Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Taidampa itekki kysästä tässä ketjussa muutaman kyssärin. Elikkä mitä kannattaa ottaa huomioon jos on ostamassa tommosta a4 b8 -08 vuosimallin 2.0tdi 105kw audia. Ei olisi kuin noin 150tkm ajettu. Olen lukenut maalin rapina ongelmista ja sitten kaksoismassan leviämisistä. Mihin nyt ensinnäkin kannattaa noin yleisesti kiinnittää huomiota.

    Comment


    • kaksoismassa saattaa levitä melkein mistä tahansa autosta mutta en ole sitä minään ongelmana pitänyt. pumppusuutinkoneisissahan sitä oli silloin 2005 enemmän.

      2008 on se verran iäkäs että tod.näk kaaret on jo vaihdettu tai jossei niin joudut iän vuoksi mahdollisesti itse vähän osallistumaan jos sattuu ongelma tulemaan. jotain 70% vastaantuloja on ollut noista ekoista iäkkyyden vuoksi nyt viimeaikoina, lue siitä maalipintakeskustelusta lisää.

      itsekin samankaltaista multitronicilla olen havitellut kun nekin tuntuvat huollettuina kestävän. ainoa fataali vikahan tuossa 2.0 commonrailissa on korkeapainepumppu mikä silppuuntuessa tekee ison tuhon alumiinijauhon päätyessä joka paikkaan. ollut amerikassa ongelma kun siellä on huonoa dieseliä, en pitäisi euroopassa ongelmana. yksittäistapauksia on ollut, ja bensan vaikutuksesta on niissä tapeltu isosti maahantuojan kanssa vaikkei bensaa ole tankissa ollutkaan.

      Comment


      • Kytkin alkoi itsellä luistaa 180tkm korvilla ja samalla vaihtui kaksoismassa joka kolisi jo aika reilusti. Näissä kulutustavaraa, mutta Darksidelta saa paketin aika edullisesti. Omasta lokarit vaihtamatta kun alkoi maali rapista vasta kesällä. Ollut muita kiireitä eikä ole tullut hoidettua. Ja on noista ekoista kannattaa vaihtaa se öljypumpun akseli, commonraitopicissa juttua. Kyllä itse olen 130tkm kokemuksella tyytyväinen, eikä mitään harmittavia pikkuvikoja ole ollut. Pahin vika on ekan omistajan moka olla ottamatta tutkaa edes taakse. Ja paras varuste vetävät takapyörät.

        Comment


        • öljypumpun akseli? et meinaa pumppusuutinversion fataaliongelmaa? ei kai sitä commonrailissa ole enää?
          jotain linkkiä tms niin harkitsen asian uskomista ?

          Comment


          • Tuossa ketjussa juttua ja kuva omasta vaihdetusta:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=103607&page=2
            Alkupään commonraileissa voi mennä ja kannattaa vaihtaa, pidän halpana vakuutuksena. En muista tarkalleen vuosimallia joissa vahvempi, joku varmaan osaa kertoa. Lyhyen lyijykynän näköinen kapistus.

            Comment


            • Audi A4 Avant automaatti >2012 hankinnassa

              Terve,

              Auton vaihto olisi edessä. Audi A4 Avant olisi nyt vahva vaihtoehto. Nettiautosta on nyt löytynyt useampikin varteenotettava yksilö. Automaatti pitäisi olla, koska tulee kuitenkin sen verran ajettua. Nuo nyt löydetyt yksilöt ovat monet TFSI 1.8, mutta harkinnassa olisi myös TDI koneella. Vuosimalli olisi >2012 eli tätä facelift mallia. Millaisia kokemuksia, tyyppivikoja, ostovaiheessa otettavia huomioita teillä tulee mieleen?

