Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Elisa Viihdepaketti kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Elisa Viihdepaketti kokemuksia?

    Kaveri kehui hankkimaansa Elisa Viihdepakettia ja itselläkin heräsi kiinnostus kyseistä palvelua kohtaan. Maksan tällä hetkellä pelkästä 10M Kaapeliyhteydestä 34,90 /kk. Viidellä eurolla saisin lisäksi 5Tb tallennustilaa ja erittäin kätevän nettipohjaisen tallennusvalikon, josta voi myös katsoa tallennuksia! Ja rajaton yhtä-aikainen kanavien tallennus peruskanavilta.
    Onko kenelläkään kokemuksia? Erityisesti kiinnostaa, miten yhteys toimii jos lataa tietokoneelle tavaraa, katsoo ja tallentaa samaan aikaan digiboksilta.
    Kaverilla ei ole ollut kuulemma mitään ongelmia ADSL-yhteydellä, mutta mitenköhän kaapelin kautta...?

    Sana kertoo, että ainakin kilpailua olisi tulossa lähiaikoina.

    #2
    Siis tallennukset tapahtuu palvelun palvelimilla, eli ei vaikuta sun yhteyteen millään tavalla. Ei tarvitse olla siis yhteys edes päällä tallennettaessa.
    Niitä ei saa omalle koneelle ilmeisesti ollenkaan, ja käytännössä et tallenna itsellesi yksi mitään vaan kollektiivisesti ko tallennukset on myös muiden käytössä.
    Kätevä palvelu sinänsä ja ottaisin heti tännekkin Anvian oman, jollei netti olisi firman tarjoama. Firmaliittymiin ei tuota vastaavaa palvelua saa jostain syystä.
    Tänne maalle ei esin Scifiä saa kuin netin välityksellä.

    Comment


      #3
      Mulla Saunalahden kotitotaali joka kesällä muuttui elisan viihdepaketiksi. Ei mitään vikaa ollut ja tallennukset ainakin omaan tarpeeseen ovat sujuneet hyvin. Kätevästi saa vaikka kännykällä tallennuksen päälle jos tarve vaatii matkan päältä :)

      Nettiliittymä toimii ok ja mun talon etäisyydellä keskuksesta jää nopeus 14.4 megaan. Jos yrittää enemmän menee epävakaaksi.

      Jokusen kerran on saanut antaa laitteelle IVO buutin mutta niinhän noissa aina..

      Tallennushan ei syö nettiliittymän tehoa, kun tallenteet menee jonnekkin elisan serverille, eikä liity mitenkään sun omiin laitteisiin. Tallentaa siis vaikka vehkeet on irti seinästä kotona :) Katsominen ja netistä tavaran lataaminen samaan aikaan onnistuu ainakin mulla ilman mitään pätkimisiä yms.

      Comment


      • #4
        Mulla on kanssa tuo Kotitotaalista Viihdepaketiksi muuttunut palvelu. Pääsääntöisesti homma toimii hyvin. Tosin aika raakile tuo palvelu on vielä, eli sivut ja plugin vaativat vielä parantelua reippaasti. Mm. kelaaminen on raivostuttavan epätarkkaa, jos yrittää esim. mainosten yli hyppiä. Selain tuppaa välillä myös kaatumaan, eikä tallenteita voi katsella Chromella. Iso plussa kännykän kautta ohjelmoinnille!

        Saunalahden versiossa sai jopa tallenteet kopioitua omalle koneelle, Elisan palvelussa en ole vielä kokeillut, josko sama temppu toimisi. Luulisi, koska Elisan palvelussa ei taida olla muuta eroa Saunalahden vanhaan kuin leiska.

        Sen parannuksen voisivat lisätä, että vaikka tallentamisen aloittaa kesken ohjelman, niin tallenne tulisi ohjelman alusta lähtien. On meinaa muutaman kerran jo tullut tilanne "prkl, tämähän olisi pitänyt ottaa talteen!".

        Comment


        • #5
          Oivoi. Tulisipa tännekkin tuommoinen. 2/2M taloyhtiön kaapeli kustantaa nykyään reipas 30e, vaihtasin vaikka heti tuommoiseen jos Oulun seudulle irtoaisi.

