Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mistä muuten tilasit? On itselläni varmaan sama homma edessä.
    Kysymys kiinnostaa minuakin. Eaglet mietinnässä nimittäin...

    Comment


      Täällä palstalla näitä kankia myytiin. Sain juuri infoa, että grammalleen samanpainoinen muiden kanssa on jo postissa tulossa eli saan lähetettyä nuo koneen osat koneistamolle.

      Niin, nyt onkin tiedossa hiljaiseloa. Lähden huomenna reissuun ja palailen huonolla tuurilla juuri ennen joulua ja tammi-, helmi-, maaliskuu menee taas maailmalla. Teppo ilmoitteli, että seuraavat osat on jo matkalla, joten joulun pyhien aikaan saan (kenties) konetilan kasattua. Melkein kaikki osat on nyt joko tallissa tai tulossa, joten sen puoleen näyttää oikein hyvältä. Tosin noita osia katsellessa on käynyt mielessä uusia nuo vähäiset vielä alkuperäiset osatkin esim. "pommi", startti, polttoainesuodatin. Huomasin myös, että multa puuttuu kannen takaosassa oleva lämpöanturi. Vanha toki on, mutta tarkoitus on uusia kaikki anturit. No nuo on enää näitä pikkujuttuja...

      Pakosarjaa pitäisi hiukan modata. EGT anturille pitäisi miettiä paikkaa ja toinen paikka tuolle laajakaistamittarille DB:ssä. Hyllyssä on muutama vaihtoehto pakosarjalle, alkuperäinen RS2 setti (käytetty, korjattu) ja "rosterinen" uusi. Harkinnassa on kuitenkin ajatus, että jos teettäisi täällä tuollaisen ns. kunnon setin ja lisätöinä siihen tuon egt anturin paikan. Tekijöitä kun tuntuu löytyvän täältäkin (kun mainostavat tuolla myynti osastolla).

      Comment


        Jahas, oli kuulemma tullut tuo uusi kanki kotiin. Emäntä mittasi tuon ja eihän se ole samanpainoinen, heittoa vielä 3g =( Ei kai se auta kuin palauttaa nuo kaikki.

        Joskus oli puhetta noista kardaanin korjaussarjoista, nyt niitä saa:

        http://www.blauparts.com/proddetail....od=F5C1105%2DB

        Harmi kun tuon päälle tulee kaikki tullit +alv. Tosin nyt keväällä menen tuolla jenkkilässä käymään, joten voisin kokeilla josko suostuisivat lähettämään tuon hotellille.
        Viimeksi muokannut Jari74; 12.12.2010, 16:19.

        Comment


          Eikait noiden kankien painottaminen itsekään kovin kummoinen toimenpide ole?

          Comment


            Mietin tuotakin. 3g ei paljoa ole joten sopivasti jostain viilaamalla ne saisi tehtyä, mutta mistäpä noista sitä materiaalia alkaa oikein irroittelemaan?

            Comment


            • Mulla oli kaikki kanget 1g sisään, mut kun ne tasapainotettiin niin matskua oli otettu pois tuosta: kuva
              Viimeksi muokannut eske; 19.2.2013, 21:45.

              Comment


                Oikea paikka selvinnee tasapainotuksessa. Toisaalta, jos olet tilannut 5 x kiertikangen 1g sisään punnittuna, olet minusta oikeutettu sellaisena ne saamaan. Vähintään tuo tulee aiheuttamaan lisää töitä tasapainottajalle.

                Oliko kyseessä mitkä veivit? Eagle, Scat, joku muu?

                Comment


                  Lähetän nuo takaisin niin saavat mittailla setin kasaan. Alkuperäinen valmistaja on Baofeng ( tekee kammet mm. Scat ja Procomp pajoille) ja taitaa noita olla myynnissä monilla muillakin tuotemerkeillä.

                  Comment


                    Taas kotona ja piti heti tarkastaa tulleet osatoimitukset:

                    Kiinnikkeitä yms

                    Raidetangot ja vaimennin

                    Oli hyvä että uusin tuon vaimentimen. Auton oma oli ihan horisko ja Servotronic:n mukana tullut vaikutti ihan hyvältä, mutta tuo uusi on todellakin jämäkkä. Se ei juuri liiku mihinkään suuntaan ilman reilua voimaa.

                    Noiden lisäksi Teppo toimitti poltto-aine putkistoa, uudet pissapojan suuttimet yms. pikku sälää.