              Kiitos

              Comment


              • Faceliftin 1.8tfsi:tä voin suositella varauksetta. Quattrona keskikulutus on mulla ollut 7,4l / 100km ja ainoa vika takuuaikana vaihdettu termostaatti. Ostin tuon 24tkm ajettuna ja nyt on 80tkm mittarissa. Tehoa voisi olla enemmän, mutta hyvin tuollakin pärjää. Faceliftissä ei juuri ole enää lastentautejakaan, joten pitäisi olla huolettomia kilometrejä tiedossa myös multitronicilla, jota en tosin itse edes harkitsisi kardaanin puutteen takia.

                Comment


                • Audi A4 B8 hankinnassa - neuvoja kaivataan

                  Nyt on hetken aikaa tullut selailtua eri autovaihtoehtoja ja A4 B8 sedan voisi mahdollisesti olla seuraava auto minkä hankin.

                  Tähän mennessä olen päättänyt, että en osta sellaista autoa missä on TFSI -kone ja jolle ei ole tehty moottoriremonttia, koska en halua alkaa taistelemaan todennäköisen öljynsyöntiongelman kanssa.

                  Toinen ongelma mistä olen lukenut on tämä ns. "mutteriohjaus" mistä kärsivät tietääkseni vain facelift -mallit.

                  Yleisesti ottaen mitkä ovat ne paikat / asiat mitä näistä kannattaa yleensä ostotilanteessa ensimmäisenä tarkistaa?

                  Lisäksi saako näistä jotenkin nähtäville alkuperäisen tehtaan lisävarustelistauksen samaan tapaan, kuin esim. MB / BMW?

                  Ja sitten vielä sellainen, että mitkä ovat mielestänne ne tärkeimmät lisävarusteet mitä kannattaa mielestänne arvostaa?

                  Olen nyt esim. tätä autoa katsonut

                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/7920586

                  Tuleeko mieleen tuosta jotain? Mielestäni suhkot hyvin varusteltu malli.

                  Comment


                  • Ihan siisti. Navi puuttuu, itse kaipaisin myös Keylessiä, mutta niitä harvemmin suomalaisista löytyy. Siitä sitten ja kovaa ajoa. Lokasuojien kaaret on olleet murheet, liekö korjattu tässä.

                    Dynamic Steering on mielestäni hyvä varuste, tuosta ei nyt näe onko sitä. Audio Sound System äänentoisto on omaan korvaani ollut hyvä, takakontissa subbari jos sellainen on.

                    Huoltokirjassa on varustekoodit, niistä voi hakea varustetiedot.

                    Linkkaamassasi autossa omaan silmään on laitettu sisustaa pilalle lämmittimen asennus tavassa (mielestäni paras paikka on hanskalokeron alla piilossa).

                    Koeajossa A4q B8 on tukeva, tarkka ajaa, ei täristä (jos renkaat kunnossa) ja suht hiljainen sisällä ilman suurempia sivuääniä. Näin jos kunnossa.

                    Ehkä vähän hintava varusteisiin nähden? Toki on vm. 2010.

                    Comment


                    • Varusteet näin: Pitää olla VIN tiedossa, sen saat kilven perusteella biltema.fi tai vakuutusyhtiöiltä.
                      Sitten: Rekisteröidy tänne -> lisää auto palveluun -> To the details -> interesting facts -> To details -> product rating -> selaa alaspäin. En tiedä voiko sama VIN olla useammalla käyttäjällä tuolla omana autona, oon joskus kattelu myynnissä olevien varusteita ja poistanu ne sitten omasta tilistä.

                      Tuo linkattu näytti olevan perus business+sport+ratin nappulat+koukku eli ei mikään ihmeellisesti varustelu.
                      Viimeksi muokannut niksu; 11.4.2016, 13:03. Perustelu: Linkin korjaus

                      Comment


                      • Joo, luin myös näistä lokasuojamurheista, mutta ymmärtääkseni nämä on takuuseen maalattu lähes aina. Itse en ehkä tuota navia arvosta niin paljoa. Dynamic Streering on ilmeisesti nopeuden mukaan säätyvä ohjaus, tämä voisi kyllä olla hyvä, mutta ei omakohtaista kokemusta. Vähän samaa katsoin tuosta lämppärin asennuksesta, että onpa tyhmästi esillä pilaamassa sisustaa. Ihan tuota hintaa en maksaisi, mutta tässä on se hyvä, että siihen on tehty jo iso koneremontti öljynsyönnin vuoksi ja maksan hieman extraa siitä mielelläni.

