Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin ovikaiuttimien päivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin ovikaiuttimien päivitys

    Oon aikeissa ostaa midbassot etu oviin. Kyseessä Audi A6 -99 farkku.
    Minkähän kokoiset elementit mahtuvat ovien alkuperäisiin reikiin? Jos jollain valmista tietoa niin ei tarttisi ruveta vielä purkamaan ovi paffeja pakkasessa poies.
    Tällä hetkellä autossa on bosen kaiutin sarja joka ollut minulla ostosta asti aikas lailla huonossa kunnossa ja oikean puolen kaiutin särisee aika pahasti eli tulleet jo tiensä päähän.

    #2
    6,5" menee ilman adaptereita.

    Comment


    • #3
      Selvä homma eli uskallan tilata 6,5" sitten näillä puheilla :)

      Comment


      • #4
        Re: Audi ovi kaiuttimet

        Mites kaiuttimen syvyys? Ja minkä kokoinen diskantti siihen ovenkahvan viereen?

        Comment


        • #5
          A4:ssa ainakin vaatii sovitteet jo 5.5" elementilla, alkperäinen joku hemmetin 4". ota pahvi irti ja marssi alan liikkeeseen kaiuttimien kanssa, kaikista vähimmällä pääsee. Itse löin paikalle audisonin tuotteet ja ovat olleet älyttömän hyvät. Diskantti meni nelkussa paikalleen naps vain.
          Jakosuotimet mahtui mukavasti myös oven sisääs pienellä virittämisellä.
          Viimeksi muokannut Kozzu; 17.4.2013, 15:25. Perustelu: lisäys

          Comment


          • #6
            Itse laitoin juuri -02 A6 farkkuun 6,5" elementit, ja syvyydestä se jää kiinni muutaman sentin eli´alle 5cm pitää olla asennussyvyys muistaakseni.

            tuon ratkasin laittamalla 22mm mdf korokkeet jotka päällystin kaiutin kankaalla.

            Comment


            • #7
              Ei pitäisi tarvia C5:ssä mitään korokerenkaita? Minä olen vaihtanut kahteen tuon koriseen jo ovi-elementit ja elementtien takana on tilaa reilusti. 6½ elementti tosiaan istuu suoraan. Ovipahvissa on vaahtomuovinen eristematto, josta voi leikata palan pois elementtien kohdalta, jos tuntuu, että magneettikela ottaa kiinni.
              Viimeksi muokannut Jonimies; 23.4.2013, 15:06.

              Comment


              • #8
                Audi A6 C5 ovipahvien kaiutinkoko ja niiden vaihto.

                Onkos kellään muistissa mitä tuollaisen 2001vm. kutosessa on vakiokaiuttimen halkaisia ja syvyys sekä minkäkokoinen sinne mahtuu ilman muutostöitä? Onko yhtään ylimääräistä tilaa?
                Autossa ei ole bosen audiota jos sillä on jokin merkitys ovipahvien kaiutin kokoon nähden.

                Ja ovatkohan nuo vakikajarit kiinni monimutkaisemmalla virtaliittimellä vai apico liittimillä suoraan korvattavissa?

                Tilaisi mieluummin kaikki kerralla, kun ensin purkaisi ja ihmettelisi vaikka ei se ovipahti kovin vaikeasti kiinni olekkaan, mutta talvella hankala purkaa tallissa missä ei ovet aukea kokonaan, niin jos jollain on tietoa antaa arvostaisin.

                Jos joku kokee aiheen tyhmäksi, niin poistakoon. On nuo poppihommat tuttuja edellisistä autoista mutta aina jotain eroja löytyy niin eikai se haittaa kysyä vaikka siitä idiootti leiman otsaan saisikin?

                Comment


                  #9
                  6½" edessä ja takana, pienet diskantit ylempänä. Syvyys ei alkuperäisissä ole kovin kaksinen, heittäisin että joku 60-70mm on vakiopaikalle aika lailla siinä ja tässä.

                  Ovipahvi on tosin niin nopea irrottaa että sen tekee vaikka ulkona. Siinä ei mene kuin minuutti niin pahvi on kädessä ja saa mennä sisälle ihmettelemään.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos, tämä tieto oli riittävä. Aiheen voi poistaa, jos koetaan turhana.

                    Comment


                    • #11
                      Olettekos miten vaimennellut ovia humppa päivitysten jälkeen? Tuntuu alkuperäisilläkin saavan ovet rämisemään siihen malliin että ihan päähän ottaa, eikä tosiaan tarvitse kovalle laittaa. Varsinkin ovissa olevat aukeavat kotelot alkavat resonoimaan ihan pirusti. Ei huvittaisi millään sikamassalla vetää kiinni noita koteloita.

                      Comment

                      Working...
                      X