Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

autonavigointia ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • autonavigointia ostamassa

    olen ostamassa autoon navigointilaitetta ja vaihtoehdot supistuneet kolmeen:

    Garmin Streetpilot 320
    navman icn 520
    medion pna240

    hintaa kaikille jäisi noin 600E...

    onko kellään kokemuksia kyseisistä laitteista, tai löytyykö netistä mitään hyvää vertailua? itse en ole onnistunut löytämään.

    kokeilin navman 510:ä joka kyllä oli ulkoisesti makea ja toimi hyvin (ehkä aavistuksen hidas ja kosketusnäyttö tökki), mutta siinä ei ollut suomenkielistä puheohjausta ja kartat olivat päivittämättömiä.

    garminin 320: oli ilman suomalaista puheohjausta, mutta muuten vaikka vaikutti liian karsitulta toimi kyllä pirun hyvin ja nopeasti. taisi näkyä että garmin ennenkin tehnyt gps- laitteita.

    vaikea verrata kaikenkaikkiaan. jos jollain on kokemuksia, niin voi kehua omansa taivaisiin ja haukkua naapurin laitteen, taytyisi kuitenkin lähiaikoina joku ostaa, tällä hetkellä garmin johtaa omissa tilastoissa...

    #2
    TomTomia (300) käyttänyt yhden kesän eikä erityistä valittamista. Halpa esittämääsi hintaan verraten.

    Comment


    • #3
      Olen kokeillut tomtomin 5 versioo ipaqissa. Näyttö on loistava ja hp ipaq 4700 laskee uuden reitin tosi nopeasti. Käytössä on ollut bluetooth gepsu. Ongelmana on ollut suuri virrankulutus, mutta sekin ratkeaa kun saksasta tilattu autosarja saapuu (sisältää telineen ja langallisen gepsun) Softan kaatuilu vähän harmittaa. Välillä jumittaa ja homma jatkuu resetoinnin jälkeen, mutta pari kertaa on mennyt ipaq tehdasasetuksille. Backuppi kannattaa tehdä että voi reissussa palauttaa, mutta tämähän on tuttua windows maailmassa.

      Comment


        #4
        Oli tuollainen Garmin kesälomareissulla koekäytössä. Enpä siitä isompia moitteita löytänyt, suurin haitta oli se, että kyseinen vekotin sattui puhumaan ruotsia:) Tosin se ei ole laitteen vika. Garmin on yksi kokeneimmista kuluttajatason GPS-laitteiden valmistajista ja monissa testeissä Garminin kepsut on menestyneet erittäin hyvin. Itselläni oli Garminin GPS venekäytössä vuosia ja hyväksi se tuli todettua. Uskoisin, että jos Garminiin päädyt, niin et varmasti ainakaan huonoa laitetta osta. Noihin muihin mainitsemiisi laitteisiin en osaa Garminia verrata, kun ei ole kokemusta niistä. Navmanista tiedän sen verran, että tekevät ainakin suht. laadukasta merielektroniikkaa.

        Comment


        • #5
          medion pna240
          Minulla käytössä ollut 1,5 kk. Loistava laite ja toimii hyvin.

          Kaikki tarpeellinen tulee myyntipaketissa mukana.

          Comment

          Working...
          X