Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Painepesurin valintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Höyrypesurissa voisi olla 40:nen kuumapää perusteltua. Tommoisen kylmäpesurin voitelulohko jos rupee käymään niin kuumana että 30 on liian litkua, niin ei se 40:nenkään enää mitään auta.

    Mutta tietenkin jos hyllystä löytyy 10w40:stä niin sitä sinne. Jos oikeen hifistellä haluaisi niin moniaste kompressoriöljy olisi kaikkein parasta tommoiseen painepesuriin, se kun kestää kosteutta/vettä kaikkein eniten.

    Comment


      Mitenkäs se nyt on tuon 1152 kanssa, kun Kranzlen sivuilla sanotaan että ei ole itse imevä. Kärkkäinen esim. kertoo imukorkeudeksi metrin, samoin vanhemman 1150T manuaalissa kerrotaan imukorkeudeksi metri.

      Comment


      • Pitääpä kysyä Saksasta tarjouksia HD 10/122 TotalStop mallista kun eivät Suomessa tuota myy. Suomesta jää vaihtoehdoksi sitten vaan 1152 TST, mutta siinä kun noita meille turhia ominaisuuksia...
        Sanokaapa Saksasta halvimpia paikkoja? Mites nuo takuut, jos ostaa sakemanneilta?

        Comment


        • Itse ostin tommsen pesurin ja olen ollut ihan tyytyväinen. http://www.bauhaus.fi/painepesuriset...FcbNcgodop4NWA

          Comment


            Nyt on reippa 3 kuukautta Lidlin Parkside D3-pesurista kokemusta. Autoa , terasseja ja katot pesty. Hinta-laatu on ainakin kohdillaan. Tosin ei voi verrata Clenin kuumavesimalliin, jossa jo vesimääräkin tuplat.

            Comment


            • Vuoden täällä ollut Comet KSM 1480 Gold Extra ja olen ollut todella tyytyväinen. Metalliset pumputkin, ei ole hajoavia muoviosia. Foami kävi suoraan Kränzlen liittimellä.

              Comment


              • Nostanpa tän ylemmäs, niin ei huku. Mistä sitä nykypäivänä saa kränzle hd10/122 pesuria halvimmin? Onko kukaan törmännyt tarjouksiin?.. 499 taitaa olla suomen halvin hinta mitä katsellut.. taikka ehdottaa samantehoista toiselta valmistajalta .. kuhan matot, katot ja autot pesee , niin riittää.. tarjontaa on vähä liikaakin :)

                Comment


                • Hyvin ajoitettu kysymys. Itse alustavasti etsin samaa Kränzleä, jos vaan saan muutaman kuukauden vanhan Kärcherin K5 hukattua järkevästi. K5 on monilta muilta osin ihan pätevä, mutta voi helvetti kun korpeaa tuo paineletkun muovisuus. Olen rivien välistä lukenut, että tuo Kränzlen vakio olisi vähän taipuisampaa.

                  Äkkiä tässä tosin alkaa sitä letkukelaakin kaipaamaan. Ja lompakko kiittää.

                  Comment


                    Kärsseriin tuli taipuisampi letku K5:een olisiko pari-kolme vuotta sitten. Tuli sopivasti hankittua pesuri tuon päivityksen alta pois, eli wanhemmalla ja jäykemmällä letkulla. Varaosana saanee tuota notkeampaa.

                    Comment


                    • Ei ole kaikissa kyllä. Ostin omani loppuvuodesta Verkkokauppa.comista. Tai jos tuo sitten on heidän malli taipuisasta letkusta, niin pitäkööt tunkkinsa.

                      Comment


                      • Mikisi se koko pesuri pitöisi vaihtoon pistää jos vika on ainoastaan letkussa?

                        Esim. ebaysta löytyy montakin painepesuritarvikkeiden myyjää, joka kasaa letkun asiakkan toiveiden mukaisesti. Tältä myyjältä olen itse tilaillut letkuja. Omaan pesuriin tuli otettua tuolta myyjältä koko setti pumpulta eteenpäin (Pikaliitin pesurin päähän, letku, kahva kahdella eri kokoisella suuttimella ja kahvaan sopiva foam lance.) Sähköpostilla kysymällä myyjä tarjosi pesurin speksien perusteella pari eri vaihtoehtoa, joista sitten saatiin kasattua sopiva setti.

                        Oma pesuri oli Lavori, ja sen originaalikahvat olivat hinta/laatusuhteeltaan aivan luokattomia. Pumppun kylkeen kun laittoi sopivan pikaliittimen, niin loppupätkän pystyi kasaamana huomattavasti vapaammin laadukkaamilla osilla.