                        Comment


                        • Kiitti vinkistä niksu!

                          Comment


                          • Tuo ei ole ihan läpihuutojuttu aina tuo lokasuojien takuukorjaus. Omaani kun kävin näyttämässä niin kävi mittaamassa maalipinnan paksuudet ja tuumas vaan että joskus maalattu autoa jossain muualla kuin laakkosella, joten eivät mennyt takuuseen

                            Comment


                              Toinen ongelma mistä olen lukenut on tämä ns. "mutteriohjaus" mistä kärsivät tietääkseni vain facelift -mallit.
                              Facelift -mallin mutteriohjauksesta sen verran, että omassa se korjaantui nyt viimeisimmän huollon yhteydessä ajetulla softapäivityksellä. Muutama tuhat kilometria ajoa huollon jälkeen takana ja mutteriohjaukselle otollisissa keleissä osa. Ongelma tuntuu kadonneen ja taidan säästyä hammastangon vaihdolta.

                              Comment


                                Mielenkiinnosta täytyy kysyä, mihin se sisälämppäri täytyisi asentaa? Tietenkin jos sen heittää hanskalokeroon, niin ei pilaa maisemaa? Onko lämppärin asnnustapa sitten yksi prioriteeteistä käytettyä autoa ostaessa... Kuuluu samaan sarjaan lohkolämmittimen pistorasian asennuksessa puskuriin.

                                Comment


                                • kepa, voisit kysellä onko alakerran remontin yhteydessä (mäntäremontti, joka korjaisi öljynkulutusongelmat) vaihdettu samalla jakoketjun osat (sikäli kun tuossa 2.0:ssa on ketju, 1.8:ssa on), kun saa työltään aika edullisesti takuurempan yhteydessä omaan piikkiin.
                                  Aika tasan noihin kilometreihin minulla on mahtunut myös vuotava vesipumppu (~500€), pyöränlaakerit eteen (~100€ tms. itse vaihdettuna), öljynerotin/PCV-venttiili (~120€ itse vaihdettuna) ja toki jarrupalat joka kulmaan ja levyt eteen (joku satku itse vaihdettuna). PCV-venttiilejä, pyöränlaakereita ja vesipumppua oli mennyt muillakin, mulla noin 100tkm kohdilla, mutta kaiketi nyt kulutusosaa sitten :)

                                  Tuosta linkkaamastasi sanoisin ettei varustelutaso päätä huimaa eli kuten niksu toteaa niin varustepaketti jos toinenkin lisätty (urheilupaketti ja businesspaketti?), ehkä koukku lisäksi ja that's it. Joku viisaampi voi myös kertoa miksi S-Line merkillä varustettu ei kyllä omaa ainakaan s-line takapuskuria. 2.0:ssa on tavallisesti myös pakoputket kummallakin puolella, mutta tästä oli lienee poikkeuksia ulkomailta tuoduissa (sinällään turha tieto siis).

                                  Pitkälti tietenkin makukysymyksiä taas, mutta vastaavaa nyt hankkiessa yrittäisin löytää nuo varusteet (myös s-line ulkonäköpaketti) ja lisäksi navi, B&O popit, parkkitutkat (mieluiten kameralla), sähköisesti säädettävät penkit muistilla (useamman henkilön ajaessa vuorotellen). Mielestäni näistä navi on lähinnä sellainen mitä kaipaan oikeasti, muut olisivat kivoja :) Panorama-katollistakin olen joskus testannut ja kivahan se oli :) Nettiautosta kun yrittää klikkailla vaikka edes vain navin mukaan ja vähän vastaavilla varusteilla niin eihän tuossa enää oikein tuloksia tulekaan :(

                                  Comment


                                  • rasanen7:

                                    Tuossa miettiessäni päätin skipata ainakin tämän vaihtoehdon ja odotella parempia vaihtoehtoja. Syy tämän kohdalla juurikin tuo varustelun puute, kun se alkaa sitten myöhemmin harmittamaan. Olisiko tuossa kuitenkin ollut s-line -alusta tms. kun tuossa puhutaan tehtaan -30mm pudottavasta alustasarjasta?


