Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 c4 Etuakselimassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 c4 Etuakselimassa

    Mitäs muilla on merkitty etu akselimassaksi S6:een?
    Tuli meinaan erikoinen ongelma tuossa kun kävin katsastamassa uusia pyöriä alle. Eli renkaana 235/35/19 ja painoluokkana 91. Katsastus setä alkoi ihmettelemään että renkaan kantavuus jää 5kg/rengas vajaaksi. Eli toi kantavuus 91 on 615kg ja eli etuakselille tulee yhteensä 1230kg, mutta rekisteriotteessa lukee 1240kg etuakselille. Ja tuo rengas on ns. extra load rengas eli suurimmalla kantavuusluokalla mitä tuota kokoa saa.

    Että onko joku muu saanut katsastettua kyseistä pyörää kyseiseen autoon?
    Vaihtoehtona on että saan audilta paperin missä annetaa massaksi 1230kg tai sitten jonkun samalaisen auton rekisterinumeron jossa olisi tuollaiset pyörät jonka avulla saisin muutoskatsastettua auton.

    Kiitos.

    #2
    Tuonpa takia olen itse ollut hyvin tarkkana millaiset renkaat urssin alle laitan. Penkoessani rengasvaihtoehtoja totesin, että minimikantavuus renkaalle on 92. Toki itselläni 18" koko hiukan helpotti, mutta 225 leveänä sai hetken penkoa löytääkseen. Suomalaiset rengaskauppiaat tuppasivat tuputtamaan jopa alle 90 kantavuuksilla renkaita tuohon...

    Comment


      #3
      Omastani tarkistin niin etuakselimassa on 1230kg...

      Taitaa olla aika hatusta nuo painot, vaikea uskoa että plussa isommilla jarruilla ja kasikoneella olisi 10kg kevyempi kuin vakio S6 rivivitosella.

      Comment


        #4
        Rekisteriote ei ole tässä mulla nyt käsillä, mutten ihmettele tuota eroa. Alumiinikasi on selvästi kevyempi kuin patarautaa oleva viitosturbo. Jarrulevyjen yhdeksästä millimetristä ei varmaan montaa kiloa tule.

        Itsellä rengaskantavuusluokka on 94, varmistin tilatessa, ettei jää tuosta vajaaksi. Aikamoisia sotalaivojahan nämä ovat, varsinkin juuri tuolta keulan puolelta.

        Comment


          #5
          Eikös tuota kasin keveyttä peksattu täälä jossakin threadissa, ja todettiin ettei se nyt sitten kevyempi vitosesta ollutkaan? Vai onko aivan faktatietoa jolla voisi toiseksi todistaa?

          Comment


          • #6
            Tossa autossa ei lue tyyppikilvessä mitään painoja niin katsastus setä otti jostain muusta autosta pohja tiedot teki niistä laput. Muisti vielä tilanteen ja sanos että jos löydän jostain samanlaisen auton jossa akselimassa olis pienempi ni ei muuta kun rekisterinumero hänelle ni hän muutoskatsastaa mun auton sille painolle. Ja se olis nyt ainoa järkevä keino saada nuo renkaat sopimaan.

            Comment


              #7
              Alukasi on vitosta kevyempi. Etuakselimassoja on lukuisia erilaisia riippuen vaikka ilmastointi, automaatti jne... vaihtoehtoihin

              Comment


                #8
                A6/S6 germaniankielisestä alkup. avantin manuaalista katsottuna etuakselipaino 2.2t 1240kg aut.+man. ja 4.2 1230kg man. ja 1240kg aut.
                Rekisteriotteessa on mulla 92 vaadittuna kantavuutena, kun kerran 1240kg etuakselimassana.

                Comment


                  #9
                  15kg on ruotsissa puntarilla mitattu eroa koneille, en tiedä onko kyse apulaitteineen (turbot yms) matkassa. Tässä punnituksessa kasi oli painavampi, eli todennäköisesti ilman ahdinta+hukkaporttia yms.

                  Comment

                  Working...
                  X