Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Finnairin kokeilu/miten asiakkaat reagoivat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kylla se on niin etta mun Finnairilla lentamiset on nahty. Toissa kesana kun vaimon kanssa kaytiin Suomessa, niin ei oikein kauhean hyvaa sanottavaa jaanyt lentomatkasta JFK-HEL. Olin jo varoittanut vaimoa etukateen ja han kylla tietaa suomalaiset, ei olla ehka ihan kaikkein kohteliainta kansaa, mutta ei sen nyt silti oikeuta karjumaan matkustajille, etta "Nyt kaikki istumaan!!!". Tahan lisattyna se, etta JFK:lla saa monesti odotella pitkaankin omaa lahtovuoroaan. Talla kertaa meidan odotus oli 90 minuuttia, ja tama aika olisi kuulemma pitanyt istua perse penkissa. Lennolla oli pienia lapsia, joiden piti paasta vessaan. Vaimoni kysyikin voiko vieressamme istuva lapsi paasta vessaan, kun han ei itse uskaltanut kysya, lentoemanta kavi kysymassa ilmeisesti esimieheltaan ja paasti lapsen vessaan. Taman jalkeen muutkin uskaltautuivat vessaan.

    Samalla reissulla ja yksi lennoista oli yli kolme tuntia myohassa teknisen vian takia, niin Finnair kieltaytyi maksamasta korvauksia, vaikka olivat velvollisia siihen. Olisi pitanyt vieda asia karajille, tata taktiikkaa Finnair kayttaa, koska juuri kukaan ei vie asiaa oikeuteen.

    Ruuasta, eipa se Finnairin tarjoama ruoka ole sen ihmeellisempaa kuin millaan muullakaan yhtiolla. Sitapaitsi lentokoneruoka on lahinna tarkoitettu ajanvietteeksi. Siina menee ihmetellessa mukavasti puolistuntinen, kun napertaa auki niita pikkuruisia paketteja.

    Comment


      #32
      Samalla reissulla ja yksi lennoista oli yli kolme tuntia myohassa teknisen vian takia, niin Finnair kieltaytyi maksamasta korvauksia, vaikka olivat velvollisia siihen. Olisi pitanyt vieda asia karajille, tata taktiikkaa Finnair kayttaa, koska juuri kukaan ei vie asiaa oikeuteen.
      Tämä. On kyllä todella raukkamaista touhua. Noistahan on nyt saanut lukea enemmänkin lehdistä. Touhu on ihan samanlaista, kuin konkurssikypsällä rakennusfirmalla. Oikeuden käynti on muutenkin sellaista "pajatsoa" tässä maassa, että ei sitä tee kukaan mielellään varsinkin, jos toisella puolella on edes osittain valtio-omisteinen yritys.

      Comment


        #33
        Jaa se on finskikin lähteny käyttään tota väsytystaktiikkaa.

        Comment


          #34
          Työkaveri, joka lentää tosi ahkerasti, käyttää jotain palvelua noihin riitautuksiin. Kuulemma tulee korvaukset kivutta silleen. Eli ulkoistaa riitelyn, ja Finski ei halua käydä oikeustaisteluja minkään firman kanssa.

          Comment


            #35
            Jokohan se Airhelpin ja Finnairin välinen "riita" on ohi? Pari vuotta sitten Finski ei käsitellyt ollenkaan Airhelpin kautta tulleita korvaushakemuksia (väittivät luvatta toimivaksi perintätoimistoksi).

            Comment


              #36
              Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Finnair ei maksa korvauksia ennen kuin on aivan pakko ja pitkän väännön jälkeen. Nyt lensin tänne Bangkokkiin maanantaina ja lumimyrskyn takia meni kaikki lennot uusiksi ja reitittivät Delhin kautta. Koko matka kesti 26h ennen kuin olin hotellilla. Mitään korvauksia ei kuulemma ole tulossa. Saapa nähdä. Kaikenhuippuna en voi itse edes noita hakea koska varaan lennot CWT:n kautta eli hakemukset menee ensin sinne. 2 hakemusta on jo ns. "sisällä" yli 3h myöhästymisten johdosta ja nyt laitan kolmannen.

              Tosiaan ottivat alkoholin kokonaan tältä väliltä (HKI-BKK) pois (ilmaisen siis), mutta itseäni tuo ei haittaa.

