Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mielipidettä, A4 B7 ja zimmermann-levyt eteen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mielipidettä, A4 B7 ja zimmermann-levyt eteen?

    Näkemyksiä saa esittää, kiitosta.

    Vanhoissa levyissä 'pintaa' vielä hyvin, mutta pieni heitto ja siitä kettumainen täristys joissain nopeuksissa jarrulle mentäessä.

    Tilalle joko alkuperäiset tahi jotkin sopivat zimmermann / muut - sporttilevyt. Mitäs suosittelette, jos jarrutehoa ei ole tarkoitus parantaa, entäs jos jarrutehoa on tarkoitus parantaa?

    Kiitoksia.

  • #2
    Zimmermanin levyt ja fedoron FDB palat. Kohtuu hintaiset, jarruteho hyvä myös kylmänä eivätkä maksa ihan liikaa. Slamit.net myy ainakin ko. levyjä. Mutta FDB palojen sijaan heillä on kalliimpia FDS paloja. Itse ostin zimmermanin levyt jä FDB palat Polar Autovarusteesta Tampereelta.

    Comment


    • #3
      Zimmermann + EBC Greenstuff setti eteen maksoi Saksasta kotiovelle kiikutettuna n. 205€. Tähän asti n. 1500km ajon jälkeen olen ollut tyytyväinen, mutta saa nähdä miten nuo käyttäytyy pidemmällä aikavälillä. Ulkonäkö on ainakin kohdallaan :)

      Comment


      • #4
        Mulla on toinen kierros alkuperäsiä levyjä menossa ja ovat taas kierona.
        110tkm ajettu tällähetkellä.
        Jos vaihdan levyjä ennen autoa niin vaihdan muuhun kun orkkiskamaan.

        Comment


        • #5
          Omasta kokemuksesta sanoisin että ei nyt ainakaan Zimmermanneja kannata laittaa. Ainakaan niitä rei-itettyjä. Mulla oli (just vaihdoin pois) sellaiset jotka oli ekassa jarrutuksessa aina suorat, mutta lämmettyään vetää kieroon ja täristää seuraavassa jarrutuksessa.

          Comment


          • #6
            B5:ssä olen huomannut uritetut ATE powerdiscit toimiviksi myös vesikelillä, ebaysta tuli eteen 119e:llä kotiin asti. Paloina on Lucas TRW:t 45e/pari tarvikeliikkeestä. Ihan asiallinen köyhän miehen hipo-setti.

            Comment


              #7
              Zimmermannin levyt + Ferodo FDB-palat -yhdistelmästä minulla on vain hyvää sanottavaa, tosin ei B7:ssa, mutta siihenkin ne tulevat kun jarrut päivitystä kaipaavat. Fixus-ketjun liikkeistä niitä on kohtuuhintaan saanut.

              Comment


                #8
                Onko tämä sitten offtopikkia kun auto on eri kuin otsikossa, mutta kuitenkin. Mulla on B5 Ässän 321:t rei-itetyt levyt edessä ja välillä täristää, välillä ei. Kovassa jarrutuksessa yleensä ok, mutta silloin voi takaluukkuun tärähtää vähän kovemmin.

                Pääsääntöisesti toisinpäin kuin Jounilla, lämmettyään ovat ok, mutta kylmänä kierot. Minkäs kokoiset nuo Jounin levyt on?

                Comment


                • #9
                  Minkäs kokoiset nuo Jounin levyt on?
                  314X30, eli A8:n levyt.

                  Comment


                    #10
                    Mulla ässässä on Zimmermann reikälevyt edessä. Aluksi oli EBC Redstuffit mutta parin talven aikana niistä ruostui !!! pinnat irti, joten nyt on marmoritiski palat, jotka itse asiassa toimii ihan hyvin.

                    Täytyy todeta että parin radalla ajon jälkeen nuo levyt menee joka kerta enemmän täristäväksi ja nyt Gotlannin jälkeen taas astetta enemmän. Seuraavaksi ei tule näitä levyjä mulle ;)

                    Comment


                      #11
                      Tuossa on aika hyvä teksti koskien mahdollisia syitä vapiseviin jarruihin:

                      http://www.stoptech.com/tech_info/wp...rakedisk.shtml

                      Ei kannata näköjään tehdä kovia jarrrutuksia ihan pysähdyksiin asti, vaan rullaa ne viimeiset
                      5-0km/h tai jotain. Ratasession jälkeen pitäisi ajaa jäähdytyskierros.

