Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aseeton ryöstö - kuinka toimia? (Laajakaistaongelmia)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aseeton ryöstö - kuinka toimia? (Laajakaistaongelmia)

    Joudui eilen asettoman ryöstön uhriksi. Saunalahti lähetti minulle laskun, joka oli mielestäni melko luovasti laskettu.

    ADSL liittymän kk maksu: xx€ (tämä ok)
    Saunalahti asennuspalvelut:
    Päätelaitevian rajaus: 30,25€ (tämä ok)
    Toimitusmaksu: 49,20€ (tämä vähän ihmetyttää?)

    Jutun juoni on se, että minulla oli laajakaista 3 viikkoa alhaalla. Tein siitä luonnollisesti vikailmoituksen Saunalahdelle. Saunalahti tutki asiaa ensin mittailemalla omasta päästään ja sitten heidän asentaja tuli käymään meillä tutkimassa asiaa. ja heidän mielestään vika ei ole heidän päässä vaan taloyhtiön jakamoissa/sisäverkossa. Näin myös olikin, ei siinä mitään.

    Nyt minua vaan ihmetyttää miten minua voidaan laskuttaa näinkin riemastuttavasti tästä. Saunalahti ei missään vaiheessa ilmoittanut/kysynyt minulta, onko heidän asentajan vierailulle taloyhtiössä tarvetta. Asentaja vain ilmestyi etukäteen ilmoittamatta eräs lauantai-iltapäivä meille ja kertoi, että hänet on tilattu tutkimaan laajakaistayhteyden toimivuutta. Minä en häntä ollut erikseen tilannut, olin vain tehnyt vikailmoituksen Saunalahdelle webin kautta.

    Laajakaistayhteyden vika oli jossain asunnon IT-keskuksen ja talon välijakamon välillä. Tarkempaa tietoa en ole saanut siitä missä vika oli. Juttuun antaa lisämausteen se, että talossa on ollut linjasaneeraus ja siihen liittyvät työt on voineet vetää meikäläisen laajakaistayhteyden alas. Reklamoin asiasta linjasaneeraus-urakoitsijaa ja he tutkivat asiaa parikin viikkoa, mutta eivät saaneet mitään aikaiseksi, ennen kuin Saunalahden kaveri kävi taloyhtiössä. Senkin jälkeen he eivät myöntäneet tehneensä mitään asiaan liittyviä korjauksia paitsi tietysti kovasti mittailuja ja muuta asian selvittelyyn liittyvää tutkimusta.

    Netti vain alkoi yhtäkkiä taas toimimaan. Urakoitsijafirman vastaava mestari epäili vian olleen minun tietokoneessa/ADSL-purkissa, missä vika ei varmasti ollut. Vian ilmettyä testasin yhteyttä kolmella eri modeemilla ja kahdella muulla eri tietokoneella. Kaikki nuo laitteet toimivat tunnetusti, kunhan nettiyhteys vain on kunnossa, mutta siis millään näistä ei nettiyhteyden luonti minun laajakaistan kautta onnistunut.

    Varsin sekava vyyhti siis.

    Mutta mikä on teidän mielipide tuosta Saunalahden laskutuksesta. Onko toimittu sääntöjen mukaan, kun minulle laitettiin n. 80€ lisälasku vian selvittelystä vaikka minulle ei etukäteen ilmoitettu, että lisalasku tästä tulee ja muutenkaan minulle ei mitään ilmoitettu asentajan saapumisesta tai mistään muustakaan?

    Sinänsä olisin ihan valmis maksamaan tuon kolmenkympin extran vian rajauksesta, joka siis lienee lasku asentajan vierailusta meillä. Mutta toi viidenkympin toimitusmaksu, sehän on aseeton ryöstö ja en ihan heti olisi moista valmis maksamaan. Kiinnostaa myös mihin ihmeeseen toi viidenkympin toimitusmaksu perustuu?

    Olen kyllä muutenkin sitä mieltä, että tämä lasku kuuluisi ensisijaisesti taloyhtiölle tai linjaurakoitsijalle, koska vika ei minun asunnon päässä ollut. Urakoitisja kylläkin ilmoitti, että he eivät maksa laskua, koska vika ei ole heidän aiheuttama (epäilen heidän kusevan suoraan meikän silmille), mutta milläs todistat muuta?

