Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yksipilarinosturit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Yksipilarinosturit

    Täällä kaivattaisiin vinkkejä mistä saisi lattian päälle tulevan yksipilarinosturin järjelliseen hintaan. Nordlift ja Suomentyökalu pyytävät uusista sellaisista liki 5000euroa, käytettyjä ei pahemmin tunnu olevan tarjolla.

    Uusia kaksipilarisia saisi noin 3000tonnilla. Harmi vaan että joku meni tekemään tallista niin pienen ettei kaksipilarinen sovellu leveytensä puolesta.

    #2
    Mistä saisi kaksipilarinostureita käytettynä, ja halvalla? Olisi ollut tarvetta moneen kertaan, mutta tuhansia sellaisesta ei ole varaa maksaa.

    Siirsin tämän pois projektiosastolta, eihän tämä ole sellainen...

    Comment


    • #3
      Keltaisessapörssissä noita 2-pilarisia on ollut silloin tällöin. Halvat ei kyllä kovin kauaa sielläkään viivy. Käytetyissä on vaan aina se ruuvin kunto arveluttava. Sen uusiminen maksaa useita satkuja vaikka itsekin tekisi.

      Osastosta olin kahden vaiheilla, mutta "tallissa tapahtuu" kuullosti paremmalta vaihtoehdolta kuin "ei tekniikkakysymyksiä".

      Comment


        #4
        Itse muutamia yksi ja kaksipilarisia nostimia katselleena olen todennut ne mitkä ehtii käydä katsomassa ovat olleet niin luvattoman huonoja ettei edes omaan talliin viitti laittaa. Toisaalta ne mitkä olis sitten vähän kalliimpia (>2000) ovat menneet käytyttynä ennenkuin ehtii itse soittaa.

        Sinällään sylinterikäyttöinen yksipilarinosturi olisi se turvallisin ja sen huolto kohdistuu pääasiassa lukkoihin ja ketjuun. Myös itse nostinosa kannattaa tarkistaa hyvin mahdollisten murtumien osalta. Niitä murtumia kun on ollut jokaisessa näissä "halvoissa ja hyvissä" yksilöissä. Yksipilariset ovat myös pääsääntöisesti olleet muutenkin PALJON huonommassa kunnossa johtuen tietysti jo rakenteen kovemmista jännityksistä.

        Parhaita apajia löytää noita on korjaamohuutokaupat, joissa parhaat jo myydään ennen huutokaupan alkua. Eli jonkin sortin huhuilla noita minusta käytännössä vaan käytettynä saa, halvalla...

        Comment


        • #5
          No mites siten sellanen saksinosturi, ei ainakaan vie tilaa.

          Comment


            #6
            Joo niinhän se taitaa olla että tutun tutun kautta kuulee että siellä olisi nosturi, eipä noita muuten halvalla löydy.

            Eikös saksinosturi estä auton alla työskentelyn? Nyt ei ole kyllä selvää mielikuvaa että minkälainen se on.

            Comment


            • #7
              http://www.nettikone.com/viewMachine...machine=583183 Kaveri oli soitellut tuosta, näkyy olevan vielä myynnissä.

              Comment


                #8
                Kaksiosainen saksinosturi esim Stenhöj Marshal on kätevä eikä estä alla työskentelyä. Hintaa tosin on... Tuollaista tuli jo vähän suunniteltua ja laskettua pikkasen pienemmällä nostokorkeudella.

                E: Tuo OJ ilmoittama nostin on muuten hyvä mutta vaatii järjettömät kaivannot ja perustukset ja ei ainakaan helpolla mene "jälkiasennuksena"

                Comment


                • #9
                  Tollainen kaksiosainen saksinosturi olisi aika ihanteellinen mutta reilun kuuden tonnin (Nussbaum Jumbo) hinta ei oikein innosta.

                  Comment


                  • #10
                    http://www.netikka.net/vepiku/nosturi.htm

                    Itse tykkäisin tällaisesta nordliftin "katsastusmallisesta"

                    http://www.nordlift.fi/uc3500frame[1].html

                    Comment


                      #11
                      Jos noita kaksioisaisia saksinostimia katselette, niin unohtakaa sellainen merkki kuin ravaglioli. Ed. duunipaikassa noita oli kaksi, allekirjoittaneen nosturi oli käytännössä kuukauden välein rikki, toinen kesti vähän paremmin. Halpojahan ne oli, laatu sitten sen mukaista.

                      Comment


                      • #12
                        meillä olis tieten (ehkä)myynissä yksipilarinosturi kun halli menee alta! Ja se on ihan hyvä kuntoinen. Ei olla kyllä päätetty mitä tehdään nosturille myydäänkö vai ei.... Jos jostain löydetään halli niin silloin ei myydä... Mutta jos kiinnostaa niin laita privaa.

                        Comment

                        Working...
                        X