                        Comment


                          Se letku on kyllä hanurista jos ei jopa syvemmältä. Pari kesää sen kanssa menny mutta jos täksi kesäksi saisi ostettua paremman...

                          Comment


                          • Mulla on lavorin pikku pesuri. Kaikista paskin letku on siinä mitä on tavannu pesureissa. Kumia se ei ole nähnykkään pelkää paskaa muovia. Kahva sinällään toiminu mutta sekin vuotaa 6kk käytön jälkeen.

                            Comment


                            • Hydrauliletkuahan se paineletku kränzlessäkin on, eli jos pesuri muuten miellyttää niin letkun vois saada ehkä vaihdettua käyttämällä vanhoja liittimiä, tai ehtimällä sopivat liittimet päihin.

                              Minulla on varastossa clenan raato jossa olis hyvä letku, pitäiskin kattoa sopiiko se kärsseriin. Jonkun muutaman vuoden vanhan kärsserin sain veljeltä hakupalkalla kun muutti pois omakotitalosta.

                              Comment


                              • Isännän edesmenneeseen Kärcheriin teetettiin uusi letku juurikin hydrauliikkaletkusta. Muistaakseni tais jopa löytyä sopivat liittimetkin valmiina hyllystä Nestepaineelta

                                Comment


                                  10/122:ssa on aika taipuisa letku, mutta kiinnitys pistooliin on jäykkä eli letku ei pyöri ympäri. Sen ongelman voi korjata ostamalla väliin nivelliitoksen.

                                  Comment


                                    Lidl:ssä on / oli jälleen Parkside 150 painepesuri (450l/h, 150bar) tarjous (100€). Vielä ei tullut pesuria haettua, mutta harkittua kuitenkin. Joitakin viestejä löytyi, jossa oli käyttökokemuksia lidl:n pesureista ja ilmeisesti välttänyt vallan mainiosti mm. autonpesussa. Onkos kyseisistä pesureista lisää käyttäjä kokemuksia? Tokikaan tuossa ei korkealta putoa jos tuon hintaista pesuria kokeilee. Mutta toisaalta taas ei viitsisi pesurin kanssa alkaa pelleilemään, jos se on aivan susi.

                                    Comment


                                    • Itse tuli jo melkein otettua mukaan tuo lidlin pesuri, mutta jälleen useamman eritasoisen peurin jälkeen tullut todettua, ettei alle 500l/h pesurilla juurikaan puutarhaletkua voita.

                                      Kyllähän pienelläkin litramäärällä isolla paineella saa lian lähtemään, mutta viuhkan kapeuden vuoksi joutuu pesemään turhan läheltä. tällöin pesutulos on helposti laikukas ja vaarana on, etät suutin käy jo liian lähellä pistemmäien paine aiheuttaa vauriota.

                                      Eli oma päätös oli laittaa tuo satanen laatikkoon odottamaan paremman pesurin hankintaa.

                                      Comment


                                      • Mulla on ollut satasen peruspesuri iät ja ajat. Eipä ole tullut annoskateutta vaikka olen paremmillakin päässyt tiskaamaan. Eli kyllä semmosella satasen vehkeellä perus pesuhommat hyvin hoituu. Toki 3- tai vaikka 5-kertaa kalliimpi silti paremmat kyydit antaa jos sen haluaa sijottaa.

                                        Patistin vanhempia joskus ostamaan tuon lidlin pesurin kun luin hyviä käyttökokemuksia. Saivat kolme yhden hinnalla, kun takuuaikana piti hakea kaksi takuulaitetta. Pisteet lidlille kun hoitivat takuuasiat hyvin eivätkä edes halunneet vanhoja takasin. Pesuri ei ole laadullaan vakuuttanut - ei jatkoon.

                                        Comment


                                          Tiedoksi tännekin että 10/120 Kränzle vikaantuu aika usein niin, että konkka sulaa päällä olevassa kotelossa.
                                          Myös mäntien tiivisteet ovat kulutustavaraa.

                                          Eli jos öljy muuttuu valkoiseksi nopeasti niin tiivisteet vaihtoon.
                                          Jos jää surisemaan eikä lähde pyörimään niin konkka on sulanut.
                                          Konkka maksaa noin 40 €

                                          Comment


                                          • Kränzleenkin käypäisen kondensaattorin saa yleismallisena sähkötarvikeliikkeestä "käynnistyskondensaattoria" kysymällä päällä olevilla arvoilla joissa pikkuheitto ei niin haittaa alle 20€llä.

