Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Johtosarjojen tekoa orig.lookilla / irto-osien saatavuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    mulla sama homma, siis liitin pitäis vaihtaa, mut vaikka sen purkaa niin johdot ei liiku mihinkään...miksi näin, mitä muuta pitää tehdä että pelkän liittimen kuoret saa vaihdettu?

    Comment


      #32
      VW:n penkinliittimet

      Olisiko tietoa mistä kannattaa kysellä kuvan kaltaisia liittimiä? Ovat siis Passat Alltrack -14 penkin johtosarjan liittimet ja nyt olisi tarkoitus tunkea noiden sohvien tilalle A4 B7:n sporttipenkit.
      Sekä jos löytyy kytkentäkaaviot molemmista penkeistä niin olisin enemmäin kuin iloinen.
      Attached Files

      Comment


        #33
        Johtosarjan teosta ja liittimistä

        Tässä on nyt pientä probleemaa keksiä, miten teen harrasteeni (1.8T) koneen johtosarjan. Jotenkin tuntuu hankalalta alkaa tilailemaan ja etsimään kaikkia liitinrunkoja ja pinnejä pitkin maailmaa, mutta käytetyt tuntuvat olevan poikkeuksetta aika rapsakassa kunossa tai muuten ranetetun oloisia. Olen nyt purkanut pari 1.8T johtosarjaa ja todennut, että kuuma koneesta vuotanut moottoriöljy sekä lämpö tekevät noista aika hyvin selvää. Flying leads settiä mietin Ecumasterin perään, mutta siitä puuttuu sitten kaikki liittimet. Miten ja mistä noi nyt sitten sais kätevimmin hoidettua? Positiivista on, että kaasuläppien johdot ja liittimet ovat sentään kunnossa. Puolien johdot ovat todella rapeat... Hyväkuntoinen johtosarja olisi tietty se helpoin ratkaisu, mutta tuntuvat olevan kiven alla. Niissä on tosin sekin ongelma, että johdot ovat todella ohkaista tavaraa. Vaikeuksia tulee varmasti niiden crimppaamisessa ecumasterin pinneihin. Tinaan ei oikein huvittaisi koskea. Yksi vaihtoehto olisi kai purkaa noista rapsakoista liitinrungot ja hankkia uusia pinnejä. Joku simppeli toimiva ja järkevän hintainen ratkaisu olisi kyllä tervetullut...

        Comment


          #34
          Tuleeko orkkis ecun perään? Oletko katsonut mitä uusi johtis maksaa marmorilla?

          Irtojohdoista ecun liittimeen perään tekemällä tulee oikean pituinen ja saa reititykset itse valita, sanoisin että kivoin tapa lopputuloksen kannalta. Liittimet joutuu haalimaan, mutta onko niitä loppujen lopuksi niin montaa? Jos siis käsitin oikein että toiseen autoon olet laittamassa, joten ilmastoinnin ja saastelaitteiden ja yms jonninjoutavan johdot jää tarpeettomaksi.

          Isoin ongelma irtoliittimmissä on minusta se että myydään turhan usein osina, eli pinnit, vedonpoistajat yms lukitusnippelit pitää tajuta tilata. Tässä kohtaa Finjector tekee kivan poikkseuksen ja sieltä saa nätisti paketissa koko liittimen pinneineen. Ainakin osa valikoimasta.

          Comment


            #35
            Ilmastoinnille täytyy jättää liitin, mutta muuten mennään aika perus setillä. Suuttimet, puolat, kaasuläppäkotelon liitin, vesi, öljy, vesipumpun pwm ja lambda. Ehkä vielä etanolianturi myös. En oo sarjan hintaa kysellyt marmorilta, mutta taitaa olla aika kallista. Tulee ecumasterin EMU:n perään.

            Comment


            • #36
              Itse näkisin järkevimpänä vaihtoehtona Ecumasterin flying leads setin ja uudet pinnit liitinrunkoihin. Satasen verran joutuu tuhlaamaan yleispätevään liitinpihtiin mikäli ei valmiiksi oikeita pihtejä löydy.

              Finjectoria suosittelen myös, siellä on valmiiksi kasattuja paketteja liittimistä. Lisäksi jos et tarvitse uutta liitinrunkoa niin klikkaat sitten vaan sieltä liittimeen sopivat pinnit ja mahdolliset tiivisteet.

              Comment


                #37
                Joo, toi alkaa nyt kuullostaa järkevältä. Mulla on yhdet semmoset 40e kiinan pihdit, joilla oon amp-liittimien pinnejä rutistellut. Mahtaakohan niillä mennä noikin... Ei nyt mitkään priimat, mutta kyllä niillä on saanut kuoren lukittumaan pinniin ja kuparit ovat nätisti jumissa. Tykkäävät vaan vähän vääntää piniä rutisteattessa. TPS-potikan pinnit noilla tuli myös rutisteltua. Toisaalta olishan se kiva, jos tekisivät silleen nättiä jälkeä, ettei tarttis aina oikoa niitä pinnejä pihtien jäljiltä.

                Comment


                • #38
                  Noi Hozanin pihdit Finjectorilta voisi olla aika pätevät yleiskäyttöiset:
                  http://www.finjector.com/verkkokaupp...s-p-491149-93/

                  Vaikuttaa riittävän järjeiltä ja paljon vaihtoehtoja eri pinnityypeille. Paras tietenkin on jokaiselle liitintyypille oma pihti joka puristaa samalla johtoliitoksen ja vedonpoiston, mutta siinä palaa sitten 200-300e/pihti helposti ja joka liitinmallille pitää olla omansa. Tommoisilla yleispihdeillä tekee minkä liitoksen vain ihan yhtä hyvin, mutta aikaa palaa tietenkin moninkertaisesti.

                  Comment


                    #39
                    Amp-liittimien pihdeillä en itse ainakaan hyviä saa, juuri päivitin isompaan yleispihtiin.

                    Comment


                    • #40
                      Molex 63811-1000 pihtejä olen muutaman kerran lainannut reissuilla. Ovat hyvät ja jämäkät, 70e Ebay. Molex on liitinten alkuperäisvalmistaja joten eivät voi olla ihan paskaa. Tuo on sellainen malli mikä tuntuu olevan ainakin jenkeissä vakiokamaa meidän firman sähkäreillä. Taas viikko sitten joutusin lainaamaan kun en ottanut reissuun mukaan omia pihtejä, kun niitä ei pitänyt tarvita protoasennuksissa...

                      Comment


                        #41
                        No tuossahan olis ihan kelpo vaihtoehdot. Aikaa tähän projektiin menee joka tapauksessa sen verran, että muutama leukojen vaihto ei siinä kohtaa tunnu missään...

                        Comment


                          #42
                          Noissa finjectorin pihdeissä on se etu että sillä saa myös vedonpoiston puristukset tehtyä. Mulla joku versio noista. Molex 63811-1000. Taitaa olla pykälää monipuolisemmat noi japania mallin pihdit.

                          Comment


                            #43
                            Noissa mun linkkaamissa pihdeissä vedonpoisto tehdään myös samoilla leuoilla, mutta valitaan vain oikeampi koko. Itsellä on toisetkin pienempileukaiset pihdit ja siinä aina piti vedonpoistoa varten liitintä muotoilla pienemmäksi, että sopi puristettavaksi. ja sitten ehkä 1/4 osa meni ketuiksi...

                            Comment


                              #44
                              Joitain liittimiä ei välttämättä löydy kuin orkkis varaosana, vw on teettänyt joitain liittimiä vain omaan käyttöön, mutta ne löytyy helposti vaikkapa täältä, kunhan tietää minkälaista etsii, sitten tilaa vaikka Tepolta liitinkotelon.

                              Comment

                              Working...
                              X