Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi NAVI satelliitit hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi NAVI satelliitit hukassa

    Toin maahan A4:n vm 2000 vuosi sitten. Navi toimi alkuun ok, mutta hyytyi suomi-päivityksen jälkeen. Audin huollossa tietokone näyttää jotta kaikki ok. Satelliitit ovat kuitenkin sitkeästi hukassa. Kerran yritin herätellä niitä resetoimalla (akun kengät hetkeksi irti) mutta huonolla tuloksella. Voisiko tuo aiheutua kattoanteenin jalan murtumisesta? Lyhyen antennipiiskan olen jo kerran uusinut, vanha oli särki. Mikä neuvoksi???

    Ps. cd-boksi oli jäänyt edelliselle omistajalle. Mistä uusi tilalle?
    Viimeksi muokannut ahtikalevi; 23.4.2007, 19:26.

  • #2
    Antennista se vika varmasti löytyy jos ei satelliitteja löydy.

    Itselläni puuttui myös tuonti-Audista cd boksin kelkka (sitä ilmeisesti tarkoitit). Hommasin sen marmoritiskiltä. Hintaa vähän reilu 50 euroa.

    Comment


      #3
      Tuota boksia tarkoitin. Mikä on marmoritiski? Yhteystiedot?
      A4 2000 tdi.

      Comment


        #4
        Valikoi täältä itsellesi paras marmoritiski:
        http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi2.nsf...3?OpenDocument

        Comment


          #5
          Kiitokset Kiiminkiin. Vaimoni on myös entisiä Kiiminkiläisiä... pieni on maa.

          Comment


          • #6
            Mulla on samalainen ongelma, suomi-auto ja navin levy on vuodelta -05. Ei kanssa saa yhteyttä, antenni oli saanut kipeetä ja uusittiin,mutta ei auttanut.Ei kellään satu olemaan mitään ideaa/vinkkiä millä löytäisi satelliitit?

            Comment


            • #7
              "hyytyi suomi-päivityksen jälkeen" tosi hassua, mun kärry on italiasta ja satelliitit katos saksa-päivityksen jälkeen. ja muistan myös aiemmin lukeneeni että porukalla on satelliitit kadonneet päivityksen yhteydessä???

              "Vika todennäköisesti antennissa" Joo kiitos, mä luulen kans, ylle kirjoittelemastani huolimatta.

              Mistäköhän päin sitä kannattaa ruveta irroittelelmaan ettei tule tehtyä tuhoja?

              Comment


                #8
                Itse olen pari antennivikaista korjannut ihan sillä että ostin Ebaystä n. 30e antennin ja pistin sen kojetaulun sisään. Alkuperäisen antennin tunnetaan hajoavan sen sisään pääsevän veden ansiosta.

                Comment


                  #9
                  Jep samoin minä ostin ebay version ja hyvin on pelittänyt.

                  Comment


                  • #10
                    Viime v.loppuna oli hesan reissu ja sieltä löysi satelliitit ja hyvin toimi navigointi . Pääsin takaisin treelle,niin eipä näy enää.. Navi tosin näyttää ihan ok sijannin ajossa jopa ilman satelliitteja. Pitääkö navin olla jatkuvasti yhteydessä satelliitteihin? Ei oo aiemmin tullun GPS:n kanssa leikittyä, jos viisaammat auttaa aloittelijaa :)

                    Tarvii varmana tilailla sitten ebayn kautta toi sisäinen antenni, jos se auttaa. Ihme homma vaan,ettei täällä saa yhteyttä.

                    Comment


                    • #11
                      Selailin lisäinfoa: http://www.navplus.us/forum/index.php

                      ja siellä kehoitettiin resetoimaan vekotin, eli esim. painamaan power nappulaa 20-30 sek. ja johon löyty satelliitit.
                      Eli kannattaa kokeilla erityisesti mikäli satelliitit on päässy katoamaan päivityksen yhteydessä.

                      Comment


                      • #12
                        No eipä ne satelliitit kauaa mukana pysyny ton buuttauksen jälkeenkään. Ja kun threadin uudelleen luin niin sen aloittajahan oli jo samaa testannutkin.
                        Nyt mun härveli kertoo satellites available 30, received 0
                        Eli, vika hyvin todennäköisesti antennissa?! Osaisko/viittiskö joku kertoa mistä sitä kannattaa -02 kutosessa lähteä irroittelemaan ettei tule tuhoja?

                        Comment


                        • #13
                          Jos jollain on tarvetta antennille, niin multa löytyy 4d0 919 145

                          Comment


                          • #14
                            Minkänlainen tuo "ebayn sisäinen antenni" on? Ja mitenköhän sen saa kytkettyä alkuperäisen tilalle?

                            Toimiiko todellakin yhtä hyvin vaikka on auton sisällä? Monet kannettavat GPS:ät ei oikein löydä sateliittejä jos ei ole ihan ikkunalaudalla.