          Comment


            #6
            Mä kelaan mainoksien yli 10x nopeudella, menee nopeasti ja ehtii näkemään jatkuu ruudun jotta ehtii play:lle painamaan ennen ohjelmaa. Joskus kun nettiliittymä oli liian nopealle asetettu eli yli 14.4 megaa niin silloin kuvakelaus hyppi miten sattuu ja saattoi jäädä still kuvaksi vähäksi aikaa ja sen aikana meni jo ohjelman puolelle.

            Comment


            • #7
              Kokemusten perusteella voin vain sanoa että pysy elisasta kaukana.

              Comment


              • #8
                Noin vankalla kokemuksella osaa varmasti kertoa myös syyn?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                  Mä kelaan mainoksien yli 10x nopeudella, menee nopeasti ja ehtii näkemään jatkuu ruudun jotta ehtii play:lle painamaan ennen ohjelmaa. Joskus kun nettiliittymä oli liian nopealle asetettu eli yli 14.4 megaa niin silloin kuvakelaus hyppi miten sattuu ja saattoi jäädä still kuvaksi vähäksi aikaa ja sen aikana meni jo ohjelman puolelle.
                  Niin tämä on vissiin silloin kun kattelee niitä tallennuksia sen digiboksin kautta? Tuo mainosten yli hyppinen on hankalempaa, jos katselee tallennukset tietsikalta selaimen välityksellä. Silloin joutuu kikkailemaan vain sen scroll-barin avulla.

                  Comment


                  • #10
                    Piti laittaa itsekkin tuo Elisa Viihde -paketti tilaukseen alkuviikosta, mutta ei kerinneet vielä "roinat" tulemaan täksi vklopuksi joten jos sit ens viikolla nopeus nousis ja saisi laitteet itelle.
                    ....niin ja näyttääpi menenvät tuo nykyinen F-Securen Internet Security 09 ens viikolla vanhaksi niin josko koittais aluksi sitä Elisan Tietoturvapalvelua (kun eikös se oo ihan kans joku F-Secure pohjanen, sillä on vaan eri nimi?), kun se kerta kuuluu sopimuksen hintaan.

                    Comment


                      #11
                      Onko kellään kokemusta Maxivisionista? Maxivision kuullostaa edulliselta, kun nettiyhteys on jo firman kustantamana 8M.

                      Comment


                        #12
                        Onko kokemuksia tuosta maikkarin katsomo-palvelusta? Saako sillä formulat katsottua? Ei ilmeisesti sitäkään pysty tallentamaan, koska ei ole peruskanavan lähetystä perinteisimmillään.

                        Onko ihan aidon oikeasti jostain teknisestä viasta johtuen jäänyt ohjelma katsomatta?

                        Millaisia nopeuksia olette saaneet yhteydellä Helsingissä, kehä ykkösen sisäpuolella kaapeliverkossa?

                        Huomenna loppuu onneksi mokkulan sopimus ja siitä johtuen viitsisi jonkun muun hommata tilalle. Nykyinen mokkulan kuukausimaksu ja toisen firman kanavapaketti on yhteensä vitosen enemmän kuussa kuin Viihde ja voisi olla ihan siedettävä hinta tuollaisista palveluista. Tuohon 39,90€ hintaan ei oikein tahdo saada "sadan megan nettiä" muilta tai jos on muutaman euron halvempi niin kyllä kai tuo antaa jotain enemmän.

                        Comment


                        • #13
                          Myös tuo Saunavisio itsellä, josta tuli elisa viihde. Toiminut ihan hyvin, pirun kätevänä pitänyt. Nopeus täällä keskellä ei mitään on vähän vajaat full rate, mutta riittävä. HD kanavat näkyy pätkimättä ja netti toimii muutenkin hyvin. Vaikka itsekin yleensä elisaa karsastanut, nyt oli pakko vaan niellä, koska jälleen kerran yksi saunalahden palvelu vain "kaapattiin". Eikä ollut itsellä eka kerta..