    Pitää nyt vielä kysellä taloyhtiöstä josko hoitaisivat laskun, mutta väärään osoitteeseen se silloinkin mielestäni menee.

    No joo, siinä oli pitkä ja sekava tarina eräästä laskusta. Lyhyenä yhteenvetona lopuksi. Mitä mieltä olette siitä mitä minun pitäisi tehdä:
    1. Maksaa lasku kiltisti, ei näin pienistä summista jaksa hirveästi vääntää?
    2. Maksaa laskusta kaikki muu paitsi viidenkympin toimitus maksu ja ilmoitta Saunalahdelle, että näyttäkää sopimus/ehdot jolla voitte sen minulta veloittaa?
    3. Lähettää laskun Taloyhtiölle ja neuvotella heidän kanssa kuka maksaa mitä?
    4. Vielä vääntää laskusta linjaurakoitsijan kanssa vaikka luulen se olevan melko hedelmätöntä?
    Viimeksi muokannut Ilkka L; 30.10.2011, 16:16.

    #2
    3 ja 4.

    Ei niiden pitäisi mitään tehdä ilmoittamatta tuollaisesta. Sitten nuo tietoliikennekaapeloinnit yms sähköjohdot kuuluvat taloyhtiölle, ei sinulle. Sen puolesta menisi taloyhtiön piikkiin.

    Ja sitten taloyhtiön usuttaa tappelemaan linjaurakoitsijan kanssa.

    Tuosta 30e maksusta tietysti voit joustaa, jos meinaa ongelmaksi se tulla...

    Comment


    • #3
      Kannattaa tarkistaa sopimusehdot, mutta yleinen käytäntö lienee, että vianhaku ja korjaus ei maksa asiakkaalle mitään, mikäli vika ei ole asiakkaan laitteissa. Itse aloittaisin ihan soittamalla Saunalahdelle.

      Comment


        #4
        Pyydä saunalahdelta kirjallinen selvitys mikä oli vika, sitten rupeat etsimään maksajaa.

        Comment


          #5
          Ei sitä laskua voi maksamatta jättää, edes osittain. Ei se laskutusohjelma sitä tajua että asia on selvitystilassa vaan karhua pamahtaa jos et kokonaan maksa. Ei silti tarkoita että väärin laskutettu lasku pitäisi maksaa. Lasku täytyy reklamoida, jos vika on selvästi ollut jossain muualla kuin sinun laitteissa niin ethän sinä voi mitenkään olla vastuussa ja siten maksuvelvollinen.

          Soneraan olen pari kertaa joutunut vikailmoitusta tekemään ja joka kerta muistuttavat 100€ maksusta jos vika paikallistetaan asiakkaan laitteisiin. Molemmilla kerroilla on ollut ihan oikeasti johto katki jostain kauempaa eikä niistä ole mitään jälkeenpäin pyydetty. Eiköhän se ole maanantaina soitto Saunalahden asiakaspalveluun ja vääntöä kehiin.

          Minä olen sitä mieltä että jos maksat tuon sen koommin reklamoimatta niin aika vaikea on mistään saada omiaan pois jälkeenpäin. Jos taas reklamoit laskun niin sittenhän Saunalahti lähettää sen oikealle taholle seuraavalla kerralla.

          Comment


            #6
            Näkisin tapauksessa positiiviseksi sen, ettei Ilkan ole tarvinnut soittaa asian tiimoilta kertaakaan DNA:n asiakaspalveluun. Itse pidän sitä kokemusta noin tuhannen euron arvoisena joten tässähän ollaan vielä reilu 900 euroa voitolla.

            Ja sitten asiaan. Mielestäni lasku on kokonaisuudessaan aiheeton jos olet tehnyt liittymästä vikailmoituksen heti vian alettua, liittymä oli poissa käytöstä 3 viikkoa ja pystyt todistamaan (kokeiltu kolmella eri modeemilla) että vika ei ollut sinun päässäsi. Itse unohtaisin tuon asiasta vääntämisen linjaurakoitsijan kanssa. Ei ole asukkaan tehtävä selvittää kuka sen on rikkonut.