                      Comment


                        #12
                        Mikolla tosiaan lähti pinta paloista irti mutta eipä olla vieläkään tehtaalta saatu syytä sille. Yksi mitä ilmoittivat että on käynyt liian kuumana palat ja syy irtoamiseen siinä.
                        Muilta en olekkaan kuullut että pinta lähtisi irti. Ei ole itselläkään vielä lähtenyt, mutta poikkeuksia pitää ilmeisesti olla.

                        Kuitenkin niissä EBC RedStuffeissa on paljon parempi kitkakerroin ja lämpötilan kesto kuin orkkispaloissa eli jos haluaa sporttisuutta niin suositan kyllä noita.
                        Tietty jos Yellowstuffia saa autoon niin kannattaa käyttää sitä sillä se toimii talvellakin kylmänä ihan normaalisti. Ja kestää radallla paljon paremmin kuin Redi.
                        Itsellä on Yellowtuffit omassa.

                        Paitsi onhan noita pintoja lähtenyt irti ihan orkkis paloistakin.
                        Viimeksi muokannut jsahlman; 20.7.2008, 13:04.

                        Comment


                          #13
                          Joo jopa useita jäähdytyskierroksia radalla tapana tehdä kyllä ;)

                          Noiden redstuffien pintojen alta oli latta täysin ruosteessa ja tämän takia pinta irronnut. Se miksi ruostuu, niin en tiedä.

                          Noita paloja irtosi jo ennen kuin kävin radallakaan eli ei kuumana käyneet ainakaan mulla ;) olisikohan 80 % kaikista pinnoista irtosi vähitellen ja loput olisi kyllä irronnut ajan kanssa, sen verran ruostuneet oli. Osa paloista oli melkein uuden veroiset kulutuspinnoiltaan.

                          Kyllähän noi hakkaa varmaan vakiopalat mutta mun vauhdille vakiot riittää :)

                          Comment


                            #14
                            Täytyy todeta että parin radalla ajon jälkeen nuo levyt menee joka kerta enemmän täristäväksi ja nyt Gotlannin jälkeen taas astetta enemmän.
                            Kaksi settiä olen noita Zimmermanin etulevyjä omistanut ja kummallekkin sarjalle kävi juuri noin, mutta ilman radalla käyntiä. Kylmänä ei huomannut mitään, mutta kun hieman lämpesivät, niin alkoi täristäminen.

                            Toinen sarja meni jopa sen verran kieroksi lämmetessään, että alkoi rattia heiluttaman edestakaisin jarrua painettaessa.


                            Seuraavaksi ei tule näitä levyjä mulle
                            Jokseenkin samaa mieltä.

                            Comment


                            • #15
                              Seuraavaksi ei tule näitä levyjä mulle
                              Jos Zimmermanit on kokemuksien mukaan huonot levyt, niin mitkä levyt
                              olisi vaihtoehtoisesti paremmat?

                              Omassa on V8 jarrut ja Zimmermanin rei'itetyt levyt, jotka hakkaa huolella,
                              oli ne kuumat tai kylmät. Korkeimmissa nopeuksissa noilla levyillä ei tee
                              mitään, tärisee käsittämättömällä tavalla.

                              Comment


                                #16
                                EBC:n levyt on aika hyviä. Itsekään en Zimmereitä ihan ekana hankkisi.

                                Comment


                                  #17
                                  Joo referenssinä toimii hyvin vakiolevyt, joilla olen ajanut paljon enemmän esim. radalla ja ne pysyi suorana loppuun asti kuluneenakin.

                                  Comment


                                    #18
                                    No nyt meni jo överiksi toi täristäminen varttimailin jarrutuksien jälkeen.

                                    Täytyy vaihtaa levyt, normaalisssa ajossakin hypyttää jo huolella....

