Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 (4F/C6) tuulettimen ritilän natina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 (4F/C6) tuulettimen ritilän natina

    Löytyykö muilta ongelmaa jossa A6 (4F/C6, vm.2006) tuulettimen (pelkääjän puoli, ikkuna) ritilän natisee aivan hel....sti ajettaessa mukulakivillä. Ja miten olette saaneet ongelman ratkaistua?

    Meinaa mennä hermot tuon nitinän kanssa :=)

  • #2
    Kas, kaima on yhtä heikkohermoinen:)

    Mä oon luullakseni paikallistanut nimenomaan nitinän (tai kitinän) tulemaan hanskalokeron kannesta. Mulla se liittyy enemmän siihen että puhaltaako lämppäri lämmintä, ajoalusta ei mielestäni niinkään. Jotain siinä varmaan lämpölaajenee ja nitinä alkaa. Oma hätäratkaisu on painaa hanskalokero auki, yksin kun aika paljon ajelen:) Hermot siihen ääneen kyllä menee, se ei oo mitään vaimeaa nitinää. Mielelään kuulisin jos joku on tuon kätevästi korjannut.

    Comment


      #3
      Nitinä voi tulla myös kojelaudan päädyn pehmeän osan ja kovemman pystypaneelin saumasta. Ite ainakin tungin kuskin puoleiseen päähän jonkun kaupparatsun käyntikortin palan ja nitinät loppu siihen. Voi siihen jotain jalompaakin (kangasta tms) tunkea.

      Comment


      • #4
        Räminää

        Samankaltaista räminää olen tässä jo puoli vuotta kuunnellut apukuskin oven/ovipeilin suunnalta. Hemmetin hankala tarkalleen paikallistaa mistä tuo räminä kuuluu, mutta mukulakivikadulla tuntuu kuin ovi olisi purkautumassa osiin. Olisi kiva tietää jos joku on onnistunut moisesta räminästä pääsemään eroon. Itse en halua autoa alkaa purkamaan joten kun vika olisi tiedossa/paikallistettu, niin huollon kaverit sen varmaankin fixaisi. Ilman tarkasti paikalleistettua tuonne huoltoon ei kannata enää mennä. Eurot menee vika säilyy.

        Comment


          #5
          Mulla vikisee mittariston kehys. Ja jostain takaa vasemmalta kuuluu kylmällä/kostealla narina aina kun kori "vääntyilee" rotvallin tai kuoppien yli hissukseen ajettaessa... Eikä ole huollossakaan löytynyt tai tuota vikinää saatu pois.

          Comment


          • #6
            Noniin, paikallistettu nitinän aiheuttaja apukuskin puolen kojelaudan päätyyn minne Jukuri viittasi tuolla ylhäällä. Laitoin pari ohutta pahvinpalaa (tyyliin käyntikortti) sinne kojelaudan päädyn muoviosien väliin ja voila loppui nuo vi....maiset natinat. Ei siis kannata viedä autoa korjaamolle vaan sovitella pahvinpalat oikeisiin rakosiin ja testaamaan vaan mukulakivikaduille. Leikkasin sitten turhat läystäkkeet pois partakoneen terällä. Pitää vielä testailla josko laittas pahvinpalojen tilalle mustaa fleeceä niin ei näy kyllä mihinkään fiksailut...

            Comment


            • #7
              Nahkasisustuksen kanssa voi nitinää aiheuttaa yllättäen takakyynärnoja tai kaatuvien penkinosien välinen hinkkaus. Esimerkiksi itsellä toisinaan natisee takapenkki kun siellä ei kukaan istu. Penkin avaa-sulje yleensä saa tuon loppumaan.

              Comment


              • #8
                Monster:
                Eli laitoitko niitä pahviliuskia siihen A-pilarin ja sen ikkunan alareunassa olevan muoviritilänpään väliin? Miten pitkiä nuo pahvinpalat pitää olla ettei ne tipahda sinne väliin niin ettei niitä saa sieltä autoa purkamatta pois?

                Comment


                • #9
                  Pistin pahvinpalat kojelaudan päätyyn. Siis sinne hanskalokeron ja tavallaan oven väliin jäävään osioon. Hanskalokeron päädyssä on pehmeämpää muovia ja se päädyn suojalevy tuntuu olevan kovaa muovia. Ne siinä taitaa hinkata toisiaan vasten ja äännellä infernaalisesti. Pahvinpalat 5cm pitkiä ja 3cm leveitä. Katellaan nyt miten ne kestää paikoillaan. Jätin varalle hanskalokeroon pari vara pahvinpalaa jos nykyiset pahvit tippuu pois.

                  Comment


                  • #10
                    Omassa B5:ssa kitisee kuskin ovessa todennäköisesti johtosarja mikä ei ole enää kunnolla teipattu kiinni. Ja sitten aurinkolippojen peilikannet (luukulliset) rämisee. Pitäs jotain kumia vain liimata siihen vaimentamaan.

                    Comment

                    Working...
                    X