                                    Niin ja hyvä kun mainitsit tuon s-line -paketin. Se näyttää kyllä hyvältä. Tässä pikku hiljaa oppii ko. automallista enemmän, niin on helpompi ostaa ja etsiä sopivaa vaihtoehtoa.

                                    Ainakaan omasta mielestäni nettiautossa ei oikein sellaista hyvin varusteltua A4 B8 sedania ole tällä hetkellä missä olisi esim. tuo s-line -paketti. Saksassa pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan aika hyvin varusteltuja vaihtoehtoja. Prefaceliftiä en kyllä viitsi ilman koneremonttia ostaa.

                                    Comment


                                    • Joku viisaampi voi myös kertoa miksi S-Line merkillä varustettu
                                      Merkkituunausta edellisen omistajan toimesta koska merkki mustalla pohjalla eikä krominen kuten tehtaalla liimattu?

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja kepa Näytä viesti
                                        Nyt on hetken aikaa tullut selailtua eri autovaihtoehtoja ja A4 B8 sedan voisi mahdollisesti olla seuraava auto minkä hankin.

                                        Tähän mennessä olen päättänyt, että en osta sellaista autoa missä on TFSI -kone ja jolle ei ole tehty moottoriremonttia, koska en halua alkaa taistelemaan todennäköisen öljynsyöntiongelman kanssa.

                                        Toinen ongelma mistä olen lukenut on tämä ns. "mutteriohjaus" mistä kärsivät tietääkseni vain facelift -mallit.

                                        Yleisesti ottaen mitkä ovat ne paikat / asiat mitä näistä kannattaa yleensä ostotilanteessa ensimmäisenä tarkistaa?

                                        Lisäksi saako näistä jotenkin nähtäville alkuperäisen tehtaan lisävarustelistauksen samaan tapaan, kuin esim. MB / BMW?

                                        Ja sitten vielä sellainen, että mitkä ovat mielestänne ne tärkeimmät lisävarusteet mitä kannattaa mielestänne arvostaa?

                                        Olen nyt esim. tätä autoa katsonut

                                        http://www.nettiauto.com/audi/a4/7920586

                                        Tuleeko mieleen tuosta jotain? Mielestäni suhkot hyvin varusteltu malli.
                                        http://www.nettiauto.com/audi/a4/7942620

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja rasanen7 Näytä viesti
                                          ... 2.0:ssa on tavallisesti myös pakoputket kummallakin puolella, mutta tästä oli lienee poikkeuksia ulkomailta tuoduissa (sinällään turha tieto siis).
                                          Pieni asiahan tämä tosiaan on mutta prefaceliftissä 2.0TFSI:ssä putket molemmin puolin oli vain Avantissa, sedanissa molemmat samalla puolella. Molemmilla puolin oli myös V6:ssa ja 3.0TDI:ssä. Faceliftiin näihin tais tulla jotain muutoksia.

                                          Comment


                                          • Pieni mutta tärkeä :) Tätä en tiennyt.