                            Onko joku Avant omistaja vaihtanut sen alkuperäisen antennijalan (missä GPS antenni on) ja saanut sillä sateliitit näkyviin?
                            Huono puoli on että tuo antennijalka maksaa melkein 200eur :(

                            Sen antennijalan vaihto vaikuttaa helpolta avantissa, sisäpuolen lamppu irti niin pääsee mutteriin käsiksi, ei tarvi purkaa verhoiluja.

                            Comment


                            • #15
                              Ja osaako kukaan neuvoa miten tuo Navi+ resetoidaan? Jospa minäkin kokeilisin sitä ennen antennin vaihtoa.

                              Koitin painaa power nappulaa pitkän aikaa -> ei mitään vaikutusta. Laite on siis RNS-D versio.

                              Onko se sitten sulakkeen irroitus?

                              Comment


                              • #16
                                Onko kellään kokemusta tällaisesta nettikaupasta : https://www.euro-parts.us/home.php ?? Jenkkilässä sijaitsee.

                                Täältä saisi nuo NAVI+ irroitusvipstaakkelit 12$ ja GPS antenni SMB connector:illa 26$ => 26egee + postimaksut. Ei olisi paha hinta. Riippu toki kuin monta sataa maksaa postitus :)

                                Täällä muuten oli todella detalitason infoa NAVI+ asennuksesta jne.
                                http://www.nsxjr.com/downloads.html

                                Comment


                                • #17
                                  No niin, ostin sitten minäkin ebaystä uuden antennin n. 20eurolla, piti olla oikein joku "high-gain" versio. Aika heikosti näyttää kyllä löytävän sateliitteja jos on kojelaudan sisällä (hanskaboksin takana). Jos laittaa ihan kojelaudan päälle niin löytää paremmin mutta ei kyllä silloinkaan ole mikään "täysikuuluvuus".

                                  Mitens muilla? Montako "täplää" kuuluvuutta saatte antenneillanne aikaiseksi?

                                  Comment


                                    #18
                                    Oisko sulla semmonen "aurinkosuoja"-tuulilasi. Semmosesta ei meinaa signaali mennä läpi. Mulla toimii loistavasti kojelaudan sisällä. Se antenni tai Navi pystyy muistaakseni käyttämään vain 7 tai 8 satelliitia vaikka taivaalla on enemmän ja se on ihan normaalia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jaa, tuulilasista en tiedä, voi ollakin joku aurinkosuojamalli. Toimii kuitenkin huomattavasti paremmin kojelaudan päällä kuin sen uumenissa.

                                      Se että toimii loistavasti on vähän epäselvä ilmaisu, minulla on Navi toiminut kohtuullisesti vaikka ei ole antennia ollut lainkaan 1/2vuoteen. Vain pitkillä maantiereissuilla jossa ajetaan kauan suoraa tietä se "eksyi", kaupungissa toimi OK.

                                      Sille riittänee että saa silloin tällöin yleensäkään yhteyden satelliitteihin. Mutta nyt kun pitäisi antennille löytää paikka niin laittaisi mielellään samantien hyvään paikkaan jotta ei tarvi heti taas ottaa paikat auki.

                                      Mietin myös että onko antenneissa eroja.

                                      Minulla on kojelaudan sisällä 0-2täplää, useimmiten 0 (olisiko 8kpl. maksimi) ja sen päällä 0-4täplää, useimmiten 1-2.

                                      Comment


                                        #20
                                        Toimii loistavasti = näkyy lähes aina täydet satelliitit. Ja kysessä on nimenomaan n.20€ halpisantenni

                                        Comment


                                        • #21
                                          Koitin laittaa antennin katolle (siis ulkopuolelle) => Täydet signaalit.

                                          Tällainen varuste autossa on "Windschutzscheibe Verbunddämmglas" 4GK.
                                          Taitaa olla sitten tuo tuulilasi kun häiritsee signaalia.

                                          Jatketaan sopivan paikan metsästämistä antennille.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jonkun kuulin vetäneen antennin tuommoisessa tapauksessa konehuoneen puolelle siihen tuulilasin ja konepellin välimaastoon muovin alle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onkohan joku foorumissa hankkinut jonkun "tarvikeantennin" ihan sen orkkisantennin tilalle/ paikalle katolle?