                                    Comment


                                      #19
                                      Itsekkin sain ensimmäistä kertaa gotlannissa zimmerit hieman kieroksi, mutta nyt pari viikkoa ajanut normaalisti on tärinä jarruttaessa kadonnut.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllä se tärinä sieltä vielä pinnistää esiin :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Minulle on asennusta odottelemassa Zimmermannin 323 halkaisijalla olevat A8 levyt tohon ässään. Nuo siis ilman reikiä, kun reikäiset G60 -jarrujen Zimermmannit tuppasivat kulumaan ihan uraisiksi. Eivät kylläkään kieroutuneet/täristäneet minun käytössä, mutta eipä noita jarruja just voinut rääkätä, ennekuin alkoivat häipymään, liekö vika ollut Motonetin halpispaloissa. Taisivat olla Remsa tjsp merkkiset.

                                          Laitetaan raporttia noista A8 Zimmeistä jahka ehdin/jaksan jarrut asentaa paikoilleen ja kokemusta niistä kertyy. Tarvittavat osat alkaa olemaan kasassa ja enää puuttuu vain asennusintoa. Mutta mikäs tässä on kiire, onhan noista osiakin jo haalittu kasaan pitkälti toista vuotta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Täällä myöskin Zimmermannin 312mm levyt kieroina(b6:ssa). Levyillä tosiaan ajettu vajaa 2000 km. Kävin rykäsemässä Alastarolla muutaman kierroksen ja pääsuoran jälkeiseen mutkaan jarruttaessa (vauhti n. 140-150) todella kova ravistus. Pienemmissä nopeuksissa ei sitten niin kovaa vatkausta tietenkään. Mutta veemäistä kuitenkin...

                                            Mitähöhän seuraavaksi tilalle, kun haluaisi ulkonäkösyistä reikälevyt? Onko kukaan laittanut Audiinsa Nettivaraosassa paljon mainostavan Tuning Studion kauppaamia National Performance levyjä? Niissä näyttäisi löytyvän halutessa reikää ja uraa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Minulla on nyt kohta 4tkm olleet Zimmermannit alla ja ei mitään moitittavaa. Greenstuffin palat tosin eivät ihan vastaa odotuksia.

                                              Jounin mainitsema likainen napa vetää kyllä helposti levyn kieroksi. Itse puhdistin navat jarrukliinerillä ja teräsharjalla ennen levyjen asennusta.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pirun paljon hyvää jarru-asiaa tuossa Herr Auerin linkissä!!

                                                C4 tarvitsee uudet takalevyt (ja sitä kautta palatkin).
                                                Tuon Stop Techin artikkelin ja tämän topikin luettuani olen kahden vaiheilla. Joko orkkislevyt ja -palat (150?) tai Zimmermanit ja jotkut (kai Ferodot), kun en radalla autoa aja. Motaria ratsu tulee kyllä näkemään.

                                                Alkuperäinen kirjoittaja StopTech
                                                Therefore - there is no such thing as an ideal "all around" brake pad. The friction material that is quiet and functions well at relatively low temperatures around town will not stop the car that is driven hard. If you attempt to drive many cars hard with the OEM pads, you will experience pad fade, friction material transfer and fluid boiling - end of discussion. The true racing pad, used under normal conditions will be noisy and will not work well at low temperatures around town.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Olen itelle harkinnut näitä kun sen aika tulee: http://www.slamit.net/index.php?cPath=406_667_1223

                                                  Kannattaako tommosten kanssa laittaa orkkis palat vai jotkin muut? Mitkä? Greenstuff kenties?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Greenstuffit ei ainakaan sovellu sitten yhtään urheilullisempaan ajoon.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eihän tommosella tiptronik-norsulla mitään urheilullista ajoa voi edes harrastaa =)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Edellisessä autossa oli EBC:n greenstuffit ja EBC:n uritetut levyt. Nykyisessä Zimmermanit ja Brembon palat/satulat. Kyllä molempia uskaltaa suositella.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          ebc sanoo viimesimmässä luettelossaan ässä audien kohdalla, että redstuff on "original quality" ja yellowstuff "upgrade". Siitä voi päätellä kuinka greenstuffit ässän alla toimii...

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X