                          Comment


                          • #14
                            Onko kaikilla Saunavision käyttäjillä vaihtunut automaattisesti tohon Elisa viihteeseen? Ite oon pelänny että koskakohan ne lopettaa ton Saunavision, kun meille ei ainakaan vielä saa Elisa viihdettä. No kk sitten sain vielä rikkinäisen boksin tilalle uuden, että täytyy toivoa että vielä jatkuu...

                            Comment


                              #15
                              Sama setti löytyy täältä. 24mbit laajakaista, iso-g palvelin, nettidigiboksi jne. Ihan ok setti. Mullakin tuo kotitotaali vaihtui tähän. Edellen kylläkin saunavisio toimii... Se boksi on täys p*aska. Kanavat vaihtuu elämää hitaammin ja mutenkin se täyttää kyllä kaikki kiinalaisen halpistuotteen kriteerit. Itse käytän saunavisioo olohuonetietokoneella selaimen kautta. Näppärä sillä on kyllä tallentaa ohjelmia.

                              Comment


                              • #16
                                Turha karsastaa. Saunalahti ja Elisa on samaa konsernia, ja uudet palvelut pilotoidaan ensin Saunalahdella jottei Elisalla floppaa. Toimivat konseptit siirretään sitten yleensä kivuttomasti vain Elisan väreihin kun on saatu riittävästi ensin testattua.

                                edit. en muuten mene tuosta samasta konsernista takuuseen, mutta kivasti kulkee käsi kädessä muuten.

                                Comment


                                  #17
                                  No.. Ens viikolla saadaan kokemuksia kun tuo lähtee tulille. Tuon mokkulan megan yhteydellä voi työntää jonnekkin mihin ei aurinko paista. Parissa vuodessa varmaan aika paljon tuo kuorma ihan netin selailussakin lisääntynyt niin paljon, ettei se tunnu enää ollenkaan niin riittävältä kuin silloin kun sen hommasin.

                                  Viihteellä saa ainakin ihan ripeän yhteyden jotakuinkin samaan hintaan kuin muilta ja vähän hemuja päälle, jos ne sitten jollain tavalla edes toimii.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jos omalle alueelle ei ole saatavilla Elisa Viihdettä, pysyy nykyinen Saunalahden versio voimassa toistaiseksi, vanhalla hinnalla. Siksipä liittymää ei kannata irtisanoa ellei ole ihan varma ettei sitä tule enää tarvitsemaan.

                                    Itse tuli tuo hankittua pari vuotta sitten ihan siitä syystä että se oli kympin halvempi kuin muut 24/1 liittymät täälläpäin. Netin kautta käytettävät digiboksiominaisuudet oli plussaa siihen päälle, tavallista telkkaria ei ole ollut vuosiin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Lainaanpa topikkia.

                                      Pitäisi hankkia uusi nettiliittymä, halpa ja hyvä olisi hakusessa ja alueena Espoo. Olen arvellut, että jokin 2M olisi ihan riittävä nopeus.

                                      Jopa jokin nettimokkula voisi tulla kyseeseen, kun liittymän käytöllä ei ole muuta funktiota, kuin perusnettisurffailu ja sähköpostien lukeminen yms. Kyse ei luultavasti tule olemaan, kuin max. puolen vuoden käytöstä.

                                      Suositelkaa sopivia liittymiä?

                                      Edit: Tilanne ohi. Uudelle nettiliittymälle ei enää tarvetta.
                                      Viimeksi muokannut Ilkka L; 4.7.2010, 18:55.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Saunalahdella on jotain 10MB:n liittymiä hintaan n.15€ / kk. Tiedä sitten onko pidempiaikainen..... Sauniksella on niitä mokkulan prepaid juttuija kans.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla oli vähän sama mielessä kun tuota viihdettä olin ottamassa. Parin vuoden soppari tais olla tuossakin. Eihän sitä voi tietää asuuko tässä vai missä kahden vuoden sisällä ja tietäähän sen ettei se jostain syystä onnistu siirtää kun muuttaa. Jos pelkää, jää ilman :)

                                          Kovin monessa tuntui pitkiä sopimuksia olevan kun liittymiä vertailin.

