Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko Tiptronicin korvata manuaalilla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voiko Tiptronicin korvata manuaalilla?

    Ei oo tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhjiä kysyjiä...

    Joten tässäpä kysymys:

    Onko mahdollista vaihtaa Tiptronicin (01V) tilalle 6-vaihteinen manuaalilaatikko (01E)?

    Oikea vastaushan on tietenkin jälleen hommata suoraan auto, jossa on manuaaliloota,
    mutta mietin sellaista, että jos sortuu Tiptroniciin ja se hajoaa, niin voisko sitä sen
    tilalle sitten vaihtaa manuaalilaatikon...

    #2
    Kaikki on toki mahdollista.

    Mekaanisia ongelmia tuottanee ainakin vauhtipyörä ja mahdollisesti erilainen kampiakseli. Tuskaa lisää elektroniikka, sillä vaihteiston- ja moottorinohjaus ovat liitetty yhteen melko tiiviisti.

    Comment


      #3
      Eli periaatteessa siitä selviää hommaamalla oikeanlaisen manuaalilootan + kytkinasetelman + polkimet ja muut härpäkkeet + vauhtipyörän + kampiakselin sekä uuden moottorinohjausboksin joka on tehty manuaalilootalle?

      Oon itse miettiny et jos tosta ässästä kurahtaa toi loota niin vaihtaisin siihen manuaalilootan ton automaatin tilalle, niin kyseltyäni sain selville että homman hinnaksi tulis joku 2000 - 3000e töineen + kunotarkastetuilla osilla, kun taas itse automaattilootan vaihto uuteen olis noin 4000e se pelkkä loota. Saatavuus kuulemma (en tiedä, näin on kerrottu) käytettyinä tolla automaattilootalla on aika huono. Kaikki kuulemma järestään + 200tkm ajettuja lootia..

      Comment


      • #4
        Kovasti rohkenen epäillä, että olisi erilainen kampiakseli. Ja miksi yleensä olisi?
        Ketkaa selaamallahan tuo äkkiä selviäisi kun jaksaisi avata.

        Comment


        • #5
          Tuohon S:ään ei tarvitse uutta moottorin ohjausboksia, -päivittää sen esim. virilastuilla tms. ja heittää tomaatin lastun olan ylitse Norjaan.

          Vaihtolistalle käsittääkseni menee myös etuvetarit ja kardaania joutuu lyhentämään. Kampuraa ei tarvitse vaihtaa, mutta tasapainotuksessa sen lienee joutuu käyttämään.


          E: kuka nyt modetti kirjoittamaani? Tomaatilla on oma ecu ja se joutaa manualisoinnin yhteydessä kaatikselle.

          Tosin se tomaatin lastukin joutaa samaan paikkaan :)

          Comment

          Working...
          X