Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton pesemisestä/hyviä pesuloita...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    mahtaako olla myyrmäessä vastaavanlaista itsepalvelupesuhallia? vai oisko lähin kannelmäen prisman vieressä nesteellä? Siellä ainakin taitaa jonkin näköinen TI-halli olla. Mahtaako myös pesu onnistua siellä.. Täytys täällä hesan päässäkin autoa aina joskus pestä, ja harjapesuun en mene maaleja vinguttamaan :D Tampereen päässä pääsekin sitten itse käsin pesemään pihassa.

    Comment


      #32
      Myyrmannin parkkihallissa.

      Comment


      • #33
        Helsingin puuronsilmän lähistöllä jos joku autojansa 'käsin'/painepesurilla itsekseen pesee, niin missä? Kiinnostaa paikat, joihin pääsee mattimeikäläinen.

        Comment


          #34
          Tiedä sun puuronsilmistä mutta Vuosaaressa on kauppakeskus Kolumbuksen parkkihallissa uusi itsepalvelupesula. Ainakin ensimmäisellä viikolla veloitus oli pienempi kuin itiksessä, mutta eilen kun kävin, niin tuntui kuin aikalaskuri olisi juossut nopeammin kuin ekalla kerralla. Kalustona Kärcherin eurokolikoilla toimiva harja/painepesuri -yhdistelmä ja ystävällinen henkilökunta.

          Comment


          • #35
            Myyrmannin parkkihallissa.
            Itsepalvelupesupaikka siis? Täytyypä tutustua.. Onko hinnoista tietoa, ja miten on käytettävissä?

            Comment


              #36
              Ei ole hinnasta tietoa.
              Samannäköiset kaverit pitää kun noita Pizzerioita...

              Comment


              • #37
                Ei varmaan välineistäkään sitten? Itse et ole siellä käynyt..

                Comment


                  #38
                  Joo, en ole itse käynyt.
                  Duunikaveri käy aina siellä kun asustelee siinä vieressä....

                  Comment


                  • #39
                    Olen käynyt Myyrmannissa pesemässä autoani. Ihan ok paikka mutta melko kallis 0,5?/min ja painepesurien paine on aika huono. Parempi paikka on Malminkartanossa http://www.autopesucenter.fi/ jossa on kunnon paine pesureissa ja hinta 2?/7min.

                    Comment


                      #40
                      Moron,

                      Vaikka onkin jo hieman vanha topic, niin pakko heittää plussat Tampereen Hatanpäällä sijaitsevalle Spectran pesukadulle.
                      Henkilökohtaisesti en muista parempaan törmänneeni missään.
                      Spectra pesun kun valitsee niin esipesevät ennen katua ja vanteet putsataan jollain ihmeaineella lopputuloksesta päätellen.
                      Viimeksi muokannut 8866; 2.11.2008, 12:12. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia

                      Comment


                        #41
                        Joo, tai sitten pesee niin kuin näin kerran yhden mersun tekevän itiksen shellillä. Ilma/vesi pisteestä letku ja hana auki ja pesua. Letku takas koppiin ja ajaa pois, ei maksa mitään. :)

                        Olen nähnyt tämän myös kastelukannu versiona ja sitten on hyvä vielä vetää sillä tuulilasin pesu lastalla auton kyljet niin tulee puhdasta. ;)
                        Joku viikko sitten Kekkosentien Nesteellä yllätin itse teossa, kun joku retardi karjalalippisteiniääliö laappi E-Kadettinsa kylkiä ikkunalastalla. Aikomus oli pestä takavalot omasta, mutta aikeeksi jäi, ei hiekkasienellä viitsi naarmuttaa.