            Muutama esimerkki:

            Vanhempien ADSL tökki muutama vuosi sitten. Puhelinyhtiön asentaja mittaili omakotitalon rasiat ja kävi tiellä pylväässä ja lopulta vika löydettiin talon seinällä menevästä johdosta. Ukkonen oli joskus käynyt kylässä ja huonontanut liitoksen. Asentajan kommentti: ei ole asiakkaan vika, ei laskua.

            Nykyisessä asunnossa tökki DNA:n kaapelinetti. Asentaja kävi useampaan kertaan asunnossa ja talojakamossa. Asentaja ei löytänyt vikaa, mutta koska asentaja ei pystynyt osoittamaan että minun laitteet olisivat vialliset, lähti laskut käynneistä taloyhtiölle. Myöhemmin tosin selvisi ja pystyin osoittamaan että vika oli DNA:n verkossa jolloin sain reklamoitua omat kuukausimaksut vielä takaisin. Taloyhtiö maksoi turhaan nuo asentajan käynnit.

            Edellisessä asunnossa tökki DNA:n kaapelinetti. Asentaja kävi talojakamossa ja asunnossa, mutta jälleen kerran minun laitteista ei löytynyt vikaa joten ei tullut laskuakaan. En tiedä menikö lasku taloyhtiölle. Liittymä korjautui itsekseen parissa päivässä.
            Viimeksi muokannut peiponen; 31.10.2011, 10:02.

            Comment


              #7
              Kiitoksia vinkeistä.

              Pitää soitella maanantaina Saunalahdelle ja pyytää vaikka joku tarkka erittely siitä mitä ovat tehneet ja millä perusteella laskuttavat minua?

              Saunalahden sopimuksessa kyllä oli maininta, että artisti maksaa, jos heidän asentaja tulee paikan päälle selvittämään tilannetta ja ilmenee, ettei vika ole heidän linjoissa. Tosin talon sisäiset kaapeloinnit toki kuuluvat taloyhtiölle -> lasku sinne.

              Omituista tässä vaan on se, että minulle ei etukäteen ilmoitettu tai edes kysytty lupaa siihen, että 80€ arvoinen asentajankäynti on tuloilla. Se olisi mielestäni ollut täysin ok, jos olisivat Saunalahdelta soittaneet/lähettäneet emailin ja kysyneet sopiiko, jos asentaja tulee tutkimaan asiaa minun piikkiin. Tottakai tilatusta työstä pitää maksaa sovitusti.

              Enköhän minä tuon laskun nyt kuitenkin maksa, kun sen maksamatta jättäminen aiheuttaa vain entistä kalliiman karhulaskun. Pitää jälkikäteen katsoa, josko sille joku muu maksaja löytyisi.
              Viimeksi muokannut Ilkka L; 29.10.2011, 21:43.

              Comment


                #8
                Jos ei vielä ole eräpäivää korkattu niin reklamaatiota kehiin vaan siitä asiaan kuulumattomasta osuudesta, tietysti jos on lompakossa tai tilillä ylimääräistä painetta niin annahan osoittees niin lähetän pari laskua :)

                Comment


                  #9
                  Niin, en siis ole sitä vielä maksanut. Laskun eräpäivä vasta parin viikon päästä.

                  Vielä ei lompakon sisäinen paine ole kasvanut niin suureksi, että alkaisin muiden laskuja hoitamaan omaan piikkiin :)

                  Ottaa vaan etukäteen pattiin jonotella taas tunnin verran Saunan asiakaspalveluun. Tästä meinaan kokemusta. Laskelmieni mukaa olen jonottanut Soneran, Elisan ja Saunalahden asiakaspalveluihin yli kolme tuntia viimeisen parin kuukauden aikana.

                  Comment


                  • #10
                    Olen selvitellyt vastaavia tilanteita omien asiakkaiden ja tuttavien puolesta, puhelinsoitolla saa helposti hyvitykset kun osaa puhua eikä öykkäröi tai haistattele. Muutaman kympin suora hyvitys isoissa yrityksissä tulee halvemmaksi kuin tiukka linja koska asian selvittely sekä jälkipuinti kuormittaa ja maksaa heille paljon enemmän. Oleellista lienee onko asiakaspalvelulla valtuudet hyvityksiin vai pitääkö keskustella jonkun asiasta vastaavan kanssa.

