Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia auton myymisestä yksityisenä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Niinpä se vain tämäkin B6 avant 2.0 meni kaupaksi melkein pyyntihinnalla, reilusti yli kutosella. 1. katsoja osti.

    Aika tavaran kauppaa pitää aika hyvin paikkansa.

    Sitten siirrytään vagittomaan aikaan, ellei nyt a6 1.8t avanttia tule vastaan sopuhintaan (eppäilen).

    Comment


    • Toinen wiidakon wanha totuus eli yksi (tosi)ostaja riittää. Säästyit siis renkaanpotkijoilta!

      Comment


      • Viime perjantaina myin vm.2011 Audi A4 B8 vm.2011 178tkm Kamux:lle 17.900eur:lla. Kamux laittoi auton myyntiin 20.900eur ja nyt 3 arkipäivää myöhemmin auto myyty eteenpäin. Hyvin toimii eurooppalainen automarkkina suomessa tullimuurin takana kun auto maksoi 168tkm ajettuna 11.990eur ja verot oli 3.990eur. Itse vaihdoin tuohon jakopäänremmin ja hommasin talvirenkaat eli sain omat pois myydessä.

        Comment


        • Reilu kymmenen autoa on tainnut olla viimeisen 10v aikana ja aina paitsi kerran on 1. katsoja ostanut pois. Se ainut mikä meni toisella kertaa oli orkkiskuntoinen -83 dx corolla (170tkm ajettu), 200eur riita taisi olla enkä tinkinyt.

          Comment


          • Eipä ihmiset kiertele yksityisillä myynnissä olevia autoja huvikseen. Odotusarvo että eka katsoja vie, on aika korkea. En nyt muista omalta kohdalta että kolmea enempää olisi ollut milloinkaan ja kahtakin harvoin, eka vie melkein aina. Jos katsojia on paljon eikä auto mene, niin ilmoituksessa tai muuten annetuissa tiedoissa täytyy olla paha epäsuhta todellisuuteen nähden.

            Comment


            • Omien kärryjen kohdalla taitaa olla niin, että ensimmäinen soittaja, ja varmaan sitä kautta myös ensimmäinen katsoja, on auton vienyt. Kallein yksityisenä yksityiselle myymäni auto on tainnut olla 10,5k€, mutta suurin osa jotain 4000-5000€ luokkaa. Toisaalta jos omia autokauppoja miettii (viiden vuoden aikana kymmenes auto menossa), niin muistaakseni kaksi kertaa on tullu hylättyä auto. Muuten on ekalla kerralla tehty kaupat niin yksityisten kuin liikkeidenkin kanssa.

              Kaikenmaailman vaihtoehdotuksia on kyllä lähes aina tullut ja varmaan tasan yhden kerran on Nettiauto-kontaktin perusteella vaihtokauppoja lopulta tehty. :)

              Comment


              • Vähän aiheesta liipaten itse möin tuossa kesän alussa kiinamönkijän. Ostaja kyseli maat ja mannut jo puhelimessa ja tiukat hinnatkin neuvoteltiin. Lopuksi totesi, että tulee huomenna Kokkolasta hakemaan.

                Oli aika helppo tehdä kaupat, kun pihaan kurvaa V70 Volvo peräkärryn kanssa ja ostajalla kotiin matkaa noin 350km. Ei sen puoleen, mönkijä oli ihan siinä kunnossa kun tuumittiin puhelimessa.

                Ei se tarvii muuta kun Timon sanoin sen että ostajalla sattuu olemaan ne kuuluisat ostohousut jalassa :)

                Comment


                  Itelläkin on mennyt auto aina ensimmäiselle joka on tullut katsomaan. Osasyynä varmaan se, että aina olen hinnotellut auton houkuttelevaan hintaan kuntoon nähden. Joku voisi sanoa, että on mennyt keskiarvoa halvemmalla aina.

                  Nyt pitäisi saada nykynen Passat myytyä ja hieman tollanen about 30te arvonen auto on yksityisenä vähän arveluttavaa myydä.
                  Eikä asiaan auta yhtään se, että markkinat on täynnä karvakkimalleja perusvarusteilla ja oma on suhteellisen hyvin varusteltu.

                  Comment


                  • Vuoden sisään olen onnistuneesti myynyt yksityisenä yksityiselle kaksi yli 20 k€ autoa. Molemmilla kerroilla olen mahdollisimman rehellisesti kertonut autosta jo puhelimessa tai sähköpostitse, joten siinä vaiheessa kun autoa on tultu hakemaan, on keskitytty lähinnä paperien tekoon. Edellisen autoni ostaja tuli autoa hakemaan lähes 700 km päästä ja hintakin oli jo valmiiksi tingitty, joten homma meni sujuvasti. Turhia renkaanpotkijoita ei ole näkynyt, vaan ensimmäinen katsoja on autot myös vienyt. Jotain muutakin, mm. pari venettä olen samalla rehellisyysperiaatteella myynyt, mitäpä niitä katsojia houkuttelemaan jos kohde ei vastaakaan puheita.

                    Olen aina itse etukäteen päättänyt sen minimihinnan, mikä autosta on saatava, että kauppa tulee, ja kun siihen tai vähän päälle on neuvotteluissa päästy, niin mitäpä sitä miettimään. Tuon hintaluokan autoja ei ole välttämättä helppo myydä, mutta kuten sanonta kertoo, ei se vaadi kuin yhden ostajan. Nyt myyn Passatia minäkin, saksantuonti varmaan karsii ostajia vaikka varusteet ja kunto on kohdillaan, mutta kun ei ole kiire eikä pakko myydä niin kattellaan kaikessa rauhassa.

                    Comment


                    • Nyt oon siinä pisteessä että ensimmäinen auto pitäs ostaa.
                      Yhtä audi 80 oon katellu ja soittaa ajattelin tässä lähipäivinä.
                      Mitä kannattaa kysellä autosta puhelimessa ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota paikanpäällä?

                      Comment


                        Kasikympit on tuoreimmiillaankin 20 vuotta vanhoja. Ei niihin päde enää mitkään yleisohjeet. Perusjutut kuten koneen käynti, korin ruosteettomuus yms alkeet. Yhtään ei haittaa jos pyytää kaveriksi jonkun jolla kokenusta samasta mallista.

                        Comment

                        Working...
                        X