta puolittain takuuna veloitus pieneni, lopulta vika oli tankin korkilta tulevan putken reikä jossain lokasuojan uumenissa silmän näkemättömissä

                            typ44: koneenvaihto (2.0 -> 2.2) ja suuri osa huolloista, ei mitään erityisiä ongelmatapauksia (vrt. edellä)

                            urS4: erinäisiä korjaus- ja huoltotoimia viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana, diagnoosi saatu yleensä puhelimessa ja se on ollut pitkälti oikein, jonkun kerran soiteltu perään ja sanottu, että tuossakin olisi vähän sanomista, laitetaanko sekin kuntoon samalla

                            Asiakaspalvelu on ollut minulle moitteetonta riippumatta siitä kenen kanssa on keskustellut. Ei siellä aina tulla heti ovella kysymään että mikäs hätänä, oma-aloitteisuus on välillä valttia, mutta eipä tuokaan ole liiemmin häirinnyt. Toisten kanssa juttua on riittänyt enemmän, toisten kanssa vähemmän. Jos Rollen kanssa jutellessa on pipo liian kireällä, niin kai siitä herneitä jonnekin takertuu jos huumori on eri taajuudella, mutta autokorjaamollehan mennään perinteisesti lakki kourassa, vai kuinka?

                            Ainoa mikä on välilllä harmittanut on se, että mm. kilpailutoiminnasta johtuen autoa ei aina saakaan huoltoon samana tai seuraavana päivänä, mutta missäs aina valmis pikakorjaamo nyt olisi. Aikataulujen kanssa on vain elettävä. Jonkun kerran olen joutunut asioimaan toisella pajalla sen takia. Hyvää työtä sielläkin on tehty, mutta jos nimimerkki vika on pettynyt LMS:n ja/tai Rollen asiakaspalveluun, niin käy piruuttasi joskus Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisellä keskustelemassa vanhemman Häkkisen kanssa ja vertaile sitten kokemuksia. Itsellä tuo on ollut kakkosvaihtoehto huoltopalveluja kaivatessa kun siellä on tuttu kaveri hommissa. Nuoremman Häkkisen kautta on saanut sieltäkin välillä nopeaa toimintaa.

                            Comment


                              #15
                              Pari kertaa on LMS:llä tullut käytyä, pienempiä ja vähän isompia vikoja ollut. On tullut käytyä päivällä, illalla, yöllä ja aamulla (+ juhlapyhät). Aina on apua saanut. Joskus on v..tuiltu puoleen ja toiseen mutta ainahan sitä saa sellaista kohtelua mitä pyytää! Jos huonosti palvellaan kannattaa katsoa myös peiliin..

                              Comment


                                #16
                                Pohjalainen, en minä mistään suunsoitosta valita. Kiva kuitenkin kuulla että sinua on palveltu hyvin, varsinkin kun sulla on vissiin ollut autoissa aika paljon ongelmaa "aukioloaikojen ulkopuolella"... Mutta jos asiakkaita peilikuvan perusteella palvellaan, niin näin ruma mies ei saisi hyvää palvelua mistään. Kysymys on ihan selvästä välinpitämättömyydestä palveluntarjoajan osalta. Ja lopputuloksena huollatan tms. autoni nyt ja tulevaisuudessa muualla kuin Mietoisissa. Tuota ei muuta edes ISO-sertifikaatti.

                                Comment


                                  #17
                                  Mika "Vini". Kun et yksityisviestejäsi ole lukenut niin huomautetaan sitten näin:

                                  Mikäli et muuta tietoihisi oikeaa sukunimeäsi niin tunnuksesi poistetaan

                                  Suomessa ei ole ainuttakaan Vini-sukunimen omaavaa henkilöä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Valitettavasti LMS:sta on täälläkin vain positiivisia kokemuksia:
                                    Koska Mietoinen on useamman tunnin ajomatkan päässä, ei sinne tule ajeltua huvikseen. Se kuitenkin on mökkireissun varrella. Ensimmäistä kertaa LMS:lle osuin, kun iltapäivällä mökille ajaessa tuli Raision kohdalla mieleen, josko LMS:llä voisi tarkistuttaa ahtovuodot. Soitin alle tunnin varoitusajalla, ja muista kiireistä huolimatta auto otettiin heti sisään, laippa kiinni ja tutkimaan. Vuotokohdat löytyivät, ja koska sopivia osia (mm. ilmanputsarikotelolta turbolle menevä haarainen putki) ei ollut saatavana, sain mukaan tarkat osanumerot ja ohjeita ja neuvoja. Hinta varttitunnin työlle 0 euroa. Lupasin käydä toistekin.