                                          Omat mokkulakokemukset olivat kyllä sikäli positiivisia, että kun pari vuotta sitten vaihdoin megan adsl:n megan mokkulaan, tuntui mokkula huomattavasti ripeämmältä. Siihen tietysti vaikuttaa niin kovin moni asia.

                                          Comment


                                            #22
                                            Niin ja samalla myös kokemukset 24/1mb viihteestä Helssingin Sörnäisissä viikon käytöllä: Nopeudet www.speedtest.net testin mukaan läppärillä ja iPhonella d ~17 ja u ~0.95 jatkuvasti wlanin kautta.

                                            Itse viihde toimi kun piuhat laitto kiinni asennuksen jälkeen ja antaa minusta hyvin lisäarvoa nettiliittymälle. Vähän se on karun ja vanhahtavan näkönen toteutukseltaan, melko hidas käyttää kun valikosta toiseen menee ja lopunpelin ei tarjoa valtavia taikatemppuja.

                                            Leffan kokeilin vuokrata ja hyvin pelaa sekin netin läpi. Taisi kuulua kahdesti äänessä joku rasahdus koko pätkän aikana ja kuvassa ei mitään huolia.

                                            Parasta tosiaan tuo tallennus kun voi ohjelmatiedot netistä katsella ja klikkailla tallennukseen sen minkä kaipaa ja top gearit tai mitkä vaan saa jatkuvalle tallennukselle... eli määritetään hakusana, kanava ja kohdekansio - lopputuloksena esim. kaikki top gearit varmasti tallessa ja omassa kansiossaan.
                                            Muutenkin tallenteita mahtuu niin paljon että riittää ja niitä on helppo järjestellä vaikka omiin kansioihin selaimessa.

                                            Tallennuksien katselu onnistuu hyvin tietokoneellakin. Tosin en saanut toimimaan pluginia kun explorerissa ja nyt pitää sitten koittaa käytellä tätä selaimena. Puhelimellakin pitäis onnistua.. mutta iPhone ei halua leikkiä vinukka juttujen kanssa niin en ainakaan itse saanut tallennuksia puhelimen ruudulta näkymään. Jos joku on onnistunut niin kertokaa ihmeessä :)

                                            Kokonaisuudessaan minun mielestä hyvä juttu - samalla rahalla siedettävän ripeä netti ja päälle vähän jotain ekstraa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Muistelen tuosta Elisan VP:sta ettei saa/pysty nauhoittamaan maksullisia kanavia. Vieläköhän näin on ?

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L
                                                Olen arvellut, että jokin 2M olisi ihan riittävä nopeus
                                                Mahtaako kukaan operaattori enää kiinteää laajakaistaa kaupata alle kasimegaisena? Mulla tietty on kotona, mutta ne onkin suutarin lapsen kengät.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mahtaa. Tänne landelle ei muutenkaan saa mitään kohtuuhintaista letkua, ja mokkulat kuuluu jos kuuluu, mutta silloinkin hyvin heikosti. Ottaako päähän edes.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Elisa viihde on toiminut ADSL:n kanssa ihan OK. Pieni miinus tulee Topfield:in mukavuuteen tottuneena siitä, että ohjelman voi katsoa vasta tallennuksen päätyttyä.
                                                    Selaimen kautta tapahtuva tallennus on käytännössä loistava idea, vielä kun tulis jotain tallentamisen arvoista....

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko kokemuksia mitkä usb tikut toimivat Elisa viihteen kanssa? Tai toimiiko ulkoiset kovalevyt paremmin?

                                                      Meillä vaihtui viime kuussa Saunavisio tähän viihteeseen ja tämä boksi on tosi paljon ronkelimpi tikkujen suhteen. Kolmea erilaista tikkua olen testaillu ja kaksi noista jumiuttaa koko boksin niin, että pitää ottaa virrat pois ennenkuin tokenee ja yksi alkaa pätkimään kun on vähän aikaa katsonut.

