Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etelä-Suomen radiossa kuuluvuusongelmia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etelä-Suomen radiossa kuuluvuusongelmia?

    Onko muut huomanneet, että Etelä-Suomessa kuuluisi jotenkin radiokanavat normaalia huonommin kaupunkien ulkopuolella? Itse olen tällaista huomannut viikonlopusta alkaen. Sunnuntaina ajoin Hki - Hämeenlinna ja kaikki kanavat katosivat pian Helsingin ulkopuolella.

  • #2
    Uudessa tuttuvuudesssa (Audissa) sähisi radio herkän oloisesti ja Lohjalta Saloon päin mennessä alkoi kanavat olemaan vähissä. Oletan että ongelma on antennissa, mutta kun kysyit, niin tällainen havainto on tehty eilen.

    Comment


    • #3
      Kyllä nyt on tosiaan jokusen päivän huomannut, että radio koittaa löytää parempaa signaalia tietyillä kanavilla koko ajan.

      Comment


        #4
        Kannattaa katsoa sieltä radion asetuksista että kuinka "kaukaa" se etsii niitä kanavia, muistaakseni valittava oli "local" ja "distant".
        Pidemmän aikaa jo huomannut että jotkut kanavat menee "harmaaksi" listassa välillä, ihan kaupungissakin.

        Comment


          #5
          Helsingissä, Pasilan lähettyvillä on ollut havaintoja vastaavasta. Useat kanavat kuuluvat tosi huonosti minun autoradiossa. Tosin siinä on kyllä vikaa antennissa, mutta tätä häiriötä ei ennen ollut. En varmuudella osaa sanoa milloin kuuluvuus on heikentynyt, mutta ainakin pari viikkoa se on ollut.

          4G/LTE verkkojen rakentaminen on heikentänyt TV-signaalia monin paikoin. Taajuus toki aivan eri, kuin FM-radiossa, mutta voisiko se ehkä olla syypää.

          Comment


          • #6
            Nyt vaikuttaa ongelma taas kadonneen...

            Comment


              #7
              Radio rock tuntuu kuuluvan heikkolaatuisena Turun seudulla. Ei sillain, että rätisee ja pätkii, mutta soundi on tosi pakatun oloista. Sellaista tukkoista. oon huvikseni soitellut spotifyn kautta samoja biisejä ja testannut eroa. Sitä ei voimut olla huomaamatta.

              Comment


              • #8
                Syyksi täällä paljastui puhelimen autolaturi, joka antaa häikkää heti kun kytkee kiinni. Kyseessä sellainen "multicharge", jolla pystyy lataamaan kaikkien valmistajien malleja.

                Comment

                Working...
                X