                                            Comment


                                              Miulla on tuollanen nilfisk poseidon 4. Käyntiin ku laittaa ni moottori nykyttää. Siis paineistaa kokoajan sitä.
                                              Kahvasta painaessa toimii normaalisti mut kun lopettaa niin taas alkaa. Paine kytkimessä vai missä lie vika.

                                              Comment


                                              • Kai se painepysäytyskytkin jumittelee talven jälkeen ? Ei tavattoman harvinainen vika 2160 kränzlessäkäön.

                                                Comment


                                                  Tiedoksi tännekin että 10/120 Kränzle vikaantuu aika usein niin, että konkka sulaa päällä olevassa kotelossa.
                                                  Myös mäntien tiivisteet ovat kulutustavaraa.

                                                  Eli jos öljy muuttuu valkoiseksi nopeasti niin tiivisteet vaihtoon.
                                                  Jos jää surisemaan eikä lähde pyörimään niin konkka on sulanut.
                                                  Konkka maksaa noin 40 €
                                                  Näinköhän kävi omalle Kränzlelle. Laulatin pesuria n. pari tuntia putkeen max. teholla pestessäni veneen pohjasta viime kauden rojut pois. Sitten pysäytin pesurin ja lähdin kahvitauolle (30min). Kun tulin takaisin niin pesuri ei enää käynnistynyt kunnolla. Virtanapista painettaessa laite alkaa hiljaa surisemaan ja sammuu jonkun 5-10sekunnin päästä. Kone ei siis käy kunnolla vaan pitää sellaista hiljaista surinaa ennen sammumistaan.

                                                  Jos kyseessä on tämä konkkavika, niin mistä uusia kondensaattoreita saa ja millä arvoilla konkka on?

                                                  Vaihtoehtoisesti voisin viedä laitteen jonnekin korjattavaksi, jos vain tietäisin missä painepesureita yleensä huolletaan pk-seudulla?

                                                  Comment


                                                  • Saattais käyttöohjekirjastakin paljastua, siellon aika hyvin varaosat listattuna. Jos manuska ei oo saapuvilla, niin koppa on aika helppo aukaista ja konkka on hyvin käsillä. Verraten helppo myös vaihtaa kun kytkentä on tehty virtakytkimen luona.

                                                    Comment


                                                      Tuolta räjäytyskuvista vois löytyä tarpeellisia tietoja: https://kranzle.fi/hajoituskuvat/

                                                      Itseäni alkoi nyt häiritsemään tuo öljyn muuttuminen valkoiseksi Kränzlessä (mulla 3v vanha 1152 mutta lienee ihan sama koneisto kuin 10/120) ja mainittu männäntiivistevika. Minulla öljyt menee heti virrat laittaessa valkoiseksi ja on niin tehnyt uudesta asti, ainakin sen mitä seurannut. Öljyt olen vaihtanut kaksi kertaa.

                                                      Tuleeko huolestua? Oletteko vaihtaneet ja tilanne parantunut?

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                        Vaihtoehtoisesti voisin viedä laitteen jonnekin korjattavaksi, jos vain tietäisin missä painepesureita yleensä huolletaan pk-seudulla?
                                                        Itse olen hakenut osia suoraan Kränzlen maahantuojalta eli tooltechniciltä. Sijaitsee Vantaalla Mäkituvantiellä. Palvelu ollut nopeaa ja asiallista, ja vaikka onkin maahantuojan huoltopiste, niin hinnatkin pysynee ihan linjassaan, ilman ylilyöntejä.

                                                        Comment


                                                          Saako jostai edullisesti paineletkua tuohon nilfiskiin? 15m on tuo nykyinen, aika passelin mittanen. Minimissään 10m.
                                                          Pitänee ottaa tuo koppa auki ja kattoa painekytkintä onko siinä vikaa.

                                                          Comment


                                                            Vaikuttaa melko vahvasti siltä, että konkkaa hengissä pitävä mönjä on päässyt sieltä karkuun.

                                                            Itse olen hakenut osia suoraan Kränzlen maahantuojalta eli tooltechniciltä. Sijaitsee Vantaalla Mäkituvantiellä. Palvelu ollut nopeaa ja asiallista, ja vaikka onkin maahantuojan huoltopiste, niin hinnatkin pysynee ihan linjassaan, ilman ylilyöntejä.
                                                            Kiitos vinkistä. Tuolta haen uuden konkan.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Kränzle 160TST ollut jo vuodesta 2006 ja toiminut täysin moitteetta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X