Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7TDI Moottori kokemukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7TDI Moottori kokemukset

    Hei,
    Olen kuukausi sitten ostanu -06 mallia olevan audin ja voisiko joku kokeneempi kertoa hyvät ja huonot puolet kyseisestä moottorista. Auto on A6 2.7tdi 132kW 6vaihteinen manuaali.

    Olen nyt ajanut autolla n. 5tkm ja olen erittäin tyytyväinen autoon, mutta olisi kuitenkin kivaa kuunnella muiden kokemuksia kyseisestä moottorista.
    Kävin tuossa viime viikolla Turun Audicenterissä kysymässä tuosta moottorista ja he kehuivat kovasti tuota moottoria samoin myös w-vauhtipisteessä kehuivat.

    Autolla ajettu 195tkm.

    Kiitos etukäteen vastauksista.

  • #2
    Tulikohan tää väärälle osastolle, huomasin juuri että foorumissa on myös moottori osasto ehkä tämä kuuluisi sinne? Olen uusikäyttäjä anteeksi jos julkaisin väärälle osastolle. Vien tämän tuonne moottori osastolle. Miten saan poistettua tämän tästä? kiitos

    Comment


      #3
      Ihan oikea paikka tämä on, puhutaan kuitenkin dieselistä.

      Ilmeisesti kone on sama, kuin 3.0. Iskua on lyhennetty tilavuuden pienentämiseksi, herra tietää miksi..

      Comment


        #4
        Itsellä kokemusta 2006 A4 2.7 tdi:stä 70 tkm verran ja mitään ongelmia ei ole ollut auton kanssa, autolla ajettu nyt 182 tkm. Edellinen auto oli 2005 A4 2.0 tdi jossa oli jos mitä ongelmia epätasaisen tyhjäkäynnin ja nykimisen kanssa ja olihan se pumppusuutinmoottorin äänikin niin raktorimainen, että ikävä ei ole todellakaan ollut niitä aikoja.

        Kulutuskin (todellinen) ainakin omassa matka-ajopainotteisessa käytössä melko samaa kuin 2 litraisessa eli noin 5.8-6l/100 km 19"-vanteilla, mutta voimaa autosta löytyy ihan erilailla. Eli kiteytettynä hyvän valinnan olet tehnyt! :)

        Comment


        • #5
          Isot kiitokset teille molemmille vastauksista!
          Juu olen huomannu että vaikka moottori on iso niin kulutus on kuitenki aika pientä. Olenkin erittäin tyytyväinen autoon. Hieno käyntiääni autossa :)
          Ja, joo tehoakin kivasti. Noissahan on tuo LL-huolto ohjelma se 30tkm välein mutta omassa autossa kun on ajettu tosiaan 195tkm niin oisko ehkä parempi kuitenki huoltaa autoa useammin esim. 15-20tkm välein? Mitä olette mieltä?

          Comment


            #6
            Olisi ehdottomasti. LL-huolloista ei minulla ole toistaiseksi kuin huonoa tiedossa. Itse olen pyrkinyt vaihtamaan öljyt ja suodattimen 10-15 tkm välein, muut nesteet parin vuoden välein ja muut suodattimet vuosittain. Toki oma kalusto on aina ollut vanhempaa, mutta ei tiheämmästä huoltovälistä ainakaan haittaa ole.

            Comment


            • #7
              Varmaan aivan kiva. Onko hieman hengetön?

              Onko riski että löpöpumppu sorvaa itsensä?

              Muuten varmasti kiva puotella.

              Comment


                #8
                Tuo öljynvaihtoväli riippuu minun mielestä aika paljon auton käytöstä, itsellä tulee 125 km työmatka-ajoa päivässä eli ei mitään 10 km kylmällä koneella ja stoppi, vaan moottori aina kunnolla lämpimänä, niin olen vaihtanut öljyt joka syksy jolloin niillä ajettu 27-29 tkm. Öljytilavuushan tuossa ~8 litraa eli aika mojova.

                Mutta halpaa huoltoahan öljynvaihto lopulta on eli ei se huono asia ole jos tihennät väliä.

                Comment


                • #9
                  Öljythän kannattaa tilata Saksasta noin 8 euron litra hintaan (Castrolin 504/507 luokiteltu). Ainakaan tuohon 3.0TDI:hin ei ohjekirjan mukaan saa laittaa muuta kuin tuota LongLifea vaikka useammin öljyt vaihtaisi.

                  Ilmeisesti kone on sama, kuin 3.0. Iskua on lyhennetty tilavuuden pienentämiseksi, herra tietää miksi..
                  Tuossa tuota pohdittiin toisaalla ja tultiin siihen tulokseen, että iskutilavuus pienennetty jotta saataisiin tehot pienemmäksi ja samalla kulutus ja co2 päästöt. Tuo kun vaikuttaa parissa maassa veroihin ratkaisevasti.

