Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 60 moottori ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 60 moottori ongelma

    Elikkäs olen laittamassa kyseistä auto kuntoo ja olis moottorissa pientä kipua.eli savuttaa hemmetisti sinistä sauhua ja öljyä menee suoraan pakoputkeen.puristus paineet mitattu ja oli ok olisko öljy rengas esim poikki tai ventiilien ohjuri kumit ihan loppu saako näihin enään edes tiiviste sarjaa mistään?tai oikeen muutakaan osia koneeseen.

    #2
    Saahan näihin osia ihan hyvin jos ei suomesta kysele (Saksasta löytyy helposti). Savutuksen syy on luultavasti noissa ohjurin kumeissa. Ne on menneet sellaisiksi koviksi kikkareiksi ja osa saattaa olla murentuneet kokonaan pois. Selviää helpolla kun otat kopan pois. Käytä kansi kunnostettava (tee siitä samalla nykybensalle sopiva) niin laittavat samalla ne ohjurin kumit. Siellä on varmaan aika paljon välystäkin niissä itse ohjureissa eli ne kannattaa vaihtaa. Koko kannen täyskunnostus ~400-500 euroa riippuen paikasta. Tuo kattaa muutokset nyky bensalle, venat, kumit, ohjurit yms.

    Itse tilaan osia mm. täältä:

    http://www.audiersatzteile.de/

    Comment


    • #3
      Minulla oli Derby, joka siis sama kuin Audi 50 ja siinä oli reilunlaista savutusongelmaa. Ensin tehtiin kansiremontti ja ei se kovin merkittävästi vaikuttanut savutukseen, mutta vaikutti jotain kuitenkin. Sitten kunnostettiin alakerta niin, että mitattiin kaikki ja selvittiin uusilla laakereilla ja pelkillä männänrenkailla. Moottoriaihion alakerta oli eri kuin tämä kovasti savuttanut.

      Tuon remontin jälkeen kone ei enää savuttanut. Oleellisinta oli mielestäni ohjurikumit ja männänrenkaat. Kansiremontti oli ihan täydellinen, että siinä vaihdettiin kaikki mikä vähänkään piti vaihtaa.

      Puristukset mitattiin ennen remonttia ja ei niistä mitään selvinnyt. Ne oli ihan tasaiset. Ohivuodot mitattiin kansiremontin jälkeen ja siellä oli 3 x 65% ja 1 x 70% ohivuotoa alakertaan. Yläkerta oli tiivis. Puristukset mitattiin ohivuototestin yhteydessä vielä sähköisesti ja oli ihan tasaiset arvot.

      Kansi tosiaan kunnostettiin ja ei siinä mitään erikoista vikaa ollut havaittavissa. Savuttanut alakerta avattiin ja se oli myös ihan ok. Siellä ei ollut mitään rikki, eikä oikein jumissakaan. - Sillä oli vaan ajettu niin pirusti. Minäkin ajoin sillä savuttavana vielä varmaan 60tkm lisää. Öljyä se taisi vetää melkein samalla tavalla kuin uudemmat Audit, eli yli toista litraa tonnilla. Vähän auttoi savutukseen, kun käytti täyssynteettisiä öljyjä.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia hyvistä vinkeistä

        Comment

        Working...
        X