Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2012(2013) MMI-Öljynäyttö ja miten sitä pitäisi tulkita?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2012(2013) MMI-Öljynäyttö ja miten sitä pitäisi tulkita?

    Eli viikon olen nyt autolla (1.8TSFI 125kw, 112tkm, rekisteröity 2012 mutta vm. 2013) ajellut ja kilometrejä on tullut karvan vajaa 1000km.

    Viime viikolla liikkeen pihassa kun auton käynnistin ja katsoin tuota MMI-näyttöä se näytti öljymäärää joka oli puolivälissä MAX/MIN.

    Koitin uudelleen noin puolivälissä kotimatkaa (matka yhteensä 350km) ja se palkki oli tippunut yhden pykälän kaiketi, en ole varma montako palkkia/pykälää siinä muuten kaikenkaikkiaan on?

    Nyt kun olen ajellut sen karvan vajaan 1000km on MAX/MIN näytössä jäljellä enää 1 tai 2 palkkia, seuraavaan öljynvaihtoon on matkaa 7700km ja huoltoon oli hieman enemmän tai vähemmän, en muista, mutta kuitenkin.

    Onko näissä(kin) koneissa vielä öljynsyöntiongelmaa, vai onko tuo ihan normaalia? vai olenko vain vainoharhainen kaiken pelottelun jälkeen?
    Kuulemani mukaan facelifteissä 2012 alkaen ei tuota ongelmaa enää pitäisi olla ?

    Missä vaiheessa öljyä kuuluu lisätä? jos tuosta palkista katoaa kaikki pykälät vai silloinkuin auto sitä pyytää?

    Voi olla hieman sekava viesti mutta olisi mukava saada mielenrauha tähän asiaan :)

    Eli summa summarun, montako pykälää/palkkia tuossa MMI-öljynäytössä on ja pitääkö huolestua jos se on tippunut 2-4 pykälää n. 1000km matkalla ko. pannulla?

  • #2
    Onko autosi CJEB koneella? Olen ymmärtänyt että kyseisessä koneessa esiintyy öljynsyöntiä. Voin olla väärässäkin.

    Comment


    • #3
      Kyllä on juurikin tuolla CJEB koneella.
      Mistä olet saanut selville että tämä(kin) kone vie vielä öljyä, kun toiset sanoo että tämän ei pitäisi enää viedä ja toisilla ei ole tietoa ja jotkut sanovat että mahdollisesti vie öljyä ? :)

      Eihän täällä foorumilla kellään satu olemaan samalla koneella olevaa autoa niin saisi vähän vertailupohjaa ?

      Comment


        #4
        Omaan CJEB:hen olen 3,5 vuoden ja noin 80 tkm:n aikana lisännyt kaksi kertaa 0,5 litraa ja nämäkin on ehkä ollut "turhaa" ja enemmän oman mielen rauhan vuoksi (auto ei siis ole pyytänyt lisää vaan näyttö on näyttänyt yhtä pykälää). Öljyt olen vaihtanut 15 tkm:n välein aina ja palkki tippuu yleensä tuolla välillä 1-2 pykälää.

        Comment


        • #5
          Ok, omassa on nyt mittarissa n. 113tkm, toivotaan että näissä ei ole samaa kuin noissa aiemmissa että 100tkm jälkeen öljynkulutus räjähtää pilviin.

          Ajattelin nyt odottaa mikäli auto itse pyytää lisää öljyä ja lisään vasta sitten. Kai tämä on turvallista näin ettei pääse leipomaan kiinni? :)

          Eikös se myös ilmoita paljonko se haluaa öljyä lisää ?

          Comment


            #6
            Zupid, turha jännittää. Itse kun olen ainakin 35 vuotta tarkistanut tikusta öljyntasoa, hankkisin öljytikun pienellä investoinnilla. Tikku voi myydä eteenpäin kun auto vaihtuu.

            Comment


            • #7
              Onko näihin saatavilla vanhan mallinen öljytikku? Kerrohan mistä moisen itselleni saan :)

              Onko asennus helppoa tälläiselle poropeukalolle joka ei hirveästi auton tekniikan päälle ymmärrä ? :D

              Comment


                #8
                Miehellä lyhyt muisti. Ota selvä marmorilta ensin.

                Comment


                • #9
                  Anteeksi, unohdin tuon ihan täysin kun se mun aloittama topikki siirrettiin toisen samanlaisen aiheen alle :/.

                  Mutta kiitos tästä.

                  Comment


                    #10
                    Osanumerolla 06J115611E (nykyisin korvaava numero: 06J115611L) olevaa tikkua on ilmeisesti porukka käyttänyt ainakin noissa pre-facelifteissä, Tepon hinta 22,87€. Itsekin tuota mietin aiemmin, että laittaisi jos tuo on sopiva, mutta hyvin on pärjännyt ilmankin.

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, kiitos. Täytyy varmaan laittaa tilaukseen mikäli alkaa enemmän mietityttää :)

                      Comment

                      Working...
                      X