Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetonivelen suojakumin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei sitä välttämättä tarvitse. Ei ole rasvat karanneet vaikkei sitä ole.

    Comment


      Kattelin että aika hyvin ne tasopinnat asettuu toisiaan päin eikä tuo paksu akselirasva sieltä välistä pitäisi pois päästä. Putsasin pinnat hyvin ja löin nippuun.

      Comment


      • Moottorisilikonin kanssa olen kasannut ja hyvin on toiminut.

        Comment


          En pikaisella haulla löytänyt onko kukaan vaihtanut taka-akselille ulompia vetareiden suojakumeja?
          Aikoinaan vältin 3bg:n kanssa homman kun eräs huoltoliike lupasi tehdä takempien suojakumien vaihdon 200€ molemminpuolin. Kumihan ei ola kallis.

          Mitä kaikkea tulee irroittaa ja mitä tulee ottaa huomioon kun alkaa tekemään itse kyseisen operaation?

          Comment


          • Sama idea kuin edessä, vetari irti navasta, lukkosokka irti, napapultilla ulosvedättää ulkomurroksen irti, vaihtaa kumin ja kasaan. Jos ei tunnu sopivan niin irroittaa myös sisäpään ja vetari pöydälle.

            Comment


            • Cridikor hakannut nivelen väkisin paikalleen jolloin sokka uinut väliin ja katkennut kun lyöty paikalleen.

              Kun vetää nivelen sokka ei katkea.

              Comment


              • Eikös tuo lähde takaa niin helposti irti, että kannattaa heti ottaa kokonaan veks? Muutaman nivelen irroittanut, ja joka kerta lyömällä on lähtenyt helpoiten. Varsinkin jos on jo pöydällä, niin pulttia joutuu vääntää niin kovaa että pitää olla tosi hyvin jossain ruuvipenkissä kiinni.

                Sanoisin että jos sokka menee asentaessa lyömällä rikki, niin joku selkeä virhe on käynyt tai jollain viittä vaille valmiiksi poikki menossa olleella (tosi vanhalla) sokalla on koitettu asentaa.

                Comment


                • Sokka on nivelen sisällä. Pitää olla fakiiri jotta sen saa pois ottamatta niveltä. Noihin on oikein työkalu niin jää hakkaaminen pois.

                  Comment


                  • Joo ei se sokka pois ilman nivelen irroitusta lähde, mutta ehjä sokka oikein asennettuna ei pitäisi rikki mennä. Irroitettaessa tai takaisin laitettaessa, edes lyömällä.
                    Minkämoinen työkalu tuohon on, kun ainakin haynesin korjausoppaassakin irroitus (ja takaisin asennus) ohjeistetaan lyömällä?

                    Ja tuo sana "hakkaaminen" kuulostaa vähän brutaalilta, kun se on ennemminkin pari napakkaa iskua oikeaan kohtaan, ja nivel on irti ...tai takaisin paikoillaan.

                    Comment


                    • U Lenkki joka kiinnitetään vetariin. Nivel vedetään pois vetarilta vetarin nivelen kiinnityspulttia kiristämällä. Takaisin laitto pulttia avaamalla.

                      Comment


                      • Audi A4 B5 vetonivelen suojakumi

                        En tiiä menikö nyt oikeeseen paikkaan, mutta kysyn kuitenkin:

                        Mitäs kaikkea tarvitsen, että voin itse vaihtaa Audi A4 B5 1.8 -95 vetonivelen suojakumin (pelkääjän paikalla renkaan vieressä)?
                        Viimeksi muokannut Shikor; 5.4.2019, 19:43. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                          Vetarin pultti auki auton ollessa maassa, kulma ylös, rengas pois, vetarin sisäpään pultit irti.Tarvii xzn-hylsyn. Sen jälkeen tunkilla nostatat sitä pyörän puolta ylöspäin niin saat koko vetarin pois.Vaatii tietysti että auton alla on riittävästi tilaa. Ei välttämättä onnistu noin autotallin lattialla.Ruuvipenkissä napauttaa nivelen pois ja uusi tilalle.Takaisin asennus.Vetarin pultin saa kiristää kunnon jatkovarrella kireälle.On siihen joku momenttikin olemassa mutta itse olen pärjännyt siten että vedän niin kireälle kun jaksaa jatkovarren kanssa.Järkeä saa käyttää siinä voimassa.
                          Viimeksi muokannut Coupevesqu; 12.1.2020, 09:06. Perustelu: Ei tarvii sisäpään suojapeltiä irroittaa...

