Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a4 b5 nykii kylmällä koneella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a4 b5 nykii kylmällä koneella

    Eli kylmällä koneella nykii ku päästää pienissä nopeuksissa kaasun.
    Myös nykähtää kerrann tai kaks kun vaihtaa vaihdetta ja polkasee kaasua. Kylmällä koneella tämäkin.

    Lämpimällä koneella ei oireita.

    Jos jollain olisi ajatuksia että missä vika.
    Voisiko olla tulpissa ?

    Tyhjäkäynnillä kierrokset pomppii n.0-1000 välillä. Korjaantuu väliaikasesti kun nostaa kierrokset 3t.

  • #2
    En tiedä, mut jos vähä lisätietoja, että mikä kone, vm, paljo km..
    mun suppean kokemuksen mukaan vanhat tulpat rupee temppuilee vasta lämpimänä..?
    lähteekö käyntiin kuitenki helposti?

    Comment


    • #3
      1.8 vapari APT-motti, 1995 ja 280t km. Käyntiin hörähtää millo vaa hyvin.

      Comment


      • #4
        Yhä edelleen, vikakoodit.

        Comment


        • #5
          Lainataanpas hieman tätä aihetta.

          Eilen töihin mennessä huomasin kulkineeni Audi A4 B5 1.8T AEB koneen käyttäytyvän normaalista poikkeavasti. Auto nimittäin "pätki" kiihdyttäessä/tasakaasulla. Voisiko vika olla mahdollisesti huonoissa tulpissa? Vikakoodit luettu tuloksetta.

          Comment


            #6
            Vikakoodit luettu tuloksetta.
            tarkoittaa mitä?
            Ei vikakoodeja? millä luettu?

            Jos ei vikakoodeja, niin tarkastukseen tulpat, puolat, ja imuvuodot.
            Kaasuläpän puhdistus ja sopeutus.

            Comment


            • #7
              Mä olen nyt kesähelteillä huomannut vähän samaa ilmiötä, kun on kylmä kone ja ilmastoinnin kompura tuskissaan koittaa pitää auton viileänä, niin varsinkin koneen ollessa kylmä, saattaa auto vähän nytkähdellä aluksi ainakin alle 2000rpm pienillä vaihteilla ennen kuin lähtee kiihtymään (ja tässä parin v. sisällä on vaihdettu kytkin, putsattu ja sopeutettu kaasuläppä, laitettu iridium-tulpat, uusi lambda, bensasuodatin...). Tietenkin riippuu vähän nytkähtelyjen tasosta, että onko kyseessä varsinainen ongelma vai se, että ilm. kompura kyykyttää kylmää konetta. Kuidersin tapauksessa tietääkseni Lambda-anturi voi aiheuttaa nykimistä varsinkin tasakaasulla ja kiihdyttäessä matalilta kierroksilta. Jotain kokemusta siitä on. Voi ottaa lambdan piuhan irti ja testata loppuuko nyintä. Tulpan irrottaa nopeasti. Oikea tulpan kärkiväli ainakin AEB:ssa taitaa olla about 0,7-0,8mm, kannattaa tarkistaa. Imuvuodot myös tosiaan tarkistukseen. Yksi keino tarkistaa on suihkuttaa saippualiuosta letkuun, jonka epäilee vuotavan ja katsoo sitten, että tuleeko kuplaa. Kannattaa myös joskus irrotella ilmamassamittari (itse olen kerran tehnyt omassa) ja suihkuttaa se puhtaaksi vaikkapa tällä.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                tarkoittaa mitä?
                Ei vikakoodeja? millä luettu?

                Jos ei vikakoodeja, niin tarkastukseen tulpat, puolat, ja imuvuodot.
                Kaasuläpän puhdistus ja sopeutus.
                Juurikin näin eli ei vikakoodeja. Luettu VAG405 lukijan kanssa.

                Comment


                • #9
                  En ole ehtinyt vielä tutkimaan autoa sen tarkemmin, kun olen ollut kokoajan töissä. Tänään töistä tullessani huomasin, että tekee tätä "pätkimistä" myös tyhjäkäynnillä eli oma epäilys on tulpat/puolat menossa rikki. Kohtapuolin tutkimaan asiaa paremmin.

                  Comment

                  Working...
                  X