                  Comment


                  • #10
                    Öljythän kannattaa tilata Saksasta noin 8 euron litra hintaan (Castrolin 504/507 luokiteltu). Ainakaan tuohon 3.0TDI:hin ei ohjekirjan mukaan saa laittaa muuta kuin tuota LongLifea vaikka useammin öljyt vaihtaisi.
                    Tiedä nyt siitä kannattavuudesta jos kerran vuodessa tai kahdessa ölpät vaihtaa. Juuri ostin lähi-Prismasta Teboilin jotain timangi carat III 507.00 ja hinta oli 42€ 4L pänikältä kun minun autooni käy muukin kuin castrolin öljy, parhaillaankin on tuota sisällä eikä ole vielä porsinut...

                    Comment


                      #11
                      Jos aiheeseen antaisi kommenttia.

                      2.7TDI on yhtä hyvä tai huono kuin 3.0TDI, josta löytyy infoa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65195

                      2-maasavauhtipyörä saattaa oireilla jossain vaiheessa tai sitten ei.

                      Polttoainepumpun hajoamista ei tarvitse pelätä.

                      Imusarjojen kanssa jumppaa, siitä http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=99781

                      Öljynvaihdot kannattaa tehdä 15tkm välein, öljyksi mikä tahansa joka täyttää vaaditut luokitukset, jotka löytyy huoltokirjasta ja/tai käyttöohjekirjasta.

                      Kaikkiaan luotettava laite.

                      Comment


                      • #12
                        Noissahan on tuo LL-huolto ohjelma se 30tkm välein mutta omassa autossa kun on ajettu tosiaan 195tkm niin oisko ehkä parempi kuitenki huoltaa autoa useammin esim. 15-20tkm välein? Mitä olette mieltä?
                        Sanotaan nyt siitä "luotettavuudesta" sen verran että itselläni oleva yksilön "pannu" on kaivannut 170tkm matkalla öljynvaihtojen (toki filtteritkin) lisäksi 2 kpl hehkutulppia, ajattelin että hehkut voi olla "tyyppivika" joten ostin yhden ylimääräisen varalle;). Ei ole ketju- läppä- eikä nypytysongelmia ilmaantunut...
                        Sitten huoltoväleistä sen verran että tällä vuosituhannella olen käyttänyt vain LL-huoltovälejä, kun julistetaan sen olevan 30tkm, niin se ei pidä paikkaansa, ellei autolla ajeta pelkästään pitkää baanaa. Etenkin tämä 3.0TDI näyttää hyvin herkästi lyhentävän tuota huoltoväliä jos ajoprofiili muuttuu lyhytkestoisemmaksi, nytkin huoltoväliksi on tarjoamassa 23tkm em. syystä...
                        Tarkoitus ei ole neuvoa ketään mihinkään, jokainen tehköön "uskontonsa" mukaisesti, eli iloisia kilometrejä vaan sinnekin...

                        Comment


                        • #13
                          Kiitoksia vastauksista!
                          Joo tosiaan mietin tässä että kai sinne saa muitaki öljyjä ku castrollia laittaa, kunhan tosiaan täyttää ne vaatimukset.

                          Vielä kun sais jostain siihen ostettua nahkasisustan halvalla niin olisin tyytyväinen :)

                          Comment


                            #14
                            Sisustoja kannattaa katsella esim. Ruotsista. http://www.bildelsbasen.se/

                            Comment


                            • #15
                              Täällä kans tyytyväinen 2.7tdi omistaja. 60tkm ollut minun käytössä ja ei mitään muuta ongelmaa kun kierroksien heijjaaminen kun päästää kaasun vauhdissa. Tuo ongelma on ollut melkein koko ajan kun olen auton omistanut. Mulla on automaatilla tuo auto ja koko ajan pelännyt, että laatikko porsii. Nyt on mittarissa 130tkm. Olen vaihtanut jarrupalat ja tehnyt normihuollot. Mitään vikoja ei ole ollut jos tuota kierrosten heilumista ei lasketa.

                              Comment


                              • #16
                                Täällä kanssa tyytyväinen 2.7tdi omistaja. Muuta vikaa ei ole ollut, kun etu renkaan laakeri mikä vaihdettiin 130k kohdalla. Normaalina kumumisena sitten etulevyt ja palat. Muuten auto toiminut hyvin. Lisää voimaa toki voisi olla.

                                Comment


                                • #17
                                  Pyöriikö muilla kulutus nurkkajossa 8 litran pahemmalla puolella manuaalilla?

                                  Vaihdettiinkos näihin koneisiin öljyt muuten imemällä vai pohjapropun kautta?

                                  Kokemuksia itsellä parilta tuhannelta kilometriltä ja ihan messevältä peliltä tuntuu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itsellä kulutus kaupunkiajossa n. 10l ja sitten maantieajossa n. 5.5-6.5 itse ainakin olen tyytyväinen.

                                    Onko tosiaan niin että öljyt imetään?? Kertokaa joku kokenut.
                                    Kiitos

                                    Comment


                                      #19
                                      Meillä ei mene 10l edes 1600kg matkakoppi perässä.

                                      5-7 maantie-seka ajossa tosin ohjelmoitu manuaali, ajotietokone näyttämää.