                    Nyt olis kaikki tarvittava tuon konehuoneen kokoamiseen. Milloinhan tuota ehtis oikein tehdä. Kova olisi syyhy päästä autoon kiinni. Uutta osaa on mukava ruuvailla ja jälkeä syntyy kohtuu nopeasti.

                    Yhtä asiaa hetken jouduin miettimään eli tuo öljykellon takaiskuventtiili on melkolailla erilainen RS2 mallissa (HD) kuin AAN koneessa. AAN mallinen on kierteillä kiinni ja ADU on jousipuristeinen.

                    Takaiskuventtiili

                    Kone odottaa edelleenkin uusia kankia. Emäntä "unohti" lähettää nuo eri painoiset takaisin ja jouduin itse viemään nuo matkahuoltoon. Kai se on saanut jo tarpeekseen noiden osian jatkuvasta rahtaamisesta. Mä kun osaan aina ajoittaa reissuni niin ettei itse tarvitse vaivautua koskaan noita hakemaan =)

                    Tuo Mr.Crossfire yllätti taas noiden osien suhteen =) Meni taas sisustan suunnitelmat uusiksi, sillä häneltä löytyi täydellinen sähköisesti säädettävä sisusta muistilla. Noita penkkejä haeskelinkin joku aika sitten. En ole penkkejä itse vielä luonnossa nähnyt, mutta puheiden ja kuvien mukaan noille ei tarvitse tehdä muuta kuin musta väri ja hoitoaine pintaan. Joidenkin puheiden mukaan noiden penkkien sovittaminen noille normikiskoille vaatii hiukan muutoksia, joten saattaa olla pientä hommaa niiden suhteen. Tosin itse ajattelin muuttaa (tarvittaessa) penkkien rakennetta. Jotenkin vaan tuntuu oudolta jos noissa tosiaan olisi erilaiset kiskot...

                    Auton sähkösarjaan joudun tekemään taas hiukan muutoksia. Tosin melko minimaalisia, sillä tuota nykyistä sarjaa tehdessäni otin huomioon nuo mahdolliset "laajennukset". Lähinnä jos tuossa luovuttaja autossa on myös mukana peilien muisti niin niiden kanssa joudun hiukan taiteilemaan.

                    Comment


                      Jari on hyvä asiakas, sivulauseessa kun jotain mainitsee niin aina syntyy kauppaa. :)

                      Comment


                        Kiskot on samat, mutta etukiinnitys on erilainen. Manuaalipenkissähän on keskellä "etukisko", kun sähköjakkaroissa onkin 2kpl tassuja edessä. Voin ottaa kuvan tuosta sähköjakkaran istumisesta edestä, kunhan muistan. Olen itse meinaan manuaalipenkkien tilalle sähköjakkarat vaihtanut, tassujen vastinkappaleet koriin saa marmorilta jos ei muualta löydy ;)

                        En ihan heti keksi miten sähköpenkin saisi modattua manuaalipenkin etukiinnitykselle ilman, että istuinosa on käyttökelvottomassa asennossa. Nuo etutassut kun sisältää etäisyyssäädön sähköpenkissä.

                        Comment


                          Aivan, nyt tajusinkin tuon eron...jos kuvia tuosta "tassu" rakenteesta tosiaan löytyy niin laittakaa tulemaan niin pääsee miettimään ratkaisua...

                          Terho varmaan saa nuo irti siitä luovuttajasta =)

                          EDIT: Vagcat:sta tuo ero näkyykin hyvin...

                          Tassut

                          8 on normaalit penkit ja 9 sähköiset
                          Viimeksi muokannut Jari74; 21.12.2010, 15:58. Perustelu: Lisätietoja

                          Comment


                            Kuinkas paljon tuo ohjausvaimennin vaikuttaa käytännössä ohjattavuuteen/tuntumaan/ajettavuuteen? Huomaako mitään eroa vaimentamattomaan?

                            Comment


                              Vaikea sanoa omalta kohdalta. Mulla ei ollut tuossa minkäänlaista vaimennusta, sylinteri liikkui ylös alas kuhan vain käänsi käsissä toisinpäin. Kyselin tuota muiltakin, mutta kukaan ei oikein osannut sanoa missä kunnossa tuo heillä autoissaan on. En ole myöskään kenenkään vielä kuullut tuota koskaan vaihtavan (todella vmäinen vaihtaa) ja nämä urssit oli uusia ~18v sitten =)

                              Tuskin se huonommaksi menee...kerron kokemuksia kuhan auto on taas ajossa ja jos joku on tosiaan joskus tuon vaihtanut uuteen niin huomasiko mitään eroa? Itse ajattelin, että esim käytös urissa ym. saattaa rauhoittua, saati sitten kuoppaisilla teillä...ei renkaat ole ihan heti vääntämässä rattia vinoon. Ohjaustuntumasta en osaa sanoa, sillä tehostimessa on niin rutkasti voimaa ettei tuo juuri pysty sitä vastustamaan.

