Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alumiinivanteen tiukka keskireikä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alumiinivanteen tiukka keskireikä

    Joo, eli oli noi rs4 replica -vanteet polttomaalattavana. Nyt kun on maali pinnassa, keskireikä luonnollisesti maalinverran pienempi, ei mennyt lähellekkään käsillä pohjaan asti, tosin pulteilla kiristin loppuun. Tajusin laittaa onneks kuparitahnaa väliin että sais irti keväällä, ehkä :)

    Onko kellään muulla ollu samaa kämmiä? Oli meinaan tiukka.
    Pitää huomenna yhtä kokeilla lähteekö se millään enää pois.

    #2
    Tarkista sitten säännöllisesti se pulttien kireys, tai ota vanteet irti ja putsaa ne pinnat sinne keskelle.

    Comment


      #3
      Pitää huomenna yhtä kokeilla lähteekö se millään enää pois.
      Jätkän mittaisella kakkosnelosella kun humauttaa sisäpuolelta poistuu tiukempikin sovitus "sovinnolla" navasta.. ;))

      Comment


        #4
        Itse laitoin ässän alkuperäisen vanteen aaneloseen. Jostain syystä oikea takavanne ei millään tahdo mennä paikalleen. Mitään likaa tms ei ole, eikä navan kaulus ole lytyssä. Aftermarket vanne menee ihan nätisti.

        Vanne piti irroittaa hakkaamalla, tiukassa se oli mutta lähti.

        En kyllä keksinyt mikä siinä mättää, halkaisijatkin olivat oikein.

        Comment


        • #5
          hyvin lähti kun otti alalaidasta kiinni näillä siimoilla repäs :). Tahna varman keventi paljon..

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
            Itse laitoin ässän alkuperäisen vanteen aaneloseen. Jostain syystä oikea takavanne ei millään tahdo mennä paikalleen. Mitään likaa tms ei ole, eikä navan kaulus ole lytyssä. Aftermarket vanne menee ihan nätisti.

            Vanne piti irroittaa hakkaamalla, tiukassa se oli mutta lähti.

            En kyllä keksinyt mikä siinä mättää, halkaisijatkin olivat oikein.
            Mulla noissa molemmissa autoissa sama juttu, oikea takanen vastustelee oli kyseessä mikä tahansa vanne. Ainakaan silmällä en ole havainnu mitään mikä tuon voisi aiheuttaa. A4 on vielä vajaavetoinen niin navan rakenne on ihan erilainen.

            Comment


            • #7
              Mulla oli vanteet pulverimaalauksessa ja vähän napakka oli keskireikä mutta kyllä ne vanteet sinne paikalleen solahti. Laitoin vain suihkepullosta voiteluöljyä liukasteeksi. Keväällä sitten ihmetellään jumiutuneita vanteita :)

              Comment


              • #8
                Aiemmassa A4:lkussa oli myös alkuperäisien aluvanteiden keskireiät pirun tiukat.

                Olin juuri vaihtanut talvirenkaat alle ja sitten piti lähtee ajelemaan eteläsuomeen n.300km suuntaansa ja ihme jurina kuului koko ajan ja tuntui vaan pahenevan mutta jostain syystä jarruttaessa hiljeni.

                Pysähdyin sitten n.200km ajelun jälkeen, kun usko alkoi loppua että mikä nyt hajoaa.

                Loppudiagnoosi = YKSIKÄÄN vanne ei ollut mennyt keskireiästään perille asti pultteja kiristettäessä eli KAIKKI 20kpl pultteja oli jo melko löysässä ja vanteet pääsivät jo "hiukan" elämään :)

                Uuden kiristelyn jälkeen ei ollut mitään ylimääräisiä jurinoita ja matka jatkui turvallisesti. :D

                Comment


                • #9
                  Itellä ollu kanssa joku vanne turhan nafti, niin ei muuta kuin dremelillä vinguttaa pikkusen sitä reikää. Sitä ei oikeasti tarvii paljonkaan hinkata niin alkaa olemaan parempi. Omasta mielestä parempi noin, kun sitten ajokauden päätteeksi taistella jymähtäneen vanteen kanssa...

                  Comment

                  Working...
                  X