                                                      Katotaan aika paljon leffoja tikun kautta, niin olis tämäkin ominaisuus kiva saada toimimaan. Ja myöskään ajansiirto ei nyt tietenkään toimi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vähän tuo on kiireellä kasatun oloinen koko käyttis tuossa Viihteen digiboksissa. Itse siedän sitä lähinnä siksi, että tuli tuon nopean liittymän mukana. Tuo toimiva etänauhoitus on oikeastaan ainoa hyvä asia verrattuna johonkin monipuolisempaan digiboksi/viihdekeskukseen.

                                                        Ja vielä vastauksena itse kysymykseen: Meillä tuossa on joku Kingstonin ainakin kolme vuotta vanha tikku ja tuntuis toimivan ihan ok ajansiirto. En ole kokeillut elokuvia sitä kautta toistaa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jaa, mitäs sitä kirjoittelis tuosta. Mulla on ollut saunavisio/kotitotaali ensin 4 vuotta ja sitten se muuttui elisa viihteeksi jollasena se on nyt ollut vuoden. Boksi on sanalla sanoen paska. Ärsyttävän hidas vaihtamaan kanavia ja kun mulla on vielä se vanhempi malli, niin se on kyllä ihan hirveen kiinarimpulan näköinen. Uusi sentään ulkonäöltään parempi. Kake on myös surkea. Käyttöliittymä nyt menettelee mutta enimmäkseen käytän tuota olohuonetietokoneella. Katselen ja merkkaan tallennukset selainkäyttöliittymällä.

                                                          Mulla oli discoverypaketti hetken elisaviihteen kautta, mutta annoin sen pois kun se aiheutti liikaa harmaita hiuksia. Nettiyhteys ei saanut olla NAT tilassa. Piti olla bridged, että toimi. Ei hyvä. Sitten oli vielä sellainenkin ongelma, että elisaboksiin menvä kaapeli ei saanut kiertää yhdenkään kytkimen kautta, tai maksukanavat eivät näkyneet kunnolla. No mulla menee olkkariin gigabit johto jonka ole siellä tyhmällä kytkiellä jakanut koneelle ja boksille. Herjasi huonosta signaalista ja signaalin taso oli lähes 100%. Eipä toiminut, jos tietsikka oli kii kytkimessä. Kaikenlaista ne asiakaspalvelussa teetti, mutta ei noita saanut kunnolla toimimaan. Lisäksi rassasi se, ettei maksukanavia pystynyt tallentamaan.

                                                          Mä en oo ikinä tuota sillä tavalla ajatellut, että maksaisinko siitä jotain. Alunperin tuo kotitotaali sisälti sen ja ajattelin, että mikäs siinä kun kuuluu hintaan. Videovuokraamoa en käytä. On törkeen hintaset teräväpiirtoleffat. Karkit kun joutuu kuitenkin hakeen kaupasta, niin samalla vaivalla haen leffan paikalliselta yrittäjältä filkkarista. 5min matka autolla ei oo siinä kohtaa kynnyskysymys.

                                                          En mä tota edelleenkään ostais erillisenä palveluna mutta ihan jees tuossa kotitotaalin (eli nykyisen elisa viihteen) kyljessä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Meillä tuossa on joku Kingstonin ainakin kolme vuotta vanha tikku ja tuntuis toimivan ihan ok ajansiirto. En ole kokeillut elokuvia sitä kautta toistaa.
                                                            Oon kahta kingstonia testannu ja yhtä jotain muuta. Tolla toisella kingstonilla on sellainen mystinen ominaisuus, että leffan alku toimii hyvin, mutta kun on katsonut n. tunnin verran, niin alkaa kuva jumiuttamaan. Ja tätä tekee kaikilla leffoilla. No täytyy varmaan ostaa joku usb kovalevy ja testata sitä.

                                                            Siitä oon täysin samaa mieltä, että melko perseestä on tämä kapistus. Ja tämä Elisan laite on vielä huonompi mitä Saunalahden, joka sekin oli ihan paska. Mut mitä vaihtoehtoja on, jos haluaa tämän tallennustilan?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X