Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yamahan vahvistin + aktiivisubi ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Johan olen maininnut asiasta,että on kokeiltu noilla kaikilla mahdollisilla ja leffa ja muilla moodeilla..
    Kerroppas kuinka saan ton asetuksen sitten että toimii. Ensimmäisen viestini linkissä on kaikki mitä toi ohjebookki antaa sähköisessä muodossa, oma tietämys tosta vahvistimesta loppui tähän. Tota on muutama muukin ihminen koittanu saada skulaamaan tuloksetta.

    Comment


      #32
      Onhan asetus "LFE/BASS OUT" nyt varmasti asetuksella BOTH kun näitä kokeiluja on jatkettu? Ei tästä ketjusta ota selvää mitä on testattu milloinkin ja mitkä ovat lopulliset asetukset. (Jos tuo on SWFR, vain monikanavaäänen LFE-kanava ohjautuu subille. FRONT-asetuksella luonnollisesti subille ei mistään materiaalista päädy mitään.

      Onhan PURE DIRECT-tila varmasti pois päältä? Se nimensä mukaisesti ohjaa äänet niihin kanaviin mistä ne tulevatkin, eli stereomateriaalista pääkaiuttimiin, ei ikinä subiin.

      Ovathan pääkaiuttimet (!) varmasti säädetty kaiutinasetuksista SMALL-tyyppisiksi?

      Subwooferin CROSS OVER -asetuksista voi testailua varten säätää manuaalisesti jakotaajuuden maksimiin. Samoin SP LEVELin.

      ZONE-asetukset kannattaa tarkistaa ohjeiden mukaisiksi. Lisäksi varmistus että analoginen äänilähde on kytketty stereosisääntuloon, ei multi ch inputiin.
      Viimeksi muokannut dumo; 8.1.2013, 22:11. Perustelu: Lisäilen pointteja sitä mukaa kun keksin...

      Comment


      • #33
        Juu toi BOTH asetus on päällä kyllä, ja kaikilla kaiuttimilla toi SMALL asetus muilla. :)
        Ei ole pure directiä päällä kun on testattu. Senkin kanssa on myös kokeillut.
        Zonesta molemmat on päällä ja kokeiltu molemmilla vaihtoehdoilla myöskin.

        Kiitoksia kaikille ketä on auttanut tämän kanssa!
        Selailin noita asetuksia vaihtelin vähäsen noita mitä siellä oli ennestään laitoin joka kanavaan äänet täysille niin alkoi toimimaan nyt ottaa äänen sisään phonon kautta esim ja toimii ja subi alko kuulumaan heti. Siellä oli myös joku mute mode päällä minkä poistin.
        Nyt toimii toi volume rullakin niinkuin pitää :)
        Pitää huomenna tarkistaa mikä tarkalleen ottaen muutti ton mistä johtu että kaikki sisääntulo kanavat oli pimeenä ja toi ulostulo kanava otti äänen sisään :D
        Pitääpi kokeilla noita crossover juttui vielä onko vaikutusta paljonkin soitiin :)
        Viimeksi muokannut okkim; 9.1.2013, 07:52. Perustelu: Viestit yhdistetty.

        Comment


          #34
          No hyvä että alkoi pelata. Jos YPAO-mikki on tallessa eikä itsellä ole hirveästi kokemusta säätöjen hakemisesta, suosittelen alkuun automaattisäätöä. Sen jälkeen voi viritellä mieleisekseen jos siltä tuntuu. Tuo hakee ainakin uusissa malleissa myös subin jakotaajuuden ja volyymin, ts. itse subin volyymit ja crossover freq käännetään kaakkoon ja vahvari hoitaa jaon.

          Comment


          • #35
            Juu on mulla se mikki missä on se pikku jack pää minkä saa toho etupaneelii kiinni.
            Kiitokset vielä isosti :) Tulipa katottua kaikki mahdollinen mikä tosta voi säätää läpi samalla :D

            Comment


              #36
              Siellä oli myös joku mute mode päällä minkä poistin.
              Onko Jammuissa montakin Mutea? Ylensä se mute hiljentää kaiken.

              Comment


                #37
                Se on ilmeisesti yömoodi. Mulla ainakin on joku silence mode, joka poistaa basson pois käytöstä. Vahvistin on Yamahan HTR-5830, eli kohtuu vanha jo.

                Comment


                  #38
                  Aktiivisubbari-ongelma

                  Mulla on jo useamman vuoden uudesta asti ollut käytössä Audio Pron acebass 10" aktiivisubi. Viikot olen työmaalla ja viikonloppuisin tulee ainoastaan käytettyä hifi-vehkeitä pääsääntöisesti musiikin kuunteluun.
                  Aiemmin subbarista meni virtakytkin vaihtoon takuuaikana. Nyt kun tuota on harvemmin käyttänyt niin saattaa pätkiä virtaa muutaman kerran ja rohisee hetken. Kun kääntelee alipäästösuodinta ja päävolyyminamiskaa niin alkaa soida puhtaasti. Onkohan tuossa nyt vaan jotain hapettumia liitoksissa vähäisen käytön ja viileänä pidettävien tilojen takia?

                  Comment


                    #39
                    Jos saa jotenkin kontaktisparayta potikoiden liukupinnoille niin alkaa toimimaan.

                    Comment

                    Working...
                    X