Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 2007 SB (8PA) 1.4TFSI tärinä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 2007 SB (8PA) 1.4TFSI tärinä

    Tervehdys,

    ostin tuossa kyseisen kulkineen johon oli juuri vaihdettu ketju, laahaimet ja kiristin. Rattaat olivat kuulemma olleet kuin uudet eikä nokan ajoituspyörääkään oltu vaihdettu. Samalla joku moottorin kumityynykin ja kytkin, paineasetelma sekä painelaakeri oli vaihdettu. Autolla on rullattu 251tkm. Öljyä ei ole koneesta hävinnyt 1500km matkalla.

    Kone vetää ihan hyvin ja vääntöäkin tuntuisi olevan normaalisti. Ongelmana on tyhjäkäynnillä koriin välittyvä tärinä. Tyhjäkäynti on mittarin mukaan 650rpm tuntumassa ja pikkasen heijaa säännöllisesti toistuvalla syklillä ja se aiheuttaa koriin ikävän toistuvan tärinän.
    Tulpatkin on jokunen aika sitten vaihdettu. Olen lueskellut että näissä saattaisi olla kampikammion huohotusventtiilissä vikaa ja se aiheuttaisi tämän tyyppistä ongelmaa. Eikä ole mitään tietoa onko imukanavia koskaan putsattu, se pitää jossakin välissä vielä tarkistaa.

    Tässä taitaa olla yksi huohotusventtiili ja kaksi letkua. En ole vielä tarkemmin alkanut tutkimaan, huohotusventtiili lienee tuolla muovisuojan alla. Minulla on joku OBD piuha jolla joskus aiemmin tutkailin 3BG Passatin tietoja jollakin ilmaisella VAGCom versiolla. Tässä taitaa olla jo CAN väylä ja liekö tuolla piuhalla enää käyttöä tässä autossa vai pitääkö vaan ostaa uutta diagnostiikka tavaraa?

    Jos ne menee uushankintaan, mikä olisi paras ja kustannustehokkain ratkaisu?

    Lisäksi olen etsiskellyt tämän 1.4 TFSI koneen sisältävää korjauskäsikirjaa, mutta eipä sellaista ole tullut vielä vastaan.
    Millainen tämän auton huohotusjärjestelmä on? Riittääkö jos ostaa nuo kolme komponenttia vai onko jossakin vielä joku kalvo joka olisi vaihdettava?

    Kokeilin hakuakin mutta sieltä en kaikkiin minua askarruttaviin kysymyksiin vastausta löytänyt. Kiitokset jo etukäteen.
Working...
X