                    Aikoinaan kun muutin firmaa toisiin toimitiloihin Elisa yritti laskuttaa asennuksesta extraa. Asiaa selviteltyäni ymmärsin että yrityksiltä on tapana laskuttaa kytkennästä kun kukaan ei noita yleensä reklamoi. Asentaja selitteli keskuksen kartan olevan niin sekavan että meni normaalia enemmän aikaa kun mittasi linjoja. Vetosin sopimukseen jonka mukaan siirrosta ei veloiteta mikäli ei tehdä toimitilakohtaisia asennuksia ja hyvittivät koko summan.

                    Operaattorit ovat joutuneet parin viimeisen vuoden aikana ottamaan käyttöön veloituksen asiakkaalla käynneistä koska modeemivikoja sekä user erroreita on kuuleman mukaan entistä enemmän.

                    Laskutusvirheitäkin on paljon, kesällä oli DNA:n yhteydessä satunnaista vikaa useamman viikon ajan kunnes selvisi että vika oli kaapelimodeemissa. Kävin vaihtamassa toimivaan ja seuraavassa laskussa alkoivat veloittaa modeemista vuokraa vaikka alkuperäinen sisältyi liittymäpakettiin. Luonnollisesti korjasivat oikeaksi kun lähetin asiasta sähköpostin mutta ärsyttää kun perusasioissa tehdään niin paljon virheitä ja pitää itse olla tarkkana näiden kanssa.

                    Comment


                    • #11
                      Otsikko...??

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
                        Otsikko...??
                        Itsekkin tuota naurahdin, ajattelin että joku on ryöstämässä pankkia ilman asetta ja kyselee siihen neuvoja :D


                        Mutta asiaan.
                        Itse verkonrakentaja ja kaapelivikojen korjaajana päässyt/joutunut keskustelemaan asiakkaiden kanssa näistä. Jos vika ei tosiaan ole omissa laitteissa, niin ei ainakaan ole tullu kohdalle, että palveluntarjoaja olisi laskuttanut asiakasta.

                        Taloissa olevat päätelaitteet yleensä veloitetaan sitten asiakkaalta (talo/taloyhtiö, riippuen miten asuu) Ja luonnollisesti jos vika on ns. tahallinen, niin aina rikkojalle lasku (kaivuutyöt pihalla, kippi pystyssa kuorkilla huristelut jne).

                        Kuten jo mainittua niin pyydä selvitys asiasta ja taloyhtiön kanssa sopimaan maksusta tai reklamoimaan jos tarve näyttää. Ei noita henkilökohtaisina kyllä kuuluisi edes laskuttaa. Olisikohan vain, että on tullut sinulle kun olet ollut ainut henkilö yhteyksissä viasta?

                        Tuossa laskussa oleva "rajausmaksu" haisee vähän siltä, että sielä talon linjoissa olisi ollut jotain kytkentä/muuta vikaa. Ns. tahallisesta viasta silloin laskutettu erikseen.

                        En Saunalahden politiikkaa tiedä, kun meillä puhutaan Elisan, Soneran tai Dna:n verkoista vikatilanteissa. Esim. Saunalahtihan kuitenkin käyttää ymmärtääkseni Elisan verkkoa.

                        Comment


                        • #13
                          Saunalahtihan on Elisan omistuksessa, ja samat verkot käytössä.

                          Comment


                            #14
                            Mulla oli kesällä vastaava tapaus Saunalahden kanssa, kun 10M laajakaista työntää joskus jopa 3,7M, muttei aina ihan noin paljon tietysti. Reklamoin aiheesta, (että kun maksan kymmenestä, niin voisi sitä sinnepäin toimittaa kanssa) sähköpostitse, kun se kerran oli vaihtoehtojen joukossa. Puhelin"palveluun" ei normaalihermoilla varustettu ihminen voi soittaa...

                            Käytiin vähän sähköpostien vaihtoa, jonka jälkeen teknikko oli käynyt läheisessä tolpassa, ja kun sieltä ei mukamas vikaa löytynyt, soittivat ja ehdottivat, että tulevat vielä tarkistamaan talon päästä piuhan. Sovin ajan ja teknikko tuli ja löi mittarin kiinni piuhaan teki taikansa, mutta ei löytynyt vikaa tälläkään kertaa. Ihan hyvin tuli jotain 20-30M mittarin mukaan.