                        Koska päiväni oli muutenkin jo pielessä, avauduin niin perkeleesti mokomalle ja talutin suurinpiirtein korvasta sisälle. Kauppias itse oli töissä ja tyynesti laskutti uuden sienen hinnan pöljäkkeeltä. Itse sain konepesun kiitokseksi, eli tuli ne takavalot sitten pestyä.
                        Jokunen aika sitten näin Kaukajärven Nesteen pihalla vastaavankaltaisen performanssin: Vanha vaari peseskeli Corollaansa rengaspaineiden tarkastuspaikalla pissapojan täyttökannun ja ikkunanpesulastan/-sienen avulla. Mummo seurasi spartalaisella tyyneydellä autossa vaarin autonpesua. Olin näkemästäni sen verran ällikällä lyöty että piti oikein auto pysäyttää ja katsoa että näinkö minä oikein.
                        Viimeksi muokannut jannekk; 6.11.2008, 12:48. Perustelu: typoja

                        Comment


                          #42
                          Käsinpesupaikkaa kuopiossa?

                          - Niin siis nyt vajaan viikon asuneena Savon syrämmessä havahduin tänä aamuna karuun totuuteen..... Auto tarvitsisi kipeästi pesua, ja minä hieman muuta ajateltavaa :) . Kysymys kuuluukin otsikonmukaisesti että Suositelkaas kuopiossa hyvä TI-halli tms jossa voinee tuon mattamustan kummajaisen pestä. Väri kun vaatii liuottimet ja kunnon kuivauksen...+ Puhtaat pesuvehkeet. (ai ai sitä kiiltopesun poissaamiseksi käytettyä työtä viimekerralla. On muuten kummaa tavaraa nuo vahashampoot.... Kaveri oli lainannut minun sientäni edellisessä tallissa kerran..Itkettää vieläkin.Huh.) Vaatimustasoni ei ole kova :) Lämmin, sisältää painepesurin ja omien liuottimien käyttömahdollisuus.... (tai raaka liuotin paikan puolesta)

                          Auttakee Karjalaista savossa :)

                          Comment


                          • #43
                            Länsi Tampereen seudulla hyviä pesupaikkoja on Tesoman autotarvikkeella oleva TI halli ja Nokian nesteen TI halli.
                            Itse käyn tuolla Nokian nesteellä pesemässä, siellä on hyvät tilat, monta paikkaa ja reilusti lämmintä vettä.

                            Comment


                            • #44
                              Seinäjoella epstorin parkkihalliin on avattu pesupiste, toimii itsepesuperiaatteella. Muutama kolikko automaattiin, ja saat käyttää tietyn ajan painepesuria ja liuotinta. Liuotin oli wurthin laimennettua, muistaakseni 20% eli ei vahakaan lähde ja pesurikin on todella hyvä omalla kattokiskolla, eli maassakaan ei tarvi raahata letkuja. Oman auton pesin pelkällä pesurilla kokonaan, ja automaattiin laitoin 2euroa. Ei paha hinta jos verrataan autopesuun joka maksaa moninkertaisesti..

                              Comment


                                #45
                                Kiitos vinkistä! Pitääpä käyttää joskus hyväksi..

                                Comment


                                • #46
                                  Kertokaas hyvii itsepesuja itä-helsinki/vantaa viel kerran. Sijainnit ja hinnat.

                                  Comment


                                    #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                    Jokunen aika sitten näin Kaukajärven Nesteen pihalla vastaavankaltaisen performanssin: Vanha vaari peseskeli Corollaansa rengaspaineiden tarkastuspaikalla pissapojan täyttökannun ja ikkunanpesulastan/-sienen avulla. Mummo seurasi spartalaisella tyyneydellä autossa vaarin autonpesua. Olin näkemästäni sen verran ällikällä lyöty että piti oikein auto pysäyttää ja katsoa että näinkö minä oikein.
                                    Rullasinpa tässä larun shellin ohi, ja eikös tyttölapsi pessyt koko Yaristaan siinä pihalla
                                    ikkunanpesulastalla/sienellä. Piti oikein kääntyä takaisin ja vähän avautua, nuori kundi
                                    kassalla tuli kyllä sanomaan, mutta ei ehkä sillä tarmolla mitä tilanne olisi vaatinut.