                              Tänään piti vain käydä pikaisesti tallissa suunnittelemassa tuota kokoamista, mutta tuli sitten siinä sivussa vahattua konetila hyvin (meni koko ilta). Ensin Glymin punaista ja pari kerrosta kultaa päälle. Tuli sileä ja liukas pinta. Otin myös esille laatikot missä on kaikki tuon konetilan osat ja meinasi epäusko iskeä...jessus siellä on ollut osaa.

                              Comment


                                Alustarempan yhteydessä omaan kutoseen (C4 sedan) tuon ohjausiskunvaimentimen vaihdettuani huomasin sen tuoneen selvästi lisää "vakautta" esim. pienten tärinöiden / nypyläkivien yli ajaessa. Tietysti osa parannuksesta johtunee vaihtuneista iskunvaimentimista ja jousista yms. Vapina ei ihan 100% ole kadonnut kuitenkaan, täytyisi vaihtaa vielä alatukivarret kun taitavat olla tehtaan jäljiltä edelleen vaikka etupäässä kaikki muu onkin uusittu.

                                Olen törmännyt idealtaan vastaavan kaltaiseen iskunvaimentimeen myös esim. tehostamattoman C3/Type-44 satasen hammastangon yhteydessä. Vastaavan ikäisessä tehostetussa hammastangossa en vastaavaa ole nähnyt, joskaan otos ei ole muutamaa autoa suurempi. Vaikea sanoa, että minkä vuoksi noita ripoteltu eri malleihin, kun ei selvästikään kyse ole mistään kulloisenkin aikakauden huippumallien varusteista (satanen jossa vaimentimen olen nähnyt, oli 1.8 koneinen etuveto).

                                Lopputulemana olettaisin, että kyllä tuolla(kin) on vaikutusta. Ilmeisesti lähinnä tiestä ratille aiheutuvien iskujen minimoinnissa. Ainakaan nykyisellään (40 profiilin renkaat) ei kuopista ajaessa iskuja tunne juurikaan ratista. "Juurikaan" sen vuoksi, että ennen routakuopasta ajettuaan teki mieli kiroilla, mutta nykyisin siitä tulee korkeintaan hieman huono omatunto.

                                Comment


                                  Type44:ssa ainakin 20V-versiossa on ohjausiskunvaimennin. V8:sta en tiedä, mutta olettaisin että myös siinä.

                                  Pienempikorisissa, type81/85/32b tehostamattomat hammastangot on melkein poikkeuksetta vaimentimen kera, mutta tehostetut ilman.

                                  Comment


                                    Terveisiä täältä ruotsin suunnalta. Tiedossa olikin, että talvi menee reissun päällä ja autoa en pääse kokoamaan. Joitain pisteosia on nyt hyvä hankkia/etsiä ja onhan sitä tavaraa taas tullut haalittua. Ei noi kaikki yhteen autoon mahdu...

                                    Lainasin kampuran lukitsinta jo joku tovi sitten. Ehdin tuhota tuolta privaattilaatikosta ison läjän maileja pois ja sieltähän hävisivät yhteystiedot yms. niin että, kampuran omistaja, ota ihmeessä yhteyttä niin saat omasi takaisin. Olikin puhetta, että nyt keväällä sulle tulee omaa tarvetta sille.

                                    Uudet kanget ja tällä kertaa ne pitäisi olla samanpainoisia kaikki on myös tulleet kuulemma postissa. Nyt saan tuon koneen kuntoon eli tämähän alkaa näyttää jo hyvältä. Loppukevääksi/kesäksi auto ajokuntoon ja sitten pääsenkin miettimään maalaushommia. Tai no eipä niissä enää värin ym. puolesta ole ihmettelemistä, RS6 sininen tuosta tulee. Lähinnä hyvä paikka missä teettää homma.

                                    Mulla on hyllyssä pakosarjoja jo moneen lähtöön, löytyy niin kiinanpojan ihmettä, alkuperäistä RS2 sarjaa jne. mutta tuota EGT anturia suunnitellessa tuli mieleen, että saisiko tuota sarjaa tilattua mistään valmiina jossa on sopiva liitäntä jo valmiina tuolle EGT:lle? Täältähän löytyy noiden sarjojen vääntäjiä, joten jos moinen onnistuu niin ottakaa yhteyttä. Samalla on nyt pikkuhiljaa herännyt kiinnostus tuon db:n korvaamisesta hiukan avaremmalla...joka tuutista kuulee, että vaihtoon vaan eli kai se uppoaa pikkuhiljaa hiukan kovempaankin kalloon.