                                              Mä olen tän asian kans kärsinyt välillä enemmän ja välillä vähemmän jo vuosikaudet, ja mikään muu paikka ei vaikuta toimivan antennilla kun ihan katolla. Sisällä autossa ei toimi missään, tuulilasin ja konepellin välillä ei toimi (konepelti lienee edessä) jne. Sitä GPS antennia mikä mulla nyt on ei kyllä saa siististi katolle, eli jonkun toisen pitäisi ostaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                ebaysta löytyy yhdeistelmäantenneita, joita saa katolle.
                                                Saatko antennin toimimaan, kun laitat vaikka vaovaisesta ikkunasta ulos. Jos et silloinkaan saa signaalia, niin voisit epäillä jotain muuta kuin antennia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Juu, GPS-"mokkulassa" on magneettinen pohja ja olen aina välillä pitänyt sen ihan katolla magneetin varassa ja toimii mainiosti, täysi kuuluvuus! Mutta jos vähänkään näköestettä niin -nada.

                                                  Siinä alkuperäisen tilalle, katolle, laittamisessa tulee sitten tietysti taas se ongelma että kattoverhoilua pitää purkaa, siihen ei myöskään oikein huvittaisi ruveta. Perhana, onpas vaikeeta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    En viitsinyt aloittaa uutta aihetta kun liippaa läheltä..
                                                    Asensin takaisin eilen autoon RNS-D:n ongelmana on, että kartta on koko ajan noin 20km pielessä ajelin eilen Sturenkatua pitkin, mutta kartan mukaan olin Puistolassa ja kun ajelin pohjoista kohti kehä 3 kohdalla oltiin jo Järvenpäässä.
                                                    Saisiko tuon päivittämällä kuntoon vai vaatiiko antennin vaihdon..?

                                                    Toisena ongelmana tuli että radio/musiikki kuuluu ainostaan koelaudan sisällä olevasta noin 2" kaiuttimesta, mikä ilmeisesti on navin kaiutin, saisiko tuon jollain päivitettyä niin että pikku kaiuttimesta tulisi kauniin naisen neuvova ääni ja musiikkia voisin kuunnella auton omista kaiuttimista eikä molemmat tulisi samasta pikku kaiuttimesta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      katso navin valikoista, että kuinka monta satelliittia se vastaanottaa, pitäs olla vähintään 4. Jos on kokoajan 0, niin antenni rikki tai johto irti. Myös vikakoodit vahvistaa asian.

                                                      Oletko tehnyt kaiutinjohtoihin muutoksia, miksi navi oli irti? Onko sama naviyksilö mikä oli aikaisemmin?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                        katso navin valikoista, että kuinka monta satelliittia se vastaanottaa, pitäs olla vähintään 4. Jos on kokoajan 0, niin antenni rikki tai johto irti. Myös vikakoodit vahvistaa asian.

                                                        Oletko tehnyt kaiutinjohtoihin muutoksia, miksi navi oli irti? Onko sama naviyksilö mikä oli aikaisemmin?
                                                        On sama navi mikä tuossa on ollut, en ole tehnyt mitään muutoksia, silloin kun irrotin, niin johdoista irti ja nyt takasin, ainoat muutokset mitä olen tehnyt laitoin uudet kaiuttimet eteen, niin sinne uudet johdotus vahvistilta mutta nyt on kaiuttimissa alkuperäiset johdot kiinni.
                                                        sateliitteja oli 32 mutta ei pysty käyttämään niitä.
                                                        Se mikä ihmetyttää että navi elää omaa elämää mutta ei löydä oikeaa sijaintia vaan harhailee noin 20km päässä koko ajan.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          en ole tehnyt mitään muutoksia,
                                                          Kyllä mä sanoisin, että oot tehny aika olennaisia muutoksia, jotka oisit voinut heti mainita.
                                                          Jotain on nyt väärin.

                                                          silloin kun irrotin, niin johdoista irti ja nyt takasin, ainoat muutokset mitä olen tehnyt laitoin uudet kaiuttimet eteen, niin sinne uudet johdotus vahvistilta mutta nyt on kaiuttimissa alkuperäiset johdot kiinni.
                                                          Tuosta saa hieman epäselvän kuvan, että mitä oikeesti oot sinne tehny.

                                                          Onko Bose?

                                                          Avantissa tuppaa hajoamaan kattoantenni, siitä johtuu tuo väärä paikannus. Osta halpis GPS antenni ja laita kojelaudan sisään mittariston taakse.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            en ole tehnyt mitään muutoksia,
                                                            Kyllä mä sanoisin, että oot tehny aika olennaisia muutoksia, jotka oisit voinut heti mainita.
                                                            Jotain on nyt väärin.

                                                            silloin kun irrotin, niin johdoista irti ja nyt takasin, ainoat muutokset mitä olen tehnyt laitoin uudet kaiuttimet eteen, niin sinne uudet johdotus vahvistilta mutta nyt on kaiuttimissa alkuperäiset johdot kiinni.
                                                            Tuosta saa hieman epäselvän kuvan, että mitä oikeesti oot sinne tehny.

                                                            Onko Bose?

                                                            Avantissa tuppaa hajoamaan kattoantenni, siitä johtuu tuo väärä paikannus. Osta halpis GPS antenni ja laita kojelaudan sisään mittariston taakse.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X