                                    Comment


                                      #48
                                      Kertokaas hyvii itsepesuja itä-helsinki/vantaa viel kerran. Sijainnit ja hinnat.
                                      Vuosaari columbuksen parkkihalli pesu, maksuvälineenä kay suoraan kolikot. (n.4-6e riittää) Suht uudet vehkeet ja pääsee matalallakin autolla pesupaikalle.

                                      Se on sitten toinen juttu kannattaako noilla yleiseen käyttöön tarkoitetuilla harjoilla hinkata omaa auton kylkeä. Itse olen vaan huuhdellut ja levitellyt pesuaineet sillä ja pessyt sitten omalla sienellä auton.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Seinäjoella epstorin parkkihalliin on avattu pesupiste, toimii itsepesuperiaatteella.
                                        Myös Joupin Nesteeltä löytyy itsepesumahdollisuus. 5€ puolituntia, lämminvesi ja saa läträtä niin paljon kun haluaa. Myös hyvä imuri löytyy.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tulipas osuvasti tämä topic eteen. Juuri tuossa alkuviikosta manasin,että eikö pääkaupunkiseudulla tosiaan ole paikkoja missä voi pestä käsin auton. Kaikissa tuntuu olevan nämä polettikoneet ja ne eivät kiinnosta. Se että saisi vettä ämpäriin ja letkusta/painepesurista vettä niin riittäisi. Kesällä asian suhteen ei ole ongelmia kun löytyy omasta takaa painepesuri mutta näin talvisin tämä asia astuu aina esille. Normaalisti tulee talvisin vähintään kerran viikkoon pestyä auto kun täällä etelä-Suomessa tykkäävät tuota suolaa kylvää siihen malliin.

                                          Viime talven tuli pestyä auto tuossa lähi Nesteellä Olarissa ennen kuin siellä tehtiin muutoksia autopesulan suhteen. Aikaisemmin vesiletkun käyttö maksoi n.10-12e 45-60min mikä oli mielestäni kohtuullinen. Nyt kun sielläkin pesuloosseihin tuli nämä polettikoneet niin 'plop plop' hinta nousi myös siinä yhdessä vesiletkupisteessä mikä sinne jätettiin. 7,50e / 15min on mielestäni varsin tyyristä kun käytetään pelkästään letkua ja vettä. Tuossa kun täyttää ämpärin ja huuhtelee isommat hiekat ensin pois niin ajasta on kulunut jo puolet. Eli tuohon 15min saa kyllä mielestäni suht pikapesun tehdä jos meinaa keritä vielä huuhtelemaankin :) Sitten taas jos ottaa 30min niin 15e tuntuu paljolta eikä siinäkään kyllä paljoa taukoa pidellä.

                                          Mielestäni tässä olisi jollekin bisnesidea joka alalla työskentelee ja osaa laittaa hinnan kohdalleen. Ei tässä maailmassa tietysti mikään ilmasta ole,ei edes se lämmin hallitila mitä tuohon joutuu uhraamaan. Tänä päivänä erittäin monet kuitenkin haluavat pestä autonsa itse käsin. Kysyntä ei siis vastaa tarjontaa missään suhteessa.

                                          Mikäli joku tietää missä tuo käsinpesu onnistuu täälläpäin niin ei tarvitse tietoa itsellään pantata :)


                                          Edit: Missasin kokonaan jostain syystä tuon Autopesu-Centerin Malminkartanosta mikä mainittiin aikaisemmin. On vielä suht lähellä työpaikkaakin. Täytyykin käydä "koeponnistaa" joku päivä. Kiitos tuosta vinkistä! Luulin että siellä on pelkästään tuo pesukatu..
                                          Viimeksi muokannut tanttu; 9.11.2008, 21:28.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Edit: Missasin kokonaan jostain syystä tuon Autopesu-Centerin Malminkartanosta mikä mainittiin aikaisemmin. On vielä suht lähellä työpaikkaakin. Täytyykin käydä "koeponnistaa" joku päivä. Kiitos tuosta vinkistä! Luulin että siellä on pelkästään tuo pesukatu..
                                            Itse pessyt tuolla jo kolmisen vuotta autojani. Työntekijät rentoja eikä ikinä ole tullut sanomista vaikka pesen aina omalla sienellä ja pesuainekin omassa ämpärissä.