                          Comment


                            Miten olette ratkaisseet vetoakselin irroitushomman tuollaisella saksinostimella missä pyörät jää ilmaan. Niiden sisäpään pulttien aukaisemiseksi kun pitäisi saada vetoakseli lukittua jotenkin. Aina ei ole kaveria ottamassa pihdeillä vastaan vetoakselista tai painamassa jarrua. Miten niiden avaus onnistuu itsekseen ?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2020, 20:30. Perustelu: Viesti siirretty tänne.

                            Comment


                              Pulttipyssyllä minä oon ne iankaiken ampunu aukipäin. Tai jos ei semmosta omista niin ihan toimiva on vaikka ruuvimeisseli kiilattuna jarrusatulan ja levyn väliin. Jos jarrut on purettu edestä pois niin napaan muutama pyöränpultti kiinni ja pulttien välistä vaikka rautakanki lattiaan tjms. Väitän että pulttikone on ylivoimaisesti yksinkertaisin ja nopein tapa. Ei mee kun minuutti vetarin sisäpään kanssa.

                              Comment


                                Joo,ok. Sul on varmaan jonkunlainen kulmajatko siihen pulttipyssyyn ?Ei siihen väliin taida muuten ainakaan toi mun pulttipyssy mahtua..

                                Comment


                                  50cm jatko riittää. Kulmat syö kaiken ilon pulttikoneesta.

                                  Comment


                                    Minä oon kanssa kaikki sisäpään pultit avannut Makitalla ja pitkällä jatkolla, en ole koskaan kulmajatkoa tarvinnut. (pl. ne pultit joissa olen ollut laiska enkä lyönyt hylsyä tarpeeksi syvälle -> pyörähtää pashaksi -> migillä pultti kiinni ja uusi yritys)

                                    Comment


                                      Ei ollut kyl mitään mahdollisuutta saada tuota Bilteman verkkovirtakäyttöistä pulttipyssyä mahtumaan siten et ne sisäpään pultit olis saanu auki.Jarrut purkamalla ehkä olis saattanut korin ulkopuolelta kilometrin jatkovarrella onnistua.Mut toi rautakankiviritys pulttien väliin oli ihan toimiva.Kiitos vinkistä!

                                      Nyt tietää senkin kauanko kestää ajella palasina olevan suojakumin kanssa, n.15tkm kesti ennenkuin rutina alkoi olla sellainen et hirvitti ajaa :-)Ei noita kumeja jaksa enää erikseen vaihdella kun koko nivel on vain 16e kumin kanssa.Isomman työn joutuu tekeen siinä pelkän kumin vaihdossa kun pitäs puhdistaa se vanha nivel.

                                      Comment


                                        Viimeksi kun tuli vetarin kumin vaihto C5 A6:ssa eteen niin totesin ihan saman. Tosin en jaksanu edes jumpata niveltä kun koko täydellinen akseli oli jotain 60€ luokkaa.

                                        Comment


                                        • Vaihdoin B5:seen (2.4 V6) matkustajan puolen vetoakselin ja laitoin tilalle SKF:n akselin. Nyt näyttää siltä, että suojakumi osuu iskariin käännettäessä. Kumi on selvästi leveämpi kuin alkuperäinen, eli tulee pidemmälle kohti vaihdelaatikkoa. Voiko näissä olla näin paljon eroavaisuuksia, eihän tuo vetoakseli voi tuollaisenaan sopia autoon? Voiko tällä ajaa kauppaan jos ei kääntele liikaa rattia?

                                          Comment


                                            Voihan niissä olla pikkusen eroa mitoissa, samat laipat mutta ehkä isompi tripodinivel ja suojakumi? Tai pelkkä suojakumi jytkympi. Kyllä se kumi kuluu puhki jos hankaa mihinkään.
                                            Mistä tilasit akselin ja löytyikö rekisteritunnuksella vai osanumerolla?

                                            Minkä valmistajan suojakumit kestäisi kunnolla? Löbrojen kestoikä omissa ajoissa ollut nyt sen 2-3 vuotta (transit) ja se on turhan lyhyt. Ilmeisesti nuo päällevedettävät ja liimattavat on jotain neopreenikumia ja kestää paremmin, mutta sisempiin niveliin ei sellainen sovikaan.

                                            Comment


                                            • Tilasin Sparetolta, ja katsoin kyllä tarkkaan osanumerot että kumin pitäisi sopia, sekä SKF:n sivuilta että monesta varaosakaupasta. Todella omituista. Helvetinmoinen duuni ryhtyä reklamoimaan, etsimään sopivampaa vetoakselia ja sitten vaihtamaan koko homma uusiksi.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 11.8.2021, 19:22. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X