                                    Comment


                                      RS2 ahtimen kanssa DP:n päivitys on kyllä mielestäni melkeinpä hukkaan heitettyä rahaa. Ei voi kiistää etteikö sillä varmasti joku minimaalinen vaikutus ole jos lähdetään optimoimaan, mutta itse jättäisin kyllä puuhaamatta.

                                      Comment


                                        Noin sen kyllä olen itsekin laskenut...katsellaan jos jostain tulee vastaan edukkaasti niin voihan sen vaihtaa. Ei tuosta haittaakaan ole...

                                        Comment


                                          Juuri kun olin tyytyväinen siihen, että koneeseen olisi kaikki osat jo hyllyssä niin tuli ilmoitus, että jos koneesta halutaan 100% priima säädöiltään niin pitää hommata säädettävä hihnapyörä. No sen tiesinkin, että tehtaan jäljiltä heittoa on muutamia asteita. Lisäksi kiinnitin konetta avatessa jo huomiota siihen, että nokkapyörän kohdistusmerkki oli muutaman asteen pielessä siitä missä sen pitäisi olla. Lisäksi tuon kannen tekijä olisi kovasti sitä mieltä, että myös ketjupyörä olisi hyvä vaihtaa...

                                          Akuuttisen aikupulan vuoksi päädyin siihen, että kone tehdään valmiiksi ihan pajalla. Siis ylä- ja alakerta kootaan, ajoitukset yms tehdään valmiiksi ja itse heittelen vain lisälaitteet yms. lohkoon kiinni.

                                          Puoli hauskuutta menee tuossa, mutta eipähän tarvitse tuskailla noiden ajoitusten yms. kanssa. Tarvittavat työkalutkin puuttuu, kyllähän tuon olisi saanut jotenkin kasaan ja kohdilleen, mutta astelevyt/kellot yms. olisi pitänyt jostain hommata.

                                          Comment


                                          • Tuo ursus väritettäväksi tuohon Putkos Jukan pajalle, niin minä voin käydä kätevästi ihastelemassa ihan oikeasti ryhdissään olevaa yksilöä :) Tämän maan laitteet kun tahtoo pääasiallisesti olla jo enemmän tai vähemmän parhat päivänsä nähneitä..

                                            Comment


                                              Vasta haaveilen tuosta maalausvaiheesta...nyt prioriteettinä on saada auto käyntikuntoon ja muuten kasaan. Hiukan takapakkia tuli tuon sisustan suhteen, kun Terholta löytyi nuo muistilla olevat sähköpenkit, joten sisusta menee uudestaan purkuun, samalla sitten vaihtuu tuo uusi lattiamatto, tai no käytettyhän se on, mutta hiukan paremmassa kunnossa oleva kuin tuo alkuperäinen. Värikin vaihtuu tumman sinisestä mustaan.

                                              Mielenkiinnolla odottelen noita penkkejä. Tepolta tilasin jo uudet kiinnikkeet lattiaan, pirun kalliit lipareet näin ohimennen mainiten. Penkit on hyvässä kunnossa, mutta homman tekee mielenkiintoiseksi se, että minkälaiset johtosarjat sieltä tulee mukana. Lähinnä kiinnostaa onko penkin/peilien yms. muistiboxit yms tallella. Tuossa luovuttajayksilössä kun ei tuo muisti ole koskaan toiminut (ei edes johdot kuulemma kiinni siinä oviyksikössä). Saattaa olla, että joutuu askartelemaan hiukan.

                                              Onneksi autossa jo oleva johtosarja on valmiina noille "lisukkeille". Tein sen ihan sillä silmällä, että saan siihen helposti liitettyä nuo penkit (oli jo silloin tavoitteena saada), muita lisälaitteita ajatellen tein liitännät valmiiksi mm. alkuperäiselle webastolle yms. laitteille mitä nyt tuolla Bentleyn manuaalissa oli lueteltu.

                                              Tuo minun auto on ihan alkuperäisenä ollessaan ollut "karvalakkimalli"...ei mitään ylimääräistä. Nyt alkaa löytyä jo perusvarusteet kuten tuo automaattinen ilmastointi...