                            Lopuutulemana oli kuulema se, että lähin reititin on jossain about 3km:n päässä ja "tämä on nyt paras taso, johon päästään"

                            Lähettivät sitten laskun (jotain yli 100€) yhteensä näistä kaikista eri tarkistushommista. Reklamoin jälleen, nyt laskusta. Todettiin sitten, että kun vikaa ei löytynyt laitteista, eikä minun puhelinpiuhoista, niin ei tarvi maksaa. Oikein pahoitteluiden kera tuli tuo...

                            Nyt sitten muutama kuukausi kului ja tuli jälleen sähköpostia, että kun ovat minulle myyneet sen 10M paketin, eikä sitä voida toimittaa, niin saan halutessani sanoa irti tuon 2 vuoden määräaikaisen sopparin, josta olis vielä noin vuosi jäljellä. Jaksaisko alkaa Soneran kanssa vääntämään, josko niitten reititintoosa olis jossain lähempänä. huoh.

                            Comment


                              #15
                              Tuosta nopeuden tippumisesta. Mä olen hoitanut vanhempieni tietokonejutut ja ihmettelin, kun heillä jossain vaiheessa yhteys muuttui ihan hemmetin hitaaksi. Vikaa tutkittiin ja mitään ei löytynyt. Lopuksi selvisi, että adsl modeemi oli jollain tapaa hajonnut niin, että resetoinnin ja asetusten säätämisen jälkeen se toimi hetken hyvin, mutta alkoi pikkuhiljaa tiputella tuota nopeutta. Omalla kohdalla ihmettelin kun normaalisti about 14mb tulos oli tipahtanut speedtestillä 8mb nurkille. Soittelin saunalahdelle ja ihmettelin tilannetta. Mitään vikaa ei kuuemma ollut, mutta jostain jännästä syystä se nopeus nousi takaisin soiton jälkeen. Haisee pikkasen koijaukselta.

                              Mun proppu paloi lopullisesti kiinnin soneran puhelinautomaatin kanssa, joka ei osaa sanoa mitään muuta, kuin "voitko toistaa en saanut selvää". Ihan tuon automaatin takia päätin sitten vaihtaa vanhempien liittymän saunalahteen. Mielummin kuuntelen hissimusaa, kuin keskustelen järjettömän automaatin kanssa. Sekään ei kyllä menny ihan tuubiin. Sähköpostilaatikoiden toimittaminen kesti vajaa 6kk. Hyvin ne kaikki vetää.

                              Comment


                                #16
                                Sen Soneran puheohjatun robotin saa ohitettua kun ei puhu mitään tai sit sönkkää jotain käsittämätöntä. Kohta se kuittaa että "Anteeksi, en ymmärrä, yhdistän sinut asiakaspalvelijalle..."

                                Comment


                                  #17
                                  Yleisön pyynnostä modasin hiukan otsikkoa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Juha, se Saunalinja tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä Soneran (meidän tienolla sama kuin edesmenneet Turun Puhelin tai Auria) lankoja pitkin, että ei se vaihtamalla välttämättä parane. Tosin minä voisin sanoa, että kokeile. Mulla on kotona nyt "8" megainen, joka on käytännössä 4-5. Kuitua odotellessa ...

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo, on tiedossa. Ei se kupari sieltä mihinkään muutu vaikka palvelun tarjoajaa vaihtaa. Aurian linjojahan noi täällä on. Siksi ei saa Welhoakaan hankitua. Oma kämppä on elisan alueella. Lounet taisi olla joku vuosi sitten. Toisaalta kokemukset dna:sta ovat myös aika ikävät. Hitto kun olis edes yksi operaattori, joka tarjoaisi kunollista asiakaspalvelua.