              Comment


                #37
                Jari, tuo ei pidä paikkaansa. Ei se CWT niitä hakemuksia tee vaan sinä Finnairille. Mulla on sama tilanne ja lukemattomien hakemusten jälkeen tiedän :)

                Sinne teet Finskin sivuilta suoraan palautteen ja riippuen jäsentasosta ne vastaa 1-X päivän kuluttua. Mulla on template jonka sinne aina lähetän ja otan korvauksen rahana tai vähän summaa isompana lahjakorttina, riippuen onko käyttöä. Seuraavaa pohjaa saa lainata:

                ---
                *mitä tapahtui*
                *nyyhkytarina mikä meni pieleen myöhästymisen takia, esim. vaimon synttäreihin valmistautuminen tai isoisän sairaalaan kuskaus* (optional)
                *muu vapaamuotoinen palaute* (optional)

                Oletan että tästä hyvitetään säännöstön EC261/2004 mukaisesti.
                --

                Comment


                  #38
                  Juu, ensin laitoin itse korvaushakemuksen suoraan Finnairille, siihen tuli hylsy muutamassa viikossa. Tämän jälkeen vaimo laittoi olikohan nimenomaan Airhelppiin casen, siihen tuli ratkaisu viime vuoden puolella, sanoivat että viekää oikeuteen, mitään ei makseta. VMP ja menköön nurin koko pa**a.

                  Mistään säähän liittyvistä myöhästymisistä ei saa korvauksia, koska ne eivät ole lentoyhtiön vika.

                  Comment


                  • #39
                    Ei ole tosiaan koskaan Finnair maksanut korvauksia, eivätkä noudata kuluttajaviranomaisten ohjeistuksia. Tämä kokemus niin yksityisreissuista kuin liikematkaamisesta. Muistaakseni heidän viestintäjohtajansa jossain haastattelussa totesi , että eivät maksa mitään ilman oikeuden päätöksiä

                    Comment


                    • #40
                      Mulla tässä viimeseen 15 vuoteen vajaa miljoona kilsaa siivillä vietetty, joista about puolet Finnairilla. Mä en tiedä, mitä pitää tehdä, että ei pärjää Finnairin aspan kanssa, kun sieltä on AINA onnistunu KAIKKI just niinku on säännöt ja ehdot sanoneet.

                      Tossa on noilla muutamallasadalla lennolla ehtiny kokeilla varmaan kahtakymmentä lentoyhtiötä, ja melkein jokaisen muun kanssa on saanut tapella millon mistäkin. Esim KLM:llä kymmenen Atlantin ylitystä vuonna 2010, joista yksikään ei mennyt ilman jotain renaamista.

                      Jos pitää jotain väkisin keksiä valittamista Finnairista, niin Amerikan mantereen kumppani on suolesta, joten Amerikan lennot kantsii ostaa kyllä sitten vaikka Deltalta.

                      Toki, onhan se totta, että 2004 pitkillä lennoilla sai vetää pään täyteen ilmaiseksi, enää ei saa. Samaan aikaan firma tahkosi myös muutamasata milliä pakkasella per vuosi. Ihan yhtä lailla ne "ilmaset" luksukset on karisteltu karjaosaston lipuista pois kaikilla muillakin Eurooppalaisilla yhtiöillä.

                      Comment


                        #41
                        Anssi, kyllä tuo ainakin meidän firman kohdalla pitää paikkansa. Juuri nyt ei ole Finnairin "standardi" vastausta tallella (niitä kun ei voi lukea kuin 14 päivää ja ne poistuu tuolta), mutta aina sama värssy tyyliin "olette varanneet matkan kolmannen osapuolen kautta ja olkaa ystävällisiä ja olkaa yhteydessä lipun myyneen osapuoleen"


                        CWT nuo on minulle tähän mennessä hoitanut...


                        Pitää nyt kokeilla tehdä hakemus itse ja katsoa mitä tapahtuu. Ilmeisesti ruuhkaa heillä:


                        "Takaisinmaksujen käsittely on ruuhkautunut teknisistä ongelmista johtuen. Pyrimme saamaan kaikki pyynnöt käsiteltyä mahdollisimman pian."

