Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitkä talvirenkaat noihin mahtuu ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitkä talvirenkaat noihin mahtuu ?

    moro
    Pitäisi ostaa nastarenkaat 18" aluihin, osaako kukaan sanoa mitkä noihin mahtuu
    Linkki
    http://www.kaistra.de/audi/felgen/18.html
    ja 12 kuva ylhäältä alaspäin.
    Kyselen siksi kun en tiedä minkälevyiset tuumissa siihen saa meneen(7"-8,5"?)

    Tack
    Aki

    #2
    Melko hyvä koko on 225x45x18 jos vanne on 7,5-8". Menee melko lähelle oikeeta kokoa A8:lle. Vakiorengastus on 225/50/17 ainakin mulla.
    7" vanteelle 215x50x18.

    Comment


    • #3
      Taitaa 225/40/18 ja 245/40/18 olla ainoat mahdolliset nastakumit yleensäkkään 18" koossa, ja ainoa toimittaja on Nokian. Itse myös kysellyt kyseisen kokoisia _oikeita_ talvirenkaita ja ainoastaan tuota on tarjottu mulle, kitkana löytyy sitten ainakin myös Misukalta. Jos jollain on tiedossa että joltain muulta valmistajalta saa täksi talveksi moisen kokoisia renkaita niin kiitollisesti otan tiedon vastaan, koska normaali hinta noissa 225 Nokian nelosissa tuntuu olevan semmoinen pikkuisen päälle 1000e.

      Comment


      • #4
        Tasan tonnin Lähdesmäeltä..

        Comment


        • #5
          re:

          moro
          tuolta sais vissiin tilattua mitä vaan
          http://www.reifenversand.com/shop_en...c7&cp_tpl=5501

          ja
          http://www.rengas-online.com/start.html

          Comment


            #6
            Reifenversandista ei taida saada nastakummeja kuten ei Rengas-Onlinestäkään?

            Korjatkaa jos olen väärässä.

            Comment


            • #7
              Rengas-online tuntee ainakin 225/40/18 Nokian Hakkapelita 4:sen, niin isoon hintaan ettei kukaan kotimainen rengasliike varmaan kehtaa myydä. 1250e plus asennus, on se halpaa tilata renkaat netistä.

              Comment


              • #8
                Kuka uskaltaa?225/35/19 dunlopin kitkat.Olis varmaan mukavat ajaa.Rengas-online

                Comment


                • #9
                  Nopeusluokka W, eli en edes isossa humalassa puhuisi noista ja talvirenkaista samalla tunnilla. Viimetalven liukastelin vastaavan nopeusluokan renkailla, ja en keksinyt mitenkään eroa kesäkumeihin kuin sen M+S merkinnän renkaan kyljessä. Kovalla yrittämiselläkään en keksi minkä takia tuollaisia renkaita tehdään, kai niitä jotkut sitten vaan vaatii ja haluaa...

                  En tiedä mikä käytäntö Saksassa lopulta on, mutta on tullut talvisaikaan vastaan autoja missä on tosiaan normaalit pohjoisen talvirenkaat. Mittaristoon tms on laitettu tarra mikä kertoo maksminopeuden mitä autolla saa ajaa. Onko tuo sitten täysin laillinen juttu ko. maassa, vai laitonta mihin käytännössä ei juurikaan puututa.

                  Comment


                    #10
                    Suomessa tuo tarrajuttu on kaiketi myös voimassa. Olen ymmärtänyt, että se on jokin EU-sääntö. Jos autossa ei ole sen huippunopeutta vastaavan nopeusluokan renkaat alla, voi katsastus tyssätä siihen tai vaihtoehtoisesti pitää laittaa tarra kojetauluun, joka varoittaa auton huippunopeuden ja renkaan nopeusluokan yhteensopimattomuudesta.

                    En ole kylläkään kuullut, että kenenkään autosta olisi renkaan nopeusluokkia tutkittu katastuksessa. Olisihan se melkoista idiotismia, Suomessa kun suurinta sallittua nopeutta saa ajaa lähes renkaalla kuin renkaalla.

                    Comment


                    • #11
                      Ajoin tollasilla(18") dunlopeilla pari viimestä talvee ja ne on..ne on syvältä.Kai niitä tehdään keski-euroopan "lumettomaan" talveen.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä on nopeusluokka tarkastettu katsastuksessa :P Tosin kesärenkaista.

                        Comment

                        Working...
                        X