                                      Comment


                                        #20
                                        Elisako se on kun mainostaa nyt että saat aina sellaisen nopeuden mistä maksat. Mielenkiintoinen lupaus. Tai sitten tarjonta on kovasti rajattua. Parempi olisi että maksat vain siitä nopeudesta minkä saat.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kilpailu on kovaa ja nykyisen viihdepainotteisen verkkomaailman vaatimusten mukaan tuuppaavaat joka tuutista mainoksia missä nostellaan nopeuksia yli kupariverkon todellisen suorituskyvyn. Viimeisten vuosien aikana muistan ainakin kolme yritysasiakasta joilla on jouduttu pudottamaan nopeutta toimintavarmuuden parantamiseksi. Varsinkin Helsingin Roihupelto ollut murheena kun alueella on vanha kaapelointi ja keskus kaukana, jopa niinkin alhaisella kuin 8Mbit/s liikennöintinopeudella on ollut vaikeuksia yhteyden pätkiessä satunnaisesti.

                                          Comment


                                            #22
                                            Reklamoisin laskusta.

                                            Mutta jos laskun oikeutukseen ei ota kantaa, niin työn tilaajana ei ole taloyhtiö, eikä kaiketi edes henkilö, jolla on taloyhtiön puolesta oikeus tilata töitä. Tällöin laskun osoite on oikea ja on sinun tehtäväsi huolehtia se eteenpäin taloyhtiölle.

                                            Edit: ja tuo toimitusmaksu on tietenkin peruskorvaus siitä asentajan tulosta paikanpäälle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuttu juttu tämä erikoinen käynti ja iso lasku perään toiminta.

                                              Tapahtuis tuossa toukokuun lopussa, kun kaverin kaa muutettiin samaiseen kämppään ja otettiin sitten Elisa Viihde. Meni jokunen päivä yli sen mikä oli ilmoitettu, että netti toimii, joten soitettiin elisalle ja kysyttii "whats up, duck?". Totesivat, että pitäisi toimia mutta ei toimi ja muilla talon asiakkailla kyllä toimii. Sanoivat kyllä että lähettää huoltomiehen kattomaan tilannetta. Noh.... Huoltomies tuli ja katto että meiän huushållissa oli kaikki hyvin, mutta talon piuhoissa oli jokin väärinkytketty/ei kytketty ollenkaan. Siitä sitten laskutti meitä 79.90€.

                                              Kyllä ihmetytti, että mitäs helvettiä tää ny on, mutta maksettiin se ja annettii olla. Kaverin kaa kyllä mietittiin, että pitäskö ottaa taloyhtiöön yhteyttä ja anoa niiltä rahaa, muttei jaksettu. :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Tilanne etenee. Reklamoin laskusta Saunalahdelle/Elisalle.

                                                Pitkällisen selvittelyn jälkeen sain sieltä tiedon, että vika on rajattu taloyhtiön välijakamon/talon lähiverkon päähän. Vian korjaus ei kuulu Saunalahdelle/Elisalle, koska se on taloyhtiön rakenteissa.

                                                Lasku siis pysyy ennallaan. Itse olen "työn tilaaja" ja siksi muita osapuolia ei tästä voida laskuttaa. Sain Saunalahdelta/Elisalta ohjeen lähettää lasku taloyhtiölle. Saunalahti/Elisa lupasi myös pyynnöstäni lähettää minulle kirjallisen laskun liitteen, jossa selviää tuo vian rajaus ja se, että vika todellakin oli taloyhtiön rakenteissa.

                                                Ehkä näillä eväillä saan taloyhtiön tämän maksamaan. Periaatteessahan lasku minun oikeustajun mukaan kuuluisi urakoitsijafirmalle (joka ei kyllä koskaan myöntänyt vian olleen heidän tekosiaan vaikka vian ilmetessä linjasaneeraus/sähkötyöt olivat vielä hiukan vaiheessa meidän rapussa), mutta tapelkoon taloyhtiö heidän kanssa siitä kuka laskun maksaa.

                                                Olkoon tämä keissi kaikille varoituksena siitä, että yhden sähköisen vikailmoituksen lähetys operaattorille voi tulla yllättävän kalliiksi.

                                                Helpommalla olisi varmaan päässyt, kun olisin vaan sitkeästi reklamoinut urakkafirmaa/taloyhtiötä toimimattomasta netistä, mutta vain piru itse tietää toimisiko netti vieläkään jos tällä taktiikalla olisin edennyt.
                                                Viimeksi muokannut Ilkka L; 1.11.2011, 14:47.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kai sinä maksat sen laskun ja penäät sitten sen perusteella taloyhtiöltä rahoja?
                                                  Sun nimissä se lasku kuitenkin on?
                                                  Jos taloyhtiö ei sitä maksa syystä tai toisesta ajoissa tai ollenkaan, sinä saat siitä kräväykset/perinnän.