                        Comment


                        • #42
                          Ainoa juttu, oli se, että 5€ bissestä kaukolennolla OK. Joo mä tiedän Airhelp lentokone myöhässä. Alkuperäinen kysymys: onko ok että,Finnair veloittaa 5€/olut kaukolennoilla. Lopputulos: älä juo sitä kaljaa, jos ei ole varaa. Siitähän taas oli kyse. Kokeilkaan mennä kouluun. Se oli ennen ilmaista ja vieläkin Quatar Airways, Turkish Airways, SAS jne. Ei nyt ole idea mennä lasten kanssa sinne ja tänne. Vaan onko se hyvä idea Finnairin kannalta hyvä. Kai teistä joku on käynyt koulua ja tajuaa, että jos maine menee, niin sä et saa sitä takaisin edes rahalla. Lucas pääjohtaja sanoi, että vaikka niiden sähkökamoja käyttää nykyjään ROLLSRoyce, Mersu YM, niin niitä ei kannata edes yrittää myydä kuluttajille. Maine meni 1980 ja pysyy. Siinä Finnairin ongelma. Ja siitä ei ole kun kuin 40V. En minäkään ostaisi niitä. Idea: jos maine menee, et edes rahalla saa ostettua sitä takaisin. On muuten tosi, jos tavara on joskus ollut paska, niin et pysty muuttaa mielikuvaa, vaikka mitä tekisit. Jotkut on yrittänyt. Jos joku on myynyt sulle huonoa lihaa, niin nyt se kunnossa: ostasitko?

                          Kyllä se on tosi juttu. Maine on kaikkea tärkein. Jos sun mielestä toinen on epäluotettava tai paska, niin se on mun mielestä tällähetkellä Finnairin suurin ongelma. Ei liity mun matkoihin. Ei Finnair ole epäluotettava, koneet siistejä, penkeillä kuulokkeet,viltit jne tultiin DOM matka ihan OK, mutta en toista kertaa Finnairilla lähde, jos pääsen muuten. Ja reittilento. Tarjoilija sanoi, että älä häntä häiritse, baari on takana. OK Eihän se ole ongelma, mutta tarjoilijoiden työ on tarjoilla.
                          Viimeksi muokannut okkim; 8.3.2019, 17:46. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                          Comment


                          • #43
                            Olipas ainakin itselle vaikea ymmärtää tuota.

                            Pari viikkoa sitten taas tuli lennettyä Jpn-Fin-Jpn väli ja ei valittamista, varsinkaan kun takaisinpäin pääsi uuden karheaan 350:n kyytiin. Uudet koneet ja penkit ovat ihan ok. Penkit on paljon littanammat joten sika-osastolla oli lähes comfortin tilat. En huomannut edes koneessa comfort luokkaa, kai se oli, mutta omasta mielestä vielä enemmän turha kuin ennen. Ilmeisesti muutkin huomanneet että comfort ei ole hintansa väärti, koska paikkoja mainostettiin että nyt ne sisältää 1h ilmaisen internetin.
                            Mukavuutta tietty vaikutti se että mulla oli koneen ainoat vapaat paikat ympärillä, joten pääsin pötköttämään yölennoksi ihan kunnolla. Parasta oli herätys kun söpö japski lentoemo tuli silittämään hiuksia ja herättelemään. Lasketaan jo lähes saamiseksi koska olen hänen kanssaan ennenkin jutellut, joten taisin päästä kymppikerhoon?

                            Comment


                              #44
                              Heh ! Samaa kokemusta itselläkin 350 koneesta finskillä :)

                              Comment


                              • #45
                                Eipähän se finnairin maine siihen 5€:n bisseen kaadu. Minä ja varmasti moni muukin arvostaa lentomatkailussa ihan muita asioita. Noh, olen vain ammattikouluja käynyt, joten enemmän "lukeneena" varmaan arvostaisin ilmaista juomaa kuten ap...

                                Comment


                                  #46
                                  Eikä näytä Finnairin maine kaatuneenkaan; jos on Skytraxin listalla sijalla 27, niin ei se minusta ihan surkea tulos ole, vaikka tietysti olisi varaa parantaakin. Omat kokemukset tosin rajoittuu economy-luokkaan ja max 8 h lentoihin, mutta hyvin tuo on vertailun kestänyt muutamaan muuhun firmaan (kolminumeroinen määrä kokemuksia). Niissä koneissa ei tosin ole ollut tarjoilijoita lainkaan, lentoemäntiä ja jokunen stuertti vain.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X