Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ohjelmistopäivitys - käytännön kokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ohjelmistopäivitys - käytännön kokemuksia

    Olen jo jonkin aikaa harkinnut A4 1.8TQ (110kw) ohjelmistopäivitystä, mutta vielä en ole päässyt uskossani niin pitkälle, että olisin päivityksen hommannut.

    Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia niiltä, jotka ovat softansa päivittäneet.
    Miten auto on käytännössä muuttunut? Plussat ja miinukset.
    Onko päivityksen jälkeen täytynyt viedä autoa takaisin jonkun ongelman takia / onko jopa täytynyt laittaa "alkuperäinen" softa takaisin.
    Kertokaa kokemuksenne ja kannattaako moiseen ryhtyä.

    ps. olen kyllä lueskellut keskusteluja, mutta jotenkin en ole sieltä käytännön kokemuksia löytänyt, muuta kuin -02 mallin kytkimen kestävyydestä.

  • #2
    Ei ole audista kokemukset, mutta sanotaan noin yleisesti. Itselle laitettiin coupe fiattiin aikanaan karalan custom softa, mikä säädettiin penkissä. Hinta/laatu suhde ehdottomasti kohillaan. Plussana tehon nousun lisäksi, että penkissä näki koneen olevan ennestään kunnossa ja myös kulutus laski vajaalla puolella litralla sataselle. Hiljalleen ajaessa ei juuri eroa vakioon, mutta esmes sitkeys kasvoi siihen luokkaan, että ajomukavuus nousi selkeästi. Itse en mitään negatiivista asiasta löytänyt sinä aikana kun autossa oli pelkkä chippi.

    Uskoisin että tuossa autossa ns.fun factor nousee ainakin talvella aika paljon. Joskus testasin tuota mallia etuvetosena ja aika laiskan kuvan antoi, joten tuo lastun tuoma reilu 30 heposta muuttanee sitä reiluhkosti mukavampaan suuntaan.

    Comment


      #3
      Ohjelmistopäivityksellä tulee lisää "luonnetta" eli voimaa alakierroksille. Teho ei synny tyhjästä, joten jos sitä käyttää niin kakkuakin menee enemmän. Kestävyyteen voi myös olla vaikutuksia, mutta vakionkin saa rikki väärällä käytöllä. Suosittelen luotettavaa ohjelmaa (esim. mtm, Pro-Mo) jolloin yleensä turvaominaisuudetkin on kunnossa. Itse lyhensin öljynvaihtoväliä lastutuksen jälkeen.

      Comment


      • #4
        Marko,

        mulla on samanvuotinen kuin sun laitteesi. Laitatin Karalan lastun siihen syksyllä.

        Tehtiin customi, jolla vääntö rajattiin tuonne 285nm tasoon ja polleja taitaa olla noin 185, pakkasella enempi. Customi tehtiin, jotta -02 mallin pellekytkin kestäisi. Ja sehän kesti - kolme päivää :D

        Vaihdatin tehtaan kytkimen tilalle, se on sama kuin esim -04 mallissa. Sillä kestää aivan vaivatta. Ainakin toistaiseksi on kestänyt.

        Käytännössä ainakin omalla ajotavalla, jossa tulee keskivääntöä hyödynnettyä varsin paljon, on kulutus noussut hieman.

        Ohjelmasta johtuvia ongelmia en ole huomannut yhtäkään. Tosin sen voisi mainita, että tyhjäkäynti tuntuu olevan aivan aavistuksen ohuempi kuin tehtaan ohjelmalla.

        Comment


          #5
          Terve Petteri,

          Olin itsekin ajatellut juuri noita teho ja vääntölukuja (luinkin jostain juuri sun ajatukset tästä),
          mutta 02 mallin kytkin taitaa sittenkin olla liian heikko esitys...

          Onkohan quatrossa sama kytkin kuin etuvetoisissa??

          Paljonko muuten kytkin maksoi töineen ja missäpäin laitatit.
          Tuolla uudella kytkimellä kestäisi sitten varmaan jo 200 hv/300 Nm.

          Comment


          • #6
            uudella kytkimellä kestää tuon 200hv/300nm ja enempikin.

            Vaihdatin merkkiliikkeessä. Koko kytkinpaketti taisi olla 600eur töineen - jos en nyt ihan väärin muista. osat olivat noin 300e.

            EDIT: vai oliko niin että oli kuitenkin töineen 300e tms...

            Enpä rohkaise yrittämään suoritusarvoiltaan rajoitettua custom-lastutusta näillä kokemuksilla. kun ei ollut lähelläkään, että kytkin kestäisi.

            Comment


              #7
              Ok, eihän tuo sitten kauheita kustanna.
              Koko paketti - sisältääkö myös sen kaksoismassapyörän, josta kuulemma kuuluu jurinaa joissain tapauksissa.
              Alkaa kiinnostamaan koko ajan enemmän...

              Comment


              • #8
                ei sisällä kaksoismassavauhtipyörää. Ei ainakaan itsellä ollut tarvetta siihen puuttua.

                Kyllä voi sanoa, että auton luonne muuttui aika lailla eloisammaksi tuolla päivityksellä. Ja on ne ekokytkimet jollain kestänytkin. joten laittaa ensin lastun ja varautuu henkisesti piakkoin edessä olevaan kytkinremppaan.

                Tai sit päivittää kytkimen jo etukäteen, jotta selviäisi pelkällä levyn vaihdolla?

                Comment

                Working...
                X