                                            Sen verta vielä, että B8 on kyllä mielestäni hyvä auto ajaa, ei ihme että suosittu työsuhdeautona. Itse jäi harmittamaan vähän varusteiden puutos, mutta vaikka erinäisiä remonttejakin on joutunut tekemään tai teettämään, varmaan silti pysyn audissa jatkossakin. Jotkut moittii palvelua audilla esim. huollossa, mutta omalle kohdalle ei ole sattunut muuta kuin loistavaa palvelua

                                            Comment


                                            • Katsoin itse tätä myös, mutta ei tuokaan näytä olevan kummoisesti varusteltu. Lisäksi 1.8 TFSI (en tiedä miksi haluaisin 1.8:n...) eikä mainintaa koneremontista joten syö jo nyt öljyä tai tulee syömään :)

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja kepa Näytä viesti
                                                Joo, luin myös näistä lokasuojamurheista, mutta ymmärtääkseni nämä on takuuseen maalattu lähes aina. Itse en ehkä tuota navia arvosta niin paljoa. Dynamic Streering on ilmeisesti nopeuden mukaan säätyvä ohjaus, tämä voisi kyllä olla hyvä, mutta ei omakohtaista kokemusta
                                                Navi on B8:ssa on MMI High mallissa ja MMI Low mallissa ei ole navia. Noissa on sitten jotain muita eroja ja miten muut mukavuusvarusteet asettuvat (ohjainboksit eri versioita ym) ja jos niitä haluaa jälkeenpäin asentaa. ns. jos herkuilla haluaa niin pääsääntöisesti osa varusteista on vain MMI High malleissa.

                                                Dynamic Steering tekee ajoon mukavaa napakkuutta motarilla ja herkkyyttä kaupungissa. B8 Quattron kääntösäde on muutenkin huono, joten helpottaa ratin pyörittelyä.

                                                Comment


                                                • Miten noihin ajettuihin kilometreihin pitäisi suhtautua? Eli mikä on ns. paljon ajettu? Nyt olisi kiikarissa 2013 mallin Avant, jossa mittarissa reilu 110k km. Hintapyynti karvan yli 25k€.

                                                  Comment


                                                  • Kiinnostaisi ostaa A4 Avant 1,8 TFSI multitronic Business

                                                    http://www.nettiauto.com/audi/a4/8177712

                                                    Niin kiinnostaisi ostaa tuommoinen nii kertokaas ny uudella mitä vikaa on että kannattaako hommata? vai onko ihan turhaa miettiä edes onko moottorikestävä tyyppivikoja yms yms? hyvää huonoa? paljon syö öljyä? yms yms kiitos ja kumarrus vastanneille

                                                    Ja onko toi hyvä varustetaso toi business? vai huonoin vai mitenkä se menee audilla?

                                                    Comment


                                                      Suht heikoilla varusteilla, toisin sanoen normi suomi auto. Xenoneista plussaa...

                                                      Comment


                                                        Onhan tuossa sentään sporttipenkit ja kolmepuolainen ruori joten ei tuo ihan kulimalli ole. Käytännössä kaikki Suomeen uutena myydyt on xenoneilla. Ne halogeneilla olevat ovat niitä hyvin varusteltuja Saksa-autoja. :)

                                                        Comment


                                                        • Pitääkö tuohon vaihdella mäntiä öljynkulutuksen takia?

                                                          Jakoketjua? Vai onko hihnalla?

                                                          Ruostuuko lokareista?

                                                          Just tulin Saksasta ja kyllä maalipinnat on siistejä siellä. Vähän saattaa olla pientä raelommoa mutta onhan nämä hienoja Suomessakin. Neckarsulmissa oli täysi varasto tulevia SuomiAudeja.

                                                          Pientä kyytiä saavat tälläiset peruskaupparatsun pelit Baanalla. Meidänkin Fiiu 1.2 Mallia 500 meni loppuviikosta alamäkeen 190 km /h.

                                                          Oho nyt tuli offtopiccia :)

                                                          Comment


                                                          • Lokareista ruostuu jos on ruostuakseen. Perusvikahan on se että sinkki ja maali taitaa hylkiä toisiaan. 7 vuotta tehdas on 100% osuudella korjannut.
                                                            Roiskeläpät on alkupään malleissa aika matalat, faceliftissä tais tulla se muovilista suojaamaan kaarta. Saa saksittua myös vanhempiin.

                                                            Comment


                                                            • mut onko toi bensa kestävä kone? :) mitään mielipiteitä teitoja?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X