                                                  Ota yhteyttä isännöitsijään jollet asiasta ole jo keskustellut.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kai sinä maksat sen laskun ja penäät sitten sen perusteella taloyhtiöltä rahoja?
                                                    Sun nimissä se lasku kuitenkin on?
                                                    Jo vain. Lasku tosiaan minun nimissä ja minä (valitettavasti) vastaan maksun viivästyskoroista yms maksuista, jos sitä ei hoideta ajallaan.

                                                    Jahka kun kirjallinen selvitys saapuu operaattorilta, niin seuraavaksi otan yhteyttä isännöitsijään/taloyhtiöön.

                                                    Katsotaan kuin käy.
                                                    Viimeksi muokannut Ilkka L; 16.12.2011, 21:40.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      On noissa eroja näköjään eri paikkakunnilla.
                                                      Ehkä se on tuolla pääkaupunkiseudulla pakko velottaa noista käynneistä.

                                                      Mulla on vuosien varrella käyty mittaamassa kaapelitv-verkkoja ja puhelinverkkoa.

                                                      Vika on aina ollut talon tai taloyhtiön piuhoissa. Siltikään ei ole laskutettu mitään. Kaapelitv asiassa jopa fiksas piuhotuksia naapurin puolella olleesta jakokeskuksesta. Oli amiksen harjottelijat jättäny liian pitkiä karvoja se oli aiheuttanu häiriötä signaaliin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tämäkin juttu saatiin päätökseen.

                                                        Lähetin siis taloyhtiölle laskun, joka lähetti sen edelleen linjasaneeraus urakoitsijalle, joka näemmä lähetti sen edelleen tietoliikennekytkennät aliurakkana tehneelle sähköfirmalle, jonka edustaja otti minuun yhteyttä ja kysyi, kuinka he voivat palauttaa rahat minulle?

                                                        Kukaan ei kyllä pahoitellut sitä, että minulla oli netti kolme viikkoa alhaalla, mutta tärkeintä kuitenkin se, etten joutunut maksamaan operaattorin laskua (tai siis maksoin sen mutta sain rahat jälkikäteen takaisin) ja asiakas eli minä oli tämän keissin henkinen voittaja. Periksi ei siis kannata antaa ja omien oikeuksien puolesta kannattaa taistella.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tapahtui aseeton näpistys, ei voi kai ryöstöstä puhua kun alle kympin lasku tuli Saunalahdelta. Piti oikein hetki miettiä että mihinköhän tämä on kohdistettu kun yhtään liittymää ei Saunalahdelta ole. Viime vuonna oli yksi mutta siitä on irtisanomisilmoitukset saatu ja loppulasku maksettu aikoja sitten.

                                                          Soitin Saunalahden asiakaspalveluun ja muistin just minkä takia siitä firmasta vaihdoin pois. Uskomatonta että Elisa/Saunalahti laskutus vaan evottaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Asiakas (entinen) saa sitten omalla ajallaan ja kustannuksellaan selvittää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tasan vuosi sitten päättyi 15-vuotinen asiakkuuteni Elisan/Radiolinjan kanssa. Väänsin 2-3 kuukautta 80 euron aiheettomasta asennuspalvelulaskusta.

                                                            Useita yhteydenottoja Elisan asiakaspalveluun, minkä lisäksi konsultoin as oy:n hallitusta, isännöitsijää, viestintävirastoa (ei kuulunut heidän toimenkuvaansa), kiinteistöliittoa ja kuluttajaneuvontaa. Lasku ei kuulunut kellekään, ja lopuksi n:nnellä puhelulla Elisan aspaan hyvää hyvyyttään nollasivat laskun "pitkäaikaisen asiakkuuteni huomioiden". Se siitä asiakkuudesta.

                                                            Huvittavaa sinänsä, että edellinen aiheettomasti laskutettu 200 euron (!) asennuspalvelulasku vikailmoituksen jälkeen nollattiin välittömästi yhdellä puhelinsoitolla Elisan aspaan. Näin siis ~neljä vuotta sitten.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X