                                      Jos joku haluaa oikeasti hyvän huolletun ja varustellun niin olis myynnissä.
                                      4v viatonta ajoa ja varmasti eteenpäinkin.

                                      Kyllä ne öljyt tulee alakutta pois.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä se 10l menee kaupunkiajossa helposti, auton tiedoissakin on ilmoitettu että kulutus olisi 9.8l kaupunkiajossa. ja maantieajossa olisko ollu 5.4l eli kyllä tuo 10 kaupungissa menee. riippu tietenki ajotyylistä paljon.

                                        Tuossa vähän tietoa kulutuksesta

                                        kyseessä sedan malli 6vaihteinen manuaali, toki farmarissa hieman suurempi ehkä tuo kulutus.

                                        Kaupunki: 9.60 l/100km
                                        Maantie: 5.20 l/100km
                                        Yhdistetty: 6.80 l/100km

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eikä se ajotietokone kovin luotettava ole, ei ainakaan minun mielestä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itsekin olen ajatellut ehkä tehdä tuon optimoinnin oman autoon, mutta kun ei oikeen uskalla. Kärsiikö moottori siitä jos siihen tulee se optimointi? esim täällä turussa olis ainakin tuo konepaja hakkinen ku tekee noita ja lupaa optimoinin jälkeen +40hp ja vääntöäkin tulisi 100nm lisää. Uskaltaako tuon tehdä?

                                            2.7 TDI 180 + 40 = 220hp, 380 + 100=480 Nm

                                            Comment


                                            • #23
                                              Meillä ei mene 10l edes 1600kg matkakoppi perässä.
                                              Taitaa olla Turussa ja Torniossa vähän erilaista kaupunki pyöritystä. :) Mullaki pyörii kulutus siellä yhdeksän nurkilla kaupunki ajossa.

                                              Kyllä kai tuo moottori virittämisen kestää. Manuaali askilla vielä niin eiköhän asiansa tunteva ohjelmoija osaa autoa sopivasti piristää.

                                              Comment


                                                #24
                                                Manuaaliaskille osaavat pajat käsittääkseni tehneet vähän loivemmin vääntäviä säätöjä vauhtipyörän pohjaamisen takia. Automaatilla moisesta ei ole huolta, eikä nyt äkkiä tule mieleen juttuja 4F:n laatikkomurheistakaan. Kaippa ne sitten kestää.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  5-7 maantie-seka ajossa muistaakseni kirjoitin. 6v manuaali.

                                                  Kaupunkuia kun ei täällä paljoa ole niin en tiedä kulutusta, mitä ny viinakaupassa pitää käydä. Kemi-Tornio väliä kun sahaa 5kertaa viikossa niin n 6 l 100 km menee. Kaikki kulutus on riippuvainen ajo tyylistä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tottakai ajotyyli vaikuttaa varmasti paljon siihen kulutukseen.
                                                    Kiitoksia kaikille kun jaksatte kertoa kokemuksistanne tänne. Minulla tosiaan ensimmäinen audi ja siksi tässä kyselen kaikenlaista moottorin ja muutenkin autoon liittyvää. Kiitos

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Aihetta hieman sivuten, niin ihmetyttää nuo 5l/100km nurkilla olevat kulutuslukemat tällä V6 tdi moottorilla. Omalla 2.0tdi A4 B8 multilla täytyy yrittää melko kovasti että pääsee edes tuonne 5.5L/100km maantiellä. Ja vähänkään kun on kuormaa, jo nousee kulutus. Mutta ehkä olen vaan valinnut väärän moottorin tai sitten se on vaan rikki.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä haaveeksi jää ainakin 2.5tdi:llä. Talviajossa maantiellä pääsee villasukat jalassa alle 7l, kesärajotuksin alle 7.5l. Motarilla ja kylillä meneekin sitten sukkavalinnasta riippuen kympin molemmin puolin. AKE, 2001 C5 quattro Avant.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mulla ollut nuita 2.5 tdi 2kpl a4tdi 180hp ja a6tdiq 180hp hirveitä nafta rosvoja molemmat a6 vei 8-10l/100km seka-ajossa, vaunuperässä 12-13l ihan hirvitti a4 1.9 100hp tdi jälkeen, joka söi 5-6l100km, vaunu perässä 10-11l100km

                                                          Kyllä se nykyaikainen v kone vie vähemmän kun 2.0 isossa rovissa. Mulla tosin ohjelmoitu ja kulutus tippui ainakin vaunu perässä paljon.
                                                          Ilman vaunua vaikea sanoa tippuiko , jalasta kiini paljon.
                                                          Viimeksi muokannut audi a4 tdi; 20.10.2012, 21:15.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itse pääsen normiajossa 3.0tdi:llä 6.7-7l kulutuksiin, vähän reilummalla kaasujalalla 8l.
                                                            Ajosta 15% hiekkatietä, 15% kaupunki ja 70% maantie.

                                                            20tkm touko-lokakuu välillä laskettu keskikulutus ollut 7.2l. (ajotietokone 6.9l)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X