Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.2 moottoreiden ketjun venyminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.2 moottoreiden ketjun venyminen

    Hei,

    Joissakin 3.2 malleissa nokkien välinen ketju venyy. Kyseinen vika on ainakin Audi A3, TT, VW Golf IV + V R32, Phaeton, Passat, Seat Leon malleissa. Moottoreissa BDB ja BMJ

    Oletteko törmänneet kyseiseen ongelmaan?
    Ottiko maahantuoja vastuuta vai maksoitteko itse koko lystin?

    Ohessa linkki muutamaan keskusteluun, jossa ongelmaa on puitu:

    Saksan foorumi: http://www.a3quattro.de/include.php?...&threadid=4299

    vortex: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3696541

    Kirjoittelen tänne mitä maahantuoja kommentoi, kun kyselen asiasta.
    Omassa A3 3.2:ssa -05vm 120tkm ajettuna alkoi tulla pientä ääntä. Pelkään että se on juurikin tästä ketjusta.
    Viimeksi muokannut jusux; 19.8.2009, 18:55. Perustelu: tarkennus

    #2
    Autossa ei ole takuuta enää voimassa, joten tapaukset käsitellään tapauskohtaisesti. Kaikki riippuu kilometreistä ja huoltohistoriasta.

    Maahantuojahan ei ota mitään vastuuta, sen ottaa tehdas. Ensisijaisesti asiaa kysytään tehtaalta, sen jälkeen katsotaan muita vaihtoehtoja, joita on melko vähän.

    Comment


    • #3
      miten parhaiten tunnistan onko autossa ko. vikaa? Huomenna menossa katsomaan -04 a3 3.2:sta ja tämäkin asia tulisi selvittää. Entäpä nuo vanhat DSG:t ongelmia tiedossa?

      Comment


      • #4
        Eipä sitä muuten tunnista paitsi jos koneesta kuuluu metalliketju rallattavan tai ajotus pielessä.

        http://www.youtube.com/watch?v=XfBxT...eature=related rikkinäinen

        http://www.youtube.com/watch?v=ASyc488CYzY tossa on ehjä r32

        Comment


        • #5
          Manille kiitos linkistä. Jopa meikäläisen korvaan selkeä ero.

          Comment


            #6
            Joo-o, mun kottero näitten videoitten perusteella ainaki kuullostaa ehjältä. '06 A3 3.2 ja 130k ajettu. Laatikko tosin on hieman omituinen kylmänä mäessä, luistaa ku mummo silavas.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Havukenkä Näytä viesti
              Joo-o, mun kottero näitten videoitten perusteella ainaki kuullostaa ehjältä. '06 A3 3.2 ja 130k ajettu. Laatikko tosin on hieman omituinen kylmänä mäessä, luistaa ku mummo silavas.
              Tuttu juttu tuon ketjun venyminen. Itselle vaihdettu ketju ja muut tavarat.

              Comment


              • #8
                Kuinkahan kallis operaatio tuo ketjun vaihto mahtaa olla? Oon katellu yhtä 220tkm ajettua, josta sitä ei tietääkseni ole vaihdettu. En tiedä onko tarvettakaan.

                Comment


                • #9
                  Saitko jusux mitään kommenttia ja selvisikö äänen aiheuttaja? Mulla on samanlainen kulkupeli (BMJ-kone) ja 80 tkm. mittarissa nyt. Noviisin korvaan tuntuisi käyvän kyllä ihan normaalisti. Minuakin kiinnostaisi tietää minkä hintaisesta operaatioista on kyse?
                  Viimeksi muokannut jleminen; 7.10.2011, 11:51.

                  Comment


                  • #10
                    Liikkeessä teetettynä hinnat pyorii siinä tonnin ja kahden välillä, mitä olen kuullut vr6 omistajilta.

                    Comment


                    • #11
                      jaa tonnillakin voisi selvitä? ei ehkä tässä maassa, jos ei sitten joku pikkupaja tee 20€/h hinnalla. Sellasen 2.5-4 tonnia tarttis varata. Riippuen siitä vaihakko kaiken siellä jakopäässä vai et. Lehtosella vaihtoivat ketjua toistaviikkoa tuohon omaan ex-kuljettimeen.

                      Comment


                        #12
                        Jusux työnsi kolmosen vaihtoon, eikä ottanut selvää mistä ääni johtuu. Jäi liikkeen murheeksi se yksilö.

                        Comment


                        • #13
                          Ok. Kiitokset kaikille vastauksista. Mennään päivä kerrallaan.

                          Comment


                          • #14
                            Jep. Ei voi kuin ihailla näitä konsernin ketjukoneita. Kaikissa enemmän tai vähemmän ongelmia. Kaiken kruunaa vielä se että ovat perus edullisia korjata.

                            Comment


                            • #15
                              Ei oo volkkari yksin ongelmien kanssa, tuntuu että vähän kaikilla merkeillä ketjuja vaihdetaan useammin kuin sytytystulppia...

                              Comment

                              Working...
                              X