                                              Sisustasta kun tässä tarinoidaan niin pitäisi vielä löytää sopiva paikka tuolle VEMS/EGT purkille. Näyttää siltä, että paras paikka olisi siinä keskikonsolissa keskituulettimen kohdalla. Löytyytkö noihin sattumalta valmiita kehyksiä mistään vai pitääkö tehdä itse? Täällä palstalla kun noita asennuksia on nähnyt niin ne on siistejä ja näyttävät tehdastekoisilta. Toinen vaihtoehto on tietystä laittaa se siihen A-pilariin, mutta koetan välttää tuota. Tosin jos löytyisi jostain oikein siisti malli (1:lle mittarille) niin voisin harkita sitä hiukan vakavemmin.

                                              Comment


                                                Miten olisi nyt samaan konkurssiin pieni muovinkäsittelyn/lasikuidun oppitunti ja pistät sen mittarin rattiakselin muoveihin?

                                                Itselläni on projektina pistää ahtomittari ja vempulan mittari rattiakselin ylämuoviin paikoilleen (ahtomittari kylläkin vasta hankittuna). Ihan sillä itse olen tuohon laittamassa että ovat periaatteessa samalla vilkaisulla muiden mittarien kanssa nähtävissä.

                                                Comment


                                                  Urssin keskikonsolin ritilät lähtee sitten yhtenä mötikkänä irti, jos haluat uhrata vain "yhden" ritilän paikan niin se on sitten pelkääjän puolella.

                                                  Tämän tosin voi kiertää kääntämällä koko höskän ympäri ja laittaa se tavallaan väärin päin sinne takaisin.

                                                  Voin laittaa kuvia tästä, kuhan kerkeän. :) Nyt tuutimaan.

                                                  Comment


                                                    Miten olisi nyt samaan konkurssiin pieni muovinkäsittelyn/lasikuidun oppitunti ja pistät sen mittarin rattiakselin muoveihin?

                                                    Itselläni on projektina pistää ahtomittari ja vempulan mittari rattiakselin ylämuoviin paikoilleen (ahtomittari kylläkin vasta hankittuna). Ihan sillä itse olen tuohon laittamassa että ovat periaatteessa samalla vilkaisulla muiden mittarien kanssa nähtävissä.
                                                    On muuten poikkeuksetta ihan järjettömän hirveän näköisiä kaikki rattiakseliin sepätyt mittarihommat.

                                                    Comment


                                                      Mulla on noita ritilöitä melko monta hyllyllä, joten voin ihan hyvin uhrata muutaman jos vaikka kokeilisi erilaisia ratkaisuja. Kaikki kuvat ym. omista ratkaisuista on tietysti tervetulleita, miksi keksiä pyörää uudestaan =)

                                                      Tuo rattiakseli viritys kuulostaa aika extremeltä, sopii kaiketi paremmin ratavehkeisiin. En tiedä kuinka kauan jaksaisin katsoa seossuhteita tai pakokaasujen lämpötilaa...siinä kun ne killottaisi nenän edessä koko ajan paraatipaikalla.

                                                      Comment


                                                      • Saisko siihen keskikonsolin alimmalle säilytyslokerolle, vaihdekepin taakse tehtyä jonkun paneelin ja siihen mittarin tai jopa kaks mahtumaan? Siinä missä alunperin on tuon tehdasasenteisen puhelimen näppäimet ollut. Ite oon siihen suunnitellut värkätä jotain, mutta ihan ajatusasteella vielä kun paljon muuta sitä ennen. Eivät toki ole välittömässä näkökentässä mutta ei ole parempaakaan paikkaa vielä tullut mieleen. En kanssa välitä sitten yhtään a-pilari tai rattimuovi härpättimistä...

                                                        Comment


                                                          Ensin oli tuuletuskanavassa ja sen jälkeen keksin itselleni paremman paikan ja siellä on pysynyt. :)

                                                          Melkeinpä jos itse vielä haaveilis tohon tuuletuskavanan kohtaan niin ottais sen kokoritilän siitä vaan suoraan pois ja tilalle paneeli mihin sitten saisi vaikka kolme mittaria. En niitä tuuletuskanavia käytä oikeastaan koskaan.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Hyvin näyttää mahtuvan pari mittaria ja pienellä sommittelulla vielä muutakin. Vielä kun löytäs tohon pintaan samanlaista jalopuu tarra-arkkia, mitä muutenkin on kojelaudassa, niin avot. Saattas tulla melkeinpä hyvä.

                                                            Comment


                                                              Vielä kun löytäs tohon pintaan samanlaista jalopuu tarra-arkkia
                                                              Tai sitten vetää hiilari teipillä myös ne muutkin listat. ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X