Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Virtual Cockpit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi Virtual Cockpit

    Tästä on ollut keskustelua TT ja Q7 ketjuissa, mutta nyt kun tämä on tulossa A3 jne, ajattelin laajentaa keskustelua. Onko tämä Audi Virtual Cockpit audin mittariston tulevaisuus ja tullaanko se näkemään myöhemmin joka mallissa? Ja onko se oikeasti hintansa arvoinen?

    Itse olen pähkäillyt tätä mitttaria pitkään, pitäisikö se ottaa uuteen neloseen vai ei? Hinta on toki korkeahko, mutta nythän sen saa neloseen osana navigointipakettia. Itse en ole vielä keksinyt mitä hyötyä tuosta mittaristosta on, suhteessa hintaan. Harva ostaa auton kaikilla varusteilla ja tällöinhän mittarin hinnalla saa pari muuta varustetta. Itse ainakin löydän paljon enemmän hyödyllisä varusteita kuin tämä.

    Näyttäähän se hienolta ja olihan sillä kiva leikkiä, hetken. Mutta jotenkin itse väsyin jo selailuun. Digitaalinen mittaristo ei tuo mitään verrattuna analogiseen, ainut etu mielestäni on navi. Mutta, onko navin oltava mittaristossa ja mitä hyötyä se tuo siinä? Itse kartat eivät ole millään tavalla erikoisia. Googlen street viewtä voi toki pyörittää näytössä, kun auto on pysäköitä. Mutta kuinka moni jää autoon istumaan ja ihmettelemään katunäkymää? Uudessa nelosessa kommunikaatiopaketti tarjoaa navin "pädiruutuun", joten navi on joka tapauksessa käytössä puhelimen tukemana.

    Jos navia käyttää paljon, on tuo mittariston iso navinäkymä varmaan hyvä. Mutta jos ajelee ns tuttuja reittejä, en keksi itse mitään järkevää syytä tuolle näytölle. Mielestäni se pyörii vain navin ympärillä. Vai onko tämä nyt raksittava vain sen takia, että on SE juttu, millä audi erottuu muista? Itse meinaan kyllä ottaa tuolla rahalla järkevämpiä varusteita.

  • #2
    Minä taas ruksisin ilman muuta navi/virtual cockpitin ja laajennetun sisävalopaketin. Itselle en perustele järkevyyden perusteella, vaan fiiliksen, ja nuo on nimenomaan sellaisia varusteita (moderneja ja tyylikkäitä). Minua harmittaa eniten ilmajousituksen puute lisäoptiolistalta. Navipakettihan on hinnoiteltu houkuttelevaksi. Luulin, että pelkkä mittaristo olisi jo kalliimpi. Tuo on varmasti sellainen varuste, että jos nyt ei ota niin harmittaa myöhemmin.

    Järkevyydellä kun alkaa perustelemaan, niin sama ostaa skoda samoin tein.
    Viimeksi muokannut Jeppe2; 22.9.2015, 19:51.

    Comment


    • #3
      Tunteella ne ruksitaan, ei järjellä[emoji6] ja tietenki lompakolla....

      Comment

      Working...
      X