Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Start Stop järjestelmä - kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
    Mä en ymmärrä s&s logiikkaa tuoreessa DSG Skodassa. Autohan lähtee virtalukon paikalla olevasta napista käyntiin ja siitä myös sammuu mikäli on käynnissä kun pysähtyy.

    Hyvin usein vain s&s sammuttaa moottorin kun pysäköin ja laitan vaihteen P:lle. Nyt jos painan sitä start/stop nappia tarkoituksena sammuttaa auto, niin sepä käynnistyy uusiksi.

    Miten saan auton sammumaan niin että mittaristovalot ja muut sammuu kuten kuuluukin? Vai onko se tarkoitettu että avataan vain ovi ja laitetaan ovet lukkoon niin auto sammuttaa lopulta kaikki sähköjärjestelmät automatik, eikä esim. hörähdä käyntiin kun hyttiin tarvisi lisää lämpöä...
    Kun SS on aktivoitunu parkissa ja olet laittanut vaihteen P:lle, ota jalka pois jarrulta ennen ku painat nappia parkissa. Jos jalka on automaattiautossa edelleen jarrulla ja painat nappia, auto ajattelee että haluatkin startata auton, koska jalka jarrulla ja kaikki muut ehdot täyttyy auton käynnistymistä ajatellen.

    Comment


      #62
      Tarkemmin ajateltuna Passatkin tekee noin kuten Kari kuvasi.

      Comment


        #63
        Ja näin tekee myös Skoda. Kiitoksia tästä neuvosta, jarrun painaminen oli se juttu, siihen kun on tottunut.

        Comment


        • #64
          Mitenkähän tuo s/s vaikuttaa turbon kestoon? Aina on varoiteltu ettei turbokoneisia saisi sammuttaa kuumana suoraan ajosta. Pari viikkoa ajelin 1.0 tsi Oculla ja kyllä se ainakin sammahti suoraan moottoritien erkanemisrampin päässä oleviin liikennevaloihin. En käyttäisi s/s toimintoa omassa autossani.

          Comment


            #65
            Itse koodailin melkeen heti pois päältä tuosta 4G:stä. Jotenkin ei vaan sovi omaan päähän että auto sammuttelee itse itseään.

            Comment

            Working...
            X