                                            Kesäisin olen silloin tällöin pesun jälkeen ajanut sinne vähän sivummalle ja vahaillut autonkin samalla, kun kerta puhdas on! Eikä hintakaan päätä huimaa, kun pesusta selviää 2-3 poletilla a2€. Lisäksi lähellä omaakin työpaikkaa. Reilu vuosi sitten asuttiin 500m päässä paikasta ja silloin tuon paremman puoliskon mukaan kävin pesemässä autoa liiankin usein!;)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kävin tänään tuolla Epstorin alapuolella pesemässä ajokin. Todella kätevä ei voi muuta sanoa. Ja kun auto oli pesty, niin ei kun yläkertaan juomaan kupponen kuumaa ja odottelemaan että hieman vesi kuivaisu pinnasta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                toi on hyvä paikka http://www.autopesula.cc/ monta kertaa käyttäneenä suosittelen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Löytyisikö Länsi-Vantaan suunnalta edullista käsinpesuja tekevää paikkaa? Tietysti Helsinki ja Espookin käy lähitienoilta (esim. Malminkartano-Leppävaara-Kilo suunnalta).

                                                  Olen käyttänyt autoa harjattomassa pesussa tuossa Martinlaakson hesepesussa mutta ei ole oikein pesutulos tyydyttänyt. Eli jonkun kympin siitä voisi hyvinkin maksaa, että joku muu sen jynssää käsin :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    hookoo, jos jaksat Vihdintien ympyrästä ajaa Munkkivuoreen päin, niin Canonin talon alakerrassa Carwashilla hyvä piste. Olikohan viimeksi inan yli 20€.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      jos jaksat Vihdintien ympyrästä ajaa Munkkivuoreen päin, niin Canonin talon alakerrassa Carwashilla hyvä piste. Olikohan viimeksi inan yli 20€.
                                                      Joo, ihan hyvältä näyttää ainakin hintataso, käsivahauksetkin alkaen 75e. Tiedä vaikka kävis pistään sellaiset pintaan kun edellisestä lahjaksi saadusta vahauksesta alkaa olla se puoli vuotta :)

                                                      Mitenhän muuten on jos tuommoisen vahauksen heittää pintaan niin sitten ei varmaan kannata paljon minkään pesuautomaatin vahoja ottaa siihen päälle?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Eipä se vahan määrä koskaan haitaksi ole mutta sen koneellisen pesun jäljiltä on kuitenkin paskaa pinnassa niin jättäisin väliin. Kuitenkin siihen tulee se kuivausvahakin päälle.

                                                        Carwash: Itse otin tuolta koneellisen vahauksen viime keväänä ja vieläkin pisaroituu pintaan käytännössä koko autossa, joten aika päteviä aineita. Ajattelin kokeilla Keilaniemen pisteessä samaa lähiaikoina niin pärjää muutaman talvikuukauden taas.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Paljon muuten tuo koneellinen vahaus kustantaa Carwashilla ja kuinka kauan sen pitäisi kestää? Sivuilla on vain alkaen hintoja. Itse sain lahjaksi erään ammattilaisen tekemän vahauksen joka kestää n. 6kk ja joku saman moinen olisi kyllä kiva. Sen verran olen ollut tyytyväinen :) Harmi vain että kyseiseen paikkaa on pari sataa kilsaa matkaa...

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mulla taisi tuolla maksaa 120,- ja lupailivat kirjallisen vahvistuksen mukaan 8-12 kk kestoa. Aika lähelle toi menee.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Sen verran pitää tuosta Munkan Carwashista päivittää että on näemmä vaihtunut kaveri. Ei _ihan_ niin huolellista työtä kuin sillä edeltävällä kaverilla mutta tuli tuosta autosta puhtaampi kuin ennen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X