                                    Toin muutaman kuukauden kuluttua auton jakopään hihnanvaihtohuoltoon, lisänä uusi ahtovuotojen etsintä ja venakopan tiivisteen vaihto. Olin tiedustellut laina-autoa, mutta mitään varmaa ei osattu luvata, kun oikea laina-auto oli jo varattu toiselle asiakkaalle. Varasuunnitelma oli mennä bussilla Turkuun tappamaan aikaa avovaimon kanssa.
                                    Auto saatiin työn alle heti aamusta, ja muistuttaessani vara-auton tarpeesta ja tilanteesta, asia selvitettiin. Puolen tunnin päästä pihaan kurvasi mitä ilmeisimmin ainakin Super 2000-sarjassa palveleva hieno Safety Car-Caddy, jonka saimme lainaan. Pääsimme kauppaan ja mökille Turun sijaan.
                                    Jo muutaman tunnin päästä tuli puhelu, että venakopan tiivistettä ei kannata vaihtaa, koska kyseisenkaltainen pieni vuoto on "normaalia", eikä uusi tiiviste parantaisi asiaa. Liike säästi asiakkaan rahaa ja aikaa! Ennenkuulumatonta!
                                    Pian sen jälkeen, useita tunteja ennen arvioitua valmistumista, auto ilmoitettiin valmiiksi. Autoa noudettaessa ahtovuodoista tehtiin jälleen selkeä selonteko varaosanumeroineen, ja bonuksena viallinen vilkkurele oli uusittu pelkän varaosan hinnalla, kun vilkkujen sekoilu oli sattumalta huomattu ja uutta relettä oli päätetty kokeilla huvin ja urheilun vuoksi. Vilkku oli temppuillut vasta pari päivää, enkä ollut ehtinyt paneutua asiaan. Homma tuli näin hoidettua helpommin, nopeammin ja halvemmalla kuin mitenkään muuten olisi ollut mahdollista.

                                    Vaikka hinnat eivät ole juurikaan merkkihajottamoa edullisemmat eikä sijainti ole espoolaiselle paras mahdollinen, erinomainen asiantuntemus ja palvelu nostavat LMS:n ykkösvalinnakseni vähänkin isompiin VAG-huoltoihin/korjauksiin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Hannu Kulju wrote:
                                      Hyvää työtä sielläkin on tehty, mutta jos nimimerkki vika on pettynyt LMS:n ja/tai Rollen asiakaspalveluun, niin käy piruuttasi joskus Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisellä keskustelemassa vanhemman Häkkisen kanssa ja vertaile sitten kokemuksia. Itsellä tuo on ollut kakkosvaihtoehto huoltopalveluja kaivatessa kun siellä on tuttu kaveri hommissa. Nuoremman Häkkisen kautta on saanut sieltäkin välillä nopeaa toimintaa.
                                      Olen seuraillut tätä topiccia tässä joitakin päiviä - lähinnä huvittuneena. LMS:stä ei itselläni juurikaan ole pahaa sanottavaa kun olen talon palveluja ainoastaan kerran käyttänyt ja silloinkin kaikki meni ihan hyvin.

                                      On kuitenkin pakko todeta tuohon Hannun kommenttiin että on mielestäni aika epäolennaista sotkea muita firmoja tähän flamettamiseen tuolla tavoin. Olen edellistä autoani, sekä nykyistä huollattanut aina vain ja ainoastaan häkkisellä sen jälkeen kun merkkiliike (veho) ei onnistunut vikoja citikastani korjaamaan vaan suosittelivat häkkisen puoleen kääntymistä. Palvelu on aina ollut loistavaa! Jopa Audin ostaessani he hoitelivat puolestani takuukeskustelun autokaupan kanssa kun voimansiirto petti ja autoliike ei ollut järin innostunut maksamaan. Koskaan en ole joutunut palaamaan takaisin tallille sen takia että vika ei olisi korjaantunutkaan ja se mitä he eivät ole valmiiksi tienneet, on aina otettu selville eri tahoilta. Hinnat eivät sielläkään ole ne kaikkein edullisimmat mutta palvelusta ja luotettavasta työstä olen valmis maksamaan.

                                      Tämä nyt ei ollut tarkoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, mutta halusin vain kertoa omat kokemukseni häkkisestä kun sitä tässä kyseenalaistettiin..

                                      Comment


                                        #20
                                        Markus, tuo minun viestini nyt oli tarkoitettu myös esimerkiksi siitä, että homma voi toimia ihan hyvin vaikka ei aina hymyssä suin olla. Yritin ainakin tuoda esille sen, että minulla on varsinaisen toimialan suhteen hyviä kokemuksia Häkkisestäkin ja uskon sen johtuvan muustakin kuin siitä, että erotuomarituttu sattuu työskentelemään siellä. Olen jopa ilmastointi- ja Webasto-asioissa suositellut Häkkistä. Jos nyt oikein ymmärsin mitä tarkoitit flamettamisella, niin sitä en tarkoittanut. Oma Ässä on ollut varmaan yhtä paljon Häkkisen kuin LMS:n hoivissa.

                                        Eikä toisaalta se, että ollaan sydämellisiä ja tarjotaan kaffetta ja pullaa tietenkään paikkaa sitä, että paja ei osaa hommiaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo, olen pahoillani jos ilmaisin itseni hieman huonosti. En tarkoittanut henkilökohtaisesti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Karalan Mikalla maksaisi uudelleen ohjelmointi tuohon sigun autoon 690 euroa. Kuinka paljon teillä on kokemuksia Mikan tekemästä ohjelmasta? Miten on pelittänyt erityisesti quattro malleissa? Onko tullut kytkimen kanssa ongelmia? Tällä hetkellä olen kahden ohjelman vaiheilla, joko Karalan tai sitten Promon APR softa. Kumpikijn varmaan hyviä, APR:llä saisi enemmän tehoa ja vääntöä, mutta kestääkö kytkin?

                                            Comment


                                              #23
                                              Itselläni on -02 mallinen 1.8T ja laitatutin siihen APR:n softan. Kytkin ei kestänyt.. Tosin olen kuullut huhua VV-Autosta ja LMS:ltä että -01 ja -03 malleissa nuo kestäisivät. Itselläni tilalle laitettiin Diesel version kytkinlevy, painelaakeri, paineasetelma ja vauhtipyörä. Ainakaan vielä noiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Tuon Diesel version luvataan kestävän vähintään 350nm joten ehkä se sitten kestää..

                                              Comment


                                                #24
                                                Itselläni tilalle laitettiin Diesel version kytkinlevy, painelaakeri, paineasetelma ja vauhtipyörä.
                                                Hetkinen, onko konsernin tuotteiden diesel- ja bensakoneisissa yleensä samat akselimitat ja kytkinkopat, eli dieselin vauhtipyörä passaa bensakoneen limpun tilalle? Eli toisinsanoen dieselin kytkimeen päivittäminen vaatii yleensä vain tuon vauhtipyörän vaihtamisen kytkimen lisäksi?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jotkut on ainakin käyttäny 1.8t:ssa G60:n vauhtipyörää ja sitten Powerdieselin kytkintä. Siitä, et voiko näin tehdä nelivetoversiossa en tiedä mitään...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Voi tehdä, koska tässä 150bhp mallissa on sama kytkin kuin muissakin 150bhp 1.8t koneisissa, esim iv gti golffissa.
                                                    Kiinnostas tietää, saako jotain diesel pakettia suoraan -- dieseleissä vaihdetaan kai aina kerralla myös vauhtipyörä.

                                                    Ei taida albumista voida tarkistaa noita akselimittoja?

                                                    Edit: Kysyin VV-Autolta, sopiiko saman vuosimallin A3 1.9TDI quattron vauhtipyörä -- vastaus oli ei sovi.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tietääkseni Koivuselta saa tuota "diesel pakettia". http://www.koivunen.fi/

                                                      Olen joskus muistaakseni nähnyt sen tuolla sivuilla, mutta kysymällähän se selviää.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Voin selvittää mikä tuo kytkin tarkalleenottaen oli joka paikoilleen laitettiin. Sen verran osaan sanoa suoraan että vauhtipyörää ei olisi ollut pakko vaihtaa mutta se vaihdettiin koska tuo kaksoismassapyörä oli hiukan huonossa kunnossa ja dieselin versio kestää enemmän vääntöä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Markus, missä hintaluokassa nuo kytkinosat, ja vauhtipyörä, olivat, jos sopii tiedustella?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Maksoin koko projektista vajaa 1200e. Voi tiedustella yksityisviesteillä jos haluaa tietää asentajasta yms.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X