Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto Saksasta

    Hei,

    Audi A3 (3,2, Quattro, Sportback, vuosimallia 2005) pääsi hyvään uuteen kotiin. Nyt autokuume on kuumimmillaan.

    Olen miettinyt auton hakua Saksasta.

    Vaihtoehdot ovat:

    Audi A4, 2,0 TDI, 2006-, S-line, nahat, navit, yms....

    TAI

    BMW 320d, 2006- M-sport -paketilla, nahat, navit, jne...

    Ehkä tällä sivustolla tyhmä kysymys, mutta kysyn silti. Mitä mieltä olette näistä kahdesta autosta?


    Ajoa tulee vuodessa 20 000 kilsaa, olisiko bensa parempi vaihtoehto?

    #2
    Tyhmin kysymys on se jättämätön.

    Dieseli kannattaa jo 10 tkm jälkeen omissa A4 laskelmissa, mutta bemarista en voi ottaa kantaa. Noissa käytetyissä voi olla kovastikin heittoa ostohinnassa, ja rahoitusmallista kun ei tiedä mitään niin ei voi kertoa paljon muutakaan.

    Minkälaista ajoa harrastat? Kaupunki- vaiko maantieajoa?

    Jos laitat kardaanin tuohon A4:een niin sitten :)

    Comment


    • #3
      dieselkoneilla tuontiverot on siinä vajaa 20% luokkaa plus elvi ja bensakoneilla varmaan lähempänä 30%.
      20k€ autosta verot 4k€ ja 6k€, sillä erolla maksaa neljän vuoden diisseliverot.

      mä en edes jaksa miettiä että pitäiskö ajaa bensalla vai diiselillä, kun näitä jakajapumpullisia saa 18% verolla haettua saksasta aina kun alkaa tuntumaan että pitäis vaihtaa väriä :=)

      Comment


      • #4
        Ajostani on noin 70 % keskusta/taajama-alueella.

        Joo, tuo verotuksen eroavaisuus bendalla ja dieselillä oli hyvä tieto, kiitos siitä.

        Uskon itse, että elämäni ensimmäinen diesel-auto tulossa.

        Comment


        • #5
          Kuinka väärässä sitä voikaan olla. Diesel. Alla eilisestä lähtien Audi A4 Avant, 2.0 TFSI, Quattro -05. Vanhaan Audi A3, SB, 3.2, DSG:hen verrattuna luonnollisesti erilainen, mutta miellyttävä uusi tuttavuus.

          Comment


          • #6
            Heh. niin se joskus menee...

            Jos pankkitilillä käy riittävän reipas liikevaihto, sehän on ihan sama millä ajaa. kunhan siinä on turbo =)

            Comment


            • #7
              Mielipiteitä & faktaa kaivataan...

              Itsellä alkaisi myös olla auton vaihto ajankohtainen. Erittäin vahvana ehdokkaana on ulkomaan tarjonta. Saksa, ruotsi tai viro.

              Auton tarve on nyt sellainen että kaksi aikuista ja kaksi lasta + isohko koira pitäisi tarvittaessa mahtua kulkemaan. Tilaa pitää vielä jäädä lastenvaunuille/muulle yleisrojulle mitä nyt tarvitsee ihmisten kuljetella. Eli farkku tai tila-auto. Kilometrejä ei älyttömästi tule, mutta jotenkin olen tykästynyt noiden nykydieselien luonteeseen, joten ensisijaisesti tdi tekniikalla oleva mielessä. Nelivedosta ei ole ollenkaan haittaa, mutta ei aivan 100% must. Varustepuoli saisi olla runsaahko, tosin tuosta voi luistaa jos muuten erittäin hyvä yksilö. Kilometrien osalta saapi olla vaikka 200tkm ajettu, kunhan ei hyvin paljoa yli. Ikäluokka voisi olla vuosituhannen alkupuolelta. Konsernin tuote luonnollisesti. Nahkaa ja automaattia en halua.

              Budjetista sen verran että vitosturbo urs olisi vaihdettava käteiseksi ja tilanteesta riippuen esim. 4-6ke vielä lisäksi. Eli about 10-13ke välille voisi sijoittua kokonaiskustannukset.

              Nyt haluaisin kuulla kommenttia asiasta tietäviltä tai jos olet tarpeeseeni sopivan auton tuonut lähiaikoina. Lähinnä kustannuspuolesta kaipaisin todellista tietoa. Ainakin saksan sivustoilla on niin laaja hintaskaala noissa myytävissä autoissa ja kaikenmaailman huijareita liikkeellä, että on hieman hankala arvioida mihin asti karsia nuo halvimmat raakasti kelvottomiksi ja mistä voisi kuvitella alkavan ihan asialliset ja oikeasti ilmoitusta vastaavat yksilöt.

              Sopiikohan 2001---> C5 A6 avant 2,5tdiq 180hv mitenkään tuohon budjettiin? Mitä noista pitää maksaa saksassa? Nuo mobilen halvimmat ainakin lienee kusetusta... Noissa olisi osassa tosi kattava varustelista ja tilaa olisi ainakin riittävästi.

              3BG passat farkku joko 130hv 1,9tdi tai 180hv 2,5tdi, sportti jakkarat saisi olla kangaspäällysteellä, mahdollisesti xenonit, keskikyynärnoja ja kaikki normi hilut vakkari ac jne.

              Entä mihin hintaan alkaisi saada edullisimmillaan 2,0tdi tekniikkaisia? Esim. ocu II farkku 140hv BKD...

              Touran? Tuosta ei ole omaa kokemusta. Mamma tykkäisi. Kavereilta olen saanut kommenttia sekä puolesta että vastaan....

              Mitä muita soveliaita vaihtoehtoja olisi? Saa ehdottaa...

              Comment


              • #8
                Terve,

                7 vuotta Saksassa asuneena en kyllä ihan ensimmäisenä suosittelisi 200 tkm ajettujen kaarojen hankintaa noin kaukaa. Kyllähän valioyksilökin vois sattua kohdalle, mutta liian usein "digitalprogrammierer" on iskenyt kimppuuun ja 50 € korvausta vastaan rukannut mittarilukeman sopivaksi.

                Jobbareista = suttuisia kuvia pikkupihalta ei tule kuuloonkaan mutta suoraan yksityiseltä mahdollisesti. Omaa piiliä hain paikan päällä noin kaksi kuukautta ennen kuin sattui osumaan kohdalle. Kaikesta huolimatta Mobil.de tai Autoscout24.de hakuvahti päälle ja jotain helmiä vois löytyäkin.

                Jos itte hakisin nyt noilla spekseillä autoa, niin ottaisin A6 Avant 1,9 TDI:n. Löytyy paljon tarjontaa ja verotkin ovat kohtuulliset.

                Comment


                • #9
                  Juu siis ei tuo 200tkm ole sellainen lukema jota nimenomaan olen hakemassa. Mielummin ottaa hieman vähemmän ajetun, mutta tarkoitin etten ole hirveän kranttu tuon suhteen. Kunhan ei mene paljoa yli 200tkm. Mitä veropäätöksiä katsellut niin pääasiassa ~70-140tkm porukka tuonut niin sillä sanoin, että vastauksissa voi huomioida _pikkuisen_ keskimääräistä enempi ajettujakin. Vaikuttaahan se kai vähän kustannuksiinkin nuo kilometrit.

                  Mittarin ruuvauksella pissitetyksi tulemista en juurikaan pelkää. Mietitään vaan asiaa sillätavalla, että nuo mainitut km lukemat ovat tosia. Auton katsomisessa ja tuomisessa minua auttaa ihan ammattihenkilö. Kaverilla on kokemusta toistakymmentä vuotta tuontihommista. Itse osallistun vaan lähinnä taskujen kaiveluun sitten kun alkaa tapahtua. Tarkoitus on vaan tässä hieman kartoitella mahdollisuuksia valmiiksi. Niin on sitten vähän perillä asiasta eikä tarvitse joka asian perään kysellä

                  Comment


                    #10
                    Kannattaa muistaa, että tuotuun autoon uppoo sitten suomessa yksilöstä ja tuontimaasta riippuen vielä 1000e-2000e huoltoihin, renkaisiin ja yms... että ei kannata vetää pudjettia aivan tiukille.

                    Comment


                    • #11
                      Noihin kriteereihin mitä asetit, niin ehkä paras vaihtoehto voisi olla 1.9 tdi 130hp 4motion highline/trendline farkku passatti.

                      Varusteita on kohtuu kivasti, kone hyvä ja vieläpä neliveto.

                      Hinnat ei päätä huimaa, ja veroja noista ei mene juuri mitään.

                      Itse hain vastaavan toissa keväänä. Veroja ei mennyt kuin 3300e. Auto oli 03vm ja ajettu 240tkm. Autossa kaikki varusteet takapenkin lämmitystä ja aurinkopaneelikattoluukkua myöten.

                      Vastaavilla varusteilla olevaa olen kahtellut aika-ajoin mobilesta, mutta eipä noita puissa kasva vastaavilla varusteilla. Mutta noita perus highlineja kyllä on hyvin tarjolla.

                      Comment


                        #12
                        Nyt kun on tuoretta kokemusta kuluista niin voisin sanoa, että pelkästään hakukuluihin voi varata sen 1500e. Varustus maksaa sitten kohteesta riippuen 500e ->
                        Mulla on mennyt tuplasti auton hankitahintaan nähden jo kuluja ja verot on vielä tulematta.

                        Budjetin yläpää on jo näkyvissä, mutta yritetään silti pärjätä ilman lainaa.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt kun on tuoretta kokemusta kuluista niin voisin sanoa, että pelkästään hakukuluihin voi varata sen 1500e.
                          Kehtaatko listata mitä kaikkea tuohon summaan sisältyy?


                          Edit;
                          Laitetaan oma kokemus, 1200 euroa sai viimeeksi menemään kun oikein kroisosteli. Sitä edeltävä reissu sniiduillen vei ~850 euroa. Puhtaita hakukuluja siis, elämiseen ja tuliaisiin saa sitten upotettua miten paljon haluaa.
                          Viimeksi muokannut karppa; 5.2.2010, 13:34. Perustelu: dataa lisätty

                          Comment


                            #14
                            Itsekkin katselen jo uutta tulokasta entisen tilalle. tosin ajankohta tulee olemaan vasta reilun vuoden päästä, mutta jo nyt löytyi yksi malli ehdokas millainen itsellä olisi hakusessa.
                            http://www.autoscout24.de/Details.as...2mwgpf&asrc=fa

                            Comment


                              #15
                              Mulla meni Kölnistä suomeen välillä lentolippuineen ja bensoineen noin tonni , että mistähän jäämeren kautta olet tuon C4:n ajanu :D

                              Comment


                                #16
                                Lentolippu halpalentoyhtiöstä Saksaan 100,-
                                Laivalippu autopaikalla Suomeen takaisin 300,-
                                Polttoainetta Saksassa 100,-
                                Saksan kilvet ja vakuutus 50,-
                                Loppurahalla Trawemündesta kontti täyteen.

                                Kyllä siinä se puoltoista tonttua menee... :)

                                Comment


                                • #17
                                  Kontakti auton tuonnissa

                                  Olen itse käyttänyt apuna tällaista firmaa kuin Finnservice.de. Tunnen kaverin henkilökohtaisesti yli 20 vuoden takaa ja hän on vanha kolleegani. Jäyhä insinööri, mutta luotettava ja kohtuuhintainen. Rouva hallitsee hommat välillä jopa sukkelammin! He asuvat Neu Isenburgissa Frankfurtin kyljessä isossa omakotitalossa, josta järjestyy tarvittaessa majoituskin ja haku kentältä. Itsekin kohtuullisesti saksaa taitavana totesin, että kaikki ostoon liittyvät kanslia-asiat sujuvat hänen kanssaan sen verran nopeasti, että mielelläni maksan hänen avusta. Saman ovat todenneet monet tuttuni, jotka ovat parin viime vuoden aikana tuoneet sieltä auton. Kun hänelle laittaa autoscoutista tms. vinkit, niin hän jo puhelintiedustelun perusteella osaa karsia kaikki tapaukset, joita ei ole syytä edes käydä katsomassa. Ja tästä hän ei vielä veloita mitään. Jos kiinnostaa, niin käykää tutustumassa heidän webbisivuihin mistä näkyy hyvin, miten hän hinnoittelee palvelunsa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noihin kriteereihin mitä asetit, niin ehkä paras vaihtoehto voisi olla 1.9 tdi 130hp 4motion highline/trendline farkku passatti.
                                    Kyllä, tuollainen olisi varmasti järkivalinta. Uskallatko paljastaa minkälaiset kokonaiskustannukset muodostui tuon mainitsemasi pelin osalta? Moottoreista sen verran, että ottaisin mielummin jakajapumpullisen version kuin pumpparin, mutta ei noita oikein ole yli 115hp tehoilla ja tuossa ikälöuokassa. Tosin tuo 130 heppaakin on mulle auttamattomasti liian laiska, varsinkin tuon painoisessa korissa. Siihen on kyllä lääkkeet tiedossa. Mutta siinä mielessä taasen 2,5 180hv kiinnostaisi, ettei siihen tarvitsisi suurempia päivityksiä tehdä. Tarkoitus on kuitenkin pitää tämä tuleva kulkine mahdollisimman alkuperäisessä kuosissa ja teknisesti pitää sellaisena, että huoltoihin ja korjauksiin voi käyttää ihan alkuperäis osia. Vanne hommia ja jotain alustaa voi tietenkin tarpeen mukaan päivittää, mutta siis aika oem henkinen suunta, ei mitään über tuunausta. Moottorin osalta nyt on ilmeisesti tehtävä se mitä riittävän rivakkaan liikkumiseen vaaditaan.

                                    Mulla tosiaan tuon haku homman toteuttaa kaverini joka toiminut alalla pitkään. Sen olen täälläkin huomannut, että tuollaisella kokemuksella onnistuu aika tehokkaasti skoijareiden tunnistus. Suurimman osan noista näkee jo ilmoituksen perusteella, varsinkin ne turkkilaiset jobbarit. Viimeistään puhelinkeskustelun jälkeen on yleensä selvillä myyjän rehellisyys. Eikä noita harhalyöntiä ole kyllä tapahtunutkaan minun tietojen mukaan, sen verta varmanpäälle pelaa. Itse auton hakuun liittyvät kustannukset pystytään varmaan tässä tapauksessa sopimaan aika tarkalleen etukäteen. Se hyvä puoli on tällaisen palvelun käyttämisessä. Hyvin tarkkaan pystyy kaveri määrittelemään mitä maksaa paperi hommat, lautat ym. Budjetin elämistä tapahtunee lähinnä vaan sellaisessa tilanteessa, jos tulee ylimääräistä ajelua/hotelliasustelua, jos ensimmäiset ehdokkaat eivät miellytä. Kaveri on tosin ottanut nyt takuun käyttöön tuossakin hommassa. Asiakkaan kanssa sovitaan etukäteen ajelujen, asustamisen jne. suhteen rajat minkälaisella aikataululla/kustannuksilla hän sitoutuu löytämään auton, jonka asiakas hyväksyy. Jos noitten seikkojen kanssa tarvitsee jostain syystä venyä, niin hän kustantaa omasta pussista kaiken ylimääräisen. Mottona on se, että hän ei tule pois ennenkun auto on löydetty ja asiakas sen hyväksynyt.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja makinil Näytä viesti
                                      Olen itse käyttänyt apuna tällaista firmaa kuin Finnservice.de. Tunnen kaverin henkilökohtaisesti yli 20 vuoden takaa ja hän on vanha kolleegani. Jäyhä insinööri, mutta luotettava ja kohtuuhintainen. Rouva hallitsee hommat välillä jopa sukkelammin! He asuvat Neu Isenburgissa Frankfurtin kyljessä isossa omakotitalossa, josta järjestyy tarvittaessa majoituskin ja haku kentältä. Itsekin kohtuullisesti saksaa taitavana totesin, että kaikki ostoon liittyvät kanslia-asiat sujuvat hänen kanssaan sen verran nopeasti, että mielelläni maksan hänen avusta. Saman ovat todenneet monet tuttuni, jotka ovat parin viime vuoden aikana tuoneet sieltä auton. Kun hänelle laittaa autoscoutista tms. vinkit, niin hän jo puhelintiedustelun perusteella osaa karsia kaikki tapaukset, joita ei ole syytä edes käydä katsomassa. Ja tästä hän ei vielä veloita mitään. Jos kiinnostaa, niin käykää tutustumassa heidän webbisivuihin mistä näkyy hyvin, miten hän hinnoittelee palvelunsa.
                                      Itse käytin samaa palvelua hakiessani omaa autoani. Kaverille haettiin sitten auto ilman hakupalvelua ja täytyy kummastella Finnserviceä käytettäessä sitä hurjaa ajomäärää, minkä saa kulumaan kierrettäessä pienellä alueella edestakaisin autoa etsittäessä. Firmahan laskuttaa ajetut kilometrit, joten ihmettelen miksei asiaa voinut hoitaa vuokra-autollamme.
                                      Mutta se täytyy myöntää, että todella ystävällinen ja asiansa osaava pariskunta on kyseessä, vaikka itse saimmekin auton kilpiin nopeammin.
                                      Suosittelen, mikäli menee etsimään autoa Frankfurt am Mainin lähistöltä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tarkistelin vähän kuluja ja kyllä se reilu tonni meni noihin hakujuttuihin, mutta ei ehkä kuitenkaan 1500e. Satanen sinne tai tänne :)
                                        Finskillä lentäminen maksaa. Ykssuuntanen olis maksanu Hampuriin yli 700e, mutta menopaluu ~350e.

                                        Saksan rekisteröintikin oli yli 100e. Onko noissa noin isoja heittoja, kun 50e:llä sen on saanut jossain?

                                        Ajamalla Tukholman kautta tuo tuli.

                                        Comment


                                          #21
                                          Eli joo, ny kuulostaa paremmalta :) mutta olipas kallis toi finski, airberlin oli ~350e suuntaan. Kait se riippuu vähä, että minkälaiset kilvet tulee, mulle tuli TaoTaohon 3 päivä määräaikaset, ja ne tais olla kutakuinkin ton satasen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo punaset tuli tuohon meikän omaan. Keltasilla kun ei saa ajaa kuin Saksassa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Keltasilla kun ei saa ajaa kuin Saksassa.
                                              Tähän ilmeisesti tullu muutos lähimenneisyydessä. Keväällä 2009 merkkiliikkeen myyjä, selvittelyjen jälkeen, kertoi saaneensa tiedon että 5 päivän keltaisilla kilvillä kelpaa ajella Saksan ulkopuolella kunhan ottaa green card- vakuutuksen. Päädyin sitten niihin ja Tanskan&Ruotsin läpiajoon. Erona punaisten kilpien hommaamiseen ettei autoa tarvinnut käyttää paikallisella konttorilla näytillä.

                                              Comment


                                                #24
                                                green card- vakuutuksen.
                                                Jep tuossa tuo taikasa, viime keväänä ajelin tanskan, ruottin ja suomen halki tommosella setillä. Myös tukholman satamassa oli useita vastaavia tapauksia kun oli viime vuonna viimeinen vanhanverotuksen viikonloppu :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tässä yksi aiheeseen liittyvä keskustelu Tuulilasissa. Aloitus on ihan asiaa.

                                                  Saksasta

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Aika tyly tuo http://www.dat.de/fzgwerte/ sivusto hinta-arvioinneissaan. Kolmasosa suomen pyynnöistä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Olen tässä koittanut katsella juttuja auton ostoon liittyen Saksasta. Neu-Ulmissa asustelen heinäkuun loppuun asti. (Munchenistä 100km länteen). Huomenna olisi tarkoitus lähtä käyttöautoa katselemaan markkinoilta. Paikallisen lehden mukaan vaihtoautomarkkinat ovat vkl:n ajan täällä. Saa nähdä mitä siellä näkyy. Lehti-ilmoituksista olisi myös tarkoitus katsella autoja ja lähtä potkiin renkaita. Kielikin alkaa pikkuhiljaa karttua niin helpottaa asiaa. Hyvin on kyllä eglannin kielelläkin selviytynyt asuntoasioita hoitaessa.

                                                      Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon, kun ostaa auton Saksasta?

                                                      Saa ottaa yhteyttä, jos autoa etsii täältä päin. Voin lehti-ilmoituksia seurailla ja katsella, jos löytyisi sopivia yksilöitä. Tulee noita liikkeitä kierreltyä niin voi etukäteen jo katsella hakukriteereihin sopivaa.

                                                      Laitelkaahan vinkkejä. Ei ole vielä ehtinyt kiertelemään liikkeitä niin ei kovin ole vielä kokemusta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jobbareista = suttuisia kuvia pikkupihalta ei tule kuuloonkaan mutta suoraan yksityiseltä mahdollisesti. Omaa piiliä hain paikan päällä noin kaksi kuukautta ennen kuin sattui osumaan kohdalle. Kaikesta huolimatta Mobil.de tai Autoscout24.de hakuvahti päälle ja jotain helmiä vois löytyäkin
                                                        Aivan oikein, yksityisen kanssa tekee parhaat kaupat. Fahrzeugbrief:istä(rek.otteen ilmoitusosa)Näet auton kaikki liikkeet, kaikki omistajat ja jopa heidän muuttonsa eri osoitteiden välillä.

                                                        Itsekin kohtuullisesti saksaa taitavana totesin, että kaikki ostoon liittyvät kanslia-asiat sujuvat hänen kanssaan sen verran nopeasti, että mielelläni maksan hänen avusta.
                                                        Kanslia-asiat: Myyjä+ostaja menevät piirikunnanvirastoon ja tekevät kauppakirjan. Myyjä palauttaa omat kilpensä. Ostaja saa virkailijalta paperit. Ostaja menee ostamaan kilvet ja vakuutuksen liikkeestä(joka sijaitsee hyvin lähellä virastoa yleensä esim. tien toisella puolella.) Ostaja menee virastoon ja virkailija hyväksyy paperit ja kilvet ja tulee tarkistamaan runkonumeron. Sitten nokka kohti Suomea.

                                                        Tähän ilmeisesti tullu muutos lähimenneisyydessä. Keväällä 2009 merkkiliikkeen myyjä, selvittelyjen jälkeen, kertoi saaneensa tiedon että 5 päivän keltaisilla kilvillä kelpaa ajella Saksan ulkopuolella kunhan ottaa green card- vakuutuksen. Päädyin sitten niihin ja Tanskan&Ruotsin läpiajoon. Erona punaisten kilpien hommaamiseen ettei autoa tarvinnut käyttää paikallisella konttorilla näytillä.
                                                        Kannattaa ottaa punaiset kilvet ja kuukauden vakuutus, koska niillä saa ajaa missä vaan, esim suomessa, samalla vakuutuksella, ilman dieselveroa...kunhan ilmoittaa omistavansa auton. Ja käytännössä voi unohtaa peltipoliisit ja pysäköintimaksutkin... :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitos infosta! Tämä selkeytti hyvin paljon kaupantekoprosessia täällä. Pitää ottaa luuri kouraan ja alkaa yksityisiä ilmoituksia käymään läpi. Muutama hieno A6 3.0TDi S-line farkku oli tuossa merkkiliikkeen pihalla, kun kävin kiertelemässä. Hinta/ kilometrit ei päätä huimannu. Budjetti ei riitä aivan semmoiseen tällä hetkellä. :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tosiaan jobbarit on hanurista, merkkiliike on eri asia, mutta on merkkiliikkeessä merkkiliikkeen hintakin. Serkun mies asuu Saksassa ja on tuottanut kymmenkunta autoa sieltä ja ostanut kaikki yksityiseltä. Itse kävin katsomassa kolmea autoa joista kaksi jobbarilla eikä kummallakaan